Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
10 Eylül 2008, 13:05
#3381
hakanz adlı üyeden alıntı
Kitapçıkta lastik basınçları kPa olarak verilmiş. Yani Ön teker: 175 kPa, arka teker: 280 kPa
Standart alıştığımız psi sistemine göre 250 MCT lerde Ön teker: 26 psi, Arka teker: 40 psi
Dönüştürme formülü ise:
1 psi = 6.895 kPa = 0.06895 bar
1 kPa = 0.145 psi = 0.01 bar
1 bar = 14.503 psi = 100 kPa
Kitapçığa göre bu şekilde lastiklere hava vurma miktarı.Fakat arka iç lastiğini patlamadan dolayı değiştirdim ben 130/90/15 bulamadım izmirde aramadığım yer kalmadı.Burada bu ebatta iç lastik olmadığında 110/90/17 ebatında iç lastik veriyorlar arka tekerimiz için.Takın olacaktır dedi satan yer.Bizde taktık gerçekten oldu.Şu an o iç lastikle geziyorum bi sorunumda olmadı.Eğer benim gibiyse durumunuz arkaya biraz fazla hava basmak yerinde olacaktır
Reklamlar
-
10 Eylül 2008, 13:36
#3382
-
10 Eylül 2008, 19:51
#3383
-
11 Eylül 2008, 00:25
#3384
plarimed500 anlatımların cok guzel baya emek harcamisin cok tesekkurler. son resimdeki km saatindeki km yi gormesem motoru 0 km zannederdim. Allah nazardan saklasın sen de önceki sahibi gibi bakıyorsan bu motor bi 10 sene daha boyle kalır.daha contaların arası tozlanmamıs bile. ellerine sağlık.
uğur abi ben lastiklere öne 30 arkaya 40 psi basmıstım arka malumun zıplatmaya basladı .28-38 e cektim bide amortisörü yükselttim dediğin gibi problem yok.
-
11 Eylül 2008, 00:28
#3385
arkadaşlar bu zincirin şaseye vurmasını nasıl engel olucam sinir oldum ya taktaktak
-
11 Eylül 2008, 00:58
#3386
Plarimed500 Güzel çalışma olmuş .Motorunda çok iyi. Benimkinin aynısı
Tek eksik koruma demirini gördüm.50-60 ytl ye yaptırabilirsin.İhmal etme bence...Depo zırıltısını bitireyim bu vesile ile
Biryerden motoru büyütmek istiyorum.Diğer taraftan bunu kullanmak çok zevkli ve ucuz.Büyük motorun büyük maliyeti oluyor maalesef...
İşlerin yolunda gidiyorsa ,sakın endişenme hemen geçer :!:Morphy :-)
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/106287-2012-dogu-karadeniz-gezimiz-3850-km.html
-
11 Eylül 2008, 01:06
#3387
Arkadaşlar sonunda dün Maciti alabildim. 2. el 1500 YTL.
Yalnız şanzıman sesinden motorun sesini duyamıyorum. bu normalmi? Egzostun sonundaki deliğin etrasına 4 delik daha atsak sesi nasıl olur acaba?
eğer bepenmezsem yeni bir egzost fiyatıı ne kadar bilen varmı?
Birde debrajda bi sorun var. baskı balatası felan yeni değişmiş fakat yumuşak bir geçiş olmuyor. tam kavrama anında debrajı aynı hizada tutarken sert bir şekilde birden kavrıyor. halbuki aynı hizada tutuyorum. bu normalmi?
-
11 Eylül 2008, 01:48
#3388
icd48 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bu zincirin şaseye vurmasını nasıl engel olucam sinir oldum ya taktaktak
arkadaşım zahmet edip yukarı baksan sorunu çözmek adına belki bi girişimin olucak ama forum okumaktan bir haber olman ne acı verici
muratboyar adlı üyeden alıntı
plarimed500 anlatımların cok guzel baya emek harcamisin cok tesekkurler. son resimdeki km saatindeki km yi gormesem motoru 0 km zannederdim. Allah nazardan saklasın sen de önceki sahibi gibi bakıyorsan bu motor bi 10 sene daha boyle kalır.daha contaların arası tozlanmamıs bile. ellerine sağlık.
uğur abi ben lastiklere öne 30 arkaya 40 psi basmıstım arka malumun zıplatmaya basladı .28-38 e cektim bide amortisörü yükselttim dediğin gibi problem yok.
teşekkür edrim murat kardeşim paylaşımcı olmaya çalışıyorum
player77 adlı üyeden alıntı
Plarimed500 Güzel çalışma olmuş .Motorunda çok iyi. Benimkinin aynısı
Tek eksik koruma demirini gördüm.50-60 ytl ye yaptırabilirsin.İhmal etme bence...Depo zırıltısını bitireyim bu vesile ile
Biryerden motoru büyütmek istiyorum.Diğer taraftan bunu kullanmak çok zevkli ve ucuz.Büyük motorun büyük maliyeti oluyor maalesef...
yardımcı olabildiysem ne mutlu bana
fatihbey adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar sonunda dün Maciti alabildim. 2. el 1500 YTL.
Yalnız şanzıman sesinden motorun sesini duyamıyorum. bu normalmi? Egzostun sonundaki deliğin etrasına 4 delik daha atsak sesi nasıl olur acaba?
eğer bepenmezsem yeni bir egzost fiyatıı ne kadar bilen varmı?
Birde debrajda bi sorun var. baskı balatası felan yeni değişmiş fakat yumuşak bir geçiş olmuyor. tam kavrama anında debrajı aynı hizada tutarken sert bir şekilde birden kavrıyor. halbuki aynı hizada tutuyorum. bu normalmi?
şanjımandaki ses problem yaratabilir bana kalırsa o şekilde binmeye devam etme bi baktır kardeşim.Diğer modifiyelere daha sonra girebilirsin.Ayrıca debriyaj telinden yukarda kavramasını sağlayabilirsin diye düşünüyorum.resimdeki gibi bi denemeye çalış..
-
11 Eylül 2008, 08:26
#3389
İlk önce zinciri gazyağı ve fırça ile güzelce temizliyoruz.Zincirdeki baklaların arası kir ve tozla kaplanmış oluyor önden yaptığımız temizliği birde motorun diğer tarafına geçerekte yapınızki zincirinin diğer yöndeki baklalarıda temizlensin.Sonra zincirimizi yeterli gerginline alıyoruz.
Valla yazdıkların ve çektiğin resimler çok güzel emeğini taktir ediyorum.
Arkadaş senin bu dediğini bende defalarca 1000 1500 km arası aynısını yaptım bir zaman sonra senin vida söktügün lastik bile aşındı artık bıktımıştım ki ARBETUS arkadaşın tafsiyesi ile arka teker takozlarını ve var olan zinciri oring li zincir ile değiştirdim 2500 km oldu daha tık yor şükürler olsun.
Şayet debriyaj balatalarından da bir sorun yaşıyor iseniz benim gibi honda debriyaj balataları ile değiştirin pamuk gibi oldu dik rampalarda bile çok rahat kalkış sağlıyor
-
11 Eylül 2008, 13:55
#3390
ugurapay adlı üyeden alıntı
İlk önce zinciri gazyağı ve fırça ile güzelce temizliyoruz.Zincirdeki baklaların arası kir ve tozla kaplanmış oluyor önden yaptığımız temizliği birde motorun diğer tarafına geçerekte yapınızki zincirinin diğer yöndeki baklalarıda temizlensin.Sonra zincirimizi yeterli gerginline alıyoruz.
Valla yazdıkların ve çektiğin resimler çok güzel emeğini taktir ediyorum.
Arkadaş senin bu dediğini bende defalarca 1000 1500 km arası aynısını yaptım bir zaman sonra senin vida söktügün lastik bile aşındı artık bıktımıştım ki ARBETUS arkadaşın tafsiyesi ile arka teker takozlarını ve var olan zinciri oring li zincir ile değiştirdim 2500 km oldu daha tık yor şükürler olsun.
Şayet debriyaj balatalarından da bir sorun yaşıyor iseniz benim gibi honda debriyaj balataları ile değiştirin pamuk gibi oldu dik rampalarda bile çok rahat kalkış sağlıyor
Uğur Abi forumdada okudum Honda debriyaj balatası bizimkilere olur diye Barış'ta yazmış fakat bana tam bilgi verebilir misin.Honda'nın hangi modelinin balatası bizim macitlere oluyor.Bulabilirsem bende değiştiricem bu sıralar.
-
11 Eylül 2008, 15:18
#3391
Evet arkadaşlar bayağı adım geçmiş ondan artık cevap verebilirim.
benim sıpa 22000 e dayandı :D bu hafta sonu 22000 i devireceğim kesin.
TypeT adlı üyeden alıntı
Ya bende plarimed500'ün yaptığı gibi ön depodaki metalik renkteki, lastikten "MONDIAL" yazısını sökmek istiyorum, iz bırakmamak için nasıl sökmeliyim?
Busırada ön koruma demirini kendim yaptırmaya karar verdim, bakalım 30-50 arası bir rakam olacak gibi.
Kurs Ancak honda titan veriyor
onu da 1.87 boyundaki biri pek rahat kullanamıyor. Ondan chopper seçtim zaten.. Yoksa naked'leri çok severim. Sürebilsem CBF250 ya da Hornet istiyordum
Ama başlangıç için 250lik en iyi chopper bizim MaCiT
8 çizmek için konfora gerek yok. Madara olmak istemiyorsan titanla gir sınava derim ben. Ben activva ile girdim. Dayımı sınava götürdüğümde macite bi deneyem dedim imkansız son dönüş çok geniş oluyor.
soner_kep adlı üyeden alıntı
Abi görüşemedik seninle bayağıdır. sen takıl bana hayatını yaşa abi. Bir kaç güne kalmaz makinayı biraz elleyecem gelecem tükkanına şaşıracaksın
TypeT adlı üyeden alıntı
Teşekkürler tufanbaydemir ve plarimed500. Sadece Depodaki "MONDIAL"i çıkarmayı düşünüyorum, alttakiler kalsın ozaman. Gitardan tırnak var. Dediğinizi deneyeceğim.
Busırada arka zincir dişlisi olayını bizim burada yapan bir arkadaşla konuştum, dişli değişince zincir ses yapmaya başlamış ve kalkışta güç çok azalmış, bunu önlemek için zincirden 2 parça çıkarmış busefer eski haline dönmüş. "Hiçbirşey değişmedi özetle" diyor. Bende şimdilik caydım. Zaten 60'tan fazla bastığım yok. Şimdilik zincir dişlisi olayını erteledim. Şimdiki hedef ön koruma demiri ve bagaj. Ön koruma demiri özel yaptırırsam 50-70den aşağı olmaz diyorlar. Bagajda bi tane buldum ama motora tam uymuyor.
Busırada yaklaşık 1 haftadır MCT ile zigzag ve 8 çiziyorum, bugün ehliyet kursuna sordum scooterla girecekmişiz
Neyse en azından garanti alırım ehliyeti
Kazasız, keyifli sürüşler.
Esen kalın.
dostum zincirins es yapması normal 1 diş bile eksilse, dişlinin çapı küçüldüğü için, zincir gevşeyecektir. tork konusunda biz burda bangır bangır bağırdık fizikende bunun açıklaması budur. torku azaltıp zon hızı arttırmamızdı zaten amacımız ki bunuda yaptık. Bakla çıakrtarak performans arttırılmaz. bence psikolojik.
plarimed500 adlı üyeden alıntı
Uğur Abi forumdada okudum Honda debriyaj balatası bizimkilere olur diye Barış'ta yazmış fakat bana tam bilgi verebilir misin.Honda'nın hangi modelinin balatası bizim macitlere oluyor.Bulabilirsem bende değiştiricem bu sıralar.
honda titan ın balataları yada cg125 in balataları uymakta. Fakat bir pakette 5 tane var. bizim debriyaj tasımızda 6 tane balata var. usta diğer paketten sana bir tane daha fazla verir umarım. Birde senin uğraşıp eklediğin resimler için ayrıca teşekkür ederim. Fakat eklemem gereken bazı hususlar var;
Mct deki standart zincir zamanla uzuyor. BEnim zincirim resimde anlattığın vidaya çarpmıyordu. altta şaseden başka bir yere çarpmaktaydı hatta birazcık şaseyi yemişti. Oringli zincirin baklaları daha kalın bus ebepten mukavemeti daha iyi. ömrünün uzun olmasının sebebi baklalarına rasındaki minik halka contalar. bu hem baklalar arasındaki yağı muhafaza ediyor hemde aşınma az olduğu için sesi azaltıyor. ben bayağıdır germeyi ve yağlamayı unuttum açıkcası ve hala ses yok. Size bu şekilde anlatabilirim. Birde zincir gererken dikkat edilmesi gereken bir hususda; gerdirme işleminden sonra zincirde 2-3 cm kadar esneme payı bırakılmalıdır. bunun sebebi yaylanma esnasında zincirin olduğundan daha fazla esneme ihtiyacının olmasıdır. Çok gergin olduğunda güç kaybı dişlilerde aşınma, zincirin uzaması kopması. En kötüsü şanzıman rulmanının baskıdan dolayı kırılmasına ki yüksek hızda iseniz milin kırılmasına sebep olur. kırılan mil şanzımanı kilitler balans yapacağı içinde blok çatlayabilir.
fatihbey adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar sonunda dün Maciti alabildim. 2. el 1500 YTL.
Yalnız şanzıman sesinden motorun sesini duyamıyorum. bu normalmi? Egzostun sonundaki deliğin etrasına 4 delik daha atsak sesi nasıl olur acaba?
eğer bepenmezsem yeni bir egzost fiyatıı ne kadar bilen varmı?
Birde debrajda bi sorun var. baskı balatası felan yeni değişmiş fakat yumuşak bir geçiş olmuyor. tam kavrama anında debrajı aynı hizada tutarken sert bir şekilde birden kavrıyor. halbuki aynı hizada tutuyorum. bu normalmi?
Şanzıman sesi dediğin tam olarak nedir? debriyajdan ötme sesinin gelmesi normal bu en baba chopperdan tut da en hızlı SS den bile gelmekte. başka kaldır kuldur bir ses geliyoyrsa bu sıkıntı demektir. egzosa delik açmak pek çözüm olmuyor. Çünkü son susturucu orda değil orası boş. egzos tüplerini burada 170- 200 ytl civarında bulabilirsin. Debriyaj için de anladığım kadarıyla manette boşluk yok sebebi bu o boşluk olmaması hem seni yorar hemde balatanı bitirir.
Arkadaşlar;
Bu cumartesi günü, Uğur abi ile buluşup motorunun arka jantının tellerini değiştireceğiz. İztanbul zimit ve bursada oturupda bize eşlik etmek istewyen tüm arkadaşları bekleriz. motorlarında bir sıkıntı varsa da seve seve halletmeye çalışırız.
Sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
11 Eylül 2008, 17:39
#3392
Barış (ARBETUS) kardeşim birde geçmiş konularda bahsetmişsin hatırlarsan yeşil boşta lambası şu an yanmıyor bende fakat ayaklığı indirirken yanıp tekrar sönüyor.Daha önceleri ayaklık açıkken vitesimde boşta iken motor start yapabiliyordu fakat şu an ayaklık açık olduğunda çalışmıyor.Bunu nasıl çözebildin.Ayaklık müşüründen çıkan o kabloyu takip ettiğimizde koltuk altında bir soketle birleşiyor.Bu soketi çıkarttığımızda hangi kabloları birbirine bağlamalıyız(iptal için) Açıkcası deneme yanılma yoluna gitmek istemiyorum ufak bir kaçak ile tüm tesisatı yakmak istemiyorum.Bu konuda beni aydınlatır mısın.Teşekkürler
-
11 Eylül 2008, 17:42
#3393
ARBETUS adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar;
Bu cumartesi günü, Uğur abi ile buluşup motorunun arka jantının tellerini değiştireceğiz. İztanbul zimit ve bursada oturupda bize eşlik etmek istewyen tüm arkadaşları bekleriz. motorlarında bir sıkıntı varsa da seve seve halletmeye çalışırız.
Sağlıcakla.
Ya çok iyi olur
bana pm den bi açık adress yollarsan sevinirim. birde telefon numaranı. hem benim motorada bi bakmış olursun. Harika olur dostum yaa
-
11 Eylül 2008, 17:50
#3394
plarimed500 adlı üyeden alıntı
Barış (ARBETUS) kardeşim birde geçmiş konularda bahsetmişsin hatırlarsan yeşil boşta lambası şu an yanmıyor bende fakat ayaklığı indirirken yanıp tekrar sönüyor.Daha önceleri ayaklık açıkken vitesimde boşta iken motor start yapabiliyordu fakat şu an ayaklık açık olduğunda çalışmıyor.Bunu nasıl çözebildin.Ayaklık müşüründen çıkan o kabloyu takip ettiğimizde koltuk altında bir soketle birleşiyor.Bu soketi çıkarttığımızda hangi kabloları birbirine bağlamalıyız(iptal için) Açıkcası deneme yanılma yoluna gitmek istemiyorum ufak bir kaçak ile tüm tesisatı yakmak istemiyorum.Bu konuda beni aydınlatır mısın.Teşekkürler
Dostum bendede aynı sorun vardı ben o kabloyu komple değiştirdim. benim uzun göstergeside yanmıyordu değiştirince düzeldi sendede aynı sorun olması muhtemel. ayaklığı iptal etmemen taraftarıyım ben. debriyaj manetindeki debriyaj müşürünün kablolarına bir bak sorun ordan kaynaklanıyor olabilir. debriyaj sıkılı yan ayak açıkve motor viteste iken çalışmıyorsa debriyaj müşürü olma ihtimali yüksek. ama illada iptal edicem diyorsan soketin önce en dıştaki iki kablosunu birleştir motoru çalıştır vitesi attığında motor stop etmiyorsa olmuştur. eğer olmazsa 3 kabloyuda birbirine bağla olacaktır. Ama sorunun debriyaj müşürüdür bence.
fatihbey adlı üyeden alıntı
Ya çok iyi olur
bana pm den bi açık adress yollarsan sevinirim. birde telefon numaranı. hem benim motorada bi bakmış olursun. Harika olur dostum yaa
Dostum msn adresim freexander@hotmail.com görüşelim.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
11 Eylül 2008, 18:04
#3395
ARBETUS adlı üyeden alıntı
Dostum bendede aynı sorun vardı ben o kabloyu komple değiştirdim. benim uzun göstergeside yanmıyordu değiştirince düzeldi sendede aynı sorun olması muhtemel. ayaklığı iptal etmemen taraftarıyım ben. debriyaj manetindeki debriyaj müşürünün kablolarına bir bak sorun ordan kaynaklanıyor olabilir. debriyaj sıkılı yan ayak açıkve motor viteste iken çalışmıyorsa debriyaj müşürü olma ihtimali yüksek. ama illada iptal edicem diyorsan soketin önce en dıştaki iki kablosunu birleştir motoru çalıştır vitesi attığında motor stop etmiyorsa olmuştur. eğer olmazsa 3 kabloyuda birbirine bağla olacaktır. Ama sorunun debriyaj müşürüdür bence.
Dostum msn adresim
freexander@hotmail.com görüşelim.
saol dostum hızlı bir cevap aldım gerçekten debriyaj müşürü aklıma gelmemişti bi bakayım ARKADAŞLAR BU BİLGİLER ALTIN DEĞERİNDE DEĞERLENDİRİN MOTORCULARDAN KURTULUN SİZDE
-
11 Eylül 2008, 18:21
#3396
beklerim barış gel dükana
-
11 Eylül 2008, 19:00
#3397
Cumartesi (Motosiklet Genel Cerrahi Uzmanı Arbetus) un mekanına gideceğim takriben saat 10.00 orada olurum cıkış yerim Üsküdar Altunizade Capitol Önü gelmek isteyen arkadaşlara duyurulur
-
11 Eylül 2008, 20:58
#3398
ARBETUS adlı üyeden alıntı
8 çizmek için konfora gerek yok. Madara olmak istemiyorsan titanla gir sınava derim ben. Ben activva ile girdim. Dayımı sınava götürdüğümde macite bi deneyem dedim imkansız son dönüş çok geniş oluyor.
Evet, bende ehliyet kursuna uğradım, scooterla girilebiliyormuş.. Ben 5 gündür boşuna mct ile kısa alanda 8 çizme çalışıyormuşum Neyse antreman oldu.
ARBETUS adlı üyeden alıntı
dostum zincirins es yapması normal 1 diş bile eksilse, dişlinin çapı küçüldüğü için, zincir gevşeyecektir. tork konusunda biz burda bangır bangır bağırdık fizikende bunun açıklaması budur. torku azaltıp zon hızı arttırmamızdı zaten amacımız ki bunuda yaptık. Bakla çıakrtarak performans arttırılmaz. bence psikolojik.
Ondanda şimdilik caydım zaten. Düşük hız bana yetiyor
-
11 Eylül 2008, 23:41
#3399
dün bi sinirle zincir sesinin nasıl kaybolacağını sordum ama sonra bi baktım cözümü üstteymiş neyse allah razı olsun o arkadaştan bide son soru bu macit kaç km motor istiyor bilen varmı arkadaşlar benimki 9600 km şu an ben 3. eliyim diğerleri binmemiş 2005 model ama ben binicem
-
12 Eylül 2008, 08:57
#3400
icd48 adlı üyeden alıntı
dün bi sinirle zincir sesinin nasıl kaybolacağını sordum ama sonra bi baktım cözümü üstteymiş neyse allah razı olsun o arkadaştan bide son soru bu macit kaç km motor istiyor bilen varmı arkadaşlar benimki 9600 km şu an ben 3. eliyim diğerleri binmemiş 2005 model ama ben binicem
Dostum satılık sitelerine bakıyorum 11000 de sekman piston değiştiren varmış ama ben 22000 deyim sadece bi rulman için indirdik motoru. tahmini 30000 e kadar da birşey istemeyeceğini düşünmekteyim.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler