bende mct 250 alarak aranıza dahil oldum. motor konusunda pek bilgim yok ama benim bir sorunum var vitesle ilgili.
birincisi viteslerim çok sert kolay kolay geçmiyor ikincisi ise boşa alamıyorum o ara denk gelmiyor çok uğraştırıyor.boşa alamamam da vites sertliğiyle alakalı çünkü az basınca geçmiyor çok basınca da 1-2 arasında yarım saat uğraşıyorum.
çözümü nedir üstadlar
debriyaj ayarından oldugunu sanmıyorum ufak bir ihtimal. mct250 öyle bir motordurki debriyaja basmadan bile vitesler degişir gelelim arkadaşın sorununa.
1- boşa geçmeme durumu klasiktir bütün mctlerde hemen hemen vardır boşa biraz zor geçerler bunun 2 teknigi vardır birincisi motoru azıcık ileri geri ittirirsin 2ncisi hafif ileri ittirip ön frene basıp degiştirmeyi denersin.
2- vitesler zoe geçiyorsa en büyük ihtimal bütün motorlar için klasik olan şey yagdan kaylaklı olabilecegidir. yagını degiştir mesela yazın sıcagında 10-40 koyarsan motor ısınınca bu yag dahada inceldigi için fazla verim alamazsın bu yüzden yazın biraz daha kalın yag koyulur 15-40 gibi 20-50 mesela daha kalın oldugu için ısınınca daha az incelir daha iyi işlev görür. aynı zamanda kışında kalın yag koyarsan motorun zor ısınır.
3 debriyaj ayarıda olabilir arkadaşın söyledigi gibi motorun altına egil debriyaj teli olucak motora baglanan. ufak bir parça var sen debriyaja basınca onu yukarı çekiyor ona baglı olan telin vidası var vidayla teli sıkıştırarak gerebiliyorsunuz yada gevşetebiliyorsunuz.
bende zamanında boşa geçirmek için çok ugraşıyordum fakat sonra öyle bir alıştımki hiç sorun yaşamadım.
Teşekkür ederim üstadlar deneyecem dediklerinizi ama boşa alma konusu uğraştıracak epey
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:47 ----------
Birde orjinal olan yan çantaları uygun maliyete bulabileceğim site önerir misiniz.
CEM KARDEŞ SAĞOLASIN AYNI SORUN BENDE DE MEVCUT. TEK SIKINTIM SERT VİTESLER.HARİCİNDE MEMNUNUM MOTORUMDAN.
Oldjack VE mrgoxel ARKADAŞLAR ARAMIZA HOŞGELDİNİZ. KAZASIZ KEYİFLİ SÜRÜŞLER İNŞ.
ORJİNAL ÇANTALAR ÇOK KÖTÜ GÖSTERİYOR TAVSİYE ETMEM. BEN ALDIĞIMDA YOKTU, OLSAYDI DA SÖKERDİM,
DERİ YAN ÇANTALAR ÇOK DAHA ŞIK
peki anahtarla gücü açtıktan sonra anahtarın yerinden çok rahat çıkması normal mi
Değerli arkadaşlar genelde son günlerde anlaşılan herkesin başı bu vites geçişleriyle dertte. Şimdi size kısaca bu vites konusunda bir kaç şey yazmak istiyorum. Debriyaj dediğimiz unsur motorun piston gücünün krank koluna iletilen kısmının farklı devirlerde farklı hızlara ulaştırılması için vites başına tek baskı ve ara saçtan oluşan ekipmanıdır diyebiliriz. yani motor 4 vites bir cup motorda 4 debriyaj plakası ve 3 ara saç vardır demektir bizim motorumuz 5 vitestir ancak hiç bir ustanın işin gelmediğinden 6 set takmayı denemez. Neden* daha sık arıza daha çok para .. fabrikası ise işin standardını kullanır hep. ben senelerden beri motorum da 5 vites olmasına rağmen 6 plaka kullandım ve en ufak sorun yaşamadım.. şimdi siz gidin motorcuya anlatın size aynen şunu der. bu motorda o kadar debriyaj plakası takılcak yer mi var. aynen cümle budur. eğer bunu yapamıyorsa son plakanın üzerine kalınlığı bir plaka kadar olan 3 adet sıkma pulu kullanın aynı etkiyi yapacaktır. Ve daima ara saçlarınızı yeni taktırın genelde boş vitese geçişin sorunu buradan olur o saç çok harcandığı için çabuk aşınır. ybr 125 ile aynı debriyaj malzemesini kullanan bir motor olarak mct 250 ve ramzey 250 de daha sıkı ve rahat geçen bir debriyaj olduğunu ben bizzat kullandım ve gördüm. debriyaj ayarı motoru hararete kaldırdıktan sonra veya motor sıcakken yapılmalıdır sebebi ısınan yağ incelir ve kış aylarında ayrıca ayar yapmanıza gerek kalmaz.Yağ konusu geçmişken arkadaşlar ustaların ve motorcuların bir numaralı tuzağı yağdır. asla sentetik ve full sentetik yağları alıp koydurmayın. Bu gibi ve benzeri yağ gruplarının fizibilitesi maalesef bizim motorlarımıza uymuyor ben hep buradan senelerce yazdım ama dinletemedim şimdi abi keşke koymasaydım şakur şukur ses geliyor 4 ayda eksantrik zinciri belimdeki kemere döndü diyorlar ama denemediğim bir şeyi de buradan bu güne dek yazmadım. Viteslerin boşa geçişi sıfır alsanız bile bu iki motor grubunda maalesef mevcut. Çözümü de tek. Baskı plakalarını 1 enduro tarzı olarak dizdirin ikincisi ara saçlarınızı debriyaj aşınmasını beklemeden senede bir değiştirin ve en önemlisi debriyaj kol ayarını düzgün yaptırın. Bu ayar motorun sıcakken yapılmalıdır.Dileyen arkadaşlar ybr 125 balatası taksınlar. şimdilik bu kadar görüşmek üzere. Cem kardeşim seni de selamlıyorum özlemişim forumu inşallah yine burda görüşürüz.
slm mct sürücüleri bi sorum olacak genelde 2. ve 3. vitese geçişte vites kolunu yukarı itince şak diye ses geliyor sebeb ne olabilir?
Ses motorun debriyaj kısmından mı geliyor nasıl, bu sesten sonra motorda her hangi bir tuhaflık oluyor mu mesela?
BEYCİVAN HOCAM FORUMA GERİ GELMENE ÇOK MEMNUM OLDUM ADIMA.
İLERİ SEVİYEDE TEKNİK BİLGİLER VERİYORSUN SAĞOLASIN.
DEBRİYAJ SORUNUYLA İLGİLİ PLAKALARDAN BAHSETMİŞSİN,ONDAN ANLAYACAK MOTORCUYU NERDEN BULACAZ
MOTOR SICAKKEN DEBRİYAJ KOLU AYARINI DENEYECEĞİM. YAĞ OLARAK DA 10/40 KULLANIYORUM AMA
SENTETİK OLUP OLMADIĞINA DİKKAT ETMEDİM.TAVSİYEN NEDİR TAM OLARAK. TEŞEKKÜRLER.
birden boşa geçerken vites kolunu yarım kaldırdığınızda boşa geçiyor. tam kaldırdığınızda ikiye geçiyor. yeni başlayan arkadaşlar burada hata yapıyor olabilir. hala inat ediyorsa hafif ileri ittiilir motor rahat boşa geçer. kontak anahtarı normalde çıkmıyor. ama birileri oynayınca kontak anahtarı çıkıyor. benim bu yüzden anahtarım düştü sonra kontağı kırmak zorunda kaldım motoru çalıştırmak için. internetten regal raptorun kontak anahtar setini sipariş ettim. taktığımda epey sağlam olmuştu.
iş yerinden bir arkadaşıma bir tane gri mct aldık dün bayağı bir bakım yapılması gerekiyor, mctye uyumlu diğer markaların parçalarından bildikleriniz varmı yada böyle bir dökümanın linki?
"Bu forum bilgi ve tecrübe paylaşım forumudur, Konularımda ve mesajlarım da yazdığım hiçbir şey doğru değildir tamamen kendi kişisel düşüncelerimdir."
Bu motoru kullanan 1.85 ve üzeri arkadaşlar varmı ? Benim boyum 1.88 üni öğrencisiyim bu motor ucuz yollu birşey ve imkan bulursam almak istiyorum ama boy 1.88 altımda görünürmü merak ediyorum :D
Dört tekerlek bedenini, iki tekerlek ruhunu yüceltir.
Password, sanki zincirin çok boşluk yapmış ve o bir yerlere çarpıyor. Birinci viteste çok yapar. Zincir boşluğunu sık sık kontrol etmek lazım, mümkünse en kısa zamanda kaliteli bir zincirle değişmek lazım. Zincir boşluğu alınırken motorun üstünde oturmak lazım, boştayken ayarlanmaz.
Beycivan, hoşgeldin tekrardan... Danışacak bir usta olması süper oldu. Önceki sayfalardan Bobin değiştirmeyi okumuştum, ilk fırsatta deneyeceğim. Sence 125lik scooter bobinleri uygun olur mu yoksa boşa mı gider? Neticede scooterlar daha seri motorlar ?? Beyin tabir edilen parçayı da değiştirmek gerekir mi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:51 ----------
Mert, muhtemelen sorun yaşarsın. Ben 1.75'im ve tam geliyor bu motor. Ama vites kolunu ve arka freni öne alabilirsen o zaman kullanabilirsin bence. Ya da arka koltuğa oturup süreceksin...
zincirden değil ya onun sesini biliyorum bütün mct lerde olan ses onun kaynağınıda buldum bu zincirin şasi üstünde koruma amaçlı lastiğin vidası dışarda olduğu için ses yaptırıyor çok basit bi sebeb vidayı söktüm güzelde bisiklet lastiği yapıştırdım yerine zincir sesi kesildi gerginliğide öenmli tabi kontrolünü yapıyorum
Dört tekerlek bedenini, iki tekerlek ruhunu yüceltir.
İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
TECRUBE = 250K +
Arkadaşlar bende boy degil de kilo problemi var 115 kiloyum ve biraz yokuşlu (Niğde) de kullanacagım Caracalla Mct arasında kaldım Max Yük Agırlıklarını ve Yokuş Performansı Hakkında bilgi verebilirseniz sevinirim... Mct ye daha yakın oldugum için buraya yazma gereksinimi duydum. Temiz Bir motor da arıyorum ilk motorum olacak... Hepinize şimdiden teşekkür ediyorum
Şu an bu konu içerisinde 16 kullanıcı var. (0 üye ve 16 misafir)