tüm mct cemaatine selamlar
motti60 ve arbetüs tekno başta olmak üzere
ara ara yazılanları çızılanları okuyorum macitin sorunları hemen hemen ortaya çıktı ve birçoğunada farum sayfasında çözüm bulundu.
ancak bir gerçek varki bu makinaların ebn büyük sıkıntısı servislerdeki bakımın eksikliği ahhh işte birde o hallolsa o zaman dahada iyi olurdu.
macite yaklaşık 2 aydır binmiyorum aralardaki ufak markete gidiş gelişler hariç tabii
ben bu makineye bindiğimden dolayı asla pişman olmadım tek pişmanlığım 34 dişli olan arka dişliyi 31 dişli ile değiştirmemdi
keşke 32 dişli ile değiştirseydim
sebep mi sebep şu motorun 1 ve 2. viteslerdeki atikliği kayboldu yani uzamam gereken bir yerde maalesef motor istediğim gibi uzamıyor ama uzun yolda 100 km ile su gibi akıyor
başkada bir sorunum yok zaten çok büyük bir sorun hiç yaşamadım bir ara sargı yandı die düşündğm kü o zaman motor hiç elektrik üretmiyordu meğersem sadece kablolar çıkmış hepsi bu
hepinize kazasız belasız sürüşler dilerim
ayrıca bana msn den bile selam vermeyen aykut kardeşimede teessüf ederim
...tın tın giderim abi....
dostum seni buralarda görmek ne güzel. macitin hakkını asıl veren sensin işte kaç km olduydu? abi bu arada adımda "ü" yok abi
sağlıcakla
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
sevgili barışım
YADA
A R B E T U S ' um
motor 15.000 de ama bu yaz 25.000 olucak gibi
nedense beni bu ara grup sürüşlerinden ziyade 2 yada 3 motorsikletli geziler daha çok sarmaya başladı nedendir bilmem
motorda bir sorunum oluştu komik ama oldu işte
siybarın demiri kırıldı iyimi sevgili mptti bey bana verecekti ama ortada yok gibi gibi bide bende hiç tel kırılması olmadı herkes tel kırıldı felan diyor
bunun tek sebebi çukurlar kasisler
bu tip yerlere çok sert girmekten
telli jantlar aslında yolda oluşan darbeleri normal çelik jantlardan çok daha iyi emerler akortlarının iyi yapılması performansı dahada arttırır tüğm macitçi kardeşlerime duyurulur
macit abi bi kere agresifliğe gelmez o daha çok sakin akarsu gibi yol almayı sever zorlanmaktan hoşlanmaz aşırı sürati sevmez onun tek amacı çobanıyla beraber gezinti yapmaktır
duyurulur
...tın tın giderim abi....
motoru alalı daha bir sene olmadı ama 4800km devirdim ilk motorumdu (halada ilk:D) ancak ne tel kopmasi nede baska bir sey gordum sadece debtiyaj telim cok koptu kullanici hatasi dedim ki %90 ole 2 defa on ompul patlattım biri arıkoy belgrad arasında gece uzunlarla cukura girince oldu ama digerini anlamadım ama tel kopmasi veya benzeri hiç bisey olmadıhatta uzunca bir sure akort yaptırmamıstım cok gevsemisti sag olsun 2.ve son servisim olan ismail usta fark etti ve hemen sıktı motorumda tek sorunum benzin yakısı anlamadım gitti okadar cok denedim ki yavas gittim hızlı gittim orta seviyede genelde uzun yol agirlikli her sekilde denedim ama aldıgımdan beri 300km ustune cıkamadım (yedek dahil) yolda kaldıgımda 301di motor calısmadı bile:D
sonra sag olsun mehmet beyi aradım ve 15gun once motoru servise bıraktım ve gecen hafta aldım karburator degisti ancak depoyu fullememe ragmen 165te ışık yaktı kafayı yedim sole bi full depo 350 yaptıgını goremeden askere gidersem gozum arkada kalacak he bide su aynaları beni deli ediyor en kısa zamanda degistircemyolda titriyor ve surkli ayarı bozuluyor arkanı goremiyon
evet metin kardeşim ben de 4 motorlu grup sürüşlerinden yanayım. bu zamana kadar bende de tel kırılması olmamıştı ancak şu ana kadar 6 tane tel kırıldı bunların 2 si yolda kalan dörtü akord edilirken kırıldı. bizim oraların yolları kamyon otobüs ve enduyo motosikletlere göre yapıldığı için gidip gelmek zor oluyor.
öyle çukurlar varki yanına gelmeden farkedemiyorsun hal böyle oluncada küt diye giriyorsun içine sonuç kırık bir jant teli. tellerin kırılması jantın dandikliğinden değil buna adım gibi eminim çünkü bundan önce kullandığım yamaha nuovo scooter ın jantları da teldi ve ilk kasnağı yamuldu değiştirdik motoru sattığımızda öbür kasnağıda yamulmuştu.
@wolf hocam rölanti ayarını bir kontrol et istersen çünkü ben bir keresinde yüksek unutmuştum 150 km de falan ışığım yanmıştı eğer çok durkalk olan bir yolda gidiyorsan rölanti yüksekse yakış artacaktır.ben enson yaptığım uzun yolculuk 378 km idi aldığım benzine böldüğümde 11,9 ykr ediyor.
@metemen abi yapacaz dimi bir aktivasyon toplayalaım İstanbullu macitleri Bursadakiler de yola çıksın(sözüm mete ye ) gidelim adapazarı geyve ye alifuat a ya da siz nereyi düşünürseniz.
sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
ARBETUS rolantiyi dusurdum yine oyle ama bakacam bi caresine illa bu arada sehir içi sehir disi fazla farketmiyor her sekilde denedim en fazla 301km yapti bakalım hayırlısı ama inaniyorum ki benim kara oglan 370leride gorecek (insallah dua edin arkadaslar) bu 165 km olayinda yaklasık 130km sinde e5 te bilerekte bastirmadim 80km agirlikli sollamalarda 90km hızla seyir etmeme karsin oldu benim disli 34 ondan da olur diolar ama bu kadar fark etmez
valla yeni motor almakta istemiyorum en azindan askere gidene kadar bunla idare edim donuste baska bir motor alirim allahin izniyle
kardeş ben 378 km yi gördüm 45 ytl lik benzinle bu da bir depo ediyor.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
motorun fazla yakması zincir'de etkiliyor zincirin bol olması hem titreşimi hemde fazla yakmaya neden oluyor.
büyük okyonuslarda küçük balık olacağına küçük göllerde büyük balık ol
selamlar arkadaşlar o kadar uğraştık kanuni dedik mct dedik sonra cbf 150 dedik ama tarzımdan vazgeçemedim tekrar 250 mct ye döndüm 15 gün sonra alıyorum mct yi ama kader ağlarını çoktan örmüş bana:(alacağım motoru ama ankaraya getiremeyeceğim bu iki gün görüp taaaa hazirana kadar ayvalıkta bırakacağım.hasretine nasıl dayanacağım ben bilemiyorum...bu arada yaza yolu ayvalığa düşen olursa haber versin mutlaka
slm arkadaşlar siteye daha yeni üye oldum hepinize merhaba diyorum arkadaşlar umarım benide aranıza alırsınız ben 17 yaşındayım bu yaz A2 ehliyet almayı düşünüyorum daha hayatımda hiç motosiklet kullanmadım Mondial MCT 250 chopper almak istiyorum görünüşü çok hoşuma gitti fiyatıda oldukça iyi siz ne dersiniz sizce başlangıç için uarmı motordan memnunmusunuz rahatmı kullanımı kolaymı daha hiç motor kullanmadım bile yardımınıza çok muhtacım bu motor vitesli motorlarda vites değiştirme olayı nasıl oluyor??debraj olayı falan varmı???yani araba kullanmak kadar zorsa hiç almam daha iyi ben bu motorla yazları tr turu gezi kamp yapmak ve tr yi dolaşmak için almak istiyorum yardımınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler
ACEMİ MOTORCU
Uzun bir aradan sonra yeniden selamlar. Benim MaCiT ile yaklaşık 4000 km'deyim. Motorun tipini ve sürüş keyfini hala seviyorum ancak şu ana kadar yaşadığım memnuniyetsizlikleri tek tek yazıyorum:
- 1 defa debriyaj teli koptu, yolda kaldım. Sağolsun Sevpa'dan İsmet usta gelip aldı motoru servise kadar 1. viteste duraklamadan götürdü. Yeri gelmişken Anadolu yakasında Kayışdağı caddesindeki Sevpa'yı servis olarak öneririm, oldukça ilgililer.
- Yaşadığım en büyük sorun yaklaşık 1000 km önce şanzumanda problem çıktı :( bazı viteslere geçmez oldu. 1 hafta 10 gün kadar serviste kaldı, garanti kapsamında bazı dişliler değiştirildi.
- Şanzumanından hala pek memnun değilim. Boşa çok zor geçiyor (gerçi bu birçok motorda var ama) ve özellikle 1. vitesten 2.ye geçmek çok zor.
- Zinciri çok sık gevşiyor ve sürekli ayarlamak gerekiyor. Ara ara yağladığım halde zincirden fazlaca ses geliyor.
- Vidaları, somunları vs. malesef çok gevşiyor ve düşüyor. Şimdiye kadar fren ayağının, vites ayağının (ki bunlar oldukça ciddi bence) kornanın ve arka selenin vidaları düştü seyir halinde. Düzenli olarak önemli vidaları (fren, vites vs.) kontrol etmek gerekiyor herhalde.
- Korna vidası düştükten sonra korna da çalışmaz oldu. Kornayı şaseye bağlayan ufacık bir parça düşmüş ve o yüzden korna çalışmaz olmuş. Aslında çok basit ve ufak bir metal parçası ama ayrıca satılmadığı için komple korna değişti sanırım 17 YTLydi fiyatı.
Bunların dışında servisle ilgili pek bir sorun yaşamadım sayılır. Yani ilgi olarak. Ancak bazen serviste çok yığılma oluyor ve motora sıra geç gelince birkaç gün fazladan serviste yatabiliyor. Parça sıkıntısı pek yaşamadım ve parça fiyatları diğer motorlara nispeten uygun gibi.
Diğer bazı problemler: gelen sesler, konforsuz artçı koltuğu, virajlarda azıcık yatınca arka tekerin kayması, arka frenin iyi tutmaması (disk fren olsaydı keşke), direksiyon kilidinin ve kontak anahtarının yerlerinin ters olması ve bu nedenle her ilk çalıştırma ve park etmede yaşanan sıkıntı..
Motora 25 YTLlik benzin aldığımda yaklaşık 225-240 km gidiyorum şehir içi (ve köprü geçişleri). Yaptığım en yüksek hız herhalde 110-115 km idi. O da sadece 1-2 dk. sürmüştür. 100ü pek geçmemek lazım. Benden bu kadar...
slm
Arkadaşlar konuyu taradım baktım anladım ki artık benimde macit im var
bir kaç ay önce aldım ama yeni yeni biniyorum kışdan dolayı..
Motor bi kaç gün yatınca ne yapsam çalışmıyor...
Bujileri söküyorum zımpara yapıyorum temizlilorum yakıyorum o zaman çalışıyor... Hemde tek basmada alıyor.. Ama bir kaç gün binmedigim zaman buji islaniyor ve yeniden temizlemek zorunda kalıyorum...
Derdime derman olacak abiler deneyimli kardeşlerden yardim istiyorum...
Selametle...
şimdi tahminlerimi sıralıyorum
1-motor yağının normalden fazla konulması bujilerin yağlanmasına sebep oluyor yağ miktarını kontrol et
2-buji temizlendikten sonra motor çalışıyorsa demekki sorun belli bujinin bir şekilde ateşlememe yapamaması
mct lerde bujiler genelde buhar yapmakta ve ilk etapta rahat çalışmamaktadır 15 dk sonra bu buf-har yok olmakta ve motor randuman vermeye başlamaktadır.
şimdş kardeş
sen 2 yane ngk buji al yeni zaten hep yedeğindede bulunsun bunları bi tak ve 2 gün sonra bi bak bakalım çalışıyormu çünkü kullandığın bujinin yapısı bozulmuş kurum vbçşeyler yapıyor olabilir
yok dahada düzelmediyse o zaman bujiyi temizlemeden evvel bi fotosunu çek ve bujinin üstünde neler bize bildir yağmı var kurummu yada dib kısımlarda kararma varmı
ama tahminim yağlanmadan dolayı büyük ihtimal
...tın tın giderim abi....
@sairr dostum aramıza hoşgeldin.
çalıştırma şeklin nasıl jigleyi çekerek mi çalıştırıyorsun eğer jiglesis ise bayağı uğraşırsın akabinde de motoru boğarsın ve bu temizleme işlemini yapmak zorundasın. normalde bizde de bir kaç gün çalıştırmadığında çalışması uzun sürüyor ama jigle kullandığında motoru boğmadan çalıştırabiliyorsun.
@thered
dostum zincir gevşemesi olağan bir sorun ama çözümü basit yeni kaliteli bir zincir ile sorunu çözebiliyorsun. korna olayına gelince zaten yüksek hızda duyulmayan bir malzeme ben yerin daha küçük ve daha sesli bir korna aldım fiyatı 25 ytl viraj olayına gelince ben motorun yol tutuşundan çok memnunum açıkcası hangi hızda yatarsam yatayım temiz asfalta milim kaydırma yok. frenler çok iyi önceleri arka fren çok sağlam değildi ama sorun zincirin fazla gevşemesinden kaynaklanıyormuş motoru çok etkili durduruyorlar.
bahsettiğin kontrol olayın hertürlü motorda periyodik yapmak binicinin asıl ve önemli görevi. binmeden önce bakacaksın debriyaj telinin durumu yağ durumu fren hidrolik seviyesi gevşeyen vida var mı gibi bu rutün kontroller biniciye ait olan görevlerdir.
@ft_fatalrhymer
dostum aramıza hoşgeldin şimdiden hayırlı olsun motorun açıkcası sana motoru övmek gibi bir niyetim yok. bu en kaliteli çinli en bilmemneli şu bu falan demiicem böyle dersem bu motordan japon kalitesi 500 cc performansı beklersin. bu makina diğer ülkelerde üretilen motorlardan daha fazla ilgi göstermen gerekiyor. normal motorda rutin bakımlarda bir vidayı 3 tur döndürüp sıkman gerekiyorsa bunda 5 tur sıkacaksın zinciri 300 km de bir değilde 200 km de bir gerdirmen gerekiyor. bu motorun en büyük artısı ilk olarak akü yuasa ikinci oalrak da lastikler duro tayvan malı eğer motor mağazada çok bekleyip hamurun ömrünü bitirmemişse yol tutuşu iyi. şu anda duro lastiklerini sanıyorum cbr125 ve cbf150 dede kullanılıyor. bu makina çok hız yapmaz maksimum 110 120 ama 100 km-s sabit hızla uzunca gidebilirsin yakma olayına gelince benim makinada egzostlarda susturucular açık buna rağmen kmde 11,9 ykr yakıyor. aldığın zaman daha kaliteli bir çift buji alırsan (ngk bosch) daha iyi olur. ilk 500 bakımda ise değiştirilecek olan yağın kalitesine ve türüne dikkat edersin iyi olur castrol ün yağının litresi aşağı yukarı 20 ytl 1,6-1,8 lt arası yağ alıyor bizim motorlar. bundan sonrası da senin tercihine kalmış.
sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
BariŞ Pazar GÜnÜ Fuardayim HaberleŞelİm C.tesİden
...tın tın giderim abi....
Semanın kapılarının sonuna kadar açılıp rahmetin sağanak sağanak yağdığı böyle bir gecede düşen damlaların seni sırılsıklam etmesi dileğiyle kandiliniz mübarek olsun.
büyük okyonuslarda küçük balık olacağına küçük göllerde büyük balık ol
dostum yardım için çok saol birde şu soruma yardımcı olursanız çok sevinirim:::
bu motorda vites değiştirme olayı nasıl oluyor daha önce hiç kullanmadım kaldırmak kolaymı video çekme imkanınız varsa çekip koyarmısız arkadaşlar msn den desteklerinizi bekliyorum lütfen yardım edin msn adresim:alicanaydin_59@hotmail.com
ACEMİ MOTORCU
Sevgili Metemen
Öncelikle selam'ın için teşekkür ederim.
Mart aının başında iş seyahati sebebi ile İstanbuldaydım.Çok istememe rağmen yoğunluktan dolayı arayamadım seni.Aslında nasıl olsa motorsiklet fuarına gideceğim o zaman daha rahat görüşürüz diye de düşünmedim de değil.
Ancak iş yerimi taşıdığımdan dolayı gelemedim İstanbula.
İnşallah önümüzdeki günlerde görüşürüz.
Selamlar, sevgiler
Şu an bu konu içerisinde 20 kullanıcı var. (0 üye ve 20 misafir)