Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
19 Haziran 2014, 16:36
#10721
Hepinize selam arkadaşlar.Artık foruma eskisi kadar sık giremiyorum ve forumu ayakta tutan günlük 3 4 sayfa en az paylaşım yapan arkadaşlarda benim gibi sanırım iş yoğunluğundan fırsat bulamıyordur. Kısaca yeni motor için link atan arkadaşa cevaben yazıyorum. şimdi resimler pek birşey ifade etmez ancak yanına gidip binmek ve sürmek gerekiyor ancak resimlerden anlaşılan uzun süre kenarda durmuş bir motor ve yandan zincirde bir uzama var dişliler arka teker takozları tekerler ve jantlara bakmak lazım.en iyisi sağlam bir motor ustasına baktırmak olacaktır.genelde bu motorların vites sorunu var arkadaşlar özellikle boşa atma ve 2 nci vitese geçirme sorunu en çok gündemde yer işgal eden konudur. Mondial susuzki gn kasası üzerine oturtulmuş bir kadroya sahip.ben vites sorununu kökten şu şekilde çözdüm. debriyaj balataları söktüm vites başına bir balata var ve her birisi arasında ara saçlar var. (debriyaj bataların endura cross racing ve turing türü diziliş şekli vardır. bu konuyu merak eden arkadaşlar olursa modifiye başlığı açar tartışırız.)son balatayı yerleştirdikten sonra sonuncusunun üzerine 1.5 mm kalınlığında krom pul koyarak sıktım.aslında bu 6 ncı balata gibi vazife görmüş oluyor.kavrama sekromençleri ne kadar baskı altında ayırım yaparsa vites geçişleri o kadar kısa ve sert olur.önemli olan bir nokta debriyajınızı değiştirirken asla eski saçları yine takmayın genelde motorcular hemen zımpara yapıp eskiyi geçirirler. Bir hususta ybr 125 balatası takmanızdır.kalite ve ekonomik ömrü daha uzundur. Debriyaj kolununda telinin gerginliğini iyice ayarlamanız da gerekiyor. Jantlar konusunda tel jantların esneme gibi bir özelliği var mevcut amortisörlerin yükünü biraz hafifletiyor.Ve sorun olduğunda çelik jantlardan daah hesaplı tamir ediliyor.Çelik jantlardaki avantaj ise görüntü bakımından göze hitap etmesi. aklıma gelenler bunlardı arkadaşlar yine görüşmek üzere..
Reklamlar
-
30 Haziran 2014, 20:40
#10722
Merhaba Arkadaşlar,
Sitemiz ile geçen sene bir Asya 150T-5A aldığımda tanışmıştım. Geçen seneden beri yaklaşık 12.000 km bu motora bindim. Sağolsun tek bir sefer yolda bıraktı. Onda da benim hatam, kayış ve baskı balatayı ustanın sözüne inanarak (daha idare eder) zamanında değiştirmemek.
En nihayetinde artık bir vitesli motorsiklete geçeyim dedim. Ekonomik bir makine olması için de önce Regal Raptor DD250-9E gibi bir şey alayım dedim, bir türlü içime sineni Ankara'da bulamadım, Sonra Keeway niyetlendim onda da başarılı olamadım, artık iyice düştüm ve 4 gündür temiz ve aynı zamanda evrakı, muayenesi tamam bir MCT-250 bulayım dedim nafile. Sanırım Ankara'da motorsiklet sahibi olanların hiçbiri muayene evrak vs. gibi şeyler motorsiklete yeni müşteri bulana kadar dikkat etmiyor.
Ya motor uzun süredir yatmış, görmeye gidiyorum, ama motorun çalışmadığını motorun yanına gidince söylüyor sahibi. Usta getirelim yaptıralım bak, benim motorum 4-4 lük diyor Şaka gibi. Başkası ile anlaşıyorum, saat 12:00'den akşam 18:30'a kadar bekletiyor, ondan sonra vicdansız en azından bir telefon aç işim var diye. Ben işi gücü bırakmış motor ustasının yanında günü akşam ediyorum sonrasında zor bela telefonuma cevap verdikten sonra "yaw benim işim çıktı motoru bugün gösteremem" diyor.
Ya bende bir terslik var ya da bana bir MCT-250 almak Ankara'da nasip olmayacak Ankara motorsiklet sürücü veya sahipleri eminim tamamı bu kadar duyarsız değildir. Şok içerisindeyim.
Noolur birkaç kişi evrak, vergi, sigora ve muayeneye önem verdiğini yazsın da yalnız başıma olmadığımı hissedeyim.
Olumsuz bir ruh halindeyken bu tarz kelimeler kullanarak yazdığım bu mesajdan ötürü şimdiden herkesten özür dilerim, ancak ruh halimi biraz olsun sizlerle paylaşmak ve rahatlamak istedim (derdini söyle ki derman bulasın misali).
Herkese hayırlı ve kolay bir Ramazan dilerim.
Selim Ozkan
Mondial MCT-250
Ankara
-
03 Temmuz 2014, 17:08
#10723
Öncelikle Herkese Merhaba,
Aranıza yeni katıldım.
Bursa'da yaşıyorum.
@ilker 41 hayırlı olsun.
Bende 1 ay önce 2.el bir mct aldım ve bu forumda ki bilgiler + dış araştırmalardan çok şey öğrendim.
Özellikle forumda ki teknik yaklaşımları için Beycivan arkadaşımıza ayrıca teşekkür etmek istiyorum.
Motorumun özellikleri,
- Model : 2005
- Km : 5300
- Belirgin özellik : Yatmış
Uzun yıllar önce (16 yıl) motorculuk sevdama ara verdim, o zamanlar mobylette flash'ım vardı 2 kez sıfır kullanma fırsatım oldu
Şimdi; Motoruma Ne yaptım ?
1- Motor yağını full sentetik 10/40 ile değiştirdim.
2- Ön fren hidroliğini DOT3 ile tamamladım.
3- Benzin hortumlarını sertleştiği için değiştirdim.
4- Hava ve benzin filtresini değiştirdim.
5- Ani ivmelenmelerde kesiklik yapıyordu, emme manifoldlarının değiştirdim.(Plastik yüzeyle çatlamıştı)
6- Fazla basınç hortumunu izole ettim.
7- Tüm tesisat kablolarını yeniden izole ettim.
8- Ekzoz çıkış borusu yan yüzeylerine 10 mm çapta 4 adet delik açtım. (Ses güzel oldu / Tatlı sert )
9- Sigorta yedeklerini aldım
10-Gaz teli değişti.
11-Vites ara kollarını wd40 ile temizledim ve yağladım + Sıktım
12-Motorun tüm aksamlarını sıktırdım
13-NGK CR7HSA Buji aldım, C.tesi değişecek.
13-Arka dişli için 30T dişli aldım C.tesi değişecek.
14-Arka cant'ta 2 tel kırık var, C.tesi tüm telleri Honda'nın kalın telleri ile değiştireceğim. (Esad Usta yapacak, Bursa'da bu işte 1 numara imiş)
1 Sorularım şunlar ?
1- Yapmam gereken başka elzem konu varmıdır ?
2- Sol silindir buji dişi sanıyorum problemli, bu problemi kapak söktürüp tornacıda dolgu + diş (kılavuz) haricinde yapabilirmiyim ?
3- Motorum ile yer yer 900 km civarında uzun yola dahi çıkmak istiyorum, tavsiye edermisiniz ?
4- Nikelajları korumak için ne yapmam gerekli ?
5- Uğur yazısını nasıl sökebilirim ? Boya kalkmasından çekiniyorum.
Teşekkürler
Saygılarımla
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:47 ----------
Merhaba,
Birkaç fotoğraf paylaşmak istedim.
Custom Logom ( Kendi tasarımım )
-
03 Temmuz 2014, 17:51
#10724
Herkese Merhaba,
Dün akşam itibarı ile ben de artık MCT-250 kervanına katıldım. 2010 model (Ben de şaşırdım 2010'u var mı diye ama ruhsatta böyle yazıyor) 2011 trafik çıkışlı. Sağolsun arkadaş çok temiz bakmış, pırıl pırıl. Allah herkese kazasız belasız kullanmayı nasip etsin.
Nikelajları korumak için ne yapmak lazım onu soracaktım. Her zaman böyle pırıl pırıl olsun istiyorum.
Herkese sevgi ve saygılarımla,
Selim Özkan
Ankara
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:24 ----------
hakanz adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar,
Belki kaybedeniniz veya 2. el motor alıp bu kitapçıktan olmayan arkadaşlar için hiç bir fedakarlıktan çekinmeyerek
MCT250 kullanım kitabını scan ettim. Aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. İndirilecek dosya 7 mb kadardır ve ziplidir. Zipli dosyayı açmak için Acrobat Reader programına ihtiyacınız olacaktır (PDF dosyası)
Mondial 250 MCT Kullanım Kılavuzu:
http://www.zorlu.org/download/MondialMCT250.zip
Ayrıca Motosikletiniz ve Siz isimli çok kullanışlı bir döküman daha yükledim. (İngilizce)
Motosikletiniz ve Siz:
http://www.zorlu.org/download/MotorunuzveSiz.zip
Arkadaşlar, Biliyorum mesaj bayağı eski belki bu üyemiz halen siteyi kullanmıyor da olabilir. Ancak, mümkün ise bu kılavuzu indiren varsa paylaşabilir mi?
Sevgi ve saygılarımla,
-
03 Temmuz 2014, 19:19
#10725
OzkiSoft adlı üyeden alıntı
Herkese Merhaba,
Dün akşam itibarı ile ben de artık MCT-250 kervanına katıldım. 2010 model (Ben de şaşırdım 2010'u var mı diye ama ruhsatta böyle yazıyor) 2011 trafik çıkışlı. Sağolsun arkadaş çok temiz bakmış, pırıl pırıl. Allah herkese kazasız belasız kullanmayı nasip etsin.
Nikelajları korumak için ne yapmak lazım onu soracaktım. Her zaman böyle pırıl pırıl olsun istiyorum.
Herkese sevgi ve saygılarımla,
Selim Özkan
Ankara
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:24 ----------
Arkadaşlar, Biliyorum mesaj bayağı eski belki bu üyemiz halen siteyi kullanmıyor da olabilir. Ancak, mümkün ise bu kılavuzu indiren varsa paylaşabilir mi?
Sevgi ve saygılarımla,
Kullanma kılavuzu var ama buraya nasıl yükleyeceğimi bilmiyorum word dosyası olarak bilgizayarımda k_diner@hotmail.com adresine meil yazarsanız size gönderebilirim.
burdan da ulaşabilirsiniz.
http://www.ekilavuz.com/kilavuz/6d89...0-6/motosiklet
-
06 Temmuz 2014, 01:01
#10726
-
11 Temmuz 2014, 22:05
#10727
Büyüklerim küçüklerim merhabalar...
Ben yeni bir motosiklet sevdalısıyım. Daha önce hiç bir motosikletim olmadı, vitesli motosiklet hiç kullanmadım. Bu sayfada mutlaka defalarca sorulmuştur ama 571 sayfa yazı yazılmış hepsini okuyamadım Ben de tekrar sorayım tecrübelilerimize, MCT 250 almayı düşünüyorum. 2. elleri şu an 2200den başlıyor. Sizce yeni başlayan ve hiç vitesli motosiklet kullanmamış birisi için nasıl bir başlangıç motorudur? Kullanması, alışması zor mudur? 2. el MCT 250 alırken nelere dikkat edilmeli?
Şimdiden teşekkürler, bol bol görüşmek üzere
-
13 Temmuz 2014, 19:22
#10728
kardeşim benimde ilk vitesli motorum ama ben pek zorluk çekmedim arkadaşlarım sağolsun biraz onların vitesli motorlarıyla eğitim yaptım jınlun 250 seyhan 250 kanuni recer ramzey 250 ama ben mct 250yi seçtim neden dersen bu motor benim için tam bir chopper curuzer ne kadar çinlide olsa kullanırken çok keyif aldığım bir motor.ama malesef imkanlardan dolayı satmak zorundayım ilgilenen kardeşlerim olursa telefonum 05326178487 bu motorların özelliği hangi yola çıkarsanız çıkın sürücüsünü yormaz ön maşa ve arka süspansiyonlar hidrolik oluşu ve hemen hızlanması insanı çhppper kullanmanın verdiği zevkki anlatamam bunu yaşamak lazım ben 130 kilometreyi gördüm ben şiddetle tavsiye ederim ALLAHA emanet olun.
-
14 Temmuz 2014, 14:54
#10729
Merhaba,
@F8rhat tavsiye ederim, motorun üzerinde bir takım iyileştirici değişiklikler şart. Bunlar kullanıcıya göre de değişiyor.
Çok keyifli ve gösterişli bir makina, ayrıca ayrıntılarına baktığında gerçek bir chopper.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:41 ----------
Arkadaşlar,
Konu 1 : Benim motorda ansızın sinyaller yanmamaya başladı, flaşörden şüphelendim, orjinali ile değiştirdim düzeldi.
2 gün sonra bu sefer sağ sinyal yanmamaya başladı, son sinyaller yanıyor. Yine flaşörden şüpheleniyorum, yedek aldım (Bu sefer farklı marka aldım)
Başına bu tarz olaylar gelen varmı?
Konu 2 : Motoruma subap ayarı yaptırmak istiyorum, artık çok gerekli çalışma sesi ve ani ivmelenmelerde ki kesiklik beni rahatsız ediyor.
Subap ayarı için deponun çıkması gerektiği ve emme 0.08 mm, eksoz 0.10 mm ölçülerini forumdan okudum. Sizce bu işe kalkışmalımıyım ?
Subap ayarında sökülecek parçalar ve yerini gösteren fotoğraf paylaşabilecek arkadaş var ise çok memnun olurum.
Konu 3 : Arka dış teker tubeless ancak iç lastik kullanıyoruz, yanımda sürekli pompa taşımama rağmen iç lastik olayı beni ürkütüyor.
Geçen tekerlek patladı, iç lastiği değiştirecek motorcu bulamadım. Hiçbiri yanaşmıyor, kendim değiştireyim dedim arka tekerin sökümü ve motoru hava
tutmak ayrı bir dert, olmadı.
Sonunda halden anlayan bir lastikçi buldum, beraber yaklaşık 1 saat'te değiştirdik, dillere destan aksiyonlar almak zorunda kaldık.
Tel jantı kullanmak istiyorum, gerek görsel gerekse fonksiyonel avantajları var, öte yandan lastik tamir problemi çok büyük.
İç lastikli kullanımlarda yolda yaşanan lastik patlama problemleri nasıl aşılıyor ? Bilen var mı?
Örnek : Yamaha dragstar yada honda shadow bu makinalarda tel jantlı, teker yolda patladı ! Nasıl çözüyorlar, sonuçta daha ağır motorlar değişimi
bizimkilere göre daha zordur.
-
14 Temmuz 2014, 15:01
#10730
Sevgili İlker ve winged skull,
Cevaplarınız için teşekkürler. Ben de Jinlun 250 ve MCT 250 arasında kalmıştım ama kararım kesin olarak MCT 250 şu an.
@winged skull
Bahsedilen değişikliklerin çoğunu burada okudum. Örneğin, anladığım kadarıyla vibrasyonu azaltmak için arka dişliyi küçültmek ve civata bağlantı aralarına oring atmaktan bahsedilmiş sıkça. Ama dediğim gibi otomobil neyse de motosiklet ve çalışma prensibi ile ilgili teknik bilgim maalesef sıfır. Yani bir şeyler yaparken veya yaptırırken, nedeni ve sonucu bilinerek yapılmalı. Örneğin arka dişli neden küçültülüyor? Yani etkisi ne oluyor da vibrasyon azalıyor?
Veya özellikle arka janttaki tellerin sık koptuğu ve sık akort istediğini okudum. Bunun için alaşım jantlardan bahedilmiş. Alaşım jant diye kastedilen nasıl birşeydir?
Şartlar uygun olursa bulunduğum bölge de iki adet MCT 250 var, 1-2 hafta içerisinde ikisinden birini alacağım. Sizlerinde yardım ve desteğiyle birşeyle öğrenebilirim umarım
-
14 Temmuz 2014, 17:54
#10731
F8rhat adlı üyeden alıntı
Sevgili İlker ve winged skull,
Cevaplarınız için teşekkürler. Ben de Jinlun 250 ve MCT 250 arasında kalmıştım ama kararım kesin olarak MCT 250 şu an.
@winged skull
Bahsedilen değişikliklerin çoğunu burada okudum. Örneğin, anladığım kadarıyla vibrasyonu azaltmak için arka dişliyi küçültmek ve civata bağlantı aralarına oring atmaktan bahsedilmiş sıkça. Ama dediğim gibi otomobil neyse de motosiklet ve çalışma prensibi ile ilgili teknik bilgim maalesef sıfır. Yani bir şeyler yaparken veya yaptırırken, nedeni ve sonucu bilinerek yapılmalı. Örneğin arka dişli neden küçültülüyor? Yani etkisi ne oluyor da vibrasyon azalıyor?
Veya özellikle arka janttaki tellerin sık koptuğu ve sık akort istediğini okudum. Bunun için alaşım jantlardan bahedilmiş. Alaşım jant diye kastedilen nasıl birşeydir?
Şartlar uygun olursa bulunduğum bölge de iki adet MCT 250 var, 1-2 hafta içerisinde ikisinden birini alacağım. Sizlerinde yardım ve desteğiyle birşeyle öğrenebilirim umarım
genel olarak 2005 modelleri ince jant teli takılı ve tel kırma yaptığı için 2006 model çıkanlar kalın jant telleriyle piyasaya sürüldü.
Orkidor61
Adı: Kemal 0546 416 86 00
-
14 Temmuz 2014, 18:22
#10732
F8rhat adlı üyeden alıntı
Sevgili İlker ve winged skull,
Cevaplarınız için teşekkürler. Ben de Jinlun 250 ve MCT 250 arasında kalmıştım ama kararım kesin olarak MCT 250 şu an.
@winged skull
Bahsedilen değişikliklerin çoğunu burada okudum. Örneğin, anladığım kadarıyla vibrasyonu azaltmak için arka dişliyi küçültmek ve civata bağlantı aralarına oring atmaktan bahsedilmiş sıkça. Ama dediğim gibi otomobil neyse de motosiklet ve çalışma prensibi ile ilgili teknik bilgim maalesef sıfır. Yani bir şeyler yaparken veya yaptırırken, nedeni ve sonucu bilinerek yapılmalı. Örneğin arka dişli neden küçültülüyor? Yani etkisi ne oluyor da vibrasyon azalıyor?
Veya özellikle arka janttaki tellerin sık koptuğu ve sık akort istediğini okudum. Bunun için alaşım jantlardan bahedilmiş. Alaşım jant diye kastedilen nasıl birşeydir?
Şartlar uygun olursa bulunduğum bölge de iki adet MCT 250 var, 1-2 hafta içerisinde ikisinden birini alacağım. Sizlerinde yardım ve desteğiyle birşeyle öğrenebilirim umarım
Arka dişli küçüldüğünde motor devir / hız oranı değişiyor bu yüzden aynı hızlara daha düşük devirlerde çıkıyorsun. Bu da yüksek titreşim kaynağına gerek duymaman anlamına geliyor.
Öte yandan 2005 haricinde ki cant tellerinin de kalınlığı yetmeyebilir, benim motor 2005 kırık olan 2 teli vardı, garanti olsun istedim ve tüm telleri söktürttüm, shadow arka cant teli takıldı. Epeyce zor bir iş ancak ustasını bulduğundan arkana bakmazsın.
Alaşım jant (Yanlış tabir ile çelik cant) darbe aldığında yamulur ve kolay kolay düzelmez / esnemez, ayrıca tel cant daha estetik duruyor.
Kullanım alanına yada tarzına göre alaşım olabilir fiyatı da 250 TL civarında.
-
14 Temmuz 2014, 19:57
#10733
-
14 Temmuz 2014, 22:11
#10734
Subab ayarını iyi yaparım diyorsanız yapabilirsiniz, bilginiz yok ise hiç girişmeyin iyi bir ustaya yaptırın. Jant telini mondial servislerinde internette bulabilirsiniz sorun değil. 2005 ve 2006 modeldir yok 2010 kanmayın. Ama bazılarında böyle model yüksekliği yazıyor.
-
15 Temmuz 2014, 11:06
#10735
kdiner adlı üyeden alıntı
Subab ayarını iyi yaparım diyorsanız yapabilirsiniz, bilginiz yok ise hiç girişmeyin iyi bir ustaya yaptırın. Jant telini mondial servislerinde internette bulabilirsiniz sorun değil. 2005 ve 2006 modeldir yok 2010 kanmayın. Ama bazılarında böyle model yüksekliği yazıyor.
Benim motorda enterasan bir durum var, dün aldığım sinyal flaşörünü taktım ancak sağ sinyal yine yanmıyor. Sanıyorum bir yerde kablo hasar görmüş ve bu durum sinyal akışına engel. Tüm tesisatı gözden geçirmem gerekli.
Daha önce başına böyle birşey gelen var mı ? Nokta atışı hasarlı bölgeyi bulmamda fayda sağlayabilir.
-
15 Temmuz 2014, 11:14
#10736
winged skull adlı üyeden alıntı
Benim motorda enterasan bir durum var, dün aldığım sinyal flaşörünü taktım ancak sağ sinyal yine yanmıyor. Sanıyorum bir yerde kablo hasar görmüş ve bu durum sinyal akışına engel. Tüm tesisatı gözden geçirmem gerekli.
Daha önce başına böyle birşey gelen var mı ? Nokta atışı hasarlı bölgeyi bulmamda fayda sağlayabilir.
sinyal kolunu kontrol edin belki temassızlık olabilir veya ampullerin bağlantı kısmını kontrol edin duyun dada sorun olabilir.
Orkidor61
Adı: Kemal 0546 416 86 00
-
16 Temmuz 2014, 13:44
#10737
kdiner adlı üyeden alıntı
sinyal kolunu kontrol edin belki temassızlık olabilir veya ampullerin bağlantı kısmını kontrol edin duyun dada sorun olabilir.
Sanıyorum buldum, kablodan kısa devre yapıyor. Tesisat'ta kısa devre var. Kablo sıyrıldı yada kırıldı, hafta sonu tamir edeceğim
Teşekkürler.
-
17 Temmuz 2014, 03:07
#10738
selamun aleykum.. bende 250 mct var..karburatorunu temizlemek amacıyla sokmustum fakat boruları karıstırdım. ustteki resimde iki karburator arasından gelen kısa boru nedir acaba ?? oburleri tahliye olması lazım ama o boruyu bi turlu bulamadım.. cevap verirseniz sevinirm
-
18 Temmuz 2014, 00:25
#10739
Selamlar. Geçen gün bahsettiğim kırmızı MCT 250 bana kısmet olmadı, satılmış
Şu an başka bir MCT 250'ye bakıyorum ancak benzin deposu yanındaki nikelaj hasarlı galiba. Bu parça tam olarak benzin deposu sağ ön kapağı olarak mı geçiyor? En ucuz ve hızlı şekilde uygun parçayı nerede bulabilirim? Ve telafi edilebilir bir hasar mıdır? Motorun fotoğrafını paylaşıyorum.
İyi günler.
-
18 Temmuz 2014, 00:32
#10740
Yedek parça olarak aratırsanız bulursunuz, bulunabilir bir parça 30 tele civarı tutar para olarak.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)
Bu Konudaki Etiketler