Cevap için teşekkürler. Benzin deposu sağ ön kapağı olarak mı geçiyor bu parça? eğer oysa dediğiniz gibi 30-40 TL civarında.
Cevap için teşekkürler. Benzin deposu sağ ön kapağı olarak mı geçiyor bu parça? eğer oysa dediğiniz gibi 30-40 TL civarında.
Aşağıdaki linkte bulabilirsiniz, fiyatıda var. Yapmanız gereken mondial bayiinden sipariş etmek.
http://mondialyp.com/parts/main_page_01/yedek_parca_urunleri.php?urun_id=15301071&kat_id=C HOPPER&parcakatid=GRK1-05006-292
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:06 ----------
Merhaba, Kısa boru tahliye borusudur.
Winged Skull
arkadaslar motorun az yakması icin karburator hava ayarını 2.5 turdan 1.5 a dusurdum. szce yakıtta farkedermi? 1 ltre benzin koydum 10 km yol yaptım sonra btti benzin.ama yaglıydı ..
Arkadaşlar Merhaba,
Bu sabah ön cantımda ki atıklığı iyi bir akort ile hallettirdim. Şuan motoru sürmekten zevk alıyorum.
Ve, bugün ilk uzun yoluma çıktım. Yaklaşık 130 km kesintisiz ve şehirler arası olmak üzere toplam 174 km yol yaptım.
Arka dişliyi 30 T yapmam çok isabetli olmuş, 4 ve 5. Vites ayrımı çok daha iyi buna rağmen yüksek devirlerde biraz titreme oluyor.
Bugün bir motorcu ile daha görüştüm, ani ivmelenmede ki kesikliğin beyin (cdi)'dan kaynaklanabileceğini söyledi,banada mantıklı geliyor.
Arkadaşlar Merhaba,
Öncelikle Kandilinizi kutlarım.
Çok kızgınım, böylesine motor kullanıcı portfoyünün olduğu bir ülkede kullanıcı bilincinin yeterince gelişmemesine ve esnaf kültüründen yoksun satıcıların saçmalıkları ile uğraşmaktan bıktım.
Motorumun cdi ünitesinin değişimi için depoyu söktüm, bahane ile ilgili bölgeleri tanıma fırsatımda oluyor. Aldığım cdi problemli çıktı, iade almıyorlar !!!
Cdi değişimi için depoyu sökeceksiniz, söküm işlemini koltuk altında 1 adet, şase direksiyon bölgesinde sağ ve sol'da 1'er adet olmak üzere toplamda 3 adet cıvata sökerek yapabilirsiniz. Demontaj esnasında benzin hortumları yerinden çıkacağından önceden by-pass yapmanızda fayda var.
Sökmüş iken sübap kapağınıda söküp sistemi inceledim
Sonrasında, motoruma atladım ve önce Mudanya sonra trilye'ye gidip yemek ve kahve keyfimi yaptım.
Motor işi zevk işi arkadaşlar, Hafta sonu dahil 2 gün 2 gece gezmesinde toplam 420 km yol yaptım.
Motorumdan memnunum, bugün yeni bir 150 Zat cdi'ı alacağım, İnşallah sonrasında tam gazda ki kesiklik derdim sona erecek.
Merhabalar, Mondial MCT 250 Modelinin Artılarını ve Eksilerini Söyleyebilirmisiniz Acaba ? Hayırlı Akşamlar.
125 150 cc lere gore iki kati kadar yakar elinin biraz anahtar tutmasi gerekir. Karbüratör ayarina dikkat etmelisin. Yani araç olarak binersen hic tavsiye etmem ama yok motordan zeyk almak istiyorum diyorsan doğru adrestesin. Mct bin sürüş rahatligi diğer chopper modellerinde bulamazsin. Ben motorun üstünde*uyuklaya uyuklaya sabahlara kadar çok gezdim bikmak nedir bilmezsin. Sadece uzun yolda yuksek devirlerde kullanirsan yani 1 2 saat 90 100 arazi kullanirsan motordan indiğinde 15 dak. kıçını hissetmiyorsun o kadar. 60 70 80 gidersen sorun yok tabi bakimli motor için geçerli bunlar. Ve son olarak alacaksan 2 liralik motora 1 lira fazla ver temizini al. Grenajlara sahip çik.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:22 ----------
Şimdi 125 mh drift e biniyorum mct sen sonra carsidan eve 5 km ilk yol izdirab oluyor. İki büklüm yeni araba kullanmayi öğrenen bayan şşoförler gibi bakiyorum yola neoblan otobüsten inip recep ivedigin arabasına bilmek gibi
Cevabınız İçin Teşekkürler, Elim Anahtar Tutuyor Şükür Ufak Tefek İşleri Yaparım - Yapmaktan'da Zevk Alırım ( Zaten Otomotiv Elektro Mekaniği Teknisyeni - Tekniker Adayıyım ). Aklıma En Çok Takılan Soru Bu Motor İle Uzun Yolda Sabit 100 Km İle Gidebilirmiyim ? Paradan Kaçmayıp Bulabildiğim En Temizini Almaya Çalışacağım.
Bende Ya Mondial Drift Alacağım Yada MCT 250 İkisi Farklı Sınıflar Olsa'da ve Ben Ne Kadar SS Sever Birisi Olsam'da Bu Bütçe İle 250 CC Çift Silindir Beni Cezbediyor.
MCT Aklıma Epey Yattı Ama Sıkıntım Yakıt ? Benzin 5.05 Sanıyorum Kilometrede 20 Kuruş Felan Yakar Bu MCT'ler Yani Tahmini 100 Km'de 4 - 4.5 Litre Felan ( Şehir İçi ).
Her Şey Bir Gün Hayabusa İçin
bende mct kullanıcısıyım çok memnunum 100k kilometrede 4 litre bir cruzer için normal ben 100 kilometrede 4 litre yakıyorum bazen 100 kilometreyide geçiyor kullanıcısına göre değişir ben sana mctyi tavsiye ederim ama temizini bulman şartıyla ALLAHA emanet ol.
Herkese selamlar. Bugün bir MCT 250 görmeye gittim başka bir şehirden. Motoru kullandım, problemsiz gibi geldi bana, bir de ustaya götürdük, inceledi. Abi bu fiyata bedava dedi. Motorun trafiğe çıkışı 2009, 5000 km'de. Şu anki satıcı bir doktordan satın almış 4500 km'de. Doktorun bir de 650'lik motoru olduğu için satmış. Bu arkadaş da memnunmun ancak yeni evliymiş, aileyle kolay olmuyo diye satma kararı almış. Buralar biraz detay. Motor benim de hoşuma gitti, ustanın "motor saat gibi, hiçbir problemi yok" referansı da rahatlattı ancak aklıma takılan tek bir sıkıntı var, "PAS". Motorun belli başlı nikelajlı yerlerinde; aynalar, egsoz boru üst yüzeyi, ön jantın küçük bir kısmı paslanma yapmış. Bunları herhangi bir işlemle halletmemiz mümkün mü? Bu tarz şeylerde biraz hassas hatta "kıl" biri olduğum için içim içimi yer yani. Tecrübeli motosikletçilerimiz neler önerebilir pas olayı için.
Ha şöyle birşey var, Mersin'de yaşadığım için bu bölgede çok fazla rutubet var, bu nedenle pas neredeyse kaçınılmaz oluyor ancak yine de bir nebze önlenebileceğini düşünüyorum. Ama öncelikle üzerindeki pastan kurtulmalıyım. Yarın inşallah motoru alıp geleceğim ama pas olayının bir çözümü yoksa gidip noterdeyken bile vazgeçebilirim.
Teşekkürler, iyi sürüşler
MCT tayfası kayboldu galiba. Motosikletimi perşembe günü aldım. Cuma günü ruhsatımı çıkardım. 3-4 gündür şimdilik evimin etrafında kullanıyorum, ehliyetimi alana kadar. Pas olayı yukarıda bahsettiğim kadar yoğun değilmiş, motoru almaya gidip tekrar baktığımda içim rahatlamıştı ancak yine de iyi bir pas sökücü kimyasala ihtiyacım var. Bugün WD40 ladım motorsikleti ancak paslara pek bi etki edemedi.
Motosikletten hiç anlamadığım için dün bir abimin referansıyla bir ustaya gittim. Karbüratörü söküp temizledi,yeni beyaz ampul taktı, genel bakımları yaptı, zinciri yağladı. 30 TL gibi komik bi ücret aldı, bedava gibi geldi bana. Bu usta da motor için kondisyonu çok çok iyi dedi, içim rahatladı.
Daha önce dikkatimi çekmemişti ama bugün motoru WD40larken, arka jantta 2-3 telin olmadığını, 2-3 tanesinin de bir tarafının boşta olduğunu farkettim. Yarın ilk işim yine aynı ustaya gidip jant tellerinin hepsini değiştirmek ve ayarlatmak olacak.
Bilmiyorum bana cevap verebilecek bi arkadaş bulabilir miyim ama aksesuar almak için en makul ve güvenilir site hangisidir? Motosikletimde arka çanta mevcut ancak yan çanta da taktırmak istiyorum, çok uçuk rakamlarla karşılaştım.
Lastikler için usta iyi durumda dedi ancak ben pek güvenmiyorum ilk fırsatta lastiklerimi de değiştireceğim.
Bir de sormak istediğim konu, motorun benzin deposunda küçük bir boya kalkması var. Ben daha motoru almadan zaten ne renk alırsam alayım plasti-dip boyatmayı düşünüyordum ancak ömrünün kısa olduğunu ve boyanın kolay kalktığını duydum. Bu nedenle geri duruyorum biraz şu an. Fırınlı boyaya mı versem, folyo mu kaplatsam yoksa plasti-dip mi yapsam bilemedim. Bir de farklı bir renge boyatsam ruhsata işletmem gerekiyor mu, bu konuda bilgisi olan arkadaşlar cevap verebilirse sevinirim.
Tekrar görüşmek üzere, güvenli sürüşler.
Velomoto.com irmak pazari bunlardan alisveris yaptim sorun olmadi. Motor içinde öncelikle hayirli olsun allah kaza bela vermesin. Yakin resimleri çekip koyarsan daha iyi bilgilendirebilir iz. Pasli yerleri ya degiseceksin yada kalay tozu kullanarak dikkat çekmez hale getirebilirsin. Jant teli kirnasi kronik sorun olarak bilinir ancak milleri işinin ehli ustaya ayarlatirsan sorun olmaz. 11000 km hic kirnadi. Bu işlemimotorcuya ddeğil toptan bisiklet malzemesi satan yerlerde sürekli jant düzen yasli adamlar olur onlar ayarlar. Çantalar önemli tabi benim için. Motorun orijinal halinde aksesuara ihtiyacı yok bi sis fari en fazlada siperlik ve gidon püskülü o kadar. Bazi mct Leri görüyorum kezbanin odasi gibi piyasada temiz motor kalmiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:22 ----------
Drift alma mct al. Selesi bile yeter mct i tercih etmen icin .
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:25 ----------
KPSS sinavina hazirlandigin için siteye fazla vakit ayiramiyorum. Önemli sorunlariniz olursa ararsaniz bildiğim kadar yardimci olurum. 0541 603 81 32
Fatih hocam cevabın için teşekkür ederim. En yakın zamanda motorun yakın çekim fotoğraflarını, rahatsız olduğum kısımların fotoğraflarını göndereceğim. BERNER'in pası buza çeviren bir ürünü varmış, paslanmış yerler için onu da deneyeceğim. Motosiklet camiasında yeni olduğum için iyi usta, kötü usta kimdir henüz tanımıyorum. Kim ehil kim değil bilemiyorum. Bir süre biraz şansa kalmış işim. İlk gittiğim ustadan hem fiyat hem işçilik olarak memnun kaldığım için yine aynı yere gitmeyi düşünüyorum. Umarım bu konuda da el becerisi vardır çünkü okuduğum kadarıyla jant teli çok çok önemli bi konu.
Hocam senin yazılarını zaten özenle takip ediyorum. Hatta sana "Özel Mesaj" dahi göndermiştim, gözünden kaçmış galiba. Maalesef Bursa'da değilim hocam. Mersin'deyim
Geçen gün bir ustaya ilk genel bakımı için gittiğimi söylemiştim. Hazır orasına burasına bakılırken burada senden de okuduğum arka dişliyi 30T yapma konusunu sordum kendisine, ışıklardaki kalkışın baya etkilenir, atikliği kalmaz dedi. Biraz çekindim. Motorun ilk ivmelenmesinde gerçekten büyük düşüş yaşanıyor mu arka dişliyi 30 yaptığımızda?
F8rhat kusura bakmayın, özel mesajı farketmedim. Usta'nın dediği doğru, ancak kalkış ile alakalı kesinlikle problem olmuyor, neden ?
Motorun 1. vites'te ki tepkisi zaten olmasını gerekenden çok fazla, bu motor racing değil, bu kadar yüksek torklu kalkış hareket elemanlarını oldukça yoruyor.
Öte yandan 34 T orjinal dişlisinde motorun 4.ve 5. vitesi arasında bir fark yok gibi, vitesin 5'te olduğundan emin olamıyorsunuz.
30T dişli ile kalkışta da yürüşte de memnunum, tek fark bazı yokuşlarda vites düşürüyorum.
Öteyandan bende oldukça yeni bir mct kullanıcısıyım (3 ay), motoru aldığımdan bu yana yaklaşık 500 TL masraf yaptım, bunların 150 TL yedek ve çantada duruyor. Nedir bunlar ? (Ön ve arka iç lastik, debriyaj teli, Buji, Buji kafası vs.)
Bu motorlara baktıktan sonra keyifle binileceğini düşünüyorum.
Motorumu yavaş yavaş custom'a cevirmeyi hedefliyorum, ancak zaman neyi getirir bilinmez.
Selamlar
Kazasız sürüşler
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:48 ----------
Merhaba Arkadaşlar,
Motorumun son hali'nin fotoğrafını paylaşmak istedim, 250 MCT yazılarınıda çıkartmayı düşünüyorum.
Ancak boyada problem olma ihtimali var, bunu nasıl aşabiliriz ?
Saygılar
Winged Skull
Estağfurullah abi, ne kusuru, gözden kaçabiliyor Sanırım benim arka dişli 34T şu an, cumartesi günü 32T'ye çevireceğim onu. Arka jant tellerinde de kopanlar ve düşenler olmuş, haftasonu yine onların da hepsini değiştireceğim. Aslında dediğin gibi yedekte bazı önemli parçaları tutmakta fayda var ancak ben yedeğe alsam bile değiştirmeyi bilmediğimden, yolda kaldığımda bana nasıl fayda sağlayabilir şüpheliyim biraz Şu an motorun çekişinden gidişinden de memnunum ama yine de iyi 2 adet buji alsam mı almasam mı emin değilim. Zaten şu an 5300 km'de. bi 700 km daha binip komple 6000 bakımında değiştiririm belki de bujileri.
Sökmek istediğin etiketlere gelince, ben motoru aldığımda o yazılar sökülmüş haldeydi ancak sökülen yerlerde etiketlerin oyukları mı diyim artık, izleri kalmış. Ama yapışkan izi gibi değil, sanki etiketler için çok çok küçük derinlikte oyuklar açılmış ve etiketler o oyuklara yapıştırılmış, etiketleri sökünce o oyuklar gözüküyor gibi. En kısa sürede fotoğraf çekip paylaşacağım ben de zaten.
Plastik krenaj kısımlarını plasti-dip boyatmayı düşünüyorum. Ancak benzin deposunun altındaki gri plastik (parlak olmayan)krenajın, üst kısmında ufak bi açıklık var. Krenajdan mı yoksa motordan mı kaynaklı emin olamadım. Eğer krenajdan kaynaklıysa 30 liraya yeni krenaj alıp öyle boyatacağım.
Tekrar görüşmek üzere.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:24 ----------
Biraz boş vaktim oldu ben de motosikletimin fotoğraflarını ve sıkıntılarını fotoğraflarla dile getireyim dedim.
Öncelikle motorumu yıkayamadım o yüzden biraz kirli gözüküyor, kusurumuza bakmayın
Motorun benzin deposunun sağ ve sol taraflarında ince siyah bant şerit vardı onları söktüm az önce. Depo üzerinde görebileceğiniz üzere boya kalkması mevcut. O yüzden plasti-dip boyatmayı düşünüyorum. Bi önceki mesajımda da belirttiğim gibi benzin deposunun altındaki gri karenajın üst kısmında bi açıklık var. Bu karenajdan mı yoksa başka bişey mi kastırıyor bilemedim, o nedenle fikrinizi merak ediyorum? Ona göre bu haliyle boyatacağım veya oraya yeni bir karenaj alacağım.
winged skull'un da sorduğu benim de yine önceki mesajımda belirttiğim etiketleri kaldırdıktan sonra kalan mikronluk oyuklar fotoğraflarda belli oluyor. Oralar cidden oyuk, etiketler tam içlerine basılmış, umarım plasti-dip ile kapanır.
Alttaki eksozda görebileceğiniz üzere sararma var, onu nasıl parlatabiliriz? Kalay tozu felan önerdiler ama nasıl uygulayacağımı da bilemiyorum. Birde yine fotoğraflarda görebileceğiniz üzere silindirden çıkan iki egsoz borusuda baya baya sararmış onları nasıl parlatabilirim?
Motoruma yan deri çantalar taktıracağım en yakın zamanda.
İyi günler.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)