Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
18 Haziran 2013, 23:11
#10441
Ben biraz zorlayınca 34 tırnak dişli ile 110 görebiliyorum. Şu an karbüratör ayarlarını kurcaladım ama yavaş da olsa yine aynı sürate çıkıyor. Hava filtresini çıkartıp açık hava filtresi takacağım. Hem benzin tüketimim arttı, hem de ivmelenmesi çok yavaşladı motorun. Güzel bir hava ayarı istiyor bu motorlar. İki piston olduğu için ayarlamak da öyle kolay bir iş değil... Şu an her iki vidayı da 3 tam tur açtım ama çekiş düştü ve çalışma düzeni bozuldu. Önceden sağ vida yarım tur açık idi soldaki ise 1,5 tur. Yine aynı ayara getireceğim
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:08 ----------
@thepope: Mert eğer arkadaşının motorda değişiklikler yapılmamışsa, göstergeler farklı gösteriyordur. Eğer değişiklik yaptıysa acaba neler?
Reklamlar
-
19 Haziran 2013, 10:24
#10442
Mrb arkadaslar araniza yeni katildim benim bi kac sorum olacak isi bilen usta arkadaslara mct lerin gaz halati cift ve onu anlamis deilim henuz altdaki koptu ama hala gaz galisiyo degistirirken ikisini birdenmi degistirmek lazim birde bu debriaj balatasini deyistircem kaliteli bi balata takmak istiyorum yamaha ybr ve hondalarin balatasi oluyomu acaba bi degisiklik varmi birde 5 tanemi 6 tanemi bunun balata sayisi herkese simdiden tesekkurler
-
20 Haziran 2013, 19:52
#10443
arka tekerım hıc bır yere degmedigi halde yolda giderken kırt kırt ses geliyor arada cukura grınce ve sureklı sol tarafı sıyahlasıyor ama hıc bır sekilde bir yere surtmuyor kafayı yıyecegım yav .
bu arada ayaklıkları uzattım cok ugrastım resim cekemedim makınam yoktu ama cok guzel oldu fıkır acısından bıa ra cekıp koyarım baya guzel oldu
-
23 Haziran 2013, 22:24
#10444
250 km lik istabul gezisi yaptım sarıyer den sahilden silivri çatalca arnavutkoy adını bılmedıgım bır yer agaclı kemerburgaz gerı sarıyere 250 km cevirdim ayaklıkları uzatmam bayagı rahtlatmıos tek sorun zıncırımının kırtkırtkırt diye ses yapması onuda tekerı tam duz ayarlamamısım ayarladıgımda bıraz azaldı birde boynum cok agrıdı yol boyunca sıkıntım bu . max hız ibrede 105 gördum
-
28 Haziran 2013, 20:24
#10445
muayneye goturdum motorun sadece far ayarı bozuk olarak gecti baska ne sorun olabilirki?
-
29 Haziran 2013, 03:00
#10446
Resimleri bekliyoruz antilop... Bu arada hava ayarını 3 tam tur olarak açmıştım ve vidaları derby ile sabitlemiştim. MZ'de de öyle yapmıştım ve sorunsuz kullanıyorum hala. Ama MCT'de olmadı, benzin kokusu nedeniyle derby erimiş ve işlevini kaybetmiş, vidanın teki düşmek üzere iken farkettim. Allahtan çabuk farkettim de vida kaybolmadı. Hava ayarını her iki piston için güzel ayarlamak istiyorsanız bir fikir: Önce sağ pistonun buji piposunu çıkarıp, o şekilde çalıştırarak sol piston için ayar yapıyoruz, sonra da tersini yaparak işlemi bitiriyoruz. Motorun en hızlı çalıştığı yere getirip bırakacağım ben. Bu tur sayılarına pek güvenemiyorum çünkü 3 tam tur çevirdiğimde sonuç tam bir fiyasko... Hava ayar vidasını sabitlemek için de silikon kullanacağım bu kez...
-
02 Temmuz 2013, 12:49
#10447
hava olayını ayarlıyamıyorum yav acıyorum motorun calısması degısıyo kapıyorum gıtmıyor ama suan 18 kurus yakıyor litresi ortlama 4.70 galiba motor gıtmıyor ama tenekeden teyyare =) resimleride atıcam ama bluetoot benim teli görmuyor
-
03 Temmuz 2013, 03:06
#10448
Mehmet hava ayarı olayı hakkaten zor bir mevzuu... 125lik motorda bile çok uğraşmıştım, bu motor iki silindir olunca daha da zor. Hava ayar vidasını sök bak bakalım, dört parçadan oluşuyor mu? "Vida + yay + demir pul + o-ring" bu dört parça tam değilse ne kadar ayar yaparsan yap ayar tutmuyor. Bir de KAtalitik konvertörden emme manifolduna gelen hortumlar var, eğer o hortumlar takılı değilse, ve ya o delikler bi şekilde kapatılmamışsa ne kadar ayar yapsan boşa gider. Çok hava alacağı için yüksek hızlarda devirlenemez. Ya o delikleri tıka, ya da konvertöre bağla. Benzin tüketimini düşürmek için açık hava filtresi lazım... Bugün yokuş inişte 120 km/h gördüm ama dediğin gibi düzde genellikle 105 km de takılıyor motor. Yokuş yukarı çıkarken de 105'e gelip takılıyor hiç anlamadım... ? Beşinci vites dişlisi çok lüzumsuz kalmış bu motorda. Ben 32 tırnak arka dişli takınca bu sorunun düzeleceğine inanıyorum. Hassas bir motor ve güzel ayar istiyor. Sendeki 30 tırnaklı arka dişli de bu çekmeme sorununa yol açabilir. Neticede ağır bir motor ve yaşlı bir motor diyebiliriz...
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:59 ----------
Orjinal filtreyi takmadan önce 100 km'de 4 lt benzin yakıyordum, şu anda sağlıklı ölçemiyorum, ya km teli bozuluyor, ya da benzin akıtma sorunundan benzin azalıyor. Bir türlü tam ölçemiyorum, işler biraz fazla bu ara. İlgilenemiyorum. Ama tüketimin normal bence
-
05 Temmuz 2013, 11:39
#10449
ben motordan memnunum ama tek sorunum hız olayı cunkı sacma sapan hız yapıyor ıkınarak 100 yokus assagı 110 yapıyor benzın dokup yakasım geldı
-
10 Temmuz 2013, 00:56
#10450
Yani neticede cruiser ve ağır bir motor... Sürat için şu ateşleme bobini olayı bana çok mantıklı geldi. Seri bir motorun ateşleme bobini ile denemekte fayda var. Tabii ki beyin tabir edilen zıkkımı da değişmek icab edecektir. Bence başka da bir yolu yok. Benim 125lik MZ ile hemen hemen aynı sürate çıkabiliyorum. Hakkaten bu güce ve performansa rağmen niye 105'te tıkanıp kalıyor anlamak zor.
-
10 Temmuz 2013, 12:19
#10451
Hocam bende gecen hafta sonu mct ile bursadan izmire gittim geldim ama benim motor duz yolda 120 rahat goruyo biraz zorlarsam 130 goruyo ama motor siddetli bi sekilde titremeye basliyo 3 ay felan oldu alali hava filitresi iridyum buji debriaj balatasi gaz halati debriaj halati ni deyistirdim cok deyisti motor aldiktan 1 ay kadar sonra bende onceki sahibi bindi motor cok deyismis dedi naptin diye sordu 2 ile zorlandigi rampaya cikti 3 le rahat cikiyo simdi dedi ozellikle iridyum buji cok farkettiriyo
-
10 Temmuz 2013, 20:01
#10452
Bujiyi deneyeyim ben de.... Hava filtresi takınca kötülüyor ama motor onu söyleyeyim, hem de benzin sarfiyatı çok artıyor. Açık hava filtresi takacağım ben. Debriyaj balatası bitmeye yakın olabilir bende de. Birşey sorayım arka dişli kaç tırnak bi zahmet sayıp da yazar mısın?
-
11 Temmuz 2013, 00:26
#10453
Teo23 adlı üyeden alıntı
Bujiyi deneyeyim ben de.... Hava filtresi takınca kötülüyor ama motor onu söyleyeyim, hem de benzin sarfiyatı çok artıyor. Açık hava filtresi takacağım ben. Debriyaj balatası bitmeye yakın olabilir bende de. Birşey sorayım arka dişli kaç tırnak bi zahmet sayıp da yazar mısın?
Arka disli 34 benim hocam orjinal disli gecen baktim hatta 32 yapmayi dusunuyorum ama bursada bulamadim birde ben dag bayir cikiyorum genellikle 32 cok zorlar diyede korkuyorum bu sekilde bile yine iyi gidiyo sanki ama 100 km de 4.5 lt yakiyorum zorlayinca bunu biraz dusuremezmiyim acaba bir fikri olan varmi ?
-
11 Temmuz 2013, 00:48
#10454
İşte benim de o civarda benzin tüketimim var. 20 tl= 4,23 lt 100 km civarı gidiyor. Açık hava filtresine çevir. Filtre kısmı boşken bu kadar benzinle 120 km yapıyordum. Benzini kısmak için karbüratör memelerini küçültmen lazım, o zaman da verimi düşer motorun...
Son süratin güzelmiş. Ben inişte en fazla 120 gördüm. Düzde çok çok zorlarsam 110 görüyor ama genelde trafikten fırsat olmuyor. Normalde pek 105 km/h'yi geçemiyorum. Bu da 250 cc bir motor için düşük. Acaba limitleyici filan mı var bu motorlarda?? Hiç zannetmiyorum ama?? Arka dişliyi 32 yaparak bir denemelisin bence. Yokuşta filan pek zorlanacak bir motor değil. Gayet kuvvetli çekişi var. Ben ilk fırsatta 32 tırnak arka dişli takacağım
-
11 Temmuz 2013, 13:23
#10455
Teo23 adlı üyeden alıntı
İşte benim de o civarda benzin tüketimim var. 20 tl= 4,23 lt 100 km civarı gidiyor. Açık hava filtresine çevir. Filtre kısmı boşken bu kadar benzinle 120 km yapıyordum. Benzini kısmak için karbüratör memelerini küçültmen lazım, o zaman da verimi düşer motorun...
Son süratin güzelmiş. Ben inişte en fazla 120 gördüm. Düzde çok çok zorlarsam 110 görüyor ama genelde trafikten fırsat olmuyor. Normalde pek 105 km/h'yi geçemiyorum. Bu da 250 cc bir motor için düşük. Acaba limitleyici filan mı var bu motorlarda?? Hiç zannetmiyorum ama?? Arka dişliyi 32 yaparak bir denemelisin bence. Yokuşta filan pek zorlanacak bir motor değil. Gayet kuvvetli çekişi var. Ben ilk fırsatta 32 tırnak arka dişli takacağım
Bende sanmiyorUm limitleyici olacagini bu acik hava filtresi dedigin sey nasil bisey hocam anlamadim ben onu. Birde bu memeleri nasil kuculturum acaba
-
11 Temmuz 2013, 14:16
#10456
teo ben baktımda bobın yok pıyasada tek sılındır guclu bı motorunkına bakıyım dedım 45 tl tanesıne dedı ve erı almazmıs 90 tl cope atmak ıstemedım ıse yaraamaz diye benim motorda 20 tl ye 110 km flan gidiyor galiba ama basarak gitmiyorum dun denedim en son 117 gördüm oda ust devirlerde vites attım ve yokus assagıydı =)
-
11 Temmuz 2013, 17:29
#10457
Teo23 adlı üyeden alıntı
İşte benim de o civarda benzin tüketimim var. 20 tl= 4,23 lt 100 km civarı gidiyor. Açık hava filtresine çevir. Filtre kısmı boşken bu kadar benzinle 120 km yapıyordum. Benzini kısmak için karbüratör memelerini küçültmen lazım, o zaman da verimi düşer motorun...
Son süratin güzelmiş. Ben inişte en fazla 120 gördüm. Düzde çok çok zorlarsam 110 görüyor ama genelde trafikten fırsat olmuyor. Normalde pek 105 km/h'yi geçemiyorum. Bu da 250 cc bir motor için düşük. Acaba limitleyici filan mı var bu motorlarda?? Hiç zannetmiyorum ama?? Arka dişliyi 32 yaparak bir denemelisin bence. Yokuşta filan pek zorlanacak bir motor değil. Gayet kuvvetli çekişi var. Ben ilk fırsatta 32 tırnak arka dişli takacağım
arka dişliyi değil de ön dişliyi değiştirirseniz daha kolay olur. daha önce de paylaşılan ve benimdepaylaştığım bir dişli orantı sitesini paylaşmak istiyorum. İşinize yarayacağına inanıyorum. Buyrun hayrını görün: http://www.sprocketcalculator.com/
-
12 Temmuz 2013, 01:35
#10458
Bu çevirici güzelmiş ama arka dişli 34 tırnak yok listede...?? Ben de ilk önce ön dişliyi büyütmeyi düşünüyordum ama ön dişli bir tırnak arka dişlide 3-4 tırnağa denk gelir. 2 tırnak lazım ama bana... ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:15 ----------
antilop_skul adlı üyeden alıntı
teo ben baktımda bobın yok pıyasada tek sılındır guclu bı motorunkına bakıyım dedım 45 tl tanesıne dedı ve erı almazmıs 90 tl cope atmak ıstemedım ıse yaraamaz diye benim motorda 20 tl ye 110 km flan gidiyor galiba ama basarak gitmiyorum dun denedim en son 117 gördüm oda ust devirlerde vites attım ve yokus assagıydı =)
Mehmet, ben mutlaka bu bobin olayını deneyeceğim, şu an için ev taşıyorum çok yoğun geçiiyor ama en kısa zamanda motorla ilgilenmeye başlayacağım. 125lik scooterlar çok seri olabiliyorlar onların ateşleme bobini hem ucuz olur hem denenebilir. ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:20 ----------
ancestor adlı üyeden alıntı
Bende sanmiyorUm limitleyici olacagini bu acik hava filtresi dedigin sey nasil bisey hocam anlamadim ben onu. Birde bu memeleri nasil kuculturum acaba
[IMG][/IMG] Bunlardan birini alıp takıyorsun basit bir işlem. Karbüratör memesini küçültmek için, gaz iğnesi ile beraber pilot jeti (karbüratör memesini) küçültmen gerekiyor. Karbüratörüne uygun bir tane bulman çok zor olacaktır. İnternetten alışveriş yapıyorsan yurtdışında modifiye sitelerinde bolca bulabilirsin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:25 ----------
[IMG][/IMG] Şekil 1a
-
12 Temmuz 2013, 12:38
#10459
Teo23 adlı üyeden alıntı
Bu çevirici güzelmiş ama arka dişli 34 tırnak yok listede...?? Ben de ilk önce ön dişliyi büyütmeyi düşünüyordum ama ön dişli bir tırnak arka dişlide 3-4 tırnağa denk gelir. 2 tırnak lazım ama bana... ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:15 ----------
Mehmet, ben mutlaka bu bobin olayını deneyeceğim, şu an için ev taşıyorum çok yoğun geçiiyor ama en kısa zamanda motorla ilgilenmeye başlayacağım. 125lik scooterlar çok seri olabiliyorlar onların ateşleme bobini hem ucuz olur hem denenebilir. ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:20 ----------
http://<a href="http://bit.ly/c25MCx...7q.jpg</a></a> Bunlardan birini alıp takıyorsun basit bir işlem. Karbüratör memesini küçültmek için, gaz iğnesi ile beraber pilot jeti (karbüratör memesini) küçültmen gerekiyor. Karbüratörüne uygun bir tane bulman çok zor olacaktır. İnternetten alışveriş yapıyorsan yurtdışında modifiye sitelerinde bolca bulabilirsin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:25 ----------
http://<a href="http://bit.ly/c25MCx...1d.jpg</a></a> Şekil 1a
Paylasimlar icin cok saol hocam bu filtre olayini denemek istiyorum
-
15 Temmuz 2013, 04:41
#10460
arkadaşlar mrb şu tek karbüratör olayını netleştirelim istiyorum netteki parçacıların birinde demirden tek karbürtöre uygun manifold satıyolar mct için yazıyo belli ki yapmaya başlamışlar bende diyorum ki şimdi o manifolda eski mz lerin karbüratörünü taksak nasıl olur uyarmı düşünmeye başladım sonuçta onlarda 250 lik motordu yoksa bu üstündeki karbüratörle işimiz var....
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 80 kullanıcı var. (0 üye ve 80 misafir)
Bu Konudaki Etiketler