Nasıl anlarım dişli göbeğinin veya rulmanın bozulduğunu ?
Bugün tekeri elime alayımda yazarım tekrar buraya hocam
Yağlı ellerle o kadar fotoğraf çekebildim Söktüğüm dişlilerin fotoğrafını atarım garajda eski buzdolabında kapağı duvara bakıyor ama çevirmeye üşeniyorum koca dolabı
Bu tamir bir yandan çalıştığım iş yerine yürümeyi tercih ettiğim için tam bir eziyet oldu iş dönüşü motora baktım sürekli. En son motorun herşeyini taktığım gün akşam 8'den gece 3'e kadar çalıştım. Motor çalışmayınca yıkıldım resmen. Meğerse manifoltu sıkmamışım bide akü bitikmiş biraz 3-4 gün daha boşa yürüdüm. Haftaya işi bırakıyorum dönemsel anlaşmıştık zaten sonra motoru komple 200+ cc yapıcam itecekli veya üstten egzantrikli. O işlemi daha detaylı fotoğraflandırıcam. Motor yürüse de tamirden sonra 600km yapsam da üst kapaktan sağından solundan çıkan sesler çıldırtacak beni cumartesi günü 15 km tam gaz gittim 400 ml falan yağ akıtmış. Karter havalandırmasını tıkadım rotorun kapağına 3'er tane pul koydum boşluk oldu hava çıkıyor ama yağın çıkmasını engelliyor rotorun dönüşü Motor hiç yağ yakmıyor ama sekmanlarda motorun içine doğru kaçak var ki motorun iç basıncı çok yükseliyor.
Bu arada motoru tamir ederken senin mondialxtrememax blogundan faydalandım
Hocam rulmanlari degistirdim ama sorun disli gobeginde sanirim. Disli gobeginde de mi rulman var onu nasil degistirebilirim ?
Kendim degistirebilir miyim o rulmani ?
mengu
havalandirmaya o kadar yag basmasi normal degil, aceba tikaki yag kanali li var
yada contan mi orjinal degildi de yagi engelliyor.
resimleri atmayi unutma, dislilerin
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Contam orjinal ama eski conta, ancak sökerken zarar vermedim. Tekrar söktüğümde yeni conta takıcam MX125 conta takımı aldım drift'inki falan uymuyo sağ kapağınki. Bugün hesap kitap yaptım ya drift krankıyla 65.5 mm silindirle motoru 181.3 cc yapıcam ya da normal cg 219cc sence hangisinden daha fazla performans alırım ? benim için uzun yol yapabilmesi önemli olan motora 140 yaptırsam bi önemi yok tehlikeli zaten.
Tavsiyen nedir sifir ile mi degistireyim ? Ses yavastan cogalmaya basladi
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Drift ile MCX'in krankı aynı strok'a sahip zaten, kranklar da aynı zaten. Ben MCX'ten farklı olarak 62mm değil 65.5mm silindir takıcam 181.3 cc hacme sahip oluyor motor. 250'lik dedikleri drift-mcx uyumlu üst kapak var 65.5mm silindire uyumlu ondan kullanıcam bide. 200 cc üzerine çıkarsam hem krank rulmanlarını değiştirme meselesi var bide balansörü değiştirmek lazım. Benim motordaki balans ağırlığı ile mcx'teki falan aynı olduğundan titreşim çok fark etmeyebilir 181 cc'ye çıkarınca hacmi. Bütün parçaları topladıktan ve karterdeki bütün rulmanları yenileriyle değiştirdikten sonra en fazla 6 saat işçiliği var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:35 ----------
Gittiği yere kadar götürsün bence
Tamamdir. Cumartesi gunu muayene sokcam motoru nelere dikkat ediyolar egzoz sesli bide benim. O sese dikkat ederler mi acaba
Motoru hafiften bağırttırıyolar egzoz sesini dinlemek için, egzoz açıksa sıkıntı olur. Benim katalizör contası patlaktı üst kapaktaki katalizör deliğine cıvata sıktım muayeneye gitmeden önce. Motosikletinin sinyali farı kornası falan herşeyi çalışıyosa bir de lastikleri kabak değilse sıkıntı çıkmaz muayenede. Egzoz ayrı tabi. Far ayarın biraz bozuksa bile geçiyo muayeneden o şekilde.
Hersey tamam ama bi egzoz var iste ☺ Yarin arkadas siyah cg egzozu vercek insallah bogaz tarafi uyar sikinti olmaz
frenler ve fren musirleri ile elektik tesisatina,lambalara da onem veriyorlar
hepsi calisir durumda olmali
Cg egzozu uyar ben de kuba çita sport egzozu kullanıyorum. Egzoz bağlantı demirini arka mafsal miline vidalayacaksın çok kolay
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)