Merhaba abilerim kardeşlerim . Bende bikaç gün içerisinde mct almayı düşünüyorum, forumun yarısıdan fazlasını okudum bir kaç motr buldum biri 30000 de sağlam bakımları filan yapılmış mondialde sizce alınırmı ? Veya motorunu satmak istiyen varmı ?
Merhaba abilerim kardeşlerim . Bende bikaç gün içerisinde mct almayı düşünüyorum, forumun yarısıdan fazlasını okudum bir kaç motr buldum biri 30000 de sağlam bakımları filan yapılmış mondialde sizce alınırmı ? Veya motorunu satmak istiyen varmı ?
herkese merhabalar foruma yeni katıldım mct kullanıcısıyım daha önce soran oldumu bilmiyorum mazur görün son zamanlarda karbüratör tahliye musluğundan benzin kaçırma sorunuyla uğrasıyorum iki kez tamirciye götürdüm ayrı tamircilere iki kere sökülüp temizlendi tekrar kaçırmaya başladı karbüratöre giren benzin borusunu söküp hava tuttum simdilik düzeldi ama tekrar yapacak ustam benzin deponda pastan dolayı pislik var iğneleri tıkıyo sonra tahliyeden atıyo benzini dedi bu depoyu değiştirmeden çözüme ulaşan varmı aranızda bu arada istanbul esenlerde ikamet etmekteyim varsa yakınlarımda arkadaşlar tanışmak isterim şimdiden teşekkür ederim.
Arkadaşlar bir arkadaşımız yeni mct aldı sağ yan kapak ihtiyacı var nereden temin edebiliriz mondialde yok yardımcı olabirseniz sevinirim iyi günler
Selamıaleyküm arkadaslar ben bu sayfaya yeni uye oldum mct250 kullanicisiyim motorun direksiyonunda bosluk var baya bi bosluk var bu boslugu nasil alirim yardimci olursaniz sevinirim.. saygılar
Arkadaşlar ben de 6-7 yıldır hayalini kurduğum 250 MCT'me kavuştum. Bazı sorunlar olsa da, yolda giderken dönen tekerleğin gölgesini görmek, her görenin motosikletin görüntüsünü beğenmesi çok hoşuma gidiyor. Hepinize merhaba!
motorsiklet nete hoşgeldin kardeşim.bir zamanlar bendede mct vardı sürerken keyif aldığım ve çok sevdiğim bir makinaydı ama maddi durumlardan ötürü satmak durumunda kaldım.yine durumları düzeltirsem almak niyetindeyim İNŞALLAH.iki tekere ve rüzgarla dost olan bütün motorsiklet sevdalılarına merhaba.
aramıza hoşgeldin kardeşim mct iyi motordur umarım kullandıkça seversin ve kendi kendine becerileri geliştirerek arızalarını sorunlarını ve bakımları da kendince yapabilirsin. Forumu takip ettiğin sürece burda bir aile gibi yardımlaşabiliriz. herkese hayırlı cumalar olsun. Bende bu arada honda cbf 250 yi salı günü istanbuldan nihayet aldım. şimdilik onunlayız.
merhaba
bır suredır mct 250 alma nıyetındeydım
haftaya bır tane bakmaya gıdecegım
baslangıc motorum olacak ınsallah
motorcuya nelerı sormalıyım
tabıkı herseyın hharıka oldugunu soyluyor ama nelere bakmalıyım
benı sıkıntıya sokacak seyler neler olmalı
bır kac cumleyle yardımcı olursanız
38 ızmır yazılımcı
yazılımcı kardeşim forumun yarısı okuduysan hiç yoksa ben en az kırk kez bu konuya cevap veren biriyimdir. Çok kısa yazıyorum vaktim çok kısıtlı.
1 Motorun üstüne bin motoru çalıştır ön freni sıkmadan öne doğru motoru kaktır. ittirdiğin dirençte ön amortisörlerin seni geri kaktırması lazım yani beşik gibi salması gerekiyor.
2 ön freni sık motora 1 nci viteste yavaş yavaş gaz vermeye başla, motorun tekerlek kitliyken sürüklenerek ilerlemesi gerekiyor olduğu yerde gitmeden bağırıyorsa debriyaj bitiktir.
3 motorun egsoz borularının silindirden çıktığı yerlere bak ikisindeki küflenme veya aşınmanın eşit olması lazım birisi parlak diğeri paslı ise silindirlerin ayarı dengesiz, hava yakıt oranı kaçık, bujilerden birisi sorunlu subap ayarı dengesiz olabilir.
4 motora boş viteste sonuna kadar gaz ver düz bir sesle bağırması lazım kesik kesik ses yada yutkunma yapıyorsa motorda hava yakıt oranı subap ayarı senkron ayarı kaçık olabilir
5 motorun ön ve arka tekerleğini elinle alttan üstten kavra sıkıcı sapa sola savur bilyelerinden oynama yada boşluk varmı gözlemle tekeri çevir dönerken yalpalıyor mu bak.
6 arka amortisörler için üstüne oturarak bir kaç kez sıpla seni sağa sola tepmemesi lazım eşit inip kalkması lazım ön ve arka amortisörlerden yağ kaçırıyor olabilir.
7 motora rolantide olduğu yerde iyice ısıt sonra binerek frenleri yokla. motoru sağa sola biraz yatırarak kullan arkası atma savurma yapıyormu bak. bu arka teker (çatal) mafsalının durumunu gösterir.
8 zincirde boşluk olup olmadığını anlamak için zincirin alttaki kısmını bir bezle yakala en fazla 3 5 cm esnemesi lazım
9 motorda altında üstünde açırı bir birikimi varsa zaten hadi iy günler de ordan uzaklaş.
Bunların hepsini aklında tutamayabilirsin o nedenle not al tek tek yap.Bütün arkadaşlara hayırlı günler dilerim. Ben mct yi de ramzey qm 250 yi de satalı yıllar oldu ama bu sayfayı hiç bırakmadım çünkü ilk yazmaya başladığım forum burasıydı sizde beni unutmazsınız inşallah
Herkese Selamlar,
bende MCT var, motorunda bazı dişliler ve ön dişlinin arkasında ki bilyalar dağılmıştı onları değiştirdim. bu arada el yapımı komple egzos yaptırdım, motor çıkıştan itibaren ortaasına kadar amyant bez ile kaplı. Şimdi asıl sorun, dün altunizade trafiğinde, kısıklıdan bağlarbasına kadar 15-20dk geldim ve bağlarbaşında gene trafik kitlenince motor çalışır vaziyette iken motor üst kapağın arasından buhar çıktığını farkettim (duman değil, sadece durunca fark ediliyor.) ve yanmış plastik kokuyor. (bilyalar değişirken motor komple yarıldı)
tekrardan ustaya götürecem ama tahmini olarak bir arıza söz konusu mudur?
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:46 ----------
resimde işaretlediğim yerden çıkıyor buhar. sağ ve sol taraf dahil.
bende bindim kullandım, çekişi fena değil ama top speed deneme şansım olmadı. yani 5 saniyeyi bulmuyor 60 km hıza çıkması. çift silindir ve titreşimsiz bir motor. hoşuma gitti benim.
ama çapır sevmediğim için sadece deneme amaçlı bindim ve alıp kullanmam. 19 beygir ve 16nm tork var ama performans özellikleri Tvs apache ile aynı gibi. belkide ağırlığından dolayı bu güç farkı dengeleniyordur. gerçi 18 kg fark var sadece.
titreşim yok, konforlu ve kullanması kolay rahat bir motor.
Bende bugun bir mct surucusu olarak araniza katilmis bulunmaktayim..
aramıza yeni katılan arkadaşları selamlıyorum. mct orta ayarda ekonomik bir motordur iyi bakarsanız o da sizi üzmez ama artık yaşından ötürü piyasada temizini bulmak epey zor. Opsesifinsan kardeşim o üst kapak contasının yanmasından da olabilir ama genelde orda aralık varsa motordaki yağ buharı da çıkıyor olabilir.
Beycivan ustam benimki sadece gecis icin motordan teknik olarak hic anlamam maksat elim biraz anahtar tutsun biraz teknik olarak bilgileniorim seneye yaza kismet olursa gv 650 dusunuorum .. az dolanmadim 600 cc liler etrafinda sonra dedim en iyisi sen 25o liyle basla biraz hem surus hem teknik olarak deneyimlen ondan sorasi harleye kadar yolu var
Herkese merhabalar, ben Mehmet, forumda yeniyim geçen hafta aldım bende motoru. Hem selam vermek istedim hem de internette onca aramama rağmen motorun kablo diyagramını(electrical wire diagram) bulamadım( ya linkler kırık yada görüntü kalitesi çok kötü, okunmuyor) Sizden ricam elinde kullanım kılavuzu olan veya link olan varsa çok mutlu olurum. Herkese iyi günler ve kazasız sürüşler dilerim.
Merhabalar,
250 MCT için arka amortisör arıyorum. Orjinali çok pahalı. İnternette benzeyen bir çok model var, hatta bazı sitelerde yarı yarıya fiyatıyla MCT için diye satılanları da gördüm. Benimkiler patlak ve değiştirmem gerekiyor. Çünkü iki kişi bindiğimizde arka teker kasis ve çukurlarda arka çamurluğa sürtüyor.
Ben amortisörü bir vida yerinden diğerine ölçtüğümde 270 mm (27 cm) geliyor. Fakat bazı sitelerde 35 cm + Yay kalınlığı diye ilanlar var.
MCT'nin standart amortisör ölçüsü kaç cm'dir?
Acil yardımınızı rica ederim.
https://www.taymot.com/urun/chopper-150250-arka-amortisor-tk/1885
İlgilendiğim ilan budur.
medien_empir kardeşim dediklerinde haklısın zaten bu motoru alanlar bir süre sonra cc yükseltiyorlar. önemli olan mekanik ve teknik deneyimleri geliştirerek tecrübeleri geliştirmek. kalaamehmet tam olarak tesisattaki sorunun nedir pek kolay kolay arıza çıkarmaz ama. emre ön amorsitörlerini değiştirmek istiyorum demişsin ölçüleri senden çıkanlarla aynı olsun dersen bilmiyorum ama illa onu takacağım diye bir kaide yok. regal raptorun bir modeli var tam aklımda değil onunla aynı olması lazım bulursam linkini atarım. qm 250 fym 250 ve truca 250 ile aynı olması lazım.
Üstad çok teşekkür ediyorum, bugün QM 250'nin amortisörünün siparişini verdim. Yarın takıp deneyim sonucu yazacağım.
Bir problemim daha var benim, onunla alakalı da fikir verirseniz çok mutlu olurum.
Cumartesi günü, 250 MCT'nin zincir gergi ayarını yaptırdım. Fakat dün itibari ile yine şak şak vurmaya başladı. Özellikle gazı kesince vuruyor, gaz açıkken her hangi bir ses gelmiyor. Bu kadar kısa sürede tekrar bollaşması hayra alamet durmuyor. Ne yapmam gerekli? İlk önce neyi kontrol etmeliyim sizce?
Sevgiler,
İyi forumlar.
Beycivan ustam geri dönüşün için teşekkür ederim. Aslında bir sorun yok şimdilik fakat elektrik tesisatında çok fazla ek var. Bantlanmış tüm kablolar. O yüzden tüm tesisatı değiştireceğim kendim. Yanlış yapmayayım diye veya ilerleyen zamanlarda bi sorun çıktığında bu kablolardan sorunun nerede olduğunu kolay bulmak için istemiştim. Bide aşağıdaki linkteki diyot takılı değilmiş tamirci öyle dedi bulamadım bi türlü bu parçayı. Bir sorun yok motorda şimdilik. Bu parça ne işe yarıyor? Takmasam sıkıntı çıkartır mı?
https://www.cevizciogluyedekparca.co...015113237.jpeg
beycivan cevap için teşekkürler.
benim motorda gene sorun çıkmaya başladı kime götürdüysem çözüm bulamadılar.
buhar çıkma falan onlar geçti neyse. fakat 4.vitese kadar 80km gördükten sonra 5.vitese atığımda -geçip geçmediği bile belli değil bir rahatlama yok- 85-90km arasına gelip sanki benzin bitermiş gibi davranıyor, gaz kesip duruyor. (tapa gaz gidiyorum 5.vitesde anca 95km gördüm işmdie kadar)
karbüratörü değiştirmeyi düşünüyorum. sizce başka bir sorun olabilir mi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:23 ----------
dün sabah işe gelirken e5 göztepe köprüye yaklaştığımda motor stop etti. çalıştırmaya çalıştığımda çalışmadı benzin bitti muhtemelen yedek depoya çevirdim çalıştı kozyatağına kadar gittim. akşamında oradan arkadaşı alıp bostancıya bıraktım geri dönüş yolunda yanyolda benzin aldım. buraya kadar herşey normal gibi
benzin alırken 45tl'ye full depo doldu? yaklaşık 8,5litre falan. bi süre bekledim belki aşağıya iner diye yok daha fazla benzin almadı.
ana depoda çalışmayıp yedek depo ile 10-15km gittikten sonra depoya 8,5litre benzin alması sıkıntılı gibi.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)