Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
18 Eylül 2013, 20:44
#10521
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:42 ----------
MT MESUT adlı üyeden alıntı
merhabalar arkadaşlar. dün 325 km lik bir yola çıktım. yolun yarısında mola verdiğimizde benzin atık borusundan çok benzin aktığını gördüm ve motoru her durdurğumda devam etti en son gece motoru garajına çektimde depodaki tüm benzini akıtmış.. neden olabilir?
fazla bir bilgim yok ama sana şöyle diyim motor çalışmaz iken benzin musluğunu kapatıyormusun? kapatıyorsan o benzin musluğu bende niye yok ben kapatamıyorum:D
kapatmıyorsan nasıl kapatacağını ögreten birisini çıkarsa bende ögrenmek isterim
çünkü kontak kapalı dahil olsa musluk açık ise karbüratöre gideceğini duydum akıtıyor olabilir.
Reklamlar
-
18 Eylül 2013, 22:47
#10522
Değerli arkadaşlar genelde son günlerde anlaşılan herkesin başı bu vites geçişleriyle dertte. Şimdi size kısaca bu vites konusunda bir kaç şey yazmak istiyorum. Debriyaj dediğimiz unsur motorun piston gücünün krank koluna iletilen kısmının farklı devirlerde farklı hızlara ulaştırılması için vites başına tek baskı ve ara saçtan oluşan ekipmanıdır diyebiliriz. yani motor 4 vites bir cup motorda 4 debriyaj plakası ve 3 ara saç vardır demektir bizim motorumuz 5 vitestir ancak hiç bir ustanın işin gelmediğinden 6 set takmayı denemez. Neden* daha sık arıza daha çok para .. fabrikası ise işin standardını kullanır hep. ben senelerden beri motorum da 5 vites olmasına rağmen 6 plaka kullandım ve en ufak sorun yaşamadım.. şimdi siz gidin motorcuya anlatın size aynen şunu der. bu motorda o kadar debriyaj plakası takılcak yer mi var. aynen cümle budur. eğer bunu yapamıyorsa son plakanın üzerine kalınlığı bir plaka kadar olan 3 adet sıkma pulu kullanın aynı etkiyi yapacaktır. Ve daima ara saçlarınızı yeni taktırın genelde boş vitese geçişin sorunu buradan olur o saç çok harcandığı için çabuk aşınır. ybr 125 ile aynı debriyaj malzemesini kullanan bir motor olarak mct 250 ve ramzey 250 de daha sıkı ve rahat geçen bir debriyaj olduğunu ben bizzat kullandım ve gördüm. debriyaj ayarı motoru hararete kaldırdıktan sonra veya motor sıcakken yapılmalıdır sebebi ısınan yağ incelir ve kış aylarında ayrıca ayar yapmanıza gerek kalmaz.Yağ konusu geçmişken arkadaşlar ustaların ve motorcuların bir numaralı tuzağı yağdır. asla sentetik ve full sentetik yağları alıp koydurmayın. Bu gibi ve benzeri yağ gruplarının fizibilitesi maalesef bizim motorlarımıza uymuyor ben hep buradan senelerce yazdım ama dinletemedim şimdi abi keşke koymasaydım şakur şukur ses geliyor 4 ayda eksantrik zinciri belimdeki kemere döndü diyorlar ama denemediğim bir şeyi de buradan bu güne dek yazmadım. Viteslerin boşa geçişi sıfır alsanız bile bu iki motor grubunda maalesef mevcut. Çözümü de tek. Baskı plakalarını 1 enduro tarzı olarak dizdirin ikincisi ara saçlarınızı debriyaj aşınmasını beklemeden senede bir değiştirin ve en önemlisi debriyaj kol ayarını düzgün yaptırın. Bu ayar motorun sıcakken yapılmalıdır.Dileyen arkadaşlar ybr 125 balatası taksınlar. şimdilik bu kadar görüşmek üzere. Cem kardeşim seni de selamlıyorum özlemişim forumu inşallah yine burda görüşürüz.
