Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
13 Aralık 2013, 00:49
#10601
hunterakon adlı üyeden alıntı
hocam siz gelmediniz biz mehmet ve yusuf kardeşlerimle yaptık hava soğuk olmasına rağmen turumuzu attık
Resimleri Facebook'da gördüm, kaçırdığıma üzüldüm... Artık bahara doğru diyelim... ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:44 ----------
password48 adlı üyeden alıntı
slm dostlar bi sorum olacak ben mct mi neredeyse hergün kullanıyorum şehir içi kısa sürüşler oluyor genelde iki-üç haftada bir stop etme yapıyor normal çalışırken forumdaki bilgilerime dayanarak beyin değişmesi gerektiği geliyor aklıma aklına farklı bi durum gelen varmı acaba size danışayım dedim. saygılar
Password, bu stop etme genellikle depoda az benzin kalınca yapıyor. Bence onunla alakalı. Bu motor az benzini sevmiyor, depo biraz dolu olacak... ;) En güzeli depoyu temizleyip bir de benzin filtresi takmak olacaktır. Yoksa çok hassas olan karbüratör sorun çıkarıyor...
The man who knows everything chooses to know nothing...
Reklamlar
-
13 Aralık 2013, 02:55
#10602
Teo23 depom hep dolu ondan değil de kışlık bakıma sokmak gerekiyor zanedersem karbüratör depo temizliği bi baktırayım da kafama takılan depo temizliği nasıl olacak kendim yapmam lazım bizim ustalar uğraşmaz ona felan.
-
14 Aralık 2013, 01:30
#10603
Depo temizliği zor bir olay. Bin türlü tarif var. Tuz ruhu kullanıldığını biliyorum ama ben şahsen denemem. Deponun içindeki parlak yüzeyi mahveder... Kışın motoru garaja çekeceksen o zaman depoda az bir benzin bırakıp onu bir çay bardağı yağ ile karıştırmanı tavsiye ederim. İyice çalkalanıp o şekilde bırakınca, ayda bir de tekrar ön fren sıkıp çalkalarsan, Baharda yağlı benzini döküp tertemiz kullanırsın. Stop etme konusunda, depon dolu ise, sübap ayarlarına bakılabilir. Havalar soğuduğundan kışlık bir ayar istiyor olabilir. (Rölantiyi az yüksek tuttuğunu varsayıyorum). Bujileri değişmek de denenebilir. 5 tl ne de olsa... Karbüratöre pislik gelmesi zaten hep olan bir olay. Karbüratör temizliği de yapılınca daha niye stop etsin??
-
15 Aralık 2013, 18:38
#10604
baktım hocam ama jantlı fiyatları fazla pahalı biraz .s düşündüğüm gibi ucuza olmayacak sanırım bu iş
-
01 Ocak 2014, 00:56
#10605
herkese keyifli sürüşler. bana aşağıdaki fotoğraf üzerinden tahliye vidalarını tarif edebilecek bir arkadaşım var mıdır? çalıştırabilmek için karbüratördeki eski benzini akıtmak istiyorum. fotoğrafı daha önce başka bir soru için çekip işaretlemeler yapmıştım.
-
02 Ocak 2014, 01:23
#10606
[IMG][/IMG]
Bizim karbüratörlerde iki tane bu vidadan var... ;)
-
02 Ocak 2014, 20:37
#10607
İzmir İl Temsilcisi
Tahliyeden benzin akıtmak yerine koltugu söküp depoyuda şaseden söktükten sonra aşagı egildginizde bir hortum görüceksiniz.
Hemen deponun altında.
Bu hortumun ucunda bir çengel var onu çıkarıp depoyu boşaltabilirsiniz.
Fakat karbüratörde pislik varsa tahliye etmekle pek geçecegini ve kesin çözüm olacagını sanmıyorum.
En güzeli karbüratörü sökmek.
Karböratör sökümü 10 dakikalık iş. Kendiniz deneyin yapamadıgınız zaman parçalarını kaybetmeden ustaya gidiniz.
Sökülen karbüratörü basınçlı hava tutmak yerine mazotla temizlemek ve bekletmek daha kesin çözüm.
-
02 Ocak 2014, 23:43
#10608
Teo23 çok teşekkür ediyorum. fotoğraftaki vidaları bulup içinde kalan benzini akıtacağım.
CEM. depoyu sökmek biraz meşakkatli gibi geliyor çok fazla bilgim olmadığı için fazla dağıtmak istemiyorum. aslında szin dediğiniz gibi kurcalayıp ögrenmek lazım. teşekkür ediyorum
-
03 Ocak 2014, 03:16
#10609
Cem motorun çalışmamasına neden olan karbüratörün içindeki benzinin bozulması... İlginç ama depodaki benzine birşey olmuyor. Sadece karbüratörün içindeki benzini boşaltmak yeterli... Tabii ki karbüratörün çok kirli ve tıkanıklık olmadığını varsayıyorum. Daha önce çook başıma geldi. Motor 2 haftadan fazla yatacaksa, musluktan kapatıp karbüratördeki benzini bitirip motoru öyle bırakmak lazım... Yoksa o karbüratörün içindeki benzin atılana kadar motor çalışmaz... Helak olursun
-
03 Ocak 2014, 17:21
#10610
Teo23 söylediğiniz yöntemle motorumu çalıştırdım teşekkür ediyorum.
-
03 Ocak 2014, 20:41
#10611
-
03 Ocak 2014, 23:26
#10612
-
04 Ocak 2014, 01:27
#10613
Halletmene sevindim... Karbüratördeki benzinin bozuluyor olması çok ilginç. Bunun yanında aküyü de söküp oda sıcaklığında saklamakta fayda var.
-
04 Ocak 2014, 16:22
#10614
Soğuklarda her seferinde söküp bineceğim zaman takıyorum hocam. Zaten çok sık binmediğim için problem olmuyor
-
05 Ocak 2014, 05:23
#10615
Ben öyle dedim ama hala aküyü sökmedim. Şimdilik kapalı mekan ama yine de soğuk oluyor...
-
06 Ocak 2014, 00:00
#10616
Öncelikle herkese merhaba arkadaslar çok istediğim mct 250 motorumu 26 aralık perşembe günü aldım . ama aldım alalı masraf üstüne masraf açıkçası keyifle süremedim . Perşembe günü antalya doğu garajı 6. noterden satışını üstüme almamla birlikte masraflar başladı. Akü yoktu gittim akü aldım , alt motordan aşırı fazla ses geliyordu subab ayarı yaptırmamı söyledi aldığım kişi , neyse ertesi gün motoru denemek için boş bir yola çıktım hız 60 70 80 90 100 dedi bi anda motorun sesi değişti dedim ne oluyor benzin bitti sandım motor tekledi filan hemen çektim sağa bi baktım motor yağ damlatıyor sesi çok değişti ve gaz yemiyordu . yağ contasını patlatmısım meğer neyse ertesi gün eski sanayide ki atak motor a gittim alt motor komple sökülcek dediler eyvallah dedim neyse o ses subab değilmiş eksantrik mili aşınmış o değişicek dedi piyanolar değişti ve eksantrik milinin burçları değişti ( bulamadık tornacıya yaptırdık ) 400 tl fiyat çektiler ödedik neyse sanayiden çktım bu seferde zincirde acayip bir boşluk ve aşırı bir ses geliyor zincirden zincirin değişmesi gerekiyor , birde yanlış anlamadıysam motor bloğu çatlakmış usta bu sürekli yağ kaçırır dedi bugün baktım ayaklığın orasından yağ kaçırmış :( motoru büyük hevesle aldım ama henüz hayrını görmedim , biraz fazla uzun yazdım ama lütfen bana yardımcı olun , hepinizin yardım ve önerilerine muhtacım , yardım edin kardesinize
-
06 Ocak 2014, 02:14
#10617
İzmir İl Temsilcisi
07KP492 adlı üyeden alıntı
Öncelikle herkese merhaba arkadaslar çok istediğim mct 250 motorumu 26 aralık perşembe günü aldım . ama aldım alalı masraf üstüne masraf açıkçası keyifle süremedim . Perşembe günü antalya doğu garajı 6. noterden satışını üstüme almamla birlikte masraflar başladı. Akü yoktu gittim akü aldım , alt motordan aşırı fazla ses geliyordu subab ayarı yaptırmamı söyledi aldığım kişi , neyse ertesi gün motoru denemek için boş bir yola çıktım hız 60 70 80 90 100 dedi bi anda motorun sesi değişti dedim ne oluyor benzin bitti sandım motor tekledi filan hemen çektim sağa bi baktım motor yağ damlatıyor sesi çok değişti ve gaz yemiyordu . yağ contasını patlatmısım meğer neyse ertesi gün eski sanayide ki atak motor a gittim alt motor komple sökülcek dediler eyvallah dedim neyse o ses subab değilmiş eksantrik mili aşınmış o değişicek dedi piyanolar değişti ve eksantrik milinin burçları değişti ( bulamadık tornacıya yaptırdık ) 400 tl fiyat çektiler ödedik neyse sanayiden çktım bu seferde zincirde acayip bir boşluk ve aşırı bir ses geliyor zincirden zincirin değişmesi gerekiyor , birde yanlış anlamadıysam motor bloğu çatlakmış usta bu sürekli yağ kaçırır dedi bugün baktım ayaklığın orasından yağ kaçırmış :( motoru büyük hevesle aldım ama henüz hayrını görmedim , biraz fazla uzun yazdım ama lütfen bana yardımcı olun , hepinizin yardım ve önerilerine muhtacım , yardım edin kardesinize
Kardeş öncelikle hoşgeldin merhabalar.
Ben eski bir mct kullanıcısıyım malesef motorumu satmış bulunmaktayım fakat bir dönem kullandıgım için sana bazı konularda tavsiye verebilrim.
Öncelikle bir motosiklet alırken mutlaka araştırmalıydın kullanıcı yorumlarına buradan bakmalıydın 531 sayfa var.
Eger bu 531 sayfayı baştan sona okursan bugune kadarki mct250 ile ilgili herşeyi ögrenirsin ve kendin sorulan sorulara cevap verebilirsin.
1 kere motorun yedek parça piyasasınıda pek bilmedigin için gelen geçen geçirir bu böyledir.
5tllik parça olur 40tl. işçilikte ekler eder 100tl neye ugradıgını şaşırırsın.
Motorun altında tıpa var. yagın dökültügü yer. oraya bir bak bazen orda sızdırabiliyor .
Büyük ihtimal yag keçelerini patlattın motora fazla yag kondugu zaman genelde böyle yapıyor.
Benimde mct'em tam ayaklıgın ordan yag kaçırıyordu.
Uzun bir süre öyle kullandım bir problemde olmadı. genelde gün içinde 5 damla yere atıyordu.
Bende 2 günde bir çok ufak miktarda yag takviyesi yaparak devam ettim.
Motorun zincir dişli seti o kadar ucuzki inanamassın.
zincir 35tl ön dişli ve arka dişliyide 15 -10tl aralıgında bulabilirsin.
Fakat çin malı japon parçaları bu fiyata bekleme.
Kaliteli zincir takıcam ben uzun süre mct250 kullanırım diyorsan o-ring zincir alıp yoluna devam edersin oda tahminim 100tl civarı.
Motorun hangi parçasını bozuk oldugunu tamirciden ögrendikten sonra google'dan
fatih güven motor.
şahin motor.
Bu 2 yer mct 250 parçaları satmakta ve fiyatlarınında ne kadar uygun oldugunu görürsün.
Parçaları burdan sipariş ederek ustaların parçaların üstüne fiyat eklemesine engel olabilir.
Motorun ben motor blogunun çatlak oldugunu sanmıyorum büyük ihtimalle conta yada keçelerden 50tllik bir rakamla izmirde yaptırmıştım yag kaçırma olayı çogu mct'de var takma kafana.
Ben 5 ay kadar öyle kullandım yag ekleye ekleye. Mct' gaddar motordur sık sık arıza çıkarabilir fakat küçük arızalar.
Bence başlangıc modeli olarak mct 250 almasaydınız ve elinizde pek anahtar tutmuyorsa motosiklet sevgisinden sogumamak için satıp japon modellerine geçmenizi öneririm.
Ha ben seviyorum ugraşıcam derseniz o ayrı.
Çogu genelde elektirik sorunu verir bütün eksiklerini tamamladıktan sonra elektirik tesisatıda patlak verebilir.
Fakat tamircilerde 100tllik tesisat nedense internette 35 tl..
Zincirin gerdirme payı var ise zinciri gerdirin.
Belkide zinciriniz bol ve şaseye çarpıyordu bütün mctler genelde böyle yapar .
Sizede yok yere başka masrafta çıkartmış olabilir ustalara kolay güvenmeyin.
Hobi aleti sonuçta geçirmeye bakıyorlar.
Sizden ricam motosikletinizi 3-4 farklı açıdan fotosunu koyun bi görelim. motor aman allah bişise satmanızı öneririz.
-
09 Ocak 2014, 01:40
#10618
Zincirin şıkırtı yapması klasik. Kalkışlarda yavaş kalkmak lazım. Zincirin altında lastik koruyucu var onu değiştirirsen, zinciri yağlayıp, boşluğunu güzel alırsan şıkırtı yapmaz. Bu kadar masraf yapmışsın, bence tamirciye gitmeyip, kendin yapmaya çalışırsan bu motorla devam et derim. Yok uğraşamam dersen de daha masraf yapmadan elden çıkar bence.
-
09 Ocak 2014, 22:55
#10619
Merhaba arkadaşlar 150-250 chooper almayı düşünüyordum regal raptor özellikle ama mct nin çok meşhur oldugunu duydum bir inceleyeyim dedim çünkü bir kaç kişi önermişti bir forumdan geldim bu konuyu buldum herşeyden önce bu motorun tipi kötü diğer muadillerine göre bilmiyorum anlamıyorum ama uzunluğu kısa gibi yapısı güzel değil tipi güzel değil işte ama belki editleyerek güzelleştirilebilir diye düşünüyorum kendim yavaş yavaş güzelleştiririm sanırım 3 bin liraya temiz sağlam birşy alırım peki siz ne düşünüyorsunuz bu konuda? birde çift silindir olup v motor olmaması kötü v motorun hem görünüşü hem sesi güzel oluyor
-
09 Ocak 2014, 23:42
#10620
İzmir İl Temsilcisi
V motorun ustasıda zor bulunur işçiligide daha zordur.
O silindirlerden birinin ısınıp arkadakinin ısınmaması gibi saçma sapan bir ton mevzusu var.
V motor kötü demiyorum ama 2nci el alıcaksan temizini almakta zor.
Mct 250 bana göre muaddilleri arasında en iyi tipe sahip.
Regap raptor jantları tencere kapagı gibi.
Chopper dedigin tel jant olur.
Drag star honda shadow gibi.
Fakat zevkler ve renkler diyoruz begenmeme konusunda sana hak veriyorum.
3bin tlye temizi bulunur fakat 2005 2006 trafik çıkışlı degil 2010 2011 trafik çıkılı mct250 bulursan daha iyi olucaktır.
Motoru eger kendi zevkine göre bobber yada custom yaparsan satması biraz daha zor olucaktır.
Bunuda unutmamalısın..
Eger bütçe arttırabilirsen hyosung Gv 250 öneririm. kullandım test ettim oldukça iyi..
Regal raptor ile mct 250 yedek parça fiyatları arasında 2 katı fark bulunmakta .
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler