verdiğiniz bilgiler ve tavsiyeler için çok teşekkür ederim. Bu forum aktif oldukça sanırım alacağım motorumun çıkaracağı arızalardan korkmayacağım çok sağolun...
verdiğiniz bilgiler ve tavsiyeler için çok teşekkür ederim. Bu forum aktif oldukça sanırım alacağım motorumun çıkaracağı arızalardan korkmayacağım çok sağolun...
MCT'mi brandasından çıkardım. Şöyle bir fotoğraf çekeyim dedim. Gizlilik hatası vermezse şu linkten toplu görebilirsinizde.
herkese merhabalar. Foruma yeni kaydoldum yanlış yere falan yazarsam diye şimdiden özür dilerim. Arkadaşlar benim bi sorunum var yardımcı olursanız çok sevinirim. Akümü değiştirmem gerekiyo ama orjinal 12v 6a yuasa akü biraz pahali. yerine tavsiye edebilceğiniz bi model var mı? Ebat olarak da uyan bosch 12v 5a akü buldum o da zar zor sığacak gibi. 5amper yeterli olur mu? şimdiden çok teşekkürler kolay gelsin herkese
bayılıyorum bu motora ya
Orkidor61
Adı: Kemal 0546 416 86 00
Geçenlerde regülatör sorunu yaşadım dolayısıyla aküyle ilgilendim. Bende ama Deeppower 12v 5a akü vardı. Regülatörden dolayı aküyü bir anda bitirdi. Sorunu aküden sandım. Akü değiştirdim. Deltaforce 12V 5A bakımsız akü aldım. 1 Ay kullandım ama yine aynı şekilde bir anda bitti. O kullandığım bir ay boyunca gayet güzel performans aldım. Daha sonra garantiden değiştirdim 1 ay sonra yine gitti. Sorunun regülatörden olduğunu çözünce gittim regülatör değiştirdim.
(Başına gelen olursa aklında olsun) Regülatöre baksınlar.
En son diğer aküyü garantiye verdim kendi eski deeppower akümü tamir ettim şu an deeppowerı kullanıyorum yaklaşık 1 senedir üzerinde. Sıkıntısız gidiyor şu anda. Tavsiye edebilirim.
Normal şartlarda herhangi bir aksesuar kullanmazsan 5a yaz kış rahatlıkla götürüyor. Benim aldığım orta halli 40-50 liralık bir akü.
Ekstradan ısıtmalı elcik ve sis farları açık olduğu zaman kışın bazen yetersiz kalabiliyor. Yani sadece yaz sezonunda kullanıyorsan 5a zaten yeterli olacaktır. Birde dikkat et alırken aküyü yerine tak dene. Çok zor sığıyor.
yazın kullanıyorum sadece sis farı falan da kullanmıyorum 5a yeterli olur o zaman benim için.. çok teşekkürler
Rica ederim. Deneye deneye gördüm ufak bi motor olduğu için en sade ve aksesuarsız hali en güzel hali bence. Etrafımdakilerde bu şekilde düşünüyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:25 ----------
Ayrıca şu gidondan yaptırmayı düşünüyorum. Daha doğrusu yarın yaptıracağım ustama. Sizce nasıl olur?
Z bar gidondan vazgeçip T gidonda karar kıldım.
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/45562_210524862405754_1879821577_n.jpg
Sipariş verilmiştir.
yakışır bence, değişim yaptıktan sonra foto paylaşırsan seviniriz.
"Bu forum bilgi ve tecrübe paylaşım forumudur, Konularımda ve mesajlarım da yazdığım hiçbir şey doğru değildir tamamen kendi kişisel düşüncelerimdir."
Tam olarak böyle değil zaten. Bugün ustama gittim ölçüleri aldık. 3 gün içinde yaklaşık olarak bitecek. Bittikten sonra toplam maliyeti açıklayacağım. Beğenildiği takdirde ustamın numarasını verebilirim. Konya dışından yaptırmak isteyen olursa buradan yardımcı olmaya çalışırım elimden geldiğince.
Yaptıracağım gidon tam olarak böyle değil zaten. Hafif kavisli zaten. Tam olarak düz değil. Düz boru şeklinde olanın MCT'ye pek yakışacağını düşünmüyorum.
Bu arada ön cam alacağım Konya içinde pek bi çeşit yok. Bizzat alıp kullanan var mı? Çok fazla bütçe ayırmak istemiyorum. Daha alınacak çok şey var
250 MCT ile motor hadiseme başlayıp bugün itibariyle ilk yağmurumu yedim hayırlı olsun. Yağmurluk da alaymışım olacakmış
merhaba arkadaşlar forumu bayadır okumaktayım.yaklaşık 1,5 ay önce bir mct sahibi oldum.2006 model 23000 kmde...ama yüzüm pek gülmedi açıkcası.100 kmde ortalama 6lt yakıt yakıyorum.silindirlerden çıkan egzoz manifoltlarından biri çok ısınırken diğeri az ısınıyor. bu sorunlar neyi ifade eder anlamıorum...ve max hızım 100.Açıkcası hızla herhangi bir işim yok ama dedigim sorunlar ve motorun yeterli hıza ulaşamaması bana silindirlerden birinin düzgün çalışmadıgı gerçegini sunuyor..acaba sorun gerçekten bu mu sizlere danışmak istedim.Forumun bi çok sayfasını dolaştım ama bulamadım çözümünü.yardımcı olabilcek birileri varsa çok mutlu olur.Herkese kazasız belasız, sürüşler diliyorum.
karbüratör temizliği ve kelebek ayarı yapılması lazım benzin flitresi temizlenmesi lazım buji temizlenmesi lazın bunlar yapıldıgında sorun hala devam ediyorsa sibob ayarı yapılması lazım. en kolay yapacağın benzin flitresini temizlemek. motor soğukken çalıştırınca mı biri geç ısınıyo yoksa belli bi süre çalışsada sıcaklık farklı mı. bana sorunları ayrıntılı yaz neyi nasıl yapacağını anlatırım bütün ayarlarını kendin yapabilirsin
Motor ilk çalıştıgındada biri geç ısınıyor..sıcakkende aynı şey geçerli.Ustanın dedigine göre benzin muslugu orjinal değilmiş onlar başka bir musluk uydurmuşlar motora.2. silindire düzgün benzin gitmio bu yüzden fln dediler.ÇAlışırken jigleyi açıp motoru bagırtıolar sonra bak sesi düzeldi benzn gitti 2. silindire flnn diolar mantıklı gelmedi bana hiç.durum bu onun dışında diğer dediklerini pazartesi günü yapcamm inş.Yardımn için çook teşekkür ederim umarm düzelir sorunum :S
arkadaslar bunların telli jantları cabuk kopuyormus oyle bise varmı
İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
TECRUBE = 250K +
önce bujini sök temizle tak sonra karbüratör hava ve kelebek ayarı kelebek ayarı aşşa yukarı 3 4 ayda bir bakım istiyor hava ayarı ise mct de hava ayarını tutturmak mesele ama şamandıra ayarın düzgün olsun gerisi kolay. 1 şamandıra 2 kelebek 3 hava 4 sibob 5 benzin muslugu. ustanın söylediği abes gelmesin dogru mctnin deposundan gelen hortum kalınlıkları dahi o karbüratör için küçük bence daha geniş olması lazım. ben motorumda bütün ayarları yüzlerce kez deneye deneye tutturduktan sonra o kanıya vardım. bence son ihtimal musluk olabilir. benin en güzel verim aldığım ayarlar kabaca hava ayarı sonuna kadar sık 3.75 tur aç ikisinide kelebek ayarınıda iki manifoldun ortasındaki vidadan ayarlayacaksın onuda emme manifoldlarına azımı dayayıp içime çekerek ikisininde eşit olmasını sağladım. kelebek ayarını yaparken vidayı her çevirmende kelebeği sonuna kadar aç bi anda bırak oyle dene çünkü yaptığın ayarın boşlugunu alıp oturması lazım. şamandıra ayarı ise karbüratörün alt kapakları sök hava ile temizle şamandıralara yandan bakarak aynı hizaya getir ayarı çok açarsan motor durdugu yerde benzin akıtır çok kısarsan deviri düşer. ama sakın üst kapagı söküyüm deme toplaması çok zor. yazım ve anlatım hatalarından dolayı özür dilerim vaktim birazkısıtlı. herkeze selam ve saygılar allah kaza bela vermesin insallah
---------- Post added at 00:49 ---------- Previous post was at 00:43 ----------
bence kullanımdan ve lastik havası çok büyük bi etmen. ben 7 8 bin km ne lastik patlaması nede tel kırma yaşadım yeri geldi üç kişi bindim yeri geldi dağ tepe kayalarda gezdim. bana kalırsa benim lastik kabaktı diş izi dahi yoktu ince oldugu için ve lastik havasının normalin biraz altında oldugu için hiç zarar vermedi sanırım isterseniz bide bunu deneyin. belkide bu söylediklerim bi totemdir :D
7000 kmde aldığımda benimde arkada 2 3 telim kırıktı. Neredeyse 17000'e geldim. Dahada kırılmadı hiç. Bir kere ön lastiğim patladı sadece.
Bu arada yaptırdığım T gidon ustanın elinden çıkmadı. Şu sıralar yoğunum diyor. Git gel yorulduk
Bu arada Scott Aspect 50 model bisiklet aldım. Dolayısıyla biraz yavaşlayacağım motor işine.
İkinci bir masraf daha yarattık
Şu an bu konu içerisinde 18 kullanıcı var. (0 üye ve 18 misafir)