Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
01 Haziran 2013, 22:35
#10421
Reklamlar
-
06 Haziran 2013, 13:58
#10422
-
07 Haziran 2013, 23:48
#10423
Güzel bir bakım olmuş. kriko olayı kötü olmuş, çünkü çok kolay oluyor gerçekten. Arka balatalar benimde dipte, bu haftasonu arka tekeri kaldırayım bakalım kriko ile olacak mı? Zincir kısaltma kolay bir işlem ama dikkat edin, öteki motorumda zincir kitledi Allahtan düşmeden, arkadan gelen araca ezilmeden, kazasız belasız durabildim. Çok tehlikeli bir durum. Bu arada son süratimi ölçebildim sonunda... Düzde 110, inişte 120 km/h. Ama trafikte (Samsun Yolunda) genellikle 105'i geçemiyorum çünkü araçlar müsaade etmiyor. 110'a çıkmak için her vitesi sona kadar zorlamak lazım. Yani benim ateşleme bobinleri de fiyasko çıktı... Ama sabit 100 km/h ile titreşimsiz güzel bir kullanım sunuyor. Zaten daha hızlandıkça ön tekerde balans oluşuyor ve tehlikeli bu özellikteki bir motor için...
-
08 Haziran 2013, 23:17
#10424
Bugün arka tekeri de kriko ile kaldırdım, işlem çok basit oluyor. Krikoyu herkese tavsiye ederim. Bu arada motorun tüm kapaklarını söktüm ve iyice inceledim. Egzosdan gelen gazı motora veren hortumun yırtılmış olduğunu, sol karbüratör hava filtresi hortumunun yerinden çıkmış olduğunu gördüm. Hava filtresini açtığımda bomboş bir hazne ile karşılaştım. Hava filtresini aldım ama hava filtresi hortumu için 20+20=40 tl fiyat verdi. Uyduruk plastik bir boruya o kadar para vermedim tabii ki. Eskisini sağlam bir kelepçe ile takacağım. Sormak istediğim soru şu ki hava filtresinde küçük bir hava hortumu girişi var. Bunu nereye bağlayacağız??? Bir resmini çekeyim de ekleyeyim
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:06 ----------
En sağdaki plastik musluk girişine benzeyen yer:
[IMG][/IMG]
-
09 Haziran 2013, 00:21
#10425
OĞUZ KARDEŞ BEN 30 TAKTIM SÜPER HARİKA OLDU. TİTREŞİM AZALDI, HIZ 10 KM ARTTI VE ARTIK RAHATSIZ ETMİYOR.
HERKESE ŞİDDETLE TAVSİYE EDERİM.
SAYGILAR
-
09 Haziran 2013, 00:37
#10426
Ben bugün arka dişli tırnaklarını saydım, orjinali takılı 34T. Ben arka dişliyi 4 tırnak küçültmektense ön dişliyi bir tırnak büyülteceğim. İkisi bu şekilde hemen hemen denk gelmesi lazım.
-
09 Haziran 2013, 01:29
#10427
Arkadaşlar bugun arka dişliyi 31T ile değiştirdim gerçekten baya farketti titreşim hayli azaldı.. Ancak zincir gevşemesinden bıktığım için bilgim olmadan oringli zincir almıştım japon malı 60tl'ye maalesef olmuyormuş orjinal zincirinden taktık yine :( bu arada dişli ve zincir değişimini kendi yapan arkadaşlar için söylüyorum ilk başta bir hafta falan zinciri tam germemek biraz bol bırakmak gerekiyormuş zincir ve dişli birbirine alışssın diye.. Tabiki bu ustanın dediği bişey tam doğrusunu bilmiyorum bende..
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:26 ----------
Teo23 adlı üyeden alıntı
Ben bugün arka dişli tırnaklarını saydım, orjinali takılı 34T. Ben arka dişliyi 4 tırnak küçültmektense ön dişliyi bir tırnak büyülteceğim. İkisi bu şekilde hemen hemen denk gelmesi lazım.
hesaba göre doğru oluyo dediğin.. Ama ön dişliyi değiştirmek seni baya yorar diye düşünüyorum.. Yapabilirsen ve bizimle de paylaşırsan on numara olur hajı
-
09 Haziran 2013, 05:32
#10428
Daha zincir kapağını açıp görmedim ama MZ motorumda çok kolay değiştirebiliyorum. ;) Bakalım bir deneyeyim, eğer dişli, kapağa filan sürtmezse olur, ayrıca zincirden bakla eksiltmeye de gerek kalmaz, çünkü iki bakla kadar boşluğu alıyor büyük ön dişli... Yok büyük dişli sığmayacak gibiyse mecbur arka dişliyi küçülteceğim. Hava filtresi ile ilgili kimsenin bilgisi yok galiba??
-
09 Haziran 2013, 11:32
#10429
Teo23 adlı üyeden alıntı
Daha zincir kapağını açıp görmedim ama MZ motorumda çok kolay değiştirebiliyorum. ;) Bakalım bir deneyeyim, eğer dişli, kapağa filan sürtmezse olur, ayrıca zincirden bakla eksiltmeye de gerek kalmaz, çünkü iki bakla kadar boşluğu alıyor büyük ön dişli... Yok büyük dişli sığmayacak gibiyse mecbur arka dişliyi küçülteceğim. Hava filtresi ile ilgili kimsenin bilgisi yok galiba??
soru ısareti gibi bir hortumu var kıvrık kısmını hava filtresine tak hava filtresinn arkasından yada altından dogru kutu ıcındeki sol alttakı cıkıntıya sok okadar =) en sıkıntılı yerı hava filtresini sabitlemek
İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
TECRUBE = 250K +
-
10 Haziran 2013, 15:56
#10430
Evet sabitlenmiyor. Bugün 50 km yol yaptım muhtemelen düşmüştür. Tekrar takıp süngerle v.b. destekleyeceğim filtreyi. Karterden gelen hava çıkışı var. Ona bağlayacağız evet. Dün takarken gördüm ama hortum olmadığı için bugün takacağım. Hava filtresine ekstradan hava veriyor bu işlem. Mutlaka bağlanmalı... Ondan sonra karbüratörün hava ayarını kurcalayabilirim... Ya bu hava filtresinin hortumu ne gıcık birşey yaklaşık iki saat uğraştım ve zar zor hava almayacak şekilde sabitleyebildim. Kelepçeden sürekli kayıp çıkıyor. Karbüratöre bakır telle bağladım...
-
10 Haziran 2013, 21:28
#10431
ön dişliyle uğraşmamanızı arka dişliyi de 30 takmanızı tekrar şiddetle öneriyorum.
titreşim kalmadı denecek kadar az. hız da arttı. sürüşü daha da keyifli hale geldi.
saygılar...
-
10 Haziran 2013, 21:35
#10432
Teo23 adlı üyeden alıntı
Evet akortandır büyük ihtimal, yüke binince keser o ses. Benim de bugün aşırı hararet yaptı motor, Keçiörende adres arıyordum, çok dur kalk yaptım ve rölantide kendi kendine çok çalıştı hararet yaptı. Bi süre sonra debriyaj ve vitesler sorun çıkardı, zor buldum adresi. Dönüşte hızlı geldim hiç sorun yoktu. Kesinlikle bu 10-40 yağdan kaynaklandı. Haftasonu komple yağı değişeceğim 20-50w'ye. Yalnız 20-50 kullanan arkadaşlar acaba araba için olan 20-50 mi kullanıyorlar yoksa, motorsiklet için, ıslak debriyaj için 20-50 yağ var mı? Güzel bir yağ tavsiye edecek arkadaşların önerilerini bekliyorum
Tellerdeki boşlukları akordunu bozmadan aldım, ama sorun ondan değilmiş. Arka amortisörlerin biri farklı diğeri farklıydı, babamda eskilerden kalma başka motorsikletin amortisörünü buna güzelcene uydurdum ve taktım.
Ancak çatır çutur, demir kırılması gibi çok canımı sıkan sorunu bugün çözdüm. Meğerse zincir tamamen bozukmuş. O nasıl gözümden kaçtı anlamıyorum. Neyse yeni zincir alıp(30TL) taktım sonuç mükemmel.
Daha şimdi motor gözüme girdi. Satmaktan vazgeçtim ;)
-
10 Haziran 2013, 22:12
#10433
O çatırtı bende de var. Zinciri gerince oluyor, biraz boş bırakıyorum şimdilik en kısa zamanda değişeyim zinciri...
@Fatih: Bence ikisi de aynı sonuca gelir ama bakalım bulabilirsem önce ön dişliyi değiştireceğim. Baktım olmuyor arka dişliyi küçültürüm... Arka dişliyi küçültünce zincirden bakla almak lazım gelebilir...
-
11 Haziran 2013, 14:49
#10434
Teo23 adlı üyeden alıntı
O çatırtı bende de var. Zinciri gerince oluyor, biraz boş bırakıyorum şimdilik en kısa zamanda değişeyim zinciri...
@Fatih: Bence ikisi de aynı sonuca gelir ama bakalım bulabilirsem önce ön dişliyi değiştireceğim. Baktım olmuyor arka dişliyi küçültürüm... Arka dişliyi küçültünce zincirden bakla almak lazım gelebilir...
zincirin içinde bulunan silindir baklalarda kırılmış oluyor onlara bir bakın ondanda ses yapabilir
Orkidor61
Adı: Kemal 0546 416 86 00
-
12 Haziran 2013, 00:28
#10435
ya daha yenilerde mz i toplamıştım, şimdi de bu hemen peşinden Bu üzerindeki zincir kimi yerlerden kasma yapıyor mecbur ön arka dişlilerle beraber değişeceğim hepsini... bahaneyle 30 tırnaklı dişli takayım bari.
-
14 Haziran 2013, 01:11
#10436
Evet arkadaşlar benzin tüketimim aşırı arttı. Hava filtresi takınca karbüratörden halen bir ayar yapmadım ve 4,23 lt (20 tl) ile 80 km yapabildim. Filtre takmadan önce 120 km yapıyordum aynı benzinle... İnşallah güzel bir hava ayarından sonra tekrar o tüketime düşer. Yoksa halim perişanlık
-
14 Haziran 2013, 01:16
#10437
Bana Akü lazım. 12V 9Ah olacak galiba. Jellimidir nedir onu mu tavsiye edersiniz arkadaşlar.
Link falan verirseniz sevinirim.
-
15 Haziran 2013, 21:06
#10438
Yaz geldi yollara düşecek olan arkadaşlar Balıkesir merkezden geçerken uğrayabilirler, elimden geldiğince yardımcı olurum.
-
16 Haziran 2013, 23:15
#10439
jel aku olur
lanet motorum arka dıslısı 30 ama 90 dan sonra cok tıtrıyor ve acayıp bı kasılarak 95 göruyor buji yag hava fıltresı benzın fıltresı degıstı ama nıye gıtmıyor bilgisi olanvarmı
-
17 Haziran 2013, 00:25
#10440
antilop_skul adlı üyeden alıntı
jel aku olur
lanet motorum arka dıslısı 30 ama 90 dan sonra cok tıtrıyor ve acayıp bı kasılarak 95 göruyor buji yag hava fıltresı benzın fıltresı degıstı ama nıye gıtmıyor bilgisi olanvarmı
karbüratör ayarlına bak mutlaka bir sorun var arkaşta jinlun 250 var aynı motoru kullanıyor.Motorun gidişi çok iyi her viteste aynı güç var nerdeyse 4.viteste 110 u gördü yol müsait değildi daha gazı açamadım 4 te rahat 120 130 u görüyor motoru bakım önemli belkide 28000 kmde o motor
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)
Bu Konudaki Etiketler