Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
29 Mayıs 2013, 20:39
#10401
@Fatih: süpermiş yaa... Keşke öyle uygun yerim olsa da assam ben de... Aslında komşunun balkonu var ama laf ederler. Apartmanın cilveleri. Altına bir kütük ya da kasa v.b. bişeyler süreceğim galiba. Olmadı yatıracam yana. Bugün ön tekerden gelen sesler çoğaldı çünkü
@antilop: ya 50 liradan aşağı ellerine tornavida almıyorlar. Bir de kendin değişirsen resimleyebilir misin? Faydalanalım, çünkü yakın zamanda ben de değişeceğim galiba.
@tevet: Eğer düz yollarda kullanacaksan arka dişliyi küçült. Yokuşta filan bayılır kalır yoksa motor. Bence 32 tırnak...
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:51 ----------
Bu arada, Mert kardeşimiz bulmuş bu kılavuzu, ben de okuyacağım daha: http://www.ekilavuz.com/kilavuz/6d89...ondial/250-mct
Kılavuzda tavsiye edilen yağ 20-50w
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:57 ----------
Ama arka tarafta tablo var orada da 10-40w önermişler ??
Reklamlar
-
29 Mayıs 2013, 21:06
#10402
yok hajı öyle çok eğimli yollarda kullanmıyorum genelde düz yollarda.. Peki bunu kendim yapar mıyım yoksa yoksa tırnak saısını azaltınca zincirden o küçük ringlerden falan çıkarmak gerekir mi?
-
29 Mayıs 2013, 21:22
#10403
Zincir için arka tekerde germe payın varsa bakla filan çıkarmana gerek yok. Arka tekeri sökebilirsen yaparsın niye yapamayacaksın. Ayrıca zincirden bakla çıkarmak da kolay. Biraz dikkatli isen yaparsın. Arka tekeri sökebilirsen nasıl söktüğünü söyle burada da biz de öğrenelim... Bakınız: üstteki resim şekil 1a Zor bir iş... ;)
-
29 Mayıs 2013, 21:32
#10404
harbiden emek ister ben önce dişliyi sipariş ediyim sonra da boş bi vaktimde uğraşıyım.. Çok sağol kolay gelsin
-
29 Mayıs 2013, 21:40
#10405
Teşekkürler... Hepimize kolay gelsin. Ama bu tekerleri sökememek şimdiden beni yıldırdı. Neyse el mecbur yapacağız bi şekilde. Ben yarın tuğla, kasa birşeyler aramaya başlayacağım haftasonuna da sökerim bi aksilik çıkmazsa. Burada resim atacağım... ;)
-
29 Mayıs 2013, 22:46
#10406
teo23 mutlak suretle yayınlamayı dusunuyorum fakat gerek varmı dıyede dusunmuyor degılım cunkı motor blogundakı vıdaya baktıgında vıda ortada yanı ayarı ordan kısarsam 3- 5 bın km daha göturur yag yakıyor galıba bugun 500 ml yag koydum motora ınsallah yakmıyordur
dişli olarakta kımı 32 kimi 30 demiiş bende 31 aldım onu takarken anlatırım balatamıda degısmem gerek zaten muayneye gitmem lazım .
bide bilen arkadaslara saryım bun koltuktan stop lambasına giden kabloda kopuk var park lambası yanmıyor kontrol ettım her seyını ön koltuktan camurluga kadar olan kısım da kopuk var o stop lavugunu nasıl sokebilirim 2 vidayı sökunce dumduz bıyer geliyor motora baglı vıda gözukmuyor tekerle camurluk arasıda cok cok yakın el gırmıyor
-
30 Mayıs 2013, 01:21
#10407
Bana arka stop camı lazım ama bulamıyorum bir türlü. Varmı elinde olan veya temin edebilecek bir yardım sever arkadaş. Yada buna uygun muadil bir stop lambası bulabilirmiyiz?
Ayrıca çıkma sağ arka amortisör lazım. Yenileri çok pahalı.Belki elinde atıl durumda yatan vardır ;)
Bu arada sormak istediğim bir konu var, tek kişi motoru sürdüğüm zaman sanki sekman sesi gibi çatır çutur, katır kutur bişeyler kırılıyor sesi geliyor. Motor ustasına gösterdim motor ve şanzıman canavar gibi bu şaseden geliyor dedi. Kara kara düşünürken arkaya pederi bindirdim gelirken dikkat ettim ses kesilmişti. Yani tek kişiyle gelen ses iki kişiyle iken gelmedi. Sanırım esneme sırasında yapıyor. Daha tam detaylı bakma fırsatım olmadı ama başına gelen varmı bu durum?
-
30 Mayıs 2013, 02:36
#10408
fktanik adlı üyeden alıntı
Bana arka stop camı lazım ama bulamıyorum bir türlü. Varmı elinde olan veya temin edebilecek bir yardım sever arkadaş. Yada buna uygun muadil bir stop lambası bulabilirmiyiz?
Ayrıca çıkma sağ arka amortisör lazım. Yenileri çok pahalı.Belki elinde atıl durumda yatan vardır ;)
Bu arada sormak istediğim bir konu var, tek kişi motoru sürdüğüm zaman sanki sekman sesi gibi çatır çutur, katır kutur bişeyler kırılıyor sesi geliyor. Motor ustasına gösterdim motor ve şanzıman canavar gibi bu şaseden geliyor dedi. Kara kara düşünürken arkaya pederi bindirdim gelirken dikkat ettim ses kesilmişti. Yani tek kişiyle gelen ses iki kişiyle iken gelmedi. Sanırım esneme sırasında yapıyor. Daha tam detaylı bakma fırsatım olmadı ama başına gelen varmı bu durum?
http://www.kalyoncumotor.com/mondial-mct-250-yedek-parca/mct-250-stop-cami#.UaaDMdL0GA4 bu sitede mct nin birçok parçası mevcut.
-
30 Mayıs 2013, 02:45
#10409
Evet biliyorum, hatta stokta varmı diye mail atmıştım cevap bekliyorum.
-
30 Mayıs 2013, 03:55
#10410
maile cevap vermeyebilirler telefonla ara imkanın varsa.
-
30 Mayıs 2013, 12:38
#10411
thepope adlı üyeden alıntı
maile cevap vermeyebilirler telefonla ara imkanın varsa.
Cevap vermiyorlar dostum.
-
30 Mayıs 2013, 20:47
#10412
acıkcası ordakı arkadas ıyı kalyoncu motordakı FAKAT ....
bujimin birisi eksik geldi dedim hatırlatın yolLAYAYIM DEDİ ( BENDE TİCARETLE UGRASIYORUM HHATIRLATIN DİYE BİRSEY OLMAZ )
ampul geldi duman cıkartıyor acınca dedim ( takın birsey olmaz eldeki yag ampule geliyor oyle duman cıkıyor ) dedi bende taktım
iyi guzel 1 gun gecti ampul yanmıyor dun bakma fırsatım oldu baktım ( AMPULUN SOKETİ ERİMİS FAR TASINA YAPISMIS AZ DAHA YANSA DEMEKKİ MOTORU YAKACAKTI )
he simdi aramıyorum niyemi 1 musteri 10 musteri getirtir 1 giden musteri 100 musteri kaybettirir olayıyla yola cıktım yapcak birsey yok
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:35 ----------
yaw
depo zırıltısı var motorda birde
koltuga oturunca dızım yukarı dogru cıkıp oyle asagıya ınıyor ve bel agrısı yapıyor koltugu geri cekmek istiyorum ama imkansız gibi birse direksiyon rahatsızdı ileri aldım
bide 250 cc olmasına ragmen niye hız yapmaz bu gıcık sey
birde buna biniyorum mis gibi gidiyorum ama o titresimden cıkan uyuz ses rahatsız edıyor .
gene birde depoyu fulledıgımden beri 2 kışı 250 km yol yaptım ayrıca motorun depo borusu curumus baya benzın akıtmıs hala yakıtım var
-
31 Mayıs 2013, 00:23
#10413
@antilop: debriyaj ayarları bayağı bir hassas ben teli değiştim ve ayarladım şimdilik bir sorun yok. Yağ da önemli ama kitapçıkda bi 20-50 demişler bi 10-40. O çok önemli bence. Ben biraz böyle kullanayım havalar ısınınca 20-50 yağ koyacağım. Kopuk kablo problemi bende de vardı, motoru bir duvarın, tümseğin yanına çekiyorsun, yani motor yukarda kalacak, aşağıdan baktığında rahatlıkla yapılabiliyor. Ben sinyal kablosunu bağladım gerçi ama stop için de olur. Diz meselesine gelince, senin boy kaç? Ben 1.75'im ve tam geliyor. Koltuğun yerini değişmek hayal ama koltuğu yükseltenleri görmüştüm. Çok çirkin oluyor ama. En güzeli ayaklıkların yerini değiştirebilirsin ama fren ve vites pedallarını ayarlamak bayağı zahmetli olur sana. Depoyu söküp altını süngerle dolduracaksın. Sürat yapması için de bobin olayını dene. Ben süratimi ölçeyim, eğer 120 km/h doğruysa sana takılı olan bobinlerden bulabilirim. Ankarada 10 tl filan olması lazım. Motoru tanıyıp kendine göre ayarlayabilirsen bence memnun kalırsın bu motordan. Titreşim için hava ayarlarını kurcala, vidaları biraz sık ama benzin tüketimin artabilir. Titreşim 5.000 li devirlere düşer. Benim son gazda sıfır titreşim ;) (Aynalara baktığımda cam gibi net herşey)
@fktanik: Arkadaşım, benim ses akort ayarı kaynaklı, tellerde kopma varsa, boşluk varsa bazen arka tekerden acaip sesler çıkıyor, yüke binince kayboluyor. Akort ayarına bi bak derim ben. Ön tekerde ise rulmanlardan ses geliyor. Bazen yokuş aşağı stop edip dinliyorum, tank geçermiş gibi sesler geliyor... Halbuki eksik olan telleri takmıştım ama güzel bir akort ayarı yapamadım tabii. Bugün kriko aldım, motoru havaya kaldırabilirsem, ön ve arka akortları da kontrol edeceğim. Arka stop far camı bulursan bana da haber ver yaa. Alt taraftan kırılmış benim ki de.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:08 ----------
@Mert: Debriyaj ne alemde? :Umarım o küçük vida bir sorun çıkarmamıştır?
-
31 Mayıs 2013, 00:36
#10414
Bugün 15TL ye başka bir motorun nikelajli komple stopunu aldim. Sağını solunu iyice ayarladim delik melik açtım ve taktım. Hani eski halini bilmeyen bunu orjinal stop sanır. Baya güzel oldu.
tesisat karma karisikti, ama bugün herşeyi yoluna koydum.
-
31 Mayıs 2013, 01:52
#10415
Bendeki kırık çok küçük birşey ayaktayken gözükmüyor bile... Naapalım idare edelim bakalım...
-
31 Mayıs 2013, 10:29
#10416
Teo23 adlı üyeden alıntı
Bendeki kırık çok küçük birşey ayaktayken gözükmüyor bile... Naapalım idare edelim bakalım...
Akort demistin onceki mesajda. Akortu bir kontrol edeyim bakalım. Ses ordan geliyor olabilir diye.
-
31 Mayıs 2013, 23:20
#10417
Evet akortandır büyük ihtimal, yüke binince keser o ses. Benim de bugün aşırı hararet yaptı motor, Keçiörende adres arıyordum, çok dur kalk yaptım ve rölantide kendi kendine çok çalıştı hararet yaptı. Bi süre sonra debriyaj ve vitesler sorun çıkardı, zor buldum adresi. Dönüşte hızlı geldim hiç sorun yoktu. Kesinlikle bu 10-40 yağdan kaynaklandı. Haftasonu komple yağı değişeceğim 20-50w'ye. Yalnız 20-50 kullanan arkadaşlar acaba araba için olan 20-50 mi kullanıyorlar yoksa, motorsiklet için, ıslak debriyaj için 20-50 yağ var mı? Güzel bir yağ tavsiye edecek arkadaşların önerilerini bekliyorum
-
01 Haziran 2013, 12:44
#10418
Teo23 adlı üyeden alıntı
Evet akortandır büyük ihtimal, yüke binince keser o ses. Benim de bugün aşırı hararet yaptı motor, Keçiörende adres arıyordum, çok dur kalk yaptım ve rölantide kendi kendine çok çalıştı hararet yaptı. Bi süre sonra debriyaj ve vitesler sorun çıkardı, zor buldum adresi. Dönüşte hızlı geldim hiç sorun yoktu. Kesinlikle bu 10-40 yağdan kaynaklandı. Haftasonu komple yağı değişeceğim 20-50w'ye. Yalnız 20-50 kullanan arkadaşlar acaba araba için olan 20-50 mi kullanıyorlar yoksa, motorsiklet için, ıslak debriyaj için 20-50 yağ var mı? Güzel bir yağ tavsiye edecek arkadaşların önerilerini bekliyorum
Tellere baktım 3 tanesi gevşek. Bunlarda orta kriko yok, yoksa akordunu kendim ayarlardım. Ama sanki zincir ön dişlinin orada biryerlere çarpıyor gibi geldi. 2 kişi olunca da teker yukarı kalktığından sürtmüyor olabilir diyorum. Açıp bakacağım bugün.
Yağ konusunda Shell 15-50w koyun diyorlar(15TL'den aldım). Bende senin gibi otomobil yağı olur sanıyordum ama bunlarda şanzıman yağıda bu yağla çalıştığından 20-50w otomobil motor yağından farklı oluyor.
-
01 Haziran 2013, 15:38
#10419
yazdığımı iyi okumuyorsun, ıslak debriyaj için yağ arıyorum ben de... ;) Ama 20-50w ıslak debriyaj için uygun bir yağ var mı diye soruyorum. Neyse olmazsa Shell'i alıp değişeyim. Bu haftasonu işleri bitirmem lazım. Haydi kolay gelsin. Zincir ayarlanırken birisi motorun üstünde oturacak boşta ayarlama
-
01 Haziran 2013, 18:37
#10420
Teo23 adlı üyeden alıntı
yazdığımı iyi okumuyorsun, ıslak debriyaj için yağ arıyorum ben de... ;) Ama 20-50w ıslak debriyaj için uygun bir yağ var mı diye soruyorum. Neyse olmazsa Shell'i alıp değişeyim. Bu haftasonu işleri bitirmem lazım. Haydi kolay gelsin. Zincir ayarlanırken birisi motorun üstünde oturacak boşta ayarlama
Islak KEK duydumda ıslak debriyaj ilkkez duyuyorum.
Ayıptır sorması Islak Debriyaj de demek???
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 38 kullanıcı var. (0 üye ve 38 misafir)
Bu Konudaki Etiketler