ayrıyetten sanzıman yagı kullanılmaz bu motorlarda gıderlerınde varmı bılmıyorum ama 6 senedir motosiklet kllanıyorm hıc koymadımbgne kdar sanzıman yagı .
Genel bir konu güzel olur bence de... Artık sıfır alacaklar kalmadığına göre 2. el alanlar yaşadığı sorunları ve çözümleri paylaşabilir. 500 küsur sayfa okumak hakkaten yorucu oluyor... Bobin konusuna gelince; bence takacağın bobinin motoru 350 cc olursa bu işlem etkili olur. Neticede ateşleme kuvvetlenecektir. Ama bu işlemden sonra buji tırnak aralığını 0,9 mm ye genişlettiğini yazmıştı arkadaş. O da gerekli. Böylece çok kuvvetli bir ateşleme sağlanacaktır. Bunun ise uzun vadede motoru yoracağı aşikar. Yani sürekli soz gazlarda kullanmamak lazım bence. Zaten ikinci el, motor bu yükü kaldıramayabilir. Ben motoru alırken, yanında 4 tane bobin verdi satan arkadaş, ama ne bobini olduğunu bilmiyorum. Şu an için ateşlemem mükemmel gözüküyor. Km telini ve ya o aparatı değiştikten sonra son süratimi ölçebilirsem daha sağlıklı bir değerlendirme yapabilirim. Bir de mutlaka bujileri söküp durumlarını kontrol edeceğim. Ondan sonra ateşleme hakkında sağlıklı bir değerlendirme yapabilirim herhalde... Motorumla tanışma fasılları halen devam etmekte, ama şu ana kadarki performansı ile yüzde yüz memnunum ve keşke daha önce alsaymışım diyorum... ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:54 ----------
Ben 10-40 yarı sentetik yağ koydum ve zincir kapağına değen vites kolunu az geriye alarak 2. vitesten bazen atmasını engelledim. Yağı eksik iken boşu bulmakta zorlanıyordum. Şu an vites geçişleri çok rahat, vitesten atma yapmıyor ve hararet düştü. Tek sorunum vites kolunu az geriye alınca pedal biraz aşağıda kaldı ve ayar kolunun vidası ters çalışıyor ayar tutmuyor. Yeni bir vites kolu alıp bu sorundan da kurtulacağım. Bu arada bir kriko alıp motorun yerle olan temasını kesmeyi düşünüyorum. Ön göbek rulmanlarında sorunum var ve nasıl değiştirebileceğimi bilemiyorum??? Ayrıca km teline hareket veren aparat da değişecek. Ön tekeri nasıl söküp takabilirim acaba??
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:16 ----------
Bu motorlarda ayrıca bir yağ koymuyorsun. Tek hazne ve 1,75 lt (Ön fork-oil ve fren hidroliği dışında). Şanzıman yağı 2 zamanlı Jawalarda var... ;)
The man who knows everything chooses to know nothing...
dun yaklasık 100 km yol yaptım motorla anca deneyebıldım 80 den sonra cok tıtrıyor ve 4- 5 vştes arası yok dişliyibuyutucem dunhava filtrem bujım ve benzin filtresini değiştirdim cıkan buji yaglıydı bu neden olur acaba motor 13 bınlerde km teli kopms ama nezaman koptu bılmıyorum nekadar yapıldı bılmıyorum km telide aldım bu arada suan tek sıkıntım motorun bujı yaglamıs olması canım sıktı harbıden .
kalyoncu motordan debriyaj balatası sacı falan aldım ybr ninki olurmus iyisini yollayın dedım ybr göndermişler tamirciyle anlasırsam yagı balatası benden sadece ıscılık ondan degıstırıcem ben degıstıre bılırım ama sokmek ıcın aparat gerekirmi acaba aparat gerek degılse ben degısırım .
birde 130 km de 25 tl yakmıs 4.5 litre flan yapıyo oda yakıtı cok geldi bana cunkı zorlamadan kullandım motoru yavas ve sakın kullandım
hava fitresini falan yeni değiştin o yüzden buji için bişey söylemek zor motor sogukken çalıştır egzoz çıkışlarına elini koy bak bakalım eşit mi ısınıyor. dedikleri gibi ybr ile aynı hatta ybr balatası daha iyi olur balataları taktırmadan bir gece önce yanmış motor yağı içinde sabaha kadar beklet sabah çıkar temizle götür ustaya taksın usta olmaz o mantar balatalarda olur diyecek ama sen boşver onu. balatyı kendin de takabilirsin ancak http://denizmotortr.com/u-debrIyaj_s...ller-3586.html böyle bi parçaya ihtiyacın var. yakıt konusunda da bi sorun yok hatta süper iki yıl önce benim motor bütün ayarları tam olmasına rağmen 100 km de 20 lira yakıyordu tabi o zaman benzin 3,85 3,90 civarlarındaydı. yani çok çok iyi senin ki
buna da bi baksan iyi olur http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...-degisimi.html
---------- Post added at 20:29 ---------- Previous post was at 20:14 ----------
ayrıca dogrudur motor yağı olarak 10 40 10 50 ama yaz ayında ben 20 50 yağ kullanırdım bu güne kadarda hiç sorun yaşamadın vites atarken falan şanzumandan çıt çıkmazdı yazın 35 40 derece sıcakta ortalama 100 110 yerine göre 120 km hızla iki kişi 180 km lik yola gittim geldim molasız yağa baktım kıvamı hala 10 50 kıvamındaydı eger 20 50 yerine 10 50 koysaydım o sıcakta su olurdu. kesinlikle yanlış anlaşılmasın doğru bişey demiyorum dezavantajı var mı bilmiyorum ben ortalama 5000 km bu şekilde kullandım bi zararını görmedim
Bir de aynı mesafeyi devirli kullan da dene benzin tüketimini. Bujiler yağlanmışsa, sübap keçesi sızdırıyor ve ya segmanlar bitmiş durumda. Gaza yüklendikçe egzostan beyaz duman atıyor mu motor? Benim titreme olayı tam tersi 40- 50 km arası titriyor orta devirlerde. Son devirlere doğru gaza yüklendikçe titremeyi kesiyor. Ama karbüratörümde hava ayarları çok kısık neredeyse iki civata da sona kadar sıkılmış. Şimdilik ellemedim, Çünkü benzin tüketimim fena değil (4,3 lt - 20 tl ile 125 km) ve çekişi performansı çok iyi. Hava ayarını kurcaladıkça titreşimin farklı devirlere kaydığını farkedeceksin. Bu motordaki titreşim 125lik MZ motoruma göre çok çok az beni hiç yormuyor şahsen.
@fatih: Yazın sıcaklar bastırınca ben de 10-40 olan motor yağını 15-40'a değiştireyim diyorum ama 20-50 biraz korkutuyor açıkcası. Eğer segmanlar filan aşınmamış durumda olan bir motora konursa, 15-20 günde segmanlar biter ve motor yağ yakmaya başlar. Ama zaten segmanlar gidikse, aşınmışsa yani o zaman bir sorun yapmaz. Benim bildiğim bu şekilde ama MCT için demiyorum tabii ki... ;) Çünkü çok kişi yazın 20-50 tavsiye etmiş...
motordan gram duman cıkmıyor bugun bı deneme yaptım zıngırdama yaptıgında vıtes degısıyodum bugun degısmedım zıngırdama kesılınce oyle uzuyorkı motor 3. viteste 80-85 gordum
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:21 ----------
cub modelın yag aparatı kesın uyuyormu ona göre sparıs verecegım
Duman atmıyorsa sorun yok. Buji yağlanması kronik galiba bu motorlarda... Ara sıra açıp bujileri temizleyip 3000 km'de filan da buji değiştirirsek bir sorun çıkaracağını zannetmiyorum Ön tekeri sökme konusunda hiç fikir yok bu arada
önteker sökme derken yerinden cıkarmayımı kast ediyorsun ben anlamadım oları . normalde ortadaki milin vidasını sokup cekiçle zıt yone vurdugunda mil eline gelir sonra teker bosa cıkar
Vites değiştirme hakkında; ben genelde motor ısındıktan sonra (15-20 km sonra) vites değiştirmeden önce son devire kadar yüklenirim ama öncesinde, hiç devrini almadan, aheste kullanırım. Eski motorum 80'i geçmezdi aldığımda. Hava ayarı, filtrenin geçirgenliğini ayarladıktan sonra, yeni buji ile inişte 120 km/h gördüm çok kez. Gösterge yalnıştır muhtemelen ama 25 km aynı yolu bir Ybr ile geldik ve yetişememişti peşimden ;)
Evet yerinden çıkarmam lazım rulmanları filan da değişeceğim. Motorda orta ayak olmadığı için nasıl çıkaracağım bilemiyorum. Ya kütük gibi bişeyler bulup altına süreceğim ya da bir kriko alacağım galiba...
yav bide 1 bujim eksik gelmiş bende birini değiştim oteki skıntı cıkartırmı
ya olayın garıp tarafıda 150 mc vardı 120 ıle gıdıyordum ruzgar pek rahatsız etmezdı ama bunda 100 le gıdınce baya gerıye atıyor
İkisini bir değiştir bence daha randımanlı olur ve ömürleri beraber tükenir. Rüzgar konusunda motorların aerodinamiği farklı sonuçta, ön grenaj, motorun yüksekliği, oturuş biçimi etkiliyordur mutlaka... Km telin kopuksa, tahminen mi 100 diyorsun yoksa araba ile filan mı ölçtün? Ben galiba GPS alacağım hız ölçen cinsinden. Hem gezerken adres ararken filan güzel olur ya...
telı degıstıkten sınra baktım km saatıne max 105 gıbı hız yaptı yokus assagı yırtınarak gıbıo arda cok ruzgar yedım onun ıcın oncam flan bulursam ucuza alıcam bıtane
Az gidiyor. Ben düzde 120 km/h gördüğümü düşünüyorum ve daha da tam son devirlerde değişmemiştim vitesleri. Arka dişli ile ilgili olabilir. Benim motorda nelerin değişmiş olduğunu bilmediğim için ancak fikir verebilirim. Ama bobinler değişmiş, muhtemelen arka dişli de küçültülmüştür. Bir ara sayayım bakalım kaç tırnak... Ön camın çok faydası olur rüzgar konusunda ama motoru yalpalatırsın son süratlerde. Hele bu bahar aylarında yapma bence. Montun nasıl? Benim baharlık ince mont olmasına rağmen hiç rüzgar geçirmiyor, memnunum. Yalnız kaskım kötü, vizörü kapatsam bile yine de rüzgar alıyor içine... Bir de chopper'da vizörlü kask azıcık komik de olsa naapalım önce sağlık... ;)
benim kaskta vızorlu cene acılır anca kar yagarken cenesını kapatyorum =) motor orjınal hıc bıseyı degısmemıs belkı debrıyajdandır dıye dusunuyorum bakalım nolcak . bobınıde bı tamırcıye sordum hıc bır ıse yaramaz dedı 45 trl ye buldm 2 tanesı 90 yapar gereksız yere yapmak mantıksız geldı
Valla arkadaş yapmış ve de çok da iddialı olarak savunuyordu o sayfalarda, bence denenebilir ama 90 tl değer mi bilemem?? Sonuçta çok aşırı devirli kullanmaktan motoru komple eline de alabilirsin... Ama 350 Jawaların ateşleme bobinleri ucuz olsa gerek. Ben onları bir deneyeceğim galiba, tabii ki platinle çalıştığı için fark yapar mı bilemiyorum?? Önce doğru olarak süratimi ölçebilsem bi... Daha sonra Açık hava filtresi bağlayacağım bakalım. Sonra karbüratör hava ayarları çok kısık durumda onları bir ayarlayacağım. Eski motorumda bu işlemlerden sonra çok fark olmuştu.
debriyaj balatası degıstırın dıye servisleri aradım TUM MALZEME BENDEN SADECE SÖKÜP TAKACAK birisi 100 tl dedi birisi 60 tl simdi zaten 40 tl balata ve sac tutuyo 40 tl de yagı 180 tl ye veya 140 tl ye mal olmus olcak nie böyle fiyat kekmi arıyorlar eger ben sokersem cup modeli yag aparatımı tek gerekicek baska bize lazımmı bide conta her halde değilmi
Herkese merhabalar. Bi sorum var yardımcı olursanız çok sevinirim. Arka dişliyi kimi 30T ile kimi 32T ile değişmiş sizce hangisini tercih etmeliyim? Bide bu işlemi parçayı sipariş edip kendim yapabilir miyim yoksa zor bi iş midir ustaya veya servise mi gidiyim? Şimdiden teşekkürler herkese iyi sürüşler
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)