o ucunda tıpa olan boruda benim motorda gecen gun bosalttım kahve rengi su cıktı yag veya benzın degıldı suydu
o ucunda tıpa olan boruda benim motorda gecen gun bosalttım kahve rengi su cıktı yag veya benzın degıldı suydu
Zaman ayıramıyorum, karbüratör çok sıkışık tepişik bir yerde ve hava hortumunu tutturmak mesele... Kendim söküp yapacağım bir şekilde... ;) Her zaman akıtmıyor benzini ama bu pahalılıkta benzini de yerlere saçmayalım dimi...
@antilop: Yağmurda bırakmamak lazım su benzinden ağır olduğu için dibe çöküyor maalesef...
Arkadaşlar merhaba.
geçtiğimiz günlerde bende bir mct 250 alarak aranıza katıldım iyimi ettim kötümü ettim orasını zamanla göreceğiz tabiki
sizlerden birşey rica etmek istiyorum. 2006 2007 yıllarında pdf formatında mct 250 nin bakım ve kullanım el kitabı paylaşılmış. fakat şuan link çalışmıyor tabiki. elinde bu kitapçıkdan olan varsa ve paylaşabilirse çok sevinirim.
teşekkür ediyorum...
online olarak var bu linte
http://www.ekilavuz.com/kilavuz/6d89...ondial/250-mct
"Bu forum bilgi ve tecrübe paylaşım forumudur, Konularımda ve mesajlarım da yazdığım hiçbir şey doğru değildir tamamen kendi kişisel düşüncelerimdir."
@hunterakon ve @FatihC;
yorumlarınız için teşekkür ederim.
güncel yakıt ölçümü isteyen arkadaşlar
10 lt benzin ile ortalama 300 km yol gittim. biraz şehir içi biraz uzun yol.
not:120 kiloyum.
Gayet güzel bir tüketim. Ben 100 km'de 4 lt. Şehiriçi kullanım ve 100 kiloyum
@Hunter: Hava filtren takılı mı yoksa açık hava filtresi mi var?
arkadaşlar motor şarj etmiyor, motoru vurdurarak çalıştırıyorum lambalar vs çalışmıyor. sargıyımı değiştireceğim yoksa konjektörümü?
"Bu forum bilgi ve tecrübe paylaşım forumudur, Konularımda ve mesajlarım da yazdığım hiçbir şey doğru değildir tamamen kendi kişisel düşüncelerimdir."
çOK İYİYMİŞ. aMAN KARBÜRATÖRÜNE İYİ BAK. bEN OLSAM BİR BENZİN FİLTRESİ TAKARDIM, YOKSA KARBÜRATÖR Bİ SÜRE SONRA YAMULUYOR... ;)
ya aklıma bir şey takıldı ben bu seleden çok şikayetçiyim bir çok yorumlarıda okudum ama çok eski. güncel bir bilgi lazım.
sele çok rahatsız ediyor jelden yapılmış minderler var nerden bulurum nasıl olur yada başka ne olabilir. hemde yükseltmiş olurum biraz.
Arkadaşlar öncelikle selamlar,uzun zamandır forumu takip ediyorum.Üye oldum bir kaç sorum olacak cevaplarsanız minnettar kalırım.Motorumu yeni aldım km düşük temiz çiziksiz sorunsuz.Motosiklet ilk motosikletim oldugundan biraz zorluyor beni.Vites göstergesi olmadığı için hangi vitesdeyim kestiremiyor şu ana kadar 2 kere bindim.Ve ikisindede yan yattım.Birincisi hafif hızla mx 10 km dönerken motoru yatırdım.İkinciside yine 10km hızla ıslak zeminden geçerken kendimi yere yatmış buldum.
Acemi oldugumu kabul ediyorum .Lakin fren sıkmadım yavasca geceyim dedim arka teker kaydı yattım.Korumalara para harcadım eksik hiç birşeyim yok .Botlarımda kullanışlı full korumalı ama hava sıcak diye giymedim sağ ayağımda morluklar oluştu .
Şimdi sizlerden istediğim bu hızlarda düşmemin sebebi acaba lastiklermi?
Bu güneşli havada en ufacık bir su birikintisinde düşersem diye tribe girdim binemiyorum şu an korkumdan ,böyle hız meraklısı bir adam değilim sırf haftasonları gezmek için aldım.
Bana önerebileceğiniz arka lastik varmı hesaplı beni üzmeyecek birşey?
Ön koruma demiri siparişi verdim belki yararı olur diye ,siperlik felanda aldım şu an evde duruyor gidip taktırıcam.Bilginiz dahilince motosikletime uygun lastik modeli yada numarı vs yazarsanız hemen almak taktırmak istiyorum saygılar sevgiler.
macit250.bence suda yatmanın nedeni su birikintisinin içinin yosunlu kaygan olması,sende suya girerken gazı kestiğin için arka teker fren etkisi yaptı.bu sevdadan soğunmana gerek yok.hepimizin başına böyle şeyler geldi ve gelmeye devam ediyor.
Virajlarda motoru çok yatırma, duracakmış gibi dön. Bu kadar kalın bir teker kolay kolay kaymaz. Ağır da bir motor. Suya ve ya çukura girmeden daha önce fren yapıp, su ve ya çukurda ve ya kumlu çakıllı yerlerde freni bırakmakta fayda var... ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:15 ----------
@hunter: Seleyi bi döşemecide tekrar kaplatacaksın. Sert gri süngerler oluyor, istediğin kalınlıkta yaparlar. Jel minder bisiklette denedim, hiç faydasını göremedim yeni sele aldım... ;)
Bugün uzun zaman sonra MCT ile biraz yol yaptım. Keşke yola çıkmaz olaydım. Motor bir aydır yerinden kıpırdamamıştı. Sadece arada çalıştırıp bırakıyordum. Ve maalesef yolda üç dört kez stop etti. Uzun süre çalışmadı. Benzinin motora ulaşmadığını farkettim. Benzin az kalmış. Benzin alınca düzeldi biraz. Sorunu araştırırken sağ egzosa elimi değdirince çalışmıyor olduğunu farkettim, bayağı soğuktu. Tek pistonla yaklaşık 20 km gitmişim. Karbüratöre dolan pislikleri temizleyince düzelir umarım. Değilse bujileri değiştirip ateşlemeyi kontrol edeceğim. Herhalde başka bir sebepten de yapmaz? O kadar açmışken sübap ayarlarını da yapayım diyorum. Egzos ve emme sübap aralığını bilen var mı acaba?
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:15 ----------
367. sayfada mevcutmuş cevap... Emme 0,08, Egzos 0,10 mm.
Arkadaşlar merhabalar
İlk motorunu almaya çalışan biri olarak sürekli araştırma yapıyorum tabi tecrübe eksikliğinden konulara tam hakim değilim.
Her ne kadar gönlümden geçen bir ss olsada şu an maddi imkansızlık ve dediğim gibi tecrübe eksikliğinden ilk motorumu daha basit ve az cc il olmasını tercih ediyorum.
Elimde iki seçenek kaldı birincisi 250 mct diğeri ise 125 drift ikisi birbirinden farklı cinslerde biliyorum.
250mct yi bir tanıdıktan buldum 2007 model trafiğe çıkışı 2010 km 6000 küsurlarda gayet diri duruyor arkadaş yıllardır motor kullandığından motora çok iyi bakmış fiyatı 2200 lira lastikleri 4 ay kadar önce değiştirilmiş çanta sis farı Led vs gibi eklemeler yapmış .
Diğeri ise 2013 model 3000 küsürat kmde arka lastik yeni iri marka ile değişmiş fiyatı 2500 lira motoru daha göremedim arada biraz mesafe olduğundan motorun sahibinide tanıyorum açıkçası
250mct yi görünce gayet hoşuma gitti 190 boyunda 90 kilo biri olarak altımda motor pek sırıtmadı 125 drifte daha önce binmedim ama kasa olarak yer tarzım ise benim için bayağı küçük kalacak gibi ama tip olarak ve yorumlara baktığımda kararsız kaldım.
Yeni başlayan biri olarak bu motorlardan hangisini tavsiye edersiniz acaba? Biraz sanki 250 mct ye kayıyorum gibi
Bu arada bütçem 2800 lira civarı kask mont vs bunlar için ayrıca 750 liraya yakın bir rakam ayırdım
Cevaplar için şimdiden teşekkürler
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)