Hayırlı olsun, iyi günlerde kullan.
Hayırlı olsun, iyi günlerde kullan.
Öncelikle iyi günler diliyorum herkese danışmak istediğim bi kaç konu var arkadaşlar
chopper tarzı motor düşünüyorum ilk maksadım yakıt şimdi diyeceksiniz 250 cc diyosun yakıt diyorsun diye boy 1,80 kilo 100 malum biraz büyük motor lazım çocukluktan beri hayalim 125 kt ama yakıtları kafa kafaya gibi geldi bana bütün motorların (çin malı) bütçeye uygun yani
sorularım şunlar
1:2005 model mct var bi tanıdıkda görmedim çalışıyor çalışmıyor bilmiyorum kırmızı renkte 550 tlye verecek motoru satış falan sıkıntısı yok.Başka birisinde ise truva 250cc var gri renkte oda 300 tl istiyor motora onunda durumunu bilmiyorum baktırma olasılığım yok motorlara gel götüreyim desen kimse ilgilenmez motorculardan.Öncelikle hangisini önerirsiniz ?
2 :Şimdi diyorumki ben bunlardan birini alsam en kötü ihtimal maksimum ne kadar masraf gerektirir lastikte dahil buna belki çıkmada olabilirde duruma göre .
Arkadaşlar gerçekten boş konuşmak için yazmadım sataşmasın kimse sadece bilgisiz bir şekilde sizlerden yorum bekliyorum kafam karıştı dışarıdan ne olduğunu bilmediğim motorlarda 1800-2000 tl civarında başlıyor.
Selam,
İyi niyetinizden şüphemiz yok, bilgi için yazıyorum.
2.Truva dediğiniz motoru bilmem.
1. Mct 250 için se o fiyata sadece silindir, piston grubunu dahi alamazsınız, kandırılabilirsiniz dikkat.
Bende 2005 model mct var, geçen sayfalarda yaptığım bakımları yazdım, bunların tutarı dahi 500 TL civarı.
Chopper aşkınızı anlıyorum, ancak konuya biraz da somut bakmak lazım, hele de internet sitelerinde temiz ve düşük kilometreli MCT'Ler
ortalama 3250 - 4000 TL arası gidiyorsa, sakın aldanmayın derim.
Tamircilerin bakmaması söz konusu değil, yeterki usta bulun. Piyasadakilerin çoğu kendini usta sanıyor, hiçbir teknik bilgiye dayanmadan kafalarına göre sağlam parçaları değiştiriyor, yada uygun olmayan aksiyonlar alıyorlar, bizzat gördüm ve yaşadım.
Forum sitesinde Beycivan arkadaşımız çok güzel ifade etmiş, kendi motorunuzun servisi kendiniz olmalısınız. ( Yeni başlayan biri olduğunuz için sözüm size değil cang00, ileride böyle olmalı.)
Bence, önce hangi marka, model motor size uygun onu tespit edin. Sonrasında gerekiyorsa biraz daha geç sahip olun nacizane önerim bu.
Yoksa problemli motor ile bir de iş bilmezin eline düşerseniz, vay halinize.
Selamlar
Aleyküm selam sayın winged sıcak karşılamanız için minnettarım.
Truva için internet ortamında bende pek bilgi bulamadım ama globalmotor distribütörlüğünde gelen lifan firmasının malıymış bilmediğim ve sahibindende bile türkiye geneli 5-6 ilan görünce direk soğudum.
Motora 550 tl dedi onu 500 TL düz yaparız muhakkak motoru görmedim uzun zamandır onunla ilgili birşey diyemiyorum amma velakin motor hali hazırda mevcut gerek boyası kötü gerek motor kötü gerekse lastik ve giderinde sıkıntı olabilir düşüncesindeyim.
Şimdi tamircilerle ilgili sıkıntımı söyliyeyim benim ilk motorum olacak mct Allah nasip ederseki öğrenciyim maddi durumlar tak diye herşeyi aynı günde yapmaya elverişli değil.Şimdi ben uyar akıl birini götürürüm ben arkamı döndümmü adam ekmek yerim diye motoru gidip alabilme olasılığı yüksek.
Motorunu seç demişsiniz gönlümde şuanda mct var ama sadece yakıtı korkutuyor,Bi arkadaşımda jinlun 250 cc var max.15KRŞ yakıyor diyordu.Birde motor bana 1500 TL civarını geçerse diye korkuyorum sizinde bilgilerinize göre geçebilme ihtimali varmı acaba ?
Elim şöyle bir anahtar tutuyor zamanında şahin almıştım 92 model şanzımanı conta yakması balatası osu busu derken birçok şeyi nette araştırarak evde kendim yaptım özellikle şanzıman zordu kardeşimle yaptık yordu baya diyorumki ben gene alırım elime malzemelerimi .
Aklımda birde şu vardı uzun zamandır bi çin chopper alıp zaman içerisinde bozuldukça onu parça parça japona çevirmek bununla birlikte o yolumda açılmış olacak
Ayrıca izmirde bi abi vardı arkasında piknik tüpü ile görmüştüm oda mct Lpg olarak kullanıyormuş.Baya fiyatım düştü demişti elimde depo harici tüm malzemelerim var yamyamaha ilede bi görüşmemiz olmuştu bu konu ile ilgili aldıktan sonra ileri günlerle ilgili böyle bir düşüncemde var.
Biraz uzun yazdım kusura bakmayın tekrardan çok çok teşekkür ederim sayın winged bilgileriniz ve karşılamanız için.
winged skull merhabalar,
30 veya 31 dişli arıyorum. Nereyi arasam yok diyor. 31 buldum İzmir'de, orası da başka şehire gönderemiyoruz diyor. Sen nereden buldun 30 dişliyi? Sana ücretini göndersem, bana yardımcı olabilir misin bu konuda?
Teşekkür ederim hocam, 31 dişli buldum ve taktım artık.
Herkese selamlar. Bildiğiniz gibi MCT 250 çift karbüratörlü bir araç. Daha önceki sayfalarda da tek karbüratör uygulamasından bahsedilmiş ancak çok arka sayfalarda dikkat çekmeyebilir. Ben de motoruma tek karbüratör uyguladım. Şimdi biraz onunla ilgili biraz bilgi vermek istiyorum, yaptırmayı düşünen arkadaşlar için.
Türkiye'de çift karbüratörden tek karbüratöre geçme konusunda genelde olumsuz yorumlar yapılıyor, "yaptırma, güç kaybedersin, motor gitmez" gibi ama Avrupa'yı araştırdığımda, hemen hemen herkes çift karbüratörden, tek karbüratöre geçişin çok çok daha avantajlı olacağını söylüyordu.
Tek karb'a geçecek arkadaşlar için ilk uyarım, denizmotortr den almayın parçayı. Belki manifoldu alabilirsiniz ama gönderdiği karbüratör 125'lik. Ben o hataya düştüm ve sonra tekrar fark verip büyüğünü aldım. En az 150 hatta 200 cc lik bir karbüratör takın. Dikkat edilecek en önemli nokta bu. Düşük cc doyurmaz silindirleri, sonra "gitmiyo bu motor yaa" dersiniz. Ben şahsen iki kişi ile, rampada vites yükselterek, araba sollayarak gidiyorum.
Biraz sonucundan bahsedecek olursam, motorsiklet, düşük devirde baya bi tork kazandı yani düşük devirde baya kuvvetlendi. Son hız olayında 5-10 km kayıp olabileceğini söyleyenler var, ben denemek için 110'a çıktım, daha da zorlamadım. Kayıp var mı bilmiyorum. Benim hızla işim yok, ben konfor adamıyım, motor da gezi motoru zaten.
Ayrıca tek karb yakıtta da ciddi katkı sağlıyor.
Bir diğer güzelliği ise ayar kolaylığı. Çift karbüratörde kelebeklerin senkron ayarı, kıl ayarı, tüy ayarı derken, tek karbüratörde tek vida ile halledebiliyorsunuz işi.
Ben dün bir de 31 dişli taktım. Yine çoğu yerde "gitmez, çıkmaz, tıkanır" diye itiraz edenler oldu ama rampada felan keçi gibi tırmanıyor. Vibrasyon da hatrı sayılır şekilde azaldı. Vites araları uzadı. Ben 31 dişli ile bir güç kaybı hissetmedim. Bunun sebebi yine tek karbüratörden kazandığım artı gücün, burayı kompanse etmesi de olabilir.
Sonuç olarak tek karb yapmayı düşünen arkadaşlar, kesinlikle düşünmeden yapsın. Yakıtta, güçte, ayar kolaylığında çok faydalı. Hatta 250-300-400lük karb bile kullanabilirseniz tadından yenmez. Yabancı dili olan arkadaşlar yabancı forumları da araştırabilirler.
Söyleyeceklerim bu kadar. Herkese kazasız belasız sürüşler )
merhaba arkadaşlar mct 250 motorumu satıyorum büyütmek amacıyla alacağım motoru buldum acil satılıktır.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...5205701/detay/
sahibinden ilan no175205701
Arkadaşlar Merhaba,
@F8rhat, öncelikle verdiğin bilgi için teşekkürler, yazında kaç cc'lik bir karbüratör uyguladığını göremedim ancak aktarımından 250 cc'ye yakın olduğunu düşünüyorum. Çift silindirli bir motora tek karbüratör tabi ki uygulanır, sonucunda çok büyük fark olmayabilir.
Şahsen ben karşıyım, neden ? Çift karbüratörün bağlı olduğu iki farklı emme manifoltu dolayısı ile iki silindire gidecek yakıt debilerinin aynı olması gerekli, alet yardımı ile iyi ayarlanmış bir karbüratör grubu üzerinden alınacak tepkinin en uygunu olacağını düşünüyorum.
Çift silindirli bir yapıya tek boğazdan göndereceğin yakıt debisi'nin aynı olabileceğini düşünmüyorum, her iki silindirde ki emiş verimliliği bakımından çok hassas veriler okunuyor ve bölgesel yakıt gönderimi yapılıyor olmalı.
Bu C.tesi motorda ki aritmik çalışmayı çözmeyi başardık, karbüratörü söktük, hava ayar vidalarını el de 2.75 tur'a getirdik ve bizzat kendim karbüratör yakıt kapaklarında ki senkron ayarını yaptım, biraz hassas bir ayar ancak olduğu zamanda motorun sesini dinlerken keyif alıyorum.
Artık motorum ile gezme zamanı, şu ana kadar ( yaklaşık 3 ay ) hedeflediğim değişiklikler ile uğraştım, dün akşam mct 250 logolarını sökmem ile son buldu.
Saygılar
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:00 ----------
@F8rhat yazmayı atlamışım, 97 kg ağırlığında biriyim. İzmir yolunda 120 km/h sürati görüyorum, motor o süratte çok rahatsız etmiyor ancak gereksiz.
Bu motorlar için en uygun hızın 100 km/h olduğunu düşünüyorum.
@winged skull
Abi merhabalar. Şu an kullandığım karbüratör 200 cc'lik. Karbüratörden çift silindire emişi yapan uygun manifoldlar hazırda satılıyor zaten, derme çatma olmadığı için eşit dağılımda da bir sıkıntı olacağını pek düşünmüyorum. Çift karbüratör, özellikle bizim çin mali motorlarda baya meşakkatli ve uğraştırıyor. Bakalım bi 2-3 bin km kullanayım, çift karbüratörüm de duruyor zaten bana sıkıntı yaratacak bir durum çıkarsa tekrar çift karbüratöre geçebilirim.
Benim motorda da önceki sahibi logoları sökmüş ama orada vernik katının izi kalmış. Sen nasıl çözdün abi oradaki vernik izini bana yol gösterebilir misin? Kat izinin olduğu yeri çok ince zımpara ile zımparalayıp, oraya tekrar aynı tip vernik atılırsa o izin kalkacağı söyleniyor ama denemedim. Sen ne yaptın?
Bir de 100 km'deki yakıt tüketimin nedir abi merak ediyorum? Ben 3.80 yakıyorum ama 100 km'nin 50 km'si felan iki kişi biniyoruz.
Bir de bana kullanıyorsan facebook hesabını yazabilir misin veya cep telefonunu? Gördüğün gibi konu pek aktif değil, acil durumlarda bilgi alabileceğim birileri olsun istiyorum senin için de uygunsa, ben maalesef çok da bilgili değilim
Ben sana özel mesaj ile bilgilerimi yazıyorum. Görüşmek üzere.
İsim ve kan grubu işi mantıklı olmuş abi, ben de düşünebilirim oraya öyle bişeyler. Ama yıkama sırasında felan çıkmıyor mu yazı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:33 ----------
Bir de yakıt tüketimini merak etmiştim abi, onunla ilgili bilgi vermemişsin.
Ölçümden sonra beni bilgilendirebilirsen sevinirim hocam.
Motoru zaten sünger ile köpükleyip tazyiksiz su ile duruluyorum.
Herkese iyi akşamlar mct'nin subap ayarını yapmam için motor kapağını sökmem gerekiyor fakat üstten 2 vida söktüm kapak kımıldamadı bile başka vidalar mı var yoksa contalar mı erimiş zorlamakta istemiyorum bi tarafı kırılır çatlar diye, bileniniz var mı resimle işaretleyip atabilirmi buraya
Merhabalar yaklaşık bir hafta önce MCT sahibi oldum öncelikle bu forumu açan arkadaşa daha sonrada sizlere tesekkurlerini sunarim gerçekten beni çok bilgilendirdiniz.
Motosikletin 16.000de lakin gicir gicirchic bi sorunu yok ama ben yinede guvenemeyip zincirini balatami jant tellerini değiştirdim.
Üstadlarim size bi sorum olucak benim canavarın üstünde orijinal arka dişlisi var ben onu 30 disliye düşürmek istiyorum. Ne gibi kaybim ne gibi kazanclarin olur onerirmisiniz şimdiden tesekkurler.
Merhaba arkadaşlar kullanmadığınız arka sol çanta olanlar belirli ücret karşılığında almak istiyorum elinde bulunan arkadaşlar bana çağrı yada mesaj atması yeterli herkese tşkler. 0506 946 0790
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:54 ----------
Hız Dişlisi takarsan motorun gerçekten sorunsuzsa çok rahat 120 - 135 - 140 görürsün ben taktım ön dişliyide büyüttüm gayet memnunum ön dişliyi çok büyütürsen çekişden düşer sadece
Teşekkür ederim, hoşbuldum.
Peki 30 diş mi idealdir 31 dismi ?
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)