Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
30 Mart 2013, 19:11
#10261
ben hortumları kalınlarstırdım fakat yakıt iyi geliyor karbüratör çift oldugu için bilgisayar olmadan tam ayar tutmuyor.egzozdan acı gaz geliyor buji ateşleme bobinleri statör cdi orjinal piston segman silindir sübap fakat hala acı koku geliyor egzozdan tek degiştirmedigim karbüratör kaldı ve onuda honda rebell gibi tek karbüratör yapacagım.olumlu sonuç alırsam yazarım çünkü metal manifold yırtıldı delindi derdi yok surdan hava alıyo gibi sorunlar kalkıcak ortadan ve tek ayar vidasından ayar yapılıcak ve püskürtmeli shang wey karbüratör alıcam.
Reklamlar
-
31 Mart 2013, 11:59
#10262
[QUOTE=password48;2979525]
kaanaca adlı üyeden alıntı
[B]Merhabalar, uzun zamandır giremiyordum. En son yeni gidondan bahsetmiştim. Ondan önce şundan bahsedeyim.Geçen hafta 18.03.2013 - 21.03.2013 arası Konya-Antalya turu yaptık iki motor. Mct ve Yamaha XT600E.
memleket Konya mı kardeş. bende Konyalıyım motorun ve fotolar güzel yolun açık olsun.
Merhabalar, evet Konya'lıyım. Teşekkürler.
Teo23;
Benim motorum 18000 bin km.de şu an. Bakımlarında shell 15/50 yağ kullanıyorum. Hava filtresi kendi hava filtresi, karbüratörü aynı, NGK buji kullanıyorum. Sadece bir kere bakımdan sonra yakıtı 25 krş. oldu ondada benim ustaya gittim karbüratör ayarlarına baktı yeniden düştü . 16000 km'ye kadar sibop ayarlarına hiç bakılmadı. Orjinal haliyle kullanıldı.
Farklı olan tek şeyi 34T'den 30T'ye düşürülmüş arka dişli. Küçük dişli şehir içinde sürekli dur kalk olduğu için aksine bazen çokta yaktırabiliyor. Şehir dışında uzun yolda 34T kullanırken şehir içi yaktığından biraz daha fazla yakıyordu. Şu an şehir dışında 80 km/s ortalamayla kullanırsam muhtemelen 11 12 krş'a kadar düşüyor.
-
31 Mart 2013, 13:53
#10263
merhabalar arkadaşlar aranıza ve motor direksiyonuna 2. el 2011 model 3000 km de kırmızı bir 250 mct ile yarın nasipse başlıyorum..alırken nelere dikkat etmeliyim az da olsa küçük bir özetle yazabilen çıkarmı...
-
31 Mart 2013, 14:55
#10264
arkadaslar bır allahın kulu yokmu bana akıl verecek yardımcı olacak ? kac defa yazdım 1 kisi bile cevap vermedi yav ? :(
-
31 Mart 2013, 14:55
#10265
S.A. arkadaşlar. macitimi alalı bir kaç gün oluyor.2010 çıkışlı 3750 km de. ne olur ne olmaz içim rahat olsun diye bakım yaptırıcam.öncelikli olarak nelerin bakım ve ayarlarını yaptırmalıyım ?. birde orjinal yan çantaları yok bu şekilde muayeneden geçer miyim? forumu okumaya yeni başladım ama 514 sayfa kolay değil. paylaşımlarınızı bekliyorum.şimdiden teşekkürler. herkese keyifli sürüşler.
-
01 Nisan 2013, 09:36
#10266
arkadaşlar düşünen olursa 2005 model ve 7100 km de olan motorumu ikibine kadar vericem acil satmam gerektiği için
-
02 Nisan 2013, 00:39
#10267
arkadaşlar merhabalar
2005 model mct sahibiyim.Motorum bujilerini yakarak başladı ilk problemlerine.Değiştirdikten sonra ilk haftalar motor çok iyi devir alırken bir süre sonra devrinden yeniden düşme yaşadım.Benzin deposunda benzin var iken motor çekmemeye başladı.Bujileri yeniden kontrol ettiğimde uçlarının siyahlaştığını gördüm tedbir amaçlı yeniden bujilerini değiştirdim.Motor önceki haline göre daha iyi çeksede hala içinden hissediyorum problemi.+100km yapamadan aynı problemi yaşıyacağım bariz.Tamirciler ise yaşadığım yerin küçük olmasından kaynaklı mct hakkında pek bilgi sahibi değiller ve motorun kapalı kutu olduğunu söylüyorlar.Bense motoruma güveniyorum mekanik olarak çok büyük bir problem olduğunu düşünmüyorum.
Benimkine benzer sorun yaşayanlar var mıdır acaba ?
Yada bulunduğum duruma tecrübeleri doğrultusunda yorum yaparak bana yardımcı olabilecek birileri
Şimdiden verdiğiniz cevaplar için teşekkürler
-
02 Nisan 2013, 13:18
#10268
YENİ GELEN ARKADAŞLAR(BEN DAHİL) BİZLER SANIRIM ÇOK GEÇ KALMIŞIZ BU TOPİC İÇİN.
SON BİR AYDA YAZILANLARA BAKIYORUMDA BÜTÜN MACİTCİLERİN ORTALARDAN KAYBOLDUĞUNU ANLIYORUM.YAZDIKLARIMIZ HAVAYA GİDİYOR GİBİ.
ESKİ SAYFALARA YÖNELMENİZİ TAVSİYE EDİYORUM.BENDE ÖYLE YAPIYORUM YAVAŞ YAVAŞ OKUYACAĞIM YAPACAK BİR ŞEY YOK.
HERKES ARAZİ OLMUŞ.MİLLET BU MAKİNEDEN BIKMIŞ BEN YENİ TUTULDUM.SAĞLIK OLSUN.
BURADA OLAN ARKADAŞLAR SORUNUNUZ OLMASA DA GELİN Bİ SELAM VERİN YALNIZ OLMADIĞIMIZI HİSSEDELİM. SAYGILAR.
-
04 Nisan 2013, 03:31
#10269
garagas adlı üyeden alıntı
arkadaslar bır allahın kulu yokmu bana akıl verecek yardımcı olacak ? kac defa yazdım 1 kisi bile cevap vermedi yav ? :(
Sorun neydi?
fatih_AS150T1 adlı üyeden alıntı
S.A. arkadaşlar. macitimi alalı bir kaç gün oluyor.2010 çıkışlı 3750 km de. ne olur ne olmaz içim rahat olsun diye bakım yaptırıcam.öncelikli olarak nelerin bakım ve ayarlarını yaptırmalıyım ?. birde orjinal yan çantaları yok bu şekilde muayeneden geçer miyim? forumu okumaya yeni başladım ama 514 sayfa kolay değil. paylaşımlarınızı bekliyorum.şimdiden teşekkürler. herkese keyifli sürüşler.
A.s. merhabalar. Hayırlı olsun. Yan çantaların olmayışı muayenede herhangi bir problem yaratmaz. Tedbir için yağını ve bujisini değiştirebilirsiniz. 2 lt yağ ve 2 adet buji. Basit bir işlem zaten kendiniz yapabilirsiniz diye düşünüyorum. Ben Shell 15\50 yağ ve NGK buji kullanıyorum. Tavsiye ederim. Kalitesiz yağla arasında ciddi fark var. Yağın litresi 15 Tl olması lazım. Bujilerde 5 yada 6 tl.
Yesiam adlı üyeden alıntı
arkadaşlar merhabalar
2005 model mct sahibiyim.Motorum bujilerini yakarak başladı ilk problemlerine.Değiştirdikten sonra ilk haftalar motor çok iyi devir alırken bir süre sonra devrinden yeniden düşme yaşadım.Benzin deposunda benzin var iken motor çekmemeye başladı.Bujileri yeniden kontrol ettiğimde uçlarının siyahlaştığını gördüm tedbir amaçlı yeniden bujilerini değiştirdim.Motor önceki haline göre daha iyi çeksede hala içinden hissediyorum problemi.+100km yapamadan aynı problemi yaşıyacağım bariz.Tamirciler ise yaşadığım yerin küçük olmasından kaynaklı mct hakkında pek bilgi sahibi değiller ve motorun kapalı kutu olduğunu söylüyorlar.Bense motoruma güveniyorum mekanik olarak çok büyük bir problem olduğunu düşünmüyorum.
Benimkine benzer sorun yaşayanlar var mıdır acaba ?
Yada bulunduğum duruma tecrübeleri doğrultusunda yorum yaparak bana yardımcı olabilecek birileri
Şimdiden verdiğiniz cevaplar için teşekkürler
Verdiğim cevaptan çok emin olmayarak bunu yazıyorum. Segmanlar aşınmaya başlamış olabilir. Maliyetli bir durum değil. Sıfır km ise Parçası ucuz. Motoruna kapalı kutu diyen yalan söyler
Birde içindeki yağ fazla olduğu zaman yapabilir.
-
04 Nisan 2013, 10:07
#10270
kaanaca kardeş çok teşekkür ediyorum artık kimselerin uğramadığı bu sayfaya uğraman,bilgi paylaşımında bulunmana çok sevindim.yaz geliyor artık macitcileri bir araya toplansak da aktiviteler turlar düzenlesek...ne dersiniz arkadaşlar.
-
04 Nisan 2013, 20:27
#10271
ESER 1907 adlı üyeden alıntı
merhabalar arkadaşlar aranıza ve motor direksiyonuna 2. el 2011 model 3000 km de kırmızı bir 250 mct ile yarın nasipse başlıyorum..
alırken nelere dikkat etmeliyim az da olsa küçük bir özetle yazabilen çıkarmı...
hayırlı olsun kardeşim. km çok azmış kullanılmamış olabilir ama ben şüpe duyardım en az iki ustaya gösterirdim. bide üzerindeki lastiklerden de anlaşılır orjinal lastikleri duruyorsa o km de olunca çok da dişleri yenmiş olmaz.
---------- Post added at 19:27 ---------- Previous post was at 19:23 ----------
fatih_AS150T1 adlı üyeden alıntı
YENİ GELEN ARKADAŞLAR(BEN DAHİL) BİZLER SANIRIM ÇOK GEÇ KALMIŞIZ BU TOPİC İÇİN.
SON BİR AYDA YAZILANLARA BAKIYORUMDA BÜTÜN MACİTCİLERİN ORTALARDAN KAYBOLDUĞUNU ANLIYORUM.YAZDIKLARIMIZ HAVAYA GİDİYOR GİBİ.
ESKİ SAYFALARA YÖNELMENİZİ TAVSİYE EDİYORUM.BENDE ÖYLE YAPIYORUM YAVAŞ YAVAŞ OKUYACAĞIM YAPACAK BİR ŞEY YOK.
HERKES ARAZİ OLMUŞ.MİLLET BU MAKİNEDEN BIKMIŞ BEN YENİ TUTULDUM.SAĞLIK OLSUN.
BURADA OLAN ARKADAŞLAR SORUNUNUZ OLMASA DA GELİN Bİ SELAM VERİN YALNIZ OLMADIĞIMIZI HİSSEDELİM. SAYGILAR.
düşündüğün gibi bir şey kardeş genelde yeni alanlar takılıyor forma tecrübe edinip sorularına yanıt bulup bir daha uğramıyorlar. ha bu arda daha kısa zman öncesine kadar aktif katılan bir çok arkadaşa yardımcı olan arkadaşlarda vardı. ben 2010 dan beri aktif katılmasam da kesin bi grip bakarım arada forma
Dört tekerlek bedenini, iki tekerlek ruhunu yüceltir.
-
05 Nisan 2013, 13:11
#10272
password48 adlı üyeden alıntı
hayırlı olsun kardeşim. km çok azmış kullanılmamış olabilir ama ben şüpe duyardım en az iki ustaya gösterirdim. bide üzerindeki lastiklerden de anlaşılır orjinal lastikleri duruyorsa o km de olunca çok da dişleri yenmiş olmaz.
---------- Post added at 19:27 ---------- Previous post was at 19:23 ----------
düşündüğün gibi bir şey kardeş genelde yeni alanlar takılıyor forma tecrübe edinip sorularına yanıt bulup bir daha uğramıyorlar. ha bu arda daha kısa zman öncesine kadar aktif katılan bir çok arkadaşa yardımcı olan arkadaşlarda vardı. ben 2010 dan beri aktif katılmasam da kesin bi grip bakarım arada forma
eyvallah kardeşim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:09 ----------
üye olmayan misafirler lütfen üye olunuz.bilgi ve paylaşımlarınızı bekliyoruz.
