sa. arkadşlar motor yağını kaç bin km de bi değiştirmek lazım bilgi verirseniz sevinirim ve shell advance sx 4T 15w-50 kullanacam bu olur heralde...
sa. arkadşlar motor yağını kaç bin km de bi değiştirmek lazım bilgi verirseniz sevinirim ve shell advance sx 4T 15w-50 kullanacam bu olur heralde...
Tercihen yarı sentetik yağ kullanıyoruz ve 1000 kmde bir değiştirmeni öneririm. Gerçi ben genelde 1000 km de bulmuyorum ama. 10 40 yada 15 50 ikiside tercih ediliyor gördüğüm kadarıyla.
Zaten biraz geçince sende farkediceksin motorun çalışması değişiyor vitesler sertleşiyor.
Aman ama geciktirme geciken her km motorundan ve şanzımanında yemektir.
tmm tşkr ederm...
arkadaslar motrumun karburatörünün samandıralar calısmıyor benzın akıtıyor hem tahlıyelerden hemde ana tahlıyeden yeni karburatör orjınal 250 yan sanayı 150 tl dedıler bırde sadece samandıralarla ignelerı degıstırıyorlar kararsız kaldım manıfoltlar hava hortumunu bnzın muslugunu yenıledım motoru satmayı dusunuyorum su an tamırde usta duruma göre karburatöru tamır edecek yada yenısı takıacak
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...0435631/detay/
Motorunun sıkıntısı varsa umarım bu sorunu gidermeden satmayı düşünmüyorsundur. Ayrıca bu sorunu da gidermeden satılağa çıkarman; ilanda da sorundan bahsetmemiş olman benim canımı sıktı şahsen. Görüntü olarak güzel motorun iyi bakım yaptığın ortada ama yine de...
hocam ılanı daha onceden vermıstım dun oldu karburatör sorunu bende bakıma aldım hemen sorun halledılıyor usta karburatöru bugun acıp kontrol edecek ama yenı mı alsam yada samandıraları mı degıstırtsem dıye dusunuyorum ılerıde sıkıntı cıkartırsa ıcım rahat etmez ben her harukarda motoru sorunsuz teslım edecegım ustaya kaldı benım ısım hazır usta elı degmısken 6 aylık bujılerı bıle yenılettım hava fıltresı ve yagı da degıstırırım buyuk ıhtımal agır bakımları yapıldı zaten karburatör de yapılınca cok uzun sure sıkıntı vermez yaza hazırlıyorum motoru
izmitten slmlar
bugün itibariyle motorumu almış bulunuyorum, kısmetse hafta içi satış işini bitereceğim... ilk motorum olacak fazla tecrübem.. yok..
motor 4000 km de ve oldukça temiz.. bir iki ufak iş dışında sorunsuz duruyor...
sizlerden ricam..
motorun hava filtresi, buji ve yağ değişimini yapacağım. ne tıavsiye edersiniz ve ne kadar vermeliyim.. malum acemilik olunca...
ayrıca arka çantalar için orjinali sağ sol 120 tl filan sitede... deri nasıl durur bilemiyorum, deri için fiyat ve yer tavsiyelerinizi bekliyorum
tşkler...
Kardeşim hayırlı olsun öncelikle Allah kazasız belasız sürüşler nasip etsin. Ben hava filtresini orjinal aldım servisten. Buji olarak ngk kullanıyorum, yalnız dikkat et ngk nın da çin olanı varmış. Yağ olarak castrol power1 10*50 kullanıyorum.
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
Öncelikle herkese kucak dolusu selamlar arkadaşlar.Nasılsınız hepinizi özledim.Foruma bir kaç aydır giremedim.İnşallah yakında yine burdan yazışacağız şimdilik hoşçakalın.
kac lt yag alıyor mct tam olarak yarın yag değiştireceğimde bir arkadaşın ve hangı yagı onerırsınız
1,5 litre civarı yağ alıyor yanlış hatırlamıyorsam.
Yani sen 2litre yağ alıcaksın eğer kendin değişim yapıcaksan elinde bir miktar kalıcak. Yada en güzeli daha büyük ambalajda yağ bulursan al hem daha ekonomik olur hemde her yer kedi eniği gibi yağ kutusu olmaz.
Bu arada ben 10*40 kullanıyorum açıkçası 15*50 10*50 de olur dediler ama denemedim. Ancak 10*40 kanaatimce biraz çabuk yıpranıyor. O yüzden pek 1000 km ye bırakmadan değiştiriyorum. Zatengerek vites geçişleri gerekse çalışma sesinden yağın iyi olmadığını anlarsınız.
Bu arada ben aşağı yukarı 8000 km de debriyaj balatası değiştirdim. Arada debriyajınıza bakın kontrol edin kaçırm vs varsa yağlı debriyaj olmasından dolayı yağınızı çabuk eskiticektir.
Ayrıca bugüne akdarki bakımlarımda bana yardımcı olan ustam var Eskişehir'de. Burda usta blmak zor, usta bulsanızda adam gibi muamele göreceğiniz saçma sapan işler için motorunuz 3-4 gün yatırmaycak. En önemliside doğru düzgün fiyata doğru düzgün iş yapıcak usta bulmak neredeyse imkansız. Adam ben motorun acelesi yok dediğim halde hiç bir işi ne kadarda yıoğun olsa 3. güne bırakmadı.
Arkadaşlar Eskişehirde olan arkadaşlara Yetiş Ustayı öneririm. Ulaşmak isteyenler bana özelden yazarlarsa yönlendiririm.
samsam kardeşim yeni motorun hayırlı olsun tekerin yere düz bassın inşallah.Motorun km si oldukça düşük.sen yinede yağını bujilerini ve hava filtreni kontrol et bütün civada ve somun görünür yerdeki vidaları sık.elinden geldikçe bunları krom olanlarla değiştir.uzun yolda 97 şehir içinde 95 oktan yakıt kullan.Senkron ayarlarına dikkat et.hava filtrenin içine su kaçırmamaya özen göster.hava basınçlarını olması gerekenden fazla şişirme.yedek ampül ve bir kaç anahtar takımını koltuğun altından eksik etme.şimdilik aklıma gelenler bunlar.herkese iyi tatiller.
Beycivan abi selamlar. Uzun aradan sonra seni aramızda görmek mutlu etti. Umarım bebek iyidir ve geceleri uyumaya başlamışsındır :D Saygılar...
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
s.a arkadaşlar sizlerin özellikle ankara da olanların yardımına ihtiyacım var mct 250 arka ve ön çelik cant bulamıyorum buna regalrator 250 linin çelik cantları uyarmı sizce bilgisi olan varmı arkadaşlar
Kardeşim zaten regal in çelik jantını takıyorlar diye biliyorum. Sanki bir yerlerde okumuştum diye hatırlıyorum ama net bir şey söyleyemem. Daha bilgili arkadaşlar cevap verecektir sana.s.a arkadaşlar sizlerin özellikle ankara da olanların yardımına ihtiyacım var mct 250 arka ve ön çelik cant bulamıyorum buna regalrator 250 linin çelik cantları uyarmı sizce bilgisi olan varmı arkadaşlar
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
Kanuninin, jinlunun filan arka jantı uyuyor, regal raptor de uyar diye biliyorum. Hepsi çin aynı yolun yolcusu.
Arkadaşlar alakasız olacak ama...Ehliyet kurslarında motor kullanma yani direksiyon eğitimi veriyorlarmı ? Benim yazıldığım kursta yokta, tek kişilik kullanıldığı için kurslarda eğitim olmuyor onu siz öğreniyorsunuz gibi laflar söylemişlerdi bende pek fırsatım olmayacağı ve gidemeyeceğim için çok önemsememiştim. Yalnız kendimi kandırılmış gibi bi düşünce var içimde başka kursada hiç gitmedim kursa bi arkadaşım ortak onun selamıyla gittim vs...Birde şunu sorayım motor kullanmışlığım var ama vitesli hiç kullanmadım bir tane 250 MCT buldum önümüzdeki ay almayı düşünüyorum vitesler bende sorun yaratırmı rahat alışırmıyım? (Arabamda var yani vites yükseltmenin yada düşürmenin ne durumda gerektiğini yada devir vs. biliyorum tabi motorla araba bir değil ama kısmen bilgim ve becerim var. ) Genelde normalden vitesli motora geçişte sıkıntı yaşanıyor mu?
Şimdiden Teşekkürler...
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)