Normal nikelaj cg egzozundan bahsediyosun dimi nikelaj egzoz uyarsa hemen aliyim bitane
Normal nikelaj cg egzozundan bahsediyosun dimi nikelaj egzoz uyarsa hemen aliyim bitane
Bugun arkadastan aldigim cg egzozunu zorda olsa taktim muayeneye hazir suan Var mi egzoz tavsiyeniz nikelaj alicam internetten uygun bisi varsa link atabilir misiniz ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:35 ----------
Bugun arkadastan aldigim cg egzozunu zorda olsa taktim muayeneye hazir suan**Var mi egzoz tavsiyeniz nikelaj alicam internetten uygun bisi varsa link atabilir misiniz ?
Camgöz motor, Kalyoncu motor buralardan bakabilirsin 60-70 liraya alırsın kargo dahil.
Motoru toplarken egzantrik dişli mili yayını yanlışlıkla debriyaj göbeğine takmıştım bugün çıkardım yerine taktım nihayet. Motordan çıkan garip seslerle alakası olduğunu pek sanmıyodum ama yine de yerine takayım dedim ancak sesle ilgisi yokmuş tahmin ettiğim gibi.
Motorda orjinal MX Grumble'lardan farklı olarak fotoğrafta görüldüğü gibi 150'lik silindir ve 6 yay 6 balata debriyaj var.
Debriyajın ortasından yayı aldım ve rotoru çektirme ve havalı tabanca yardımıyla çıkardım.
Yayı egzantrik milinin ortasına koydum ve rotoru yerine taktım ve sonra somununu havalı tabanca ile sıktım.
Stator kapağını yerine taktım ve motoru subap ayarını kontrol etmek üzere üst ölü noktaya getirdim.
Burda motorun üst ölü noktada olduğu görülüyor motoru 360 derece çevirince bir üst ölü nokta daha var ama orda egzantriğin şeklinden dolayı subapların ikisi de hafifçe basılı olduğundan ayar yapılamıyor.
Ayarı kontrol ettim subaplar gerekli sıkılıkta ama motor 4-5 bin devir aralığında ve 7 bin devire kadar sabit hızla gidilen durumlarda takırdamaya tıkırdamaya devam ediyor. Kranktan şüpheleniyorum doğrusu.
Üstten eksantrikli yapmayı deneyecem Mondial Drift ile karteri aynı bugün bir parçacıyı aradım adam baya diretti olmaz falan diye ama göz var nizam var ben uyacağını görüyorum drift parçalarının işimi sağlam almak için otobüse atlayıp gidicem bu motorcuya parçalara bakmaya. Gerçi bugün motorumdaki çatırtıların iteceklerden değil de sekmanlardan olduğunu fark ettim, itecek sistemine antipatim azaldı. Ama üstten eksantrik'in itecekli sisteme kıyasla daha fazla devir yapmaya elverişli olma durumu da var. Egzantrikli 181cc yapmak veya normal Cg 219 cc yapmak arasında gidip geliyorum.
Çok küçük farklar haricinde hemen hemen aynı. Mesela eksantrik gergi çubuklarının bir tekinin oturacağı bir yuva olmalı drift karterinde. O yuvaya çubuk oturmasa da olur misal.
Yağ kanallarında sıkıntı olabilir ama yağ soğutma sistemiyle halledilir gibi o da, radyatörden gelen yağı üst kapağa veriyosun zaten yağ soğutmada. Ama fark olacağını çok da sanmıyorum yağ pompası aynı drift ile çünkü.
Hocam bugun basima bi olay geldi. Motorla giderken uzunlari actim devir saati calismaz oldu sonra yavastan far felan calismiyodu uzunlari acinca. Suan motora hic elektrik gelmiyor kontak acik halde iken felan hic bi isik yanmiyor. Sadece motor ayak marsi ile calisiyor ve motor calistiginda butun isiklar yaniyor anlayamadim neden oldu boyle bisi. Hocam bu konu hakkinda yardimlarini bekliyorum
Sigorta atmıştır büyük ihtimalle. motorun sol tarafında plastik kapağı söktün mü sağlara doğru iki ucuna kırmızı kablo bağlı beyaz bir kutu göreceksin sigorta onun içinde, yedeği de orda olmalı, onu bi değiştir dene, sigortan yoksa iki bacağı birbirine değdir bak elektrik geliyo mu ama sigortasız motoru sürmeni tavsiye etmem tesisatı komple yakarsın.
Yarin deniyim bakalim o sigorta isini. Sase felan varmidir ki uzun yakinca devir saati kapaniyor emin misiniz sigortadan olduguna ?
madem bu işe gönül verdin bence alttan egzantirikli olarak topla aradaki 40 cc ye yakın fark tork olarak sana geri dönüş yapacaktır. hem driftler öyle aman aman bir devir çevirmiyor ki. benim cg de 12000 devir çevirttiriyordum. subap ayarı düzgün olduktan sonra iteceklide herhangi bir sıkıntı olmaz. 67 mm silindirle toplayacaksın anladığım. 125 lik orjinal üst kapağı kullan önce. büyük ihtimal marş motoru çok zorlanacak ayak marşıyla da çalıştırmak için kolun üzerinde tepinmen gerekir çalıştıktan sonra da vuruntulu çalışır ama tork muhteşem olacaktır. benimde hayalim vardı ama başka model motor aldım. bu arada motorun karbüratörü orjinal mi ?
Cg 219cc düşünüyorum(67mm silindir 62.2mm strok) zaten artık. Orjinal 125'lik üst kapağımda emme subabının başı 2-3 mm aşındı egzantrik dişlisi zarar görüp zamanlama kaydığında 1 dakika içinde. O yüzden motoru yenilerken mecbur değiştiricem üst kapağı da. Şu an idare ediyo ama uzun süre 8000 deviri geçmiyorum. Marş motoru marş kitlemesi falan değiştirebilirim marşta sıkıntı olursa. Bu arada karbüratörümü geçen yaz değiştirdim daha önce 150'lik silindir 125'lik karbüratör vardı orjinal, benzin musluğu delindi şamandırası sapıttı ben askerdeyken 6 ay yatınca motor ben de Mondial 150KN karbüratörü taktım 30 liraya ama rölantide uzun süre durunca stop ediyo benzini bitmiş gibi. Dandik biraz, adam gibi bir 200'lük karbüratör takıcam o zaman da.
Sigorta patlamis yenisini taktim olmustu ama 10 sn sonra tekrar patladi biyerde sase var ustaya goturmem lazim
Elektrik sorununu yaptirdim ustaya uzun farda sase varmis duzeldi. Mengu hocam 150 lik silindir aticam demistim bu is icin uygun lokma takimi ariyorum var mi onerin 100 tlye kadar guzel kaliteli bisi
Anladim hocam lokma takimi sart silindiri degistirmek icin.. Diger arkadaslarin tavsiyesini bekliyorum
Hocam bugun motorun arka disli kucultcektim ama hic bi yerde gobegine uygun disli bulamadim. Mondial drift dislisi uyar mi bu motora ?
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)