İlandaki motor sahibi ile 2300 tl ye anlaştım.
Motor kız gibi duruyor ancak özellikle neylere dikkat etmemi önerirsiniz ?[COLOR="Silver"]
İlandaki motor sahibi ile 2300 tl ye anlaştım.
Motor kız gibi duruyor ancak özellikle neylere dikkat etmemi önerirsiniz ?[COLOR="Silver"]
elimde ihtiyac fazlası mct için dişli takımı vardır
ön 12 arka 30
kullanılmamış
ihtiyacı olan iletişime geçebilir
greyhorse benım arka dıslıde 30 dıs, bana 28 lazım burada maalesef bulamıyorum kac para olursa verecegım kargo ılede alırım yardımcı olursanız ıyı olur...
bisiklet'ten örnek vermek gerekirse en yüksek vites'te maksimum hızla gidemezsiniz.Maksimum sürat'e ulaşamadan yorulursunuz.Yüksek vites , düşük devir'de(hız'da) iken son süratine ulaşmanız zordur.Son sürat'e ulaşmak için daha çok güç harcarsınız.Motosiklet'tede durum farklı değildir.Birçok parçanın ömrünün kısalmasına yol açar diye düşünüyorum.Aşağıya oranları ekledim.28 dişli %22 oranında tork kaybı demektir.Bence 250cc'lik bir motor da fazla
Ben de 32 ve 31 kullandım.30-32 arası ideal gibi görünüyor.
Ön Arka Oran Tork Hız
14T 28T 2.00 -21.4% +21.4%
14T 29T 2.07 -17.2% +17.2%
14T 30T 2.14 -13.3% +13.3%
14T 31T 2.21 -9.7% +9.7%
14T 32T 2.29 -6.3% +6.3%
14T 33T 2.36 -3.0% +3.0%
Arkadaslar merhaba.yaklasık 2 hafta once ıs karsılıgı mct 250 lık satın aldım ıyı mı ettım kotumu ettım bılmıyourum.2006 model 8600 km de.motorun durusu hosuma gıttı temız dıye aldım.Nazilli de bulunmaktayım bu motorlar burada toplanıyordu zamanında cınde gelıp ugur burada toplayıp pazara sunuyor parca sıkıntısı cekmem dıye kafam rahat bır sekılde aldım.Servise henuz sokmadım ama motorcu parca sıkıntısı oldugunu soyledı.cıhaz da 100 u gordum sonra zorlamak ıstemedım.sarsıntı yapıyor ve zincırınden sak sak ses gelıyor galıba dıslıden dıye dusunuyoru.bır kac gundur de motor pat pat dıye ses cıkartıyor bellı sabıt hızla gıderken.ne sorunu olabılır .tesekkurler sımdıden(ayrıca 1700 e almıstım 2200 veren var ben km dusuk dıye vermek ıstemedım)
2200 veren var ise hemen ver derim.
Dün verdiğim ilandaki motoru satın aldım. 2800 kmde. İlk defa vitesli kullandım bugun ve artçı ile birlikte 100 km şehirler arası gittik. Daha önceden scooter kullanmıştım uzun süre. 10 dk sonunda motora adapte oldum. Şehir içinde de akşam gezdim. Motor gerçekten güzel fiyatına göre.
Motorun yabancısı olduğum için bir kaç soru sormak istiyorum ustalara
1- motora 40 tl lik benzin koyduk 100 km yol yaptık benzin ışığı yanıyor, normal mi ?
2- yedek depo dediğimiz yerin benzinini ayrıca mı koymamız gerekiyor ? kaç lt alıyor ?
3- Motor uzun süredir yatıyormuş, rölantisini yükselttiler stop ediyor diye. Geldim kapıya çektim, arada çalıştırınca gazı kesince boşta stop edebiliyor , sebebi nedir ?
hayırlı olsun
1- bende gecen hafta bu motora sahıp oldum 50 lirayla 200 km yaptım sehır ıcınde biraz kulanışda farkettırıyor galıba cok yakıyor gıbıme geldı
2-mantıken yedek deponun benzını ayrı bır yerde degıldır.kac lt aldıgını arkadaslar daha ıyı bılşıyordur.
3-sabahları o sorunu bende yasıyorum jıkle ıle ısıttıktdan sonra yoluma devam edıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:21 ----------
yardım edecek arkadas yokmu fıkrını soyleyecek....
arkadaşlar toplam 15 litre benzin alıyor bunun 3 litresi yedek depo benzin ışığı yandıktan sonra hemen yedeğe geçmeyin çünkü bir müddet daha yol alıyor artık teklemeye başlayınca benzin musluğunu yedeğe yani yukarı doğru bakacak şekilde çevirin
orıjınal dıslı grubu ıle normal yakmıs motorlrınız..... ben onde 16 arkada 30 dıslı ıle 310-320kmde 50tl gıbı...
ama sehır ıcınde 100kmde 7-8 evet 7-8 lıtre yakıyor kesınlıkle sehr ıcı motoru degıl..
hıdod orıjınal dıslı ıle 100 den fazla yaptıramassın bu motora sesler zıncırden gelıyordur bended var zıncır saseye degıyor onemlı bı problem degıl patpat etmesı kırlı benzın yada bujı yada karburator ayarı yada manıfold ların hava alması gbı sorunlardan olur burdan bısey soyleyemem
bu motorlar bujıyı cabuk bozar bujıyı hemen ıyısıyle degıstır bulabılırsen arkaya 30 dıslı al manıfoldlar cabuk catlıyor bı baktır kırık catlak varmı
parca sıkıntısı kesınlıkle yok netten arattır 3 gun ıcınde parca elıne gecıyor parca bol..
2200 ıyı fıyat 2200 ver ben sana benımkını 2000 e vereyım
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...99422783/detay
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:31 ----------
ayrıca cıgle bazen acık kalabılıyor yada bılmeden hafıfce acılıyor rolantıde stop etmesının sebebı bu olabılır...
uzun sure yuksek gazda gıdersenız motor rolantıde dengesızlesır bırkac defa aragazı verırsenız duzelır uzun muddet yuksek devırde kullanılacak motor degıl ama norlam devırde sıcak soguk fark etmez benzın bıtene kadar gıder kesınlıkle sısme yıgılma olmaz ben ızmