Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial 125 MX - Grumble

    REKLAM ALANI
  1. #921
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı peypazar43 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam bugun motorun arka disli kucultcektim ama hic bi yerde gobegine uygun disli bulamadim. Mondial drift dislisi uyar mi bu motora ?
    Ben de bulamadım buna uygun küçük arka dişli ama Drift'in kaplin lastiği buna uyuyorsa dişli göbeğiyle beraber drift'inki takılabilir diye düşünüyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #922
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    mengu aklıma geldi
    eger sanzıman pulları inceldiyse yada kartel orta contası yag emip kalınlastıysa sok tak esnasında,
    belli devirlerde sanzımandan ses gelebiliyor,hilaller inceldiyse
    sanzıman rulmanlarınada bakman lazım, bir daha ki modifiye için actıgın zaman bunları atlama

  3. #923
    peypazar43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2014
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    Mondial 125 mx Grumble
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de bulamadım buna uygun küçük arka dişli ama Drift'in kaplin lastiği buna uyuyorsa dişli göbeğiyle beraber drift'inki takılabilir diye düşünüyorum.
    Bende önü büyülttüm 16 taktım ama daha vites araları kısa bi yolunu bulmam lazım. Başka buna uyan dişli yok mu acaba

  4. #924
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı peypazar43 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende önü büyülttüm 16 taktım ama daha vites araları kısa bi yolunu bulmam lazım. Başka buna uyan dişli yok mu acaba
    Ön dişliyi bi numara büyütmek arkayı 3 diş küçültmeye denk. Ama dişli kapağını takamıyosun dişliyi büyütünce, açık kalıyo orası. Uyan dişli yok ben de bulamadım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:27 ----------

    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mengu aklıma geldi
    eger sanzıman pulları inceldiyse yada kartel orta contası yag emip kalınlastıysa sok tak esnasında,
    belli devirlerde sanzımandan ses gelebiliyor,hilaller inceldiyse
    sanzıman rulmanlarınada bakman lazım, bir daha ki modifiye için actıgın zaman bunları atlama
    Karter contalarını değiştiremedim ama onlardan pek yağ kaçağı yok sadece silindir alt contasından yağ sızıyor. Motoru yazın belki açarım satamazsam. Bu arada yine de iyi toparlamışım motoru tamirden sonra 900 km yol yaptı. Ve de tamir gördüğü halde yeni aldığım bajaj pulsar 200'den az titriyor

  5. #925
    peypazar43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2014
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    Mondial 125 mx Grumble
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön dişliyi bi numara büyütmek arkayı 3 diş küçültmeye denk. Ama dişli kapağını takamıyosun dişliyi büyütünce, açık kalıyo orası. Uyan dişli yok ben de bulamadım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:27 ----------



    Karter contalarını değiştiremedim ama onlardan pek yağ kaçağı yok sadece silindir alt contasından yağ sızıyor. Motoru yazın belki açarım satamazsam. Bu arada yine de iyi toparlamışım motoru tamirden sonra 900 km yol yaptı. Ve de tamir gördüğü halde yeni aldığım bajaj pulsar 200'den az titriyor
    16 taktım sürtme yok bakalım. 17 denicem bakalım. Şuan arka dişli 43 benim KN dişlisi sanırım. Olmadı dediğin gibi göbek değişicem uyarsa

  6. #926
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı peypazar43 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    16 taktım sürtme yok bakalım. 17 denicem bakalım. Şuan arka dişli 43 benim KN dişlisi sanırım. Olmadı dediğin gibi göbek değişicem uyarsa
    Dediğim gibi, drift'in ve diğer MC MCX MR serisinin kaplin lastiği bizim motorla aynı gözüküyor mondial'in sitesinde , dişli göbeğinin uyacağını düşünüyorum. MCX ve MR'nin lastik ebatları farklı olduğundan dişli göbekleri bizim motora uymayabilir ama MC ve Drift'in göbeklerinin uyma olasılığı yüksek. En kötü tekerin sağına takılan burçtan biraz tıraşlarsın veya araya pul atarsın boşluk kalırsa.

  7. #927
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    ön dişliye 17 olmuyormu ?
    benim motora 17 hatta 18 oluyor, ama 18 de kapaga az sürtüyor,
    kapagı içten yonttum oda azaldı, ama 17 daha ideal.
    17 de sorunsuz kullanıyorum, orjınalide ön 16 diş

  8. #928
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    16 diş bile vites müşürünün kablosuna sürtüyo 17 18 dişte müşürü iptal etmek gerekir gerçi benimki iptal oldu bile vites müşürünün metal parçasını kaybedince. Yerine uydurmalık bişey buldum ama vidasını açamıyorum çok sert sıkmışlar. Aslında şu "Impact Wrench" dedikleri çekiçle vurunca dönen tornavidadan almak lazım.

  9. #929
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200

  10. #930
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Motorumun değişen dişlilerinin resimleri, hasar gören dişliler 20T ve 25T. Egzantrik dişlileri değişti. Debriyajın takıldığı mil ve debriyajı destekleyen dişlili parça hariç şanzıman komple değişti. Kranktan sökülen dişli pas tutmuş çünkü motorun bagajında ıslanmış. Cenkito'nun isteği üzerine geçte olsa çektim resimleri.





  11. #931
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    sagol mengu
    dişliler baya gidik imiş
    iyi ki değişmişsin
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  12. #932
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Krank dişlisinin zamanlaması kaymıştı zaten araya parça girince, değiştirmemek gibi bir durumum yoktu. Eski silindiri kullandığımdan sekmanlar oturmadı motor eskisi gibi olmadı ama 1000km'den fazla yol yaptı tamirden sonra. Motoru toplayıp hemen satsaydım alanın bana küfredeceği bi durum yokmuş 3. vites ve 5. vites dişlisiymiş zarar gören dişliler bu arada.
    cenkito bunu beğendi.

  13. #933
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Bugün 16000km'yi gördü motorum son 1000km epey zorlu geçti elime alıp itmedim hiç ama sürekli bakım, tamir falan uğraştırdı. Silindir alt contasından da hala yağ sızıyor ne biçim contaymış ya

  14. #934
    peypazar43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2014
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    Mondial 125 mx Grumble
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün 16000km'yi gördü motorum son 1000km epey zorlu geçti elime alıp itmedim hiç ama sürekli bakım, tamir falan uğraştırdı. Silindir alt contasından da hala yağ sızıyor ne biçim contaymış ya
    http://107.imagebam.com/download/7xn...515_091814.jpg
    Benimde motor 16.500 de maşallah şuana kadar pek sıkıntısı olmadı bakımlarndışında. Şuan üstünde orjinal 125 silindir var. Buna sizin link attığınız performans 6 lı balata alsam ne fark eder çekiş yada hız yönünden ? Link bu http://www.kalyoncumotor.com/perform...&category_id=0 önerir misiniz

  15. #935
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı peypazar43 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benimde motor 16.500 de maşallah şuana kadar pek sıkıntısı olmadı bakımlarndışında. Şuan üstünde orjinal 125 silindir var. Buna sizin link attığınız performans 6 lı balata alsam ne fark eder çekiş yada hız yönünden ? Link bu http://www.kalyoncumotor.com/perform...&category_id=0 önerir misiniz
    Yokuşta kaldırırken daha rahat kalkar silindir debriyaj dişli herşeyiyle orjinalken yokuşta kalkışta sıkıntı vardı. 6'lı debriyaj takarsan motoru bağırta bağırta kalkabilirsin buna rağmen debriyaj yanmaz.

  16. #936
    peypazar43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2014
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    Mondial 125 mx Grumble
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yokuşta kaldırırken daha rahat kalkar silindir debriyaj dişli herşeyiyle orjinalken yokuşta kalkışta sıkıntı vardı. 6'lı debriyaj takarsan motoru bağırta bağırta kalkabilirsin buna rağmen debriyaj yanmaz.
    Max bloğunda okudum performans debriyajı arka dişliyi 10 küçültmeye eşitimiş var mı öyle bişi ? Yani takarsam memnun kalırmıyım son hızda değişiklik olur mu şuan ön dişli 16 takılı ?

  17. #937
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı peypazar43 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Max bloğunda okudum performans debriyajı arka dişliyi 10 küçültmeye eşitimiş var mı öyle bişi ? Yani takarsam memnun kalırmıyım son hızda değişiklik olur mu şuan ön dişli 16 takılı ?
    Performans debriyajı dişli oranını fark ettirmez, debriyaj tasını ve karşılık dişlisini değiştirirsen dişli oranı değişir onu da 150'lik motor bile kaldırmaz seninki 125'lik hiç kaldırmaz zaten yüzde 25 civarı düşürüyo motor devrini. Silindiri 150'lik yapmadıkça dişli değiştirme durumun yok MX125 anca kaldırıyo o dişlileri. 150'lik yaparsan motoru ön dişliyi bir numara büyütürsün. Tabi 1000km rodajdan sonra.

  18. #938
    peypazar43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2014
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    Mondial 125 mx Grumble
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Performans debriyajı dişli oranını fark ettirmez, debriyaj tasını ve karşılık dişlisini değiştirirsen dişli oranı değişir onu da 150'lik motor bile kaldırmaz seninki 125'lik hiç kaldırmaz zaten yüzde 25 civarı düşürüyo motor devrini. Silindiri 150'lik yapmadıkça dişli değiştirme durumun yok MX125 anca kaldırıyo o dişlileri. 150'lik yaparsan motoru ön dişliyi bir numara büyütürsün. Tabi 1000km rodajdan sonra.
    Anladım.. O zaman performans debriyajı 150 lik atınca mı atmak lazım şu halinlede atsam iyi olur mu eskisine göre

  19. #939
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı peypazar43 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladım.. O zaman performans debriyajı 150 lik atınca mı atmak lazım şu halinlede atsam iyi olur mu eskisine göre
    6 balata 6 yaylı debriyaj takacaksın, debriyaj tası performans debriyajı dediğin şeyle değişmeyecek. Silindiri değiştirsen de olur değiştirmesen de. 150'lik silindir takarsan yokuşları daha hızlı çıkarsın, hızlanman artar ve son hızın 122'den 128'e kadar çıkabilir, gösterge tablosunu bitiriyo motor o zaman. Silindir değiştirmek de iş değil. Ben dün kartere kadar söktüm silindir alt ve üst contasını yeniledim alt contaya sıvı conta sürdüm subap ayarı dahil 2 saat zamanımı aldı herşeyiyle. Silindir büyütsen tek fark piston pimini söküp yeni pistonu takmak. Ankarada olsan bi yemek ısmarlamaya işçiliğini yapardım bunu her duyan ankaralı da kapımı çalmasın sadece MX125 motoru olanlara özel.

  20. #940
    peypazar43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2014
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    Mondial 125 mx Grumble
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    6 balata 6 yaylı debriyaj takacaksın, debriyaj tası performans debriyajı dediğin şeyle değişmeyecek. Silindiri değiştirsen de olur değiştirmesen de. 150'lik silindir takarsan yokuşları daha hızlı çıkarsın, hızlanman artar ve son hızın 122'den 128'e kadar çıkabilir, gösterge tablosunu bitiriyo motor o zaman. Silindir değiştirmek de iş değil. Ben dün kartere kadar söktüm silindir alt ve üst contasını yeniledim alt contaya sıvı conta sürdüm subap ayarı dahil 2 saat zamanımı aldı herşeyiyle. Silindir büyütsen tek fark piston pimini söküp yeni pistonu takmak. Ankarada olsan bi yemek ısmarlamaya işçiliğini yapardım bunu her duyan ankaralı da kapımı çalmasın sadece MX125 motoru olanlara özel.
    380 km Ankara çok değil yani basar gelirim tabi gelirse motor sıkıntısız bi yemeğin lafı olmaz hocam ayıpsınız 😄 kendim yapabileceğimi bilsem 2 değil 3 saat gitsin 😂


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)