mengu aklıma geldi
eger sanzıman pulları inceldiyse yada kartel orta contası yag emip kalınlastıysa sok tak esnasında,
belli devirlerde sanzımandan ses gelebiliyor,hilaller inceldiyse
sanzıman rulmanlarınada bakman lazım, bir daha ki modifiye için actıgın zaman bunları atlama
Ön dişliyi bi numara büyütmek arkayı 3 diş küçültmeye denk. Ama dişli kapağını takamıyosun dişliyi büyütünce, açık kalıyo orası. Uyan dişli yok ben de bulamadım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:27 ----------
Karter contalarını değiştiremedim ama onlardan pek yağ kaçağı yok sadece silindir alt contasından yağ sızıyor. Motoru yazın belki açarım satamazsam. Bu arada yine de iyi toparlamışım motoru tamirden sonra 900 km yol yaptı. Ve de tamir gördüğü halde yeni aldığım bajaj pulsar 200'den az titriyor
Dediğim gibi, drift'in ve diğer MC MCX MR serisinin kaplin lastiği bizim motorla aynı gözüküyor mondial'in sitesinde , dişli göbeğinin uyacağını düşünüyorum. MCX ve MR'nin lastik ebatları farklı olduğundan dişli göbekleri bizim motora uymayabilir ama MC ve Drift'in göbeklerinin uyma olasılığı yüksek. En kötü tekerin sağına takılan burçtan biraz tıraşlarsın veya araya pul atarsın boşluk kalırsa.
ön dişliye 17 olmuyormu ?
benim motora 17 hatta 18 oluyor, ama 18 de kapaga az sürtüyor,
kapagı içten yonttum oda azaldı, ama 17 daha ideal.
17 de sorunsuz kullanıyorum, orjınalide ön 16 diş
16 diş bile vites müşürünün kablosuna sürtüyo 17 18 dişte müşürü iptal etmek gerekir gerçi benimki iptal oldu bile vites müşürünün metal parçasını kaybedince. Yerine uydurmalık bişey buldum ama vidasını açamıyorum çok sert sıkmışlar. Aslında şu "Impact Wrench" dedikleri çekiçle vurunca dönen tornavidadan almak lazım.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post2880552
bloklar farklı olmaması lazım ama belki müşirler farklıdır
http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post2880542
Motorumun değişen dişlilerinin resimleri, hasar gören dişliler 20T ve 25T. Egzantrik dişlileri değişti. Debriyajın takıldığı mil ve debriyajı destekleyen dişlili parça hariç şanzıman komple değişti. Kranktan sökülen dişli pas tutmuş çünkü motorun bagajında ıslanmış. Cenkito'nun isteği üzerine geçte olsa çektim resimleri.
sagol mengu
dişliler baya gidik imiş
iyi ki değişmişsin
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Krank dişlisinin zamanlaması kaymıştı zaten araya parça girince, değiştirmemek gibi bir durumum yoktu. Eski silindiri kullandığımdan sekmanlar oturmadı motor eskisi gibi olmadı ama 1000km'den fazla yol yaptı tamirden sonra. Motoru toplayıp hemen satsaydım alanın bana küfredeceği bi durum yokmuş 3. vites ve 5. vites dişlisiymiş zarar gören dişliler bu arada.
Bugün 16000km'yi gördü motorum son 1000km epey zorlu geçti elime alıp itmedim hiç ama sürekli bakım, tamir falan uğraştırdı. Silindir alt contasından da hala yağ sızıyor ne biçim contaymış ya
Benimde motor 16.500 de maşallah şuana kadar pek sıkıntısı olmadı bakımlarndışında. Şuan üstünde orjinal 125 silindir var. Buna sizin link attığınız performans 6 lı balata alsam ne fark eder çekiş yada hız yönünden ? Link bu http://www.kalyoncumotor.com/perform...&category_id=0 önerir misiniz
Performans debriyajı dişli oranını fark ettirmez, debriyaj tasını ve karşılık dişlisini değiştirirsen dişli oranı değişir onu da 150'lik motor bile kaldırmaz seninki 125'lik hiç kaldırmaz zaten yüzde 25 civarı düşürüyo motor devrini. Silindiri 150'lik yapmadıkça dişli değiştirme durumun yok MX125 anca kaldırıyo o dişlileri. 150'lik yaparsan motoru ön dişliyi bir numara büyütürsün. Tabi 1000km rodajdan sonra.
6 balata 6 yaylı debriyaj takacaksın, debriyaj tası performans debriyajı dediğin şeyle değişmeyecek. Silindiri değiştirsen de olur değiştirmesen de. 150'lik silindir takarsan yokuşları daha hızlı çıkarsın, hızlanman artar ve son hızın 122'den 128'e kadar çıkabilir, gösterge tablosunu bitiriyo motor o zaman. Silindir değiştirmek de iş değil. Ben dün kartere kadar söktüm silindir alt ve üst contasını yeniledim alt contaya sıvı conta sürdüm subap ayarı dahil 2 saat zamanımı aldı herşeyiyle. Silindir büyütsen tek fark piston pimini söküp yeni pistonu takmak. Ankarada olsan bi yemek ısmarlamaya işçiliğini yapardım bunu her duyan ankaralı da kapımı çalmasın sadece MX125 motoru olanlara özel.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)