Beycivan abi hoşgeldinn :D:D
-
18 Eylül 2013, 22:56
#10523
İzmir İl Temsilcisi
password48 adlı üyeden alıntı
slm Cem kardeş dediğin gibi eskilerdeniz biz
sen sattın mı mct yi duruyor mu? bu farı da değiştirecem cam olanından bakayım hele ben zenon konusunda ne düşünüyorsun sağlıklı mı sence
dostum ben sattım mctmi ama halada çok severim mctyi o paraya alınabilecek en güzel ve en gösterişli motor bence..
zenon şimdi kaliteli ve dandik olarak ayrılır ama mctnin elektirik tesisati dandik oldugundan çok sorun yaşayabilirsin zaten normalde bile elektirik tesisatı kolay kolay sorunlar verebiliyor .
bence zenon işine girme beycivan abinin önerdigi fardan almanı tavsiye ederim
FatihC= merhabalar bahsettgim far traktör farının hangi modeli oldugunu hatırlayamıyorum şimdi fakat beycivan abi eski sayfalarda paylaşmıştı aratırsanız yada kendisi girdiginde tekrar linkler size.
o uyar diyorsa uyar merak etmeyin
-
19 Eylül 2013, 02:23
#10524
teşekkürler bakıyorum hemen
"Bu forum bilgi ve tecrübe paylaşım forumudur, Konularımda ve mesajlarım da yazdığım hiçbir şey doğru değildir tamamen kendi kişisel düşüncelerimdir."
-
19 Eylül 2013, 20:30
#10525
arkadaşlar mct250 me far ampülü alıcam orjinal ampülü var üstünde bunu nasıl isteyeceğiz h4 mü h7 mi nedir bunun kodu bide beyaz bulabilirmiyiz?
-
19 Eylül 2013, 22:52
#10526
CEM. arkadas demissinki 2005-2006 model mct var sadece demıssın hadı dıyeım oyle trafık terscıl buro neden benım motorumun model yılı 2010 yazmıs =) bızım araba 2006 model 2005 ın 12. ayında aldık model yılı 2006 trafık cıkısı 2005 yazıyor mesela
-
20 Eylül 2013, 04:05
#10527
İzmir İl Temsilcisi
antilop_skul adlı üyeden alıntı
CEM. arkadas demissinki 2005-2006 model mct var sadece demıssın hadı dıyeım oyle trafık terscıl buro neden benım motorumun model yılı 2010 yazmıs =) bızım araba 2006 model 2005 ın 12. ayında aldık model yılı 2006 trafık cıkısı 2005 yazıyor mesela
şimdi ilk arabanızın modeli hakkında cevabı verelim.
Uygunluk Belgesi Tarihi Model Yılı
1 Ağustos 2010 tarihinden önce 2010
1 Ağustos 2010 tarihi ve sonrası 2011
Burda diyorki eger 2006 model bir aracı 1 agustostan sonra alırsanız 2006 olarak geçecegini belirtiyor bunun sebebi aracın gemiye yüklenmesi türkiyeye ulaşma süreci olarak görülüyor.
eger 1 agustostan evel aracı sipariş verseydiniz aracınız 2006 model olmasına ragmen 2005 model olarak gözükebilirdi bununla ilgili bir sürü şikayet ve yorumlar mevcut .
ayrıca aldıgınız araba bir çin firması degil köklü bir firma.
mondial mct yi lütfen kimse mondial olarak düşünmesin. bu motorlar çinde üretiliyor mondial kuruluşu ileri gelenleri çine gidip anlaşıp mctyi türkiyeye pazarına sürmeyi hedefliyorlar. yani çinde üretilip türkiyeye geliyor.
en fazla çinde üretilip türkiyede montajlanıyordur.
şimdi sorunuza gelicek olursa.
1- motor gümrükten türkiyeye girdigi tarihte model yılı yazılır.
2- fatura kesim tarihinde model yılı yazılır.
bu 2sinden birini kullanıyor trafik tescil .
benim aslında kastetmek istedigm şey 2005 mct ile 2010 mctnin aynı olması 2010da enjeksiyon ve immobilizer varda bizmi bilmiyoruz.
burda tek yanıldıgım nokta şu olabilir 2005 2006dan kalma mctler piyasada varken bazı bayiler tekrardan istek üzerine sipariş geçip mcte getirebildilermi ?
eger bu şekilde geldiyse 2 ihtimal var. ya çindeki fabrika yeniden mct üretti sipariş üzerine. yada çinde bekleyen 2006dan beri sıfır şekildeki mctyi montajlayıp gönderdiler.
bunu anlamanın en kolay yoluda şudur .. eger motoru aldgınızda lastiklerini degiştirmediyseniz lastik tarihine bakınız.
fakat şunuda unutmayın 2006 model yılı üstü bütün mctlerde nerdeyse kırmızı.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...sligi-411.html
fakat geçmiş konuları biraz araştırdıgımızda bu sayfaki arkadaşların yorumlarına göre senin mctninde daha eski üretim yılı oldugunu anlayabiliyoruz.
arkadaş 2011de yazmış üretimi kalkalı 4 sene oldu demiş. bu arkadaş yalan söylese bile yukardaki yorumda 2011 yılında yazmış yorumuda mondial sitesinde sıfırının satılmamasından bahsetmiş.
ve bir diger yorumda servislerin ve bayilerin ellerinde kalan mctleri sattıgından bahsetmişki zaten öyle.
büyük ihtimal senin mctde onlardan biriydi .
saygılar herkeze..
-
21 Eylül 2013, 13:12
#10528
hunterakon adlı üyeden alıntı
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:42 ----------
fazla bir bilgim yok ama sana şöyle diyim motor çalışmaz iken benzin musluğunu kapatıyormusun? kapatıyorsan o benzin musluğu bende niye yok ben kapatamıyorum:D
kapatmıyorsan nasıl kapatacağını ögreten birisini çıkarsa bende ögrenmek isterim
çünkü kontak kapalı dahil olsa musluk açık ise karbüratöre gideceğini duydum akıtıyor olabilir.
konuyu çözdüm benzin deposunu atık borusundaki conta eskimiş... sol tarafında vana var genellikle kırılıyor ama sapı orada en sola çevirirsen açık en sağa çevirirsen yedek depo ortada kalırsa kapalı ama ortada iken şamandırnın içinde benzin kalıyormuş o akıyormuş...[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:10 ----------
hunterakon adlı üyeden alıntı
arkadaşlar mct250 me far ampülü alıcam orjinal ampülü var üstünde bunu nasıl isteyeceğiz h4 mü h7 mi nedir bunun kodu bide beyaz bulabilirmiyiz?
dsotum bende de orjinal ampl vardı aydınlatmadı için denemediğim şey kalmadı h4 h7 diye hiç bakmadım boluda 4 tane elektrkçi gezdim en son CİVALI ampul aldım hem beyazımsı yanıyor hem güzel aydınlatıyor.. ısındıkça ışık şiddeti artıyor.. tavsiye ederim doğrusu ben 10 tl ye aldım denemednde fayda var.. yüksek watt ampul motorun elektrk aksamına zarar verebilir doğrudan takarsan.. onlar için aküden ayrı ayrı kablo falan çekiyorlar oda kablo krliliği oluşturuyor bnce hiç gerek yok...
Yok Öyle 3 Aşağı 5 Yukarı
1 Aşağı 2,3,4,5 Yukarı ..
-
22 Eylül 2013, 03:15
#10529
Yıldırım, benzin karbüratöre ulaşmıyor gibi. Hortumları ve musluğu kontrol etmende fayda var. Karbüratördeki şamandıra da arıza yapmış olabilir. Benim aklıma gelenler bunlar
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:08 ----------
@Mesut: "Benzin deposunun atık borusu" mu?? Ara sıra benim motor da benzin akıtıyor ama sen ne demek istemişsin ben anlayamadım? Karbüratörün atık borusunu mu kasdediyorsun?
-
22 Eylül 2013, 14:11
#10530
Merhaba arkadaşlar,
Ben yaklaşık 3 ay önce MTC 250 aldım 2005 model 14.000 Km deydi biraz ucuza aldığım için almadan önce çok fazla motorcuya gösterme şansım olmadı aldığımda ilk akü sorunu oldu ve aküyü 60 TL ye değiştirdim sonra teker patladı ve 140 TL de arka tekeri değiştirdim. Ama sorunlar peşimi bırakmadı motorum bir depo benzin yani 45 TL lik benzin ile 140 ile 150 Km yapıyor yani çok yakıyor önce bir motorcuya götürdüm ve karbiratörü temizlettim oldu demesine rağmen hiç bir şey olmadı. daha sonra farklı bir motorcuya götürdüm bujileri değiştirdi hava filitresini değiştirdi söylediğine göre sibop ayarı yaptı ama yine değişen bir şey yok depo mak. 150 Kmde bitiyor. Şimdide bana karbiratöre değiştirelim diyolar sürekli masraf çıkmasından biraz sıkıldım bulunduğum yerde çok az motor tamircisi olduğu için sorun yaşamaktayım. Fikirlerinizi bekliyorum.
-
22 Eylül 2013, 22:27
#10531
Yahya kardeşim motorun çok yakmasında yaptırdığın bakımlar aslında her yıl yapılması gerekir. Eğer motoru ucuza aldıysan harcadığın parayı bakım parası olarak gör. Egsozunu açtırmışlar mı bilmiyorum o da etken olabilir çok yakmasına.
Bu arada arkadaşlar, bu motorun benzin musluğu sürekli kırılır. Her kırıldığında gidip yenisini taktırmayın çünkü yine kırılır. Daha önceki sayfalara bakarsınız bu konuyla alakalı yazmış olduğum bir yorum vardı. Ben meral musluk bağlamıştım.
Herkese kazasız sürüşler.
-
23 Eylül 2013, 02:24
#10532
@yahya: Hava filtreni açık hava filtresine çevir, karbüratörü de değiştir bence. 100 km'de 4 litre civarı normal bir tüketim bu motor için. Bazen titreşimden kaynaklı depoda sızıntı olabiliyor ve ya karbüratörden benzin akıtıyor boş yere. Bunları da kontrol edebilirsin...
-
23 Eylül 2013, 02:33
#10533
abi niye kimse mct yi al demiyor bana biri destek çıksa gidip alacam ben daha önce de sölediğim gibi 115 kiloyum ve artçılım da olacak ilk vitesli motorumda olacak bana 150 mcx i öneriyorlar sizce ne yapayım bir türlü alamadım sezon kapanacak ben daha motor alamadım
-
23 Eylül 2013, 22:11
#10534
Hitokiri adlı üyeden alıntı
abi niye kimse mct yi al demiyor bana biri destek çıksa gidip alacam ben daha önce de sölediğim gibi 115 kiloyum ve artçılım da olacak ilk vitesli motorumda olacak bana 150 mcx i öneriyorlar sizce ne yapayım bir türlü alamadım sezon kapanacak ben daha motor alamadım
bende senin gibiydim kardeş alalı daha 1 hafta oldu ama inan bakmadığım çin motoru kalmadı 2450 ye aldım ben 2010 çıkışlı 2006 model daha 2400 km de idi gıcır gıcır motor yok zinlun muş keewaymiş skygoymuş kanunuymuş hepsi yalan bu motorların parçası ucuz kardeş ne dersen de ve bulabiliyorsun servis ağı var aldım motoru müşteri hizmetlerine kullanım klavuzunu bulamıyorum yardımcı olun dedim ertesi sabah adamlar hayırlı olsun buyrun kitapçık dediler pdf olarak mail attılar. diğer markaların bırak servisini parçalarını bulamazsın baktımda biliyorum. ama sana tavsiyem ucuz bişi arama başın ağrır modelli zaten sabit 2006 bulabildiğince km si oynanmamış masrafı olmayan bir motor al 1 haftadır kullanıyorum titreşim diyorlar çok yakıyor diyorlar seri değil diyorlar onların motorları tırt :D ben 125 kiloyum ankarada cinnah diye bir rampa var 4. vitesle çıktım rampa sonunda 3. e attım ilk motorum sayılır daha önceki 67 bmw idi 600 cc likti o arasında fark var elbet ama mct daha iyi uzun lafın şimdi kısası
UCUZA BAKMA TEMİZE BAK 3 lira fazla olsun KIRMIZI OLSUN:D ankarada isen gel gör motoru istersen sana satarız :D
-
24 Eylül 2013, 10:30
#10535
Teo23 adlı üyeden alıntı
Yıldırım, benzin karbüratöre ulaşmıyor gibi. Hortumları ve musluğu kontrol etmende fayda var. Karbüratördeki şamandıra da arıza yapmış olabilir. Benim aklıma gelenler bunlar
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:08 ----------
@Mesut: "Benzin deposunun atık borusu" mu?? Ara sıra benim motor da benzin akıtıyor ama sen ne demek istemişsin ben anlayamadım? Karbüratörün atık borusunu mu kasdediyorsun?
bak şamandıranın altında 2 tane çıkış var çift silindir olduğundan iki tane kaymuşlar. genelde serum hotum takılı oluyor onlara oradan kaçırmış.. bazen uzun zamandır çalışmadığında olduğu yerde akıtıyor bir arkadaşımın da mctsi var 2 haftadırkontak açmamış dün oda bnzin akıtmış bulamaz isen fotosunu çekip atıyım
Yok Öyle 3 Aşağı 5 Yukarı
1 Aşağı 2,3,4,5 Yukarı ..
-
25 Eylül 2013, 17:23
#10536
arkadaşlar mondial 150 zat cdi beyin takıp kullanan varmı bir artısı varmı acaba?
"Bu forum bilgi ve tecrübe paylaşım forumudur, Konularımda ve mesajlarım da yazdığım hiçbir şey doğru değildir tamamen kendi kişisel düşüncelerimdir."
-
25 Eylül 2013, 20:00
#10537
karburötör memesi takılmış. kolay bir işlemdir karburotör hortumunu söküp tersten hava tutarak halletmişti benim ustam.
-
26 Eylül 2013, 15:43
#10538
arkadaşlar dün akşam boş lambası yanmıyordu, lambayı yerinden söktüm geri taktım elektrik kesildi sigortası attı motorun, sigortayı değiştirdim kablodaki hatayı giderdim geri taktım şuan motor tekleme yapıyor neden olabilir acaba?
"Bu forum bilgi ve tecrübe paylaşım forumudur, Konularımda ve mesajlarım da yazdığım hiçbir şey doğru değildir tamamen kendi kişisel düşüncelerimdir."
-
27 Eylül 2013, 01:27
#10539
@Mesut: tamam karbüratördeki benzin tahliye hortumunu diyorsun. Ama esas sorunun kaynağı o değil. Şamandıra bazen yerinden çıkıyor, çalışmıyor ve fazla benzin mecburen bu tahliye borusundan akıp gidiyor. O borunun ucunu kapatırsan benzin akmaz diye bi tavsiye gelmişti ama hala denemedim.
-
27 Eylül 2013, 09:42
#10540
Teo23 adlı üyeden alıntı
@Mesut: tamam karbüratördeki benzin tahliye hortumunu diyorsun. Ama esas sorunun kaynağı o değil. Şamandıra bazen yerinden çıkıyor, çalışmıyor ve fazla benzin mecburen bu tahliye borusundan akıp gidiyor. O borunun ucunu kapatırsan benzin akmaz diye bi tavsiye gelmişti ama hala denemedim.
SANA HİÇ TAVSİYE ETMEM. BEN YOLDA İKEN O ATIK BORUSUNU TIKADIM BU DEFA KARBÜRATÖRÜN ORALARDAN BİR YERDEN SIZINTI YAPTI AMA NERDEN OLDUĞUNU GÖREMEDİM..
AKICAK BENZİN DEPODA DURMUYOR ANLAYACAĞIN KENDİNE DAHA BÜYÜK SORUN ÇIKARMA BENCE EN KISA ZAMANDA GÖSTER DERİM
Yok Öyle 3 Aşağı 5 Yukarı
1 Aşağı 2,3,4,5 Yukarı ..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler