marş rölesi bozukken vurdurmadan nasıl çalışıyorki?
marş rölesi bozukken vurdurmadan nasıl çalışıyorki?
[B][SIZE="2"]yaşamam için, motor sürmem lazım. motor sürmem içinse yaşamam!!![/SIZE][/B]
dikkat etmedim ama marş rölesinin kutup başlarını düz kontak yapınca marş motoru sağlamsa çalışıyor adamlar öyle çalıştırdılar benim motoru rölenin üstündeki kutuplara tornavida değdirdi çalıştı.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
neyse öğreniriz. röle bozukken ben vurdurarak çalıştırmıştım.ilk başlarda zorluyor ama sonra alışılıyor ...
[B][SIZE="2"]yaşamam için, motor sürmem lazım. motor sürmem içinse yaşamam!!![/SIZE][/B]
aynısını bende yapmaya çalıştım ve yaklaşık 100 mt yokuş yukarı otoru geri çıkarmak zorunda kaldım. normalde o yokuşu 1. viteste çıkıyordum. karlı bir akşamdı ondan yani. inmesi neysede çıkması çok zor oluyor
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
önceleri soğukta çalıştırmak bir kaç dakika alırken artık bu sorunum kalmadı. benzin musluğunu açıyorum, jikleyi bir kaç kez açıp kapatıyorum bir kez de gazı kıvırıyorum, sonra marşa basıyorum.bir yandan da yavaş yavaş jikleyi açıyorum ve sonuç tek marşta motor çalışıyo karışık gibi geliyo dimi
[B][SIZE="2"]yaşamam için, motor sürmem lazım. motor sürmem içinse yaşamam!!![/SIZE][/B]
bende ilk çalıştırmada sorun yok. ama marş basmayacağı tuttu işte ve o yokuşta motoru itmek zorunda kaldık çok kötü birşeydi. artık bir sorunum yok sabahları nazlanır gibi oluyor ama çalışıyor. nazlanmasının sebebi bujilerim olabilir yıpranmışlar. NGK alıcam en kısa zamanda.
dün akşam koruma demirimi aldım RR ın koruma demirini aldım. dip kısmı uyuyor. ancak üst kısma ek gerekebilir. hafta sonu takıcam taktıktan sonra ayrıntılı fotoları koyarım. malzemesi ve şekli gerçekten güven veriyor insana. en azından ben öyle hissettim.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
arkadaşlar hepinize merhaba , önemli sayılabilecek bir konuda yazmak istedim.. geçen gün motorumla gezintiye çıkmıştım 3200 km deyim normal seyirde giderken vites kolu koptu hemen yavaşlayıp durdum ve baktım ki vites kolu yok motorun altına girmiş neyse düzelttim baktım vites kolunu tutan civata kırılmış, servise gidip taktırdım. Forumlardan hatırladığım kadarıyla yine 3000-4000 km arası bu sorun yaşanabiliyormuş şimdiden önleminizi almanızı ve o civatayı daha sağlam bi civatayla değiştirmenizi öneririm..
benim motorumu ilk aldıgımda vites kolunu tutan vida titresimden gevseyip dümüstü ama civata ile ilgili bir sorunum oladı..
@arbetüs
evet kardes motara bahara kadar binemiycem ben bayramda gidersem belki bir kac tur oda bizim memlekete la yagmazsa motorsiklet yanımda olmayınca bazen siteye girip okuyup cıkıyorum zaten fazla bir paylasım yapamıyoruz..
alında bahara dogru aynı illerde ki mct ciler bulusup gezi düzenleyebiliriz hatta baska marka motoru olan arkadaslarımızda gelebilir topige biraz hareket gelmis olur...
arbetus resimleri bekliyoruz
ilker senin motorun 1 litre ile 38 km testini ben yapıcam bakalım olacakmı...
[B][SIZE="2"]yaşamam için, motor sürmem lazım. motor sürmem içinse yaşamam!!![/SIZE][/B]
işte resimler arkadaşlar üst taraftan gerekli parçayı yapmadığım için ayrıntılı çekim yapmadım o işi hafta sonu yapıcam. ancak kafanızda şekillenmesi için bir kaç foto koyuyorum. cep telefonu ile çektiğim için kalite düşük. idare edin
işlemden sonra kornanın yerini değiştirmek gerekiyor.
şu güzelliğe bakın arkadaşlar. bahara kadar yapılan değişikliklerle beraber benim MCT m artık chooper sınıfına girecek sanırım.
kış geldiği için motoru eve soktum hırsızlık olayları arttığı için kasko ve garaj yapana kadar evde kalıcak. böyle daha iyi oldu aslında rahat rahat gidip
kurcalayabiliyorum.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
tamamını bitirince bir daha bakalım...
bende istiyorum ama hep istemekte kalıyo. kafama göre bi kaç değişiklik yapıcam ama vakit darlığından hep erteleniyor. bende motoru kaldırdım. zatüre olacağıma motor hasretiyle yanarım daha iyi bahar başında yenilenmiş motorumla bende resimlenirim
[B][SIZE="2"]yaşamam için, motor sürmem lazım. motor sürmem içinse yaşamam!!![/SIZE][/B]
arkadaşlar önemli bir bildirimde bulunacağım:
dün koruma demirini takmak için sol ayaklık altındaki vidaları sökmeye çalışırken sehpa müşürünü zorlamışız ve yerinden çıkmış. ben de dikkat etmeden ayaklığı açınca kırıldı. buraya kadar birşey yok ancak burda bir arkadaşımızın müşürün iptali için anlattığı yöntem olmuyor. bahsettiği iki kabloyu kısadevre ettiğimizde motor yine çalışmıyor.ancak tüm kabloları kısa devre ettiğinizde sorunsuz çalışıyor. bu bilgi önemli olabilir dün gece bununla uğraştım hep ama çözdüm bilginize...
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
Arkadaşlar tekrar selam.. İşler yoğun biraz fazla mesaj atamıyorum bide bu papanın mevzusuna ankaraya gittik 2 hafta
Ben benim motorun ön tarafına 2 adet araba için üretilmiş sis lambasını allem ettim kullem ettim bi şekilde uydurdum. Röle taktırdık öyle böyle biraz uğraştım ama şu anda ön görüşüm süper oldu. Ben yağmur çamur hep bindiğim için motora geceleri herkezin bildiği gibi bizim motorun görüşü çok kötü.. hele yağmurda allahlık gidiyodum.. akşama resimlerini koyarım incelersiniz. nasıl yapıldığını merak eden warsa detaylı olarak açıklama ve hangi parçaları nasıl kullandığımın anlatımını yaparım. sis lambalarına 25ytl (normalde 35di) bi iki ufak aparata 2-3 ytl harcadım. Bide elektirikçiniz warsa ona sorun her yerde işçilik değişiyor ama röle ve işçilik fiyatı war. ben 15 werdim ama normalde 30-40 gibi bişiye yapıyorlar. Wallahi tavsiye ediyorum çünkü herşeyden önce arabaların dikkatini çok daha fazla çekiyo..
Selamlar
arbetus koruma demirini ne kadara aldın? bi arkadaş taktırmış 15 e aldım 17 ye taktırdım dedi...
[B][SIZE="2"]yaşamam için, motor sürmem lazım. motor sürmem içinse yaşamam!!![/SIZE][/B]
aynısı bendede olmuştu (daha 500km bakımana gitmeden) apışıp kalmıştım neyse iki ile dur kalk servise gidip hallettirmiştim..
ya ben 1 lt ile ortalma 20 km yapıorum,kafayı yiyecem ya,yüksek devirde kullanmıorum (en azından öle zannediyorum) neden bende böyle oluyor anlamadı ki ?????
motor sahiplerin resımlerının olduğu bir yer varmı?
yuhh 15 e mi almış benimkiyle aynı mı ki? şimdi kendimi bir acayip hissettim bak ben 95 ytl verdim. takmaya para ödemedim. üste hala bir aparat yaptıramadım ama bu şekilde bile çok sağlam oldu hatta bu şekilde pazar günü 172 km yol yaptım. demiri taktırdığım akşam ustaya egzostları deldirmiştim ama pek fazla değişiklik olmayınca ben ilk susturucuları söktüm şimdi muhteşem oldu sesi. koruma demiri ve sesi ile muhteşem oldu makina kazadan sonra benim aynalar iyice laçkalaştı onları değiştirmem gerekicek sanırım. kornanın da sesi az duyuluyor sanki onuda değiştiricem bir arkadaş tofaşın kornasını takmış kırmızı kırmızı yolda ben korna çalıyorum kimse dönüp bakmıyor o çalınca bayağı etkili oluyor. tavsiye ederim.
bu arada benim makinanın da vites pedalı düşmüştür hayırlı uğurlu olsun yalnız çok şanslıyım ki üstünde ben yoktum dayım bakıma götürürken altındaki kol yerinden çıkmış. gerçi şu an bir sorun yok. ilk aldığımda da fren pedalının vidası düşmüştü yan çantanın vidasını takmıştım. gerçi hala oraya uyan bir somun bulamadım.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
arbetus evet 15 e almış 17 ye taktırmış. seninkide çok pahalıymış ama bilader
ben motoru kaldırdım.bahar başında modifiyelerle birlikte çıkıcam yeniden yola...
koruma demiri ve yan tarafında açılır kapanır pedal... uzun yolda korkunç zevkli ve gerekli. zaten bizim pedallar çok yakın. şöle öne doğru dayamalıyım ayağımı...
egsozumun sesi güzel bendede ilk susturucular yok. ama üzerinde lastik erimiş ne yaptıysam çıkmadı.parlatmaya vermeliyim.
kesin değil ama dişli ilede oynamayı düşünüyorum
neyse zaman çok yapıcaz artık
geche hayırlı olsun.bizim motorlara koyu renk cam çok daha güzel gidiyo
[B][SIZE="2"]yaşamam için, motor sürmem lazım. motor sürmem içinse yaşamam!!![/SIZE][/B]
Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)