-
06 Nisan 2013, 01:17
#10273
Yesiam adlı üyeden alıntı
arkadaşlar merhabalar
2005 model mct sahibiyim.Motorum bujilerini yakarak başladı ilk problemlerine.Değiştirdikten sonra ilk haftalar motor çok iyi devir alırken bir süre sonra devrinden yeniden düşme yaşadım.Benzin deposunda benzin var iken motor çekmemeye başladı.Bujileri yeniden kontrol ettiğimde uçlarının siyahlaştığını gördüm tedbir amaçlı yeniden bujilerini değiştirdim.Motor önceki haline göre daha iyi çeksede hala içinden hissediyorum problemi.+100km yapamadan aynı problemi yaşıyacağım bariz.Tamirciler ise yaşadığım yerin küçük olmasından kaynaklı mct hakkında pek bilgi sahibi değiller ve motorun kapalı kutu olduğunu söylüyorlar.Bense motoruma güveniyorum mekanik olarak çok büyük bir problem olduğunu düşünmüyorum.
Benimkine benzer sorun yaşayanlar var mıdır acaba ?
Yada bulunduğum duruma tecrübeleri doğrultusunda yorum yaparak bana yardımcı olabilecek birileri
Şimdiden verdiğiniz cevaplar için teşekkürler
dostum egzozdan çıkan duman ne alemde.
---------- Post added at 23:57 ---------- Previous post was at 23:51 ----------
arkadaşlar forma her gün giremiyorum ama face e her akşam bakarım. sorunlarınızı bildiğim kadarıyla cevaplarım
---------- Post added 06-04-2013 at 00:17 ---------- Previous post was 05-04-2013 at 23:57 ----------
Yesiam adlı üyeden alıntı
arkadaşlar merhabalar
2005 model mct sahibiyim.Motorum bujilerini yakarak başladı ilk problemlerine.Değiştirdikten sonra ilk haftalar motor çok iyi devir alırken bir süre sonra devrinden yeniden düşme yaşadım.Benzin deposunda benzin var iken motor çekmemeye başladı.Bujileri yeniden kontrol ettiğimde uçlarının siyahlaştığını gördüm tedbir amaçlı yeniden bujilerini değiştirdim.Motor önceki haline göre daha iyi çeksede hala içinden hissediyorum problemi.+100km yapamadan aynı problemi yaşıyacağım bariz.Tamirciler ise yaşadığım yerin küçük olmasından kaynaklı mct hakkında pek bilgi sahibi değiller ve motorun kapalı kutu olduğunu söylüyorlar.Bense motoruma güveniyorum mekanik olarak çok büyük bir problem olduğunu düşünmüyorum.
Benimkine benzer sorun yaşayanlar var mıdır acaba ?
Yada bulunduğum duruma tecrübeleri doğrultusunda yorum yaparak bana yardımcı olabilecek birileri
Şimdiden verdiğiniz cevaplar için teşekkürler
egzozdan çıkan dumanın rengi , km de ne kadar yakıt yaktığı ve yağ seviyesi bunları belirtmen gerekiyor. ayrıca kapalı kutu diyenler işin ehli on numara ustalardır. öyle diyenlere java yı mz i götür gözü kapalı söker takarlar adamlar 2 zamanlı motor ustası aslında çok çok da farklı değil ama adamlar USTA bilmediği şeyi para için daha beter dağıtmıyor. kapalı kutu demek te bilmiyorum ben anlamam ın ustacası.... helal olsun onu diyen ustaya
-
06 Nisan 2013, 03:12
#10274
egsozdan beyaz duman çıkıyor.Farklı bir tamirciye gösterdim motoru motorun gaz yemediğini söyledi manifolt larda yada hava filtresinde sorun olduğunu söyledi.1 haftalığına tatile çıkıyorum.Tatil dönüşü yaptırarak sorun çözülürse bildiririm forumdan.Yağın yakın zamanda değişmesi gerekiyor yakıt ise aşırı derece çok yakmaya başladı km de 50 kurusu görüyor
Teşekkürler
-
06 Nisan 2013, 22:42
#10275
Yesiam adlı üyeden alıntı
egsozdan beyaz duman çıkıyor.Farklı bir tamirciye gösterdim motoru motorun gaz yemediğini söyledi manifolt larda yada hava filtresinde sorun olduğunu söyledi.1 haftalığına tatile çıkıyorum.Tatil dönüşü yaptırarak sorun çözülürse bildiririm forumdan.Yağın yakın zamanda değişmesi gerekiyor yakıt ise aşırı derece çok yakmaya başladı km de 50 kurusu görüyor
Teşekkürler
sibob ayarını yaptır tamamdır. egzoz zamanında emme sibobu açık kaldığı için çok yakıyor emme zamanında da egzoz sibobu açık olduğu için buji kararıyor...
---------- Post added at 21:42 ---------- Previous post was at 21:29 ----------
erhanatis adlı üyeden alıntı
ben hortumları kalınlarstırdım fakat yakıt iyi geliyor karbüratör çift oldugu için bilgisayar olmadan tam ayar tutmuyor.egzozdan acı gaz geliyor buji ateşleme bobinleri statör cdi orjinal piston segman silindir sübap fakat hala acı koku geliyor egzozdan tek degiştirmedigim karbüratör kaldı ve onuda honda rebell gibi tek karbüratör yapacagım.olumlu sonuç alırsam yazarım çünkü metal manifold yırtıldı delindi derdi yok surdan hava alıyo gibi sorunlar kalkıcak ortadan ve tek ayar vidasından ayar yapılıcak ve püskürtmeli shang wey karbüratör alıcam.
erhan kardeşim dört gözle sonucu merak ediyorum zamanında bende aynı şeyi yapmak istedim ama parça bulamadığım için vazgeçmek zorunda kalmıştır.
-
07 Nisan 2013, 02:06
#10276
arkadaşlar tek karbüratör olayını yaptım metal manifolt ömürlük performans artışı cok hissedilir deerecede yakıt tuketimi yarı yarıya düştü
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:41 ----------
arkadaşlar tek karbüratör olayı olumlu sonuc vermiştir yapmak isteyenler kesinlikle hiç dülşünmesin manifolt 12 tl karbüratör 35 tl kalyoncu motordan siopariş verdim gercekten kalkıslar cok serileşti püskürtmeli karbüratör alın olmaz diyen tamircilerede inanmayın.tek yapmanız gereken manifoldun baglandıgı saplamaları cıkarıp uzun larını takmak bide gaz teli
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:43 ----------
tek manifolt yapmayı bikaç tamirciye sordum biri diyor olmaz pistonlar aynı anda sübapları acıyorbiri diyo 200 cc karbüratör kaldırmaz bogazı dar gelir bende sinirlendim manifolt ve karbüratör siparişi verdim gidişi falan cok değişti motorun.emme manifoldu blogundaki saplamaları somun kaynatarak söktüm sonra yerine manifolda göre saplama kesip taktım manifoldla karbüratörü dısarıda birleştirdim takınca birleştirmek zor alt saplamaları manifolduyerine oturttuktan sonra bloga taktım uzun oldugu için ugrastırıyor kaldı tek sorun gaz telinin takıldıgı mesafe yukarıdaki demire cok yakın 2 cm bosluk var buradan gaz telini uygun kıvrımda oraya takmak imkansız klimacıdan 5 cm uzunlıgında ince bakır boru aldım be L SEKLİNDE KIVRIM VERDİM gaz halatı gayet güzel calısıyor ani gazlamalar çift karbüratöre göre cok daha güzel gidişi de öyle ben 130 kmyle gitmek istiyorum dersen 250 yada daha üstü cc karbüratör memesi takabilirsin ama cg 200 cc karbüratör işinizi görecektir.GELELİM TEK KARBÜRATÖRÜN İYİ YANLARINA.ÖNCELİKLE HAVA AYARI YAPMAK TEK VİDA İLE COK KOLAY,SIKIŞTIRILMIS KARBÜRATÖRÜ SOKMEK İÇİN BİRSÜRÜ SEY SÖKMEYE GEREK YOK,MANİFOLD YIRTILDI DELİNDİ DERDİ YOK,CİKLE TELİNİN BAGLI OLDUGU SOL ELCİGİN PLASTİGİ DANDİK KOPUP DURMA DERDİ YOK, CİKLE KARBÜRATÖRÜN ÜSTÜNDE, YAKIT SARFİYATI İNANILMAZ DERECEDE DÜŞÜS GÖSTERDİGİ GÖRÜLMÜŞTÜR.MCT KULLANANLARIN TEK KARBÜRATÖR YAPMASINI İSTERİM BEN CESARET EDİP COGU USTANIN OLMAZ DEMESİNE RAGMEN KENDİM TAKTIM SONRADA GİDİP OLMAZ DİYENLERE GÖSTERDİM AGIZLARI ACIK KALDI
-
07 Nisan 2013, 23:41
#10277
ERHAN KARDEŞ YAZDIKLARINI HAYRETLER İÇİNDE GIPTA İLE OKUDUM. VALLAHİ HELAL OLSUN DİYORUM.
BECERİKLİ VE MERAKLI, BU MOTORA YENİ BAŞLAYAN BİRİ OLARAK KENDİMDE BUNLARI YAPACAK CESARETİ BULAMIYORUM.
HENÜZ YAKITI TEST EDEMEDİM.MOTORUM HENÜZ 3800 DE O DA BENDE YENİYİZ. MACİTİMİ TANIMAM BİRAZ ZAMAN ALACAK.
SORUN ÇIKARMADIKÇA ORASIYLA BURASIYLA OYNAMAYI DÜŞÜNMÜYORUM.
TAMİRCİMİN TAVSİYESİ ÜZERİNE BULAŞIK TELİ İLE ( ALÜMİNYUM ÇOK İNCE OLANINDAN) BÜTÜN KROMAJLARINI PARLATTIM. PAS KİR HİÇ BİRŞEY KALMADI
CANTLARIM VE TELLERİ,EGZOSLAR O KM GİBİ PIRIL PIRIL OLDU. GÖZ KAMAŞTIRIYOR.
ŞİDDETLE TAVSİYE EDERİM DENEYİN GÖRECEKSİNİZ.
-
08 Nisan 2013, 03:25
#10278
vay eyvallah kopyalıorum sorumu
Merhaba arkadaslar , sizden yardıma ve akıl almaya ihtiyacım var. 2012 eylul ayında 250 mct aldım 5000 km de. Yeni baslayan tamamen tecrubesiz biri olarak. Bir sure kullandım sonra 10 gun falan hic kullanmadım evın onunde kaldı yagmurda yagmıs o donemde. Sonra motoru calıstıramadım. Jıkleyle calıstırdım. Fakat surerken bi anda kendiliginden motor ıstop etmeye basladı. Bu bır kac defa oldu. İstop ettıkten sonra hemen calısmıyordu motor bu arada. Sonra tamamen durdu. Yanı motor calısmadı. ELektrik bile almıyodu. sadece cıt dıye bır ses gelıyordu. Akuyu sarj ettım. Calıstı gayet guclu bır sekılde , tekrar suryeme basladım fakat 1-2 gun sonra yıne surerken kendılgııden bı anda gaz almamaya basladı ve durdu motor..bu 1-2 defa tekrarladı sonra tekrar calıstıramadım akude bıttı.. Sonra araya sonbahar kıs gırınce dursun dedım bahar gelnce hallederım. evın onunde ustunu kapattım yatışa aldım.. 1 hafta once falan actım bı ara ustunu tam o gun yagmur yagdı ustune ıslandı baya.. yaklasık 5 aydır evın onundeydı. Simdi sizden ricam bana bir yol gosterin.. Zaten evin onune koydugum vakit calısmıyordu .. Sorun vardı. aradan 5 ay gectı yagmur kar yedi.. Napmam nasıl bır yol ızlemem gerekıyor.. ankara'dayım . onerecegnız bır usta varmıdır varsa nerelerıne baktırayım naptırayım da nasl hareket ettıreyım tekrar motorumu...ve kabaca masrafım ne olur sızce ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:23 ----------
[QUOTE=kaanaca;2985129]Sorun neydi?
Merhaba arkadaslar , sizden yardıma ve akıl almaya ihtiyacım var. 2012 eylul ayında 250 mct aldım 5000 km de. Yeni baslayan tamamen tecrubesiz biri olarak. Bir sure kullandım sonra 10 gun falan hic kullanmadım evın onunde kaldı yagmurda yagmıs o donemde. Sonra motoru calıstıramadım. Jıkleyle calıstırdım. Fakat surerken bi anda kendiliginden motor ıstop etmeye basladı. Bu bır kac defa oldu. İstop ettıkten sonra hemen calısmıyordu motor bu arada. Sonra tamamen durdu. Yanı motor calısmadı. ELektrik bile almıyodu. sadece cıt dıye bır ses gelıyordu. Akuyu sarj ettım. Calıstı gayet guclu bır sekılde , tekrar suryeme basladım fakat 1-2 gun sonra yıne surerken kendılgııden bı anda gaz almamaya basladı ve durdu motor..bu 1-2 defa tekrarladı sonra tekrar calıstıramadım akude bıttı.. Sonra araya sonbahar kıs gırınce dursun dedım bahar gelnce hallederım. evın onunde ustunu kapattım yatışa aldım.. 1 hafta once falan actım bı ara ustunu tam o gun yagmur yagdı ustune ıslandı baya.. yaklasık 5 aydır evın onundeydı. Simdi sizden ricam bana bir yol gosterin.. Zaten evin onune koydugum vakit calısmıyordu .. Sorun vardı. aradan 5 ay gectı yagmur kar yedi.. Napmam nasıl bır yol ızlemem gerekıyor.. ankara'dayım . onerecegnız bır usta varmıdır varsa nerelerıne baktırayım naptırayım da nasl hareket ettıreyım tekrar motorumu...ve kabaca masrafım ne olur sızce ?
-
08 Nisan 2013, 04:54
#10279
garagas kardeşim senin sübaplar nanay. uzun sürelerde motor çalıştırılmadan bıraktığında sübaplar mahvoluyor. tanıdık tamirci bulursan 50 liraya yaptırabilirsin. gecen yıl benim motor abimdeyken aynı olay olmus bana soylemeden en yakın tamirciye gitmişler fatura 185 tl. ısrar ettim işlem başlamadan fiyatı söyle falan yok. yaptırdıktan sonra söyledi. 25 tl maezme kullandı diye adama 185 tl vermişsin dedim. tanıdık ustan yoksa elin biraz becerikli ise kendin yap 10 defa malzemeleri çöpe atsan yine usta fiyatına yaklaşmıyorsun.
benim mct'yi sattım ben. 1600 e aldım. 600 tl masraf ettim. çanta ayna tel kumanda derken. 1400 e sattım. acil ihtiyac sebebiyle.
forumda beycivan abi var. bu tür motorların doktorudur kendisi. ayrıca kendi cep telefonu verecek kadar hoşgörülüdür. forumda aratırsanız özelden mesaj atarsanız. size bu motorum kitabını yazar. ben çözemeyince ona sorardım.
-
08 Nisan 2013, 17:09
#10280
fatih_AS150T1 adlı üyeden alıntı
kaanaca kardeş çok teşekkür ediyorum artık kimselerin uğramadığı bu sayfaya uğraman,bilgi paylaşımında bulunmana çok sevindim.yaz geliyor artık macitcileri bir araya toplansak da aktiviteler turlar düzenlesek...ne dersiniz arkadaşlar.
Çok isterdim ama gitti MCT. Başka motorla eşlik ederim
11 aydır macit kullanıyordum istediğim kıvama getirdim, alıcı çıkınca sattım.
Alıcılara fikir olsun diye söylüyorum. Durumu şöyleydi;
18000 km,
Bakımları zamanında yapıldı her zaman,
Orjinal parçalarından en ufak eksik yok, yedek anahtarlarıyla beraber.
Ekstra olarak;
uyduruk bi çeneden açılır kask,
branda,
telefon-gps tutucu aparat,
12v çakmaklık,
Maxem marka 45 lt topcase,
ısıtmalı elcikler,
sis farları,
Debriyaj balatasını değiştirecektim almıştım ama duruyordu onuda verdim.
1 hafta önce alınmış Haze Marka akü(tavsiye ederim), yeni bir çift ayna.
Bu şekilde 2300 liraya verdim.
[QUOTE=garagas;2988797]
[/COLOR][QUOTE=kaanaca;2985129]Sorun neydi?
Merhaba arkadaslar , sizden yardıma ve akıl almaya ihtiyacım var. 2012 eylul ayında 250 mct aldım 5000 km de. Yeni baslayan tamamen tecrubesiz biri olarak. Bir sure kullandım sonra 10 gun falan hic kullanmadım evın onunde kaldı yagmurda yagmıs o donemde. Sonra motoru calıstıramadım. Jıkleyle calıstırdım. Fakat surerken bi anda kendiliginden motor ıstop etmeye basladı. Bu bır kac defa oldu. İstop ettıkten...../QUOTE]
Uzun süre yattığı için ilk çalıştırmada çalışmıyor olabilir bu normal bir durum. Ara sıra çalıştırıp bir iki tur atarsanız stabil bir şekilde çalışmaya devam edecektir. İlk çalışmada soğuk olduğu için ve uzun zaman çalışmadığı için stop eder oda normal bir durum. Sağ altta elinizi attığınızda plastik bir vida var oradan rolantiyi artırırsanız sorun kalmaz. Onun haricinde ısındıktan sonra yine devam ediyorsa karbüratörünüze baktırmanızı tavsiye ederim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler