Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
14 Mayıs 2013, 23:57
#10361
Arkadaşlar selamlar. Zaman zaman bu konuda yazmış olmakla birlikte, en sonunda bir MCT 250 alabildim ve karşılaştığım sorunları yazayım dedim. 500 küsur sayfada muhtemelen aradığım cevaplar var ama, ben Cuma'ya kadar aradığımı bulup bu sorunları çözmek istiyorum açıkcası... Yağ çubuğunu çıkartınca gözlerime inanamadım, nasıl ölçüm yapıyor bu çubuk diye bayağı bi kafa yordum. Toplam 3 cm lik bir çubuk var. Orjinali galiba ama bana hiç de güvenilir gelmedi. Eğer bu çubuk doğru ölçüyorsa, yan ayakta mı ölçeceğiz peki? Yoksa motor yere dik mi olmalı? Aldığım kişi 1.8 lt yağ konuyor dedi ama 2 lt diye biliyordum ben. Doğrusu nedir acaba? Son sorum da, biraz ısındıktan sonra, 20 km yol sonrası, vites geçişleri zorlaşıyor ve boşu bulmak imkansız gibi. Acaba yağ mı az? Çünkü bu kısa çubuğa ulaşmıyor içindeki yağ... Şimdiden teşekkürler
Reklamlar
-
15 Mayıs 2013, 12:03
#10362
Teo23 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar selamlar. Zaman zaman bu konuda yazmış olmakla birlikte, en sonunda bir MCT 250 alabildim ve karşılaştığım sorunları yazayım dedim. 500 küsur sayfada muhtemelen aradığım cevaplar var ama, ben Cuma'ya kadar aradığımı bulup bu sorunları çözmek istiyorum açıkcası...
Yağ çubuğunu çıkartınca gözlerime inanamadım, nasıl ölçüm yapıyor bu çubuk diye bayağı bi kafa yordum. Toplam 3 cm lik bir çubuk var. Orjinali galiba ama bana hiç de güvenilir gelmedi. Eğer bu çubuk doğru ölçüyorsa, yan ayakta mı ölçeceğiz peki? Yoksa motor yere dik mi olmalı? Aldığım kişi 1.8 lt yağ konuyor dedi ama 2 lt diye biliyordum ben. Doğrusu nedir acaba? Son sorum da, biraz ısındıktan sonra, 20 km yol sonrası, vites geçişleri zorlaşıyor ve boşu bulmak imkansız gibi. Acaba yağ mı az? Çünkü bu kısa çubuğa ulaşmıyor içindeki yağ... Şimdiden teşekkürler
Hayırlı olsun kardeşim. Motor soğukken ölç yağı ayaklıkta ölçme dikle motoru öyle ölç. normalde 1.8 litre yağ koyulur fabrika verisi. 2 litre koymaya yer var ama koyma. sıkıntı yaşarsın. 1.5 litre koyuyorum yeterli diyen arkadaşlar var. ama fabrika verisi iyidir 1.8 koy.
Motor ısındıktan sonra vites geçişi zorlanmasının problemini çözmeye çalışıyorum bu günlerde. benimki de deviri yükseltince debriyajı kitliyo basamıyosun. çözersem yazarım.
-
15 Mayıs 2013, 20:51
#10363
Sağolasın teşekkürler Burak, umarım sorunsuz ve uzun bir süre kullanırız... Hemen yağını bir kontrol edeyim ;) Ya senin debriyaj olayı hakkaten çok ilginç bir durum. Çözümünü ve nedenini bekliyorum. Bir de klasik olarak arka cant tellerinde 4 tane filan eksik var, YİBA'da parçaları bulabiliyor muyuz yoksa servise mi gitmek lazım? Parça tedariğini nasıl yapıyorsun?
-
16 Mayıs 2013, 00:17
#10364
Teo yağ değişimi ile ilgili Doğrusu:Motoru söktüğünde 1.8 litre , rutin yağ değişimlerinde 1.5lt
honda rebel'in klonu bir motor aşağıda kendi yüklemem servis kitapçığı var.Motor ile A'dan Z'ye her bilgi mevcut
https://hotfile.com/dl/115142661/6ef...anual.zip.html
Parça temini konusunda çok firmayla muhatap oldum 4 senedir sıkıntısız alışveriş yaptığım tek kişi;
Motorbisikletim.com tayfun ilgili kişi.Ellerinde varsa 1-2 gün içinde parçalar elinize geçiyor.Şayet yoksa her parçayı liste fiyatından 1hafta içinde fabrikadan temin edebiliyor.Acil olması durumunda ekstra kargo ücretiyle getirtebiliyor.
Beklemen lazım,liste biriksin,fabrikaya sormadan bu parça fabrikada yok gibi bir tavıra maruz kalmıyorsunuz.Referans verebilirsiniz
-
16 Mayıs 2013, 01:55
#10365
oo çok Teşekkürler... Kitapçığı hemen indirdim. Haftasonu iyice inceleyeyim... Vites aktarma kolundan başlamak üzere, nikelajlı depo plastikleri v.b. birkaç sipariş de vereyim.
-
18 Mayıs 2013, 23:33
#10366
arkadaslar bende mct almaya karar verdim 2010 model 14-15 binde motorda eksikler sunlar
aynalar ( motorda var ama begenmedim )
sol yan kapak ( yok )
yag buji hava filtresi (70 tl )
1 ay gecik muaynesi ( gecikme zammı ödeniyormu ? )
noter masrafı 96,50 tl
biraz pis dıs görunum ( hafif nikelaj pisligi - nikelaj parlatıcı pasta cile temizlenir )
azcık ezık depo ( macun + boya ortalama 50 tl )
bunların hepsını hesaplayınca 350- 400 tl gibi birsey cıkardım ortaya motoru 1400e alıcam gittim kullandım 1. viteste gaza basınca arkaya atıyo ınsanı cekısı mukemmel geldi bana 2 de hantal gibi sanki ama sesi iyi uzun zamandır pek kullanılmıyormus ilk marsa bastıgımda anında calıstı sizce almalımıyım sıkıntısız duruyor motor
-
18 Mayıs 2013, 23:48
#10367
Ben hiç düşünmeden aldım, dediğin gibi ilk marşta alıyor ve çekişi de çok iyi. Biraz vites geçişleri sert ama incelediğimde vites kolu ve ucundaki aparat kapağa değdiği için zor geçiyor onu düzelteceğim, ön göbek rulmanlarında sorun var. Başka da bir sorun gözükmüyor şimdilik. Bence almadan benzin tüketimini kontrol edin. Benim motor 20 tl (4.3 lt) ile 125 km yol yaptı. Bu da benim için makul bir tüketim
-
19 Mayıs 2013, 10:25
#10368
Teo23 adlı üyeden alıntı
Ben hiç düşünmeden aldım, dediğin gibi ilk marşta alıyor ve çekişi de çok iyi. Biraz vites geçişleri sert ama incelediğimde vites kolu ve ucundaki aparat kapağa değdiği için zor geçiyor onu düzelteceğim, ön göbek rulmanlarında sorun var. Başka da bir sorun gözükmüyor şimdilik. Bence almadan benzin tüketimini kontrol edin. Benim motor 20 tl (4.3 lt) ile 125 km yol yaptı. Bu da benim için makul bir tüketim
almadan benzin tuketimini kontrol etmek biraz güc cunki kimse 100 km kullan diye motoru veremez =) artık sansa ne gelirse siz 3,45 lt tuketmissiniz km de super valla bendede öyle olursa cok iyi birde herkesin yakıtı farklı birisi 7 llitre 7.5 litre yaktıgını söylüyor 1 depo 15 lt 200 km gidiyor diyorlar ama en assa 340-350 gidilmeli 1 depoyla hangisine inancaz anlamadım gitti =)
İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
TECRUBE = 250K +
-
19 Mayıs 2013, 23:45
#10369
Beycivan adlı üyeden alıntı
Mct nin ateşleme bobinlerini yükselterek (rd 350 bobini 2 adet) buji çakma frekansını arttırın rolanti kendiliğinden yükselicektir azcık kısın bakın bakalım motor kaça kadar çıkıyor. Dün Bir mct üzerinde denedik son hız 138,5 arka dişli 32 ön dişli orjinali arka mafsal öne doğru 3 cm çekili durumda amörtisörler 3 ncü kademede bu hızı yakalarken opel corsa ile km kontrolü yaptık güzel bir modifiye oldu..
22 Haziran 2010 15:52
tarihinde bi mesajdan alıntı yapıyorum bu olay nasıl olur nasıl yapılır ?
İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
TECRUBE = 250K +
-
20 Mayıs 2013, 00:40
#10370
Yani almadan da test edemezsin. Saçma olmuş yazdığım. Valla ben 6-7 lt yakar diye çok korkuyordum ama öyle bir şey olmadı bu yazdığım değerler şehir içi bir de. İnşallah önümüzdeki haftasonu 120 km kadar bir yol yapacağım o zaman daha sağlıklı bir veri elde ederim. Ya segmanlar gidikse, karbüratör ve sübaplar ayarsızsa çok yakıyor galiba. Bir de benim egzoslar açık değil o da etkili. Tek marşta çalıştığına göre sen de fazla benzin tüketmezsin bence... ;) Bobin işine gelince hakkaten süpermiş. Bobinleri değişeceksin tabii bu rd 350 neyin nesi acaba...
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:54 ----------
Sayfa 338'de açıklamaları yapmış arkadaş, yamaha rd 350 bobini imiş, bu bobinden bulup alacaksın, mevcut ateşleme bobinlerini söküp bunları takacaksın. İşlem basit... Mutlaka deneyeceğim
-
20 Mayıs 2013, 23:37
#10371
Teo23 adlı üyeden alıntı
Yani almadan da test edemezsin. Saçma olmuş yazdığım. Valla ben 6-7 lt yakar diye çok korkuyordum ama öyle bir şey olmadı bu yazdığım değerler şehir içi bir de. İnşallah önümüzdeki haftasonu 120 km kadar bir yol yapacağım o zaman daha sağlıklı bir veri elde ederim. Ya segmanlar gidikse, karbüratör ve sübaplar ayarsızsa çok yakıyor galiba. Bir de benim egzoslar açık değil o da etkili. Tek marşta çalıştığına göre sen de fazla benzin tüketmezsin bence... ;) Bobin işine gelince hakkaten süpermiş. Bobinleri değişeceksin tabii bu rd 350 neyin nesi acaba...
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:54 ----------
Sayfa 338'de açıklamaları yapmış arkadaş, yamaha rd 350 bobini imiş, bu bobinden bulup alacaksın, mevcut ateşleme bobinlerini söküp bunları takacaksın. İşlem basit... Mutlaka deneyeceğim
bugun sabah motoru aldık cok sukur kazasız elasız geldım ortalama 30 km kadar kullandım dreksiyon cok yakın geldi bi ara one dogru egmem gerek yakıtını bılmıyorum hala km saati calısmıyor tel kopmus olabilir . bazı sorunları var zaten bilerek aldım . malzemelerin teminini ettikten sonra genel bi konu acıp tektek yazacagım foruma . o rd 350 motosıkletmıs evet fakat arastırdım hıc bılgı yok onun yerıne regalraptorun veya asyanın 350 lık chopperları var aynı olmazmıki acaba ?
İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
TECRUBE = 250K +
-
21 Mayıs 2013, 21:00
#10372
evet arkadaşlar öncelikle hepinize merhabalar. mct 250 m için 2. el parça aramaktayım. Aşagıda yazdıgım parçalar elinde olanlar msj yoluyla ve ya verdigm telefon numarasından bana ulaşabilrler.
250 mct depo gri renk ( benimkisi paslanmış durmadan karbüratörü tıkıyor.yani paslı olmayan bir depo lazım! )
Ön çamurluk
Ön far camı (komple değil sadece cam.)
Arka stop camı
Sol arka sinyal
İletişim : 05545178156
https://www.facebook.com/onurinan67
onur_k8n@hotmail.com
-
21 Mayıs 2013, 22:51
#10373
benimde depo ezık yenisi 285 tl cik
-
22 Mayıs 2013, 00:43
#10374
a
onurinan67 adlı üyeden alıntı
evet arkadaşlar öncelikle hepinize merhabalar. mct 250 m için 2. el parça aramaktayım. Aşagıda yazdıgım parçalar elinde olanlar msj yoluyla ve ya verdigm telefon numarasından bana ulaşabilrler.
250 mct depo gri renk ( benimkisi paslanmış durmadan karbüratörü tıkıyor.yani paslı olmayan bir depo lazım! )
Ön çamurluk
Ön far camı (komple değil sadece cam.)
Arka stop camı
Sol arka sinyal
İletişim : 05545178156
https://www.facebook.com/onurinan67
onur_k8n@hotmail.com
bu sitede aradığın parçalar mevcut fiyatlarıda normal bence
benim motorum mct değil ama depoda aşırı pas vardı musluğu söküp depodaki benzini birkaç kez doldur boşalt yap sonra 2 tl ye filtre satılıyor al tak onlardan ben sorunsuz şekilde kullanıyorum bu şekilde
-
22 Mayıs 2013, 14:25
#10375
Arkadaşlar herkese merhaba..
Bende yakında aranıza bir MCT kullanıcısı olarak katılacam inşallah.. güzel ve temiz bir makine buldum sahibiyle anlaştık parasının bir kısmını verdim sadece şuanki motorumun satılmasını bekliyorum ( 150zc var şuan bende )
Genel olarak araştırdım mct yi ama 500 sayfanın hepsini okuyacak kadar vaktim olmadı malesef.. yinede birçok sayfayı okuma fırsatı buldum ama birde sizden duymak isterim bu motorda nelere dikkat etmem gerektiğini veya kronik problemleri varmı? genelde Keçe sıkıntısı olduğunu duydum.. alacam motordada var ama sahibi çok titiz birisi olduğu için hemen yenisini almış banada motoru alınca sadece taktırması kalıyor..
Açıkcası benim niyetim yaz aylarında eşimle birlikte ufak gezilere çıkmak.. ve bana sorun yaratabilecek ufak tefek olası arızaların önlemini önceden almak. malum bu motorlarda bazı parçalar düşük kaliteli oluyor..
bununla ilgili tavsiyeleriniz olursa çok memnun olurum.. cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim
Herkese kazasız belasız ve bol keyifli sürüşler dilerim
-
22 Mayıs 2013, 19:25
#10376
senin hesabına göre o zaman bu motor 15 litre depoyla 340-350 km gitmesi gerekiyorsa o zaman km de en fazla 4,5L yakması lazım.. ama bence buda az..
-
22 Mayıs 2013, 23:18
#10377
antilop_skul adlı üyeden alıntı
22 Haziran 2010 15:52
tarihinde bi mesajdan alıntı yapıyorum bu olay nasıl olur nasıl yapılır ?
mct çift silindir 250 cc yani 125 125 150cc scooter bobini de olur ancak rd 350 350cc tek silindir oldugu için daha iyi olacaktır. mctlerde devir saati yok olsaydı daha rahat anlaşılırdı motorun devrini artırmış oluyorsun normalde diyelim 10bin devire kadar çıkıyorsa o bobinle 12bin devire çıkıyor. yapacak olursan daha verimli çalışması için hava ayarını çeğrek tur yarım tur aaçarsan daha iyi olur. bende mct de yapılması gereken 2 şey arka dişli 30 yada 32 olacak dişliden kaybedilen güç bobini değiştirerek ortalama aynı oranda geri kazanılacak. ben mct mi saçmamış olsaydım %100 yapacaktım. hekeze ısrarla tavsiye ediyorum.
-
23 Mayıs 2013, 00:03
#10378
internette flan hic bir yerde yok rd 350 bobını birde birsey daha sorayım koltuk ayaklık dreksiyon ucgeninde rahat degılım dreksiyonu kaldırdım ileri dogru fakat ön koltugu az arka ve yukarı dogru cekmeye calıssak naısl bırseyler yapılabilir
-
24 Mayıs 2013, 13:10
#10379
Öncelikle merhaba herkese.
3 gün önce 1.5 sene yağmurun altında yatarak beklemiş olan 2005 model bir MCT 250 satın aldım. Nasıl olsa kendim toplarım dedim. Aküsü neyseki şarj tuuttu. Deposu paslıydı ve önce sirke ve sonra benzinle içini yıkadım. Benzi hortumlarını değiştirerek benzin verdim. Karbüratörün altından benzin akınca karbüratörü sökerek şamandırasını temizledim. Neyse uzatmayayım, marş düğmesi değilde düz elektrik vererek marşa bastım ve kısa sürede çalıştı.
Bir kaç tur attım viteslerde falan sorun yok. Arka fren iyi değil ön disk freninde gösterge camı kırık olduğundan yağ koyamıyorum, o kısmı bir yapıştırıcı ile kapatacağım(Sprey ve ilaç)
Şimdi sormak istediğim bir kaç şey var. Bunun motor yağı olarak ne koyayım, Şanzuman yağı da ayrı sanırım. Benim hep iki zamanlı motorlarım oldu ve ilkkez 4 zamanlı motor ile uğraşıyorum. Memur olana kadar motor parçacısı ve bayisi babamın yanında idim. Kendi motorlarımı hep tamir etmişimdir(Şanzuman dişlileri hariç, debrayaj balataları, piston sekman vs.). Ama 12 yıl geçti aradan.
Bana kullanma klavuzu ve elektrik şeması lazım. Sinyal vs. hiç bir şey yok. Yavaş yavaş sağını solunu toplayacağım artık.
-
24 Mayıs 2013, 22:37
#10380
sanzıman yagı normal yag ile bir diye biliyorum yag olarakta 10-40 15 50 koyabilirsin bende sizin gibi toplamak icin birtane aldım 1400 e parcaları sparıs verdim 160 tl tuttu simdi biraxda görsele calısıcaz krrom parlatma ve depo boyama gibi
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 16 kullanıcı var. (0 üye ve 16 misafir)
Bu Konudaki Etiketler