Dört tekerlek bedenini, iki tekerlek ruhunu yüceltir.
Arkadaşlar şu yakıt tasarruf cihazları hakkındakileri duymuşsunuzdur. Ekoplus diye bir şey. Ben bundan getirtecem. Siz de ister misiniz diye soracaktım. Nerdeyse internette gördüğünüz fiyatın yarısı. burası satış yeri felan değil biliyorum. bundan dolayı uyarılarda bulunup durmayın. zaten ben de burada bu bilgiyi paylaşarak ortak getirterek arkadaşlarımın da faydalanmasını istiyorum. mesele bundan ibaret. bunu araştırın ve bana özelden mesaj atın. Pazartesi ye kadar düşünün araştırın. Fiyatı burda vermiyorum. İsteyenler iki paket sigara fiyatına sahip olabilecekler diye umuyorum. ODTÜ belgeli felan yani. Ciddi bir şey resmi belge sahibi. Tabii aleti size verdikten sonra başıma kakmayacaksınız. Ama takılmasında yardımcı olurum. Aylardır bu durumu araştırıyorum sonda etkisi konusunda kanaatimi kesinleştirdim ve ucuza birşeyler buldum.Yukarıda kullandığım kelimeyi google da aratın sitesi videosu felan herşey var. Hadi bakalım sizden haber bekliyorum. Denizli'de olanlara sesleniyorum.
benzin deposu kapağı lazım.lütfen yardım!
tabi şu video herşeyi altüst etti. http://video.cnnturk.com/video/arama/?t=17924
artık sizin bileceğiniz bir iş.
30.000 km mct 250 alnırmı sizce ? yeni baslıyorum bu maceraya gorüşlerinizi paylasırsanız sevinirim
arkadaşlar motor çalışıpda istop etme durumunu açıklayacam. ilk olarak istop etmesini nezaman yaptıgını kontrol etmeniz gerek. yani rolentde mi yapıyor bu sorunu. sonra motor çalışmıyormu. ozaman ilk depo kapagını cıkarın ve takmadan motoru çalıştırmaya calısın. çalışıyorsa ki çogu tamirci bunu bilmiyor. benzin deposu hava kanalları tıkalıdır. yüksek devirde karbirator motor devrini düşürür ama benzini bir şekilde alır rolentde bunu yapamaz ve istop eder. depoya hava girmedende motor çalısmaz. bunu söyle anlatayım elinize bir pipet alıp bardaga sokun pipetin havada olan kısmını parmagınız ile kapatırsanız hava girişi olmadıgından pipet içinde kalan su yere düşmez. çok tamircige gittim . cdi degişti . bujiler degişti . elektirik tesisatı degişti . sargı saglam dediler allahtan . arada akuyu ben degiştirdim . hala sorun devam etti. işte sorun budur arkadaslar . bunuda ben buldum .:p
Arkadaşlar merhaba ben motorumu şimdiye kadar hiç yıkamadım sadece siliyordum. Bizim motoru hortumla köpükleyerek yıkasam bir problem olur mu ya da su tutma dediğiniz yerleri var mı motorun. Artık silmek yerine sadece parlatmayla uğraşmak istiyorum
beyler yamaha rx in benzin depo kapağı mct ye uyarmı?bilgisi olan varsa lütfen söylesin.
Merhaba abilerim yaklasık 5 ay once bende 250MCT sahibi oldum sizlere bir soru sormak istiyorum. Depoyu fulllemiştim 200 km oldu benzin bitti 100 kmde 7 litre yaktı neden bu kadar cok yaktı acaba bunun sorunu ne olabilir ? veya normal yakıt tuketimi bumu?
öncelikle şunu söyleyim kardeş depoyu fulleyip ölçmek pek sağlıklı olmuyor. full doldurursun yedek depoda da kalabilir. benzinin bittiğinde 1 lt koyup deneyebilirsin. garantili bi ölçüm yapıp yine fazla çıkarsa sorunlar karbüratör hava filtresi gibi olabilir. bide egsozun içi boşaltılmış ise 1 km de 50 kuruş fark atar. 1 km de 20-25 kuruş yakması normal bi durumdur.
Dört tekerlek bedenini, iki tekerlek ruhunu yüceltir.
Merhaba arkadaslar , sizden yardıma ve akıl almaya ihtiyacım var. 2012 eylul ayında 250 mct aldım 5000 km de. Yeni baslayan tamamen tecrubesiz biri olarak. Bir sure kullandım sonra 10 gun falan hic kullanmadım evın onunde kaldı yagmurda yagmıs o donemde. Sonra motoru calıstıramadım. Jıkleyle calıstırdım. Fakat surerken bi anda kendiliginden motor ıstop etmeye basladı. Bu bır kac defa oldu. İstop ettıkten sonra hemen calısmıyordu motor bu arada. Sonra tamamen durdu. Yanı motor calısmadı. ELektrik bile almıyodu. sadece cıt dıye bır ses gelıyordu. Akuyu sarj ettım. Calıstı gayet guclu bır sekılde , tekrar suryeme basladım fakat 1-2 gun sonra yıne surerken kendılgııden bı anda gaz almamaya basladı ve durdu motor..bu 1-2 defa tekrarladı sonra tekrar calıstıramadım akude bıttı.. Sonra araya sonbahar kıs gırınce dursun dedım bahar gelnce hallederım. evın onunde ustunu kapattım yatışa aldım.. 1 hafta once falan actım bı ara ustunu tam o gun yagmur yagdı ustune ıslandı baya.. yaklasık 5 aydır evın onundeydı. Simdi sizden ricam bana bir yol gosterin.. Zaten evin onune koydugum vakit calısmıyordu .. Sorun vardı. aradan 5 ay gectı yagmur kar yedi.. Napmam nasıl bır yol ızlemem gerekıyor.. ankara'dayım . onerecegnız bır usta varmıdır varsa nerelerıne baktırayım naptırayım da nasl hareket ettıreyım tekrar motorumu...ve kabaca masrafım ne olur sızce ?
Merhabalar, uzun zamandır giremiyordum. En son yeni gidondan bahsetmiştim. Ondan önce şundan bahsedeyim.Geçen hafta 18.03.2013 - 21.03.2013 arası Konya-Antalya turu yaptık iki motor. Mct ve Yamaha XT600E.
Konya'dan çıkıp Seydişehir üzerinden Alanya-Manavgat-Antalya yaptık. İlk gün Antalya'nın çıkışında Camping alanında bungalov ev tutup orada kaldık. İkinci gün sabah erkenden yola çıkıp olimpos'a doğru gittik. Giderken Kemer'de baya vakit geçirdik. Olimpos'ta kadir's tree houses'ta konakladık. Olimpos genel olarak doğa harikası.
Sabah olimposta gezindik ve tekrar yola çıktık. Kemer'e gittik. Moto Aslanko'ya gittik orada vakit geçirdik, gezdik. Akşama doğru kamp atacağımız yere gittik ve tekne tamiri yapılan biyerde sahile kamp attık.
Motorum açısından sorun olmadı. Tek sıkıntı ustamın karburatörün ayarlarını yanlış yapmış olması. O bazen sorun oldu ama yolda bırakacak bir durum değil.
Giderken 80 km ortalama hız ile gittim tüm yollarda. İnanılmaz derecede az yaktı. Rahat rahat mola vererek gittik.
Şu an üzerinde 30luk arka dişli var. O yüzden motor açıldıktan sonra 34 lük dişliye göre daha rahat oluyor.
Bu gezide genelde yüksek devirli, sürekli rampalara rağmen inanılmaz derecede az yaktı. Konyaya dönerken Kemer'den yola çıktık. Ve dönerken 100 110 km hızla geldim sürekli.
Konya'ya geri döndüğümüzde tam olarak 900 km yapmıştık. Geri kalanını şehir içinde yaptım.
Harcamalar şu şekilde oldu;
-İçindeki yakıtla beraber toplamda 140 liralık yakıt aldım fazlasını hesapladım şu an 1040 km'deyim ve daha benzin bitmedi. Tahminimce 1100 km gidecek.
-Antalya Camping Alanı Bungalov ev 40 Tl (2 kişi 20şer lira)
-Olimpos Ağaç ev Adam başı 40 lira.
-Kemer'de kamp atmak ücretsiz.
-Aküyü değiştirdim. Haze marka 12v 5a (Kesinlikle tavsiye ediyorum)
-5, 7, 10 lira gibi paralar verdik dışardan yediklerimize, bunların yanına biralarıda ekleyin.
Motorda en ufak sıkıntı olmadı, zira bakıldığı zaman 125 cc motorla bile çok uzun mesafeler gidilebileceğini düşünüyorum. Gitmemesini gerektiren bişey yok.
Geziden fotoğraflar;
---------------------------
Gidon konusunuda geziden sonra hallettik. XT600e'ye acerbis gidon taktık. Çıkan gidonuda benim motora taktık. Kesinlikle tavsiye ederim. Çok makul fiyatlara muadilleri bulunacaktır.
Canlı hali çok çok daha güzel emin olun. Mat gri. Kısa bi yükseltme aparatı olsa tadından yenmez.
---------------------------
MCT hakkında genel bilgi vereyim;
7000 kmde satın aldım. Aldığımda benzin musluğu problemi dışında herhangi bir masrafı yoktu.
5000 km civarında o şekilde sürdüm. Masraf çıkarmadı. Benzin musluğu benzin kaçırmaya başlayınca değiştirdim.
Ondan sonra sadece bir kez regülatör sorunu yarattı. Onuda aldım yine kendim değiştirdim. Regülatör aküyüde bozmuştu yeni aküde aldım.
Şu an motorum 19000 kmye geldi.
Motordan kaynaklanan sorunlara harcadığım para sadece benzin musluğu için 25 tl, regülatör için 30 tl.
Gezi fotoğraflarının devamına facebook hesabımdan bakabilirsiniz.
https://www.facebook.com/okaanaca
Birisi diyor 100 km'de 7 litre, biri diyor 100 km'de 3,5 litre... Arkadaşlar net bir bilgi olsa ona göre karar vereceğiz. Mesela orjinal karbüratör mü kötü? neye göre bu kadar fark oluşuyor? Egzosun açık olması bu kadar farkettirir mi? Bakımlı, kapalı egzoslu, ayarlı karbüratörlü bir motor sahibi arkadaş, şehiriçi, normal kullanım 100 km yakıt tüketimini söyleyebilir mi?
The man who knows everything chooses to know nothing...
[QUOTE=kaanaca;2977654][B]Merhabalar, uzun zamandır giremiyordum. En son yeni gidondan bahsetmiştim. Ondan önce şundan bahsedeyim.Geçen hafta 18.03.2013 - 21.03.2013 arası Konya-Antalya turu yaptık iki motor. Mct ve Yamaha XT600E.
memleket Konya mı kardeş. bende Konyalıyım motorun ve fotolar güzel yolun açık olsun.
Dört tekerlek bedenini, iki tekerlek ruhunu yüceltir.
arkadaşlar mct 250 honda cmx 250 rebell in kopyasıdır ve honda aleminyum manifold kullanmıs ve tek karbüratör takmıs ama bizim mctlerde çift karbüratör var aranızda tek karbüratör yapan var mı ? [http://www.kalyoncumotor.com/mct-tek...d#.UVYne6KGHfI
Kardeşim litre olarak bilmiyorum ama benzin 4.20 kuruş ken 10 lira ile şehir içi 50 km zor gördüm 48 49 km a dan z ye herşey orjinal şehir dışı 120 km 22 tl. ama bi kaç kez şehir içi km de 170 yakıyordu. her ayarı denedim şehir içi km d 170 kruştan aşağı inmedi. ama ne yakarsa yaksın mct nin sürüş keyfine herşey değer
---------- Post added at 02:51 ---------- Previous post was at 02:48 ----------
kardeşim benim görüşüme göre depodan gelen benzin hortumları ve karbüratör mct nin silindir beslemesine yetmiyo. yakıt düşebilir ama genede yapan varsa onlar en iyisini bilir
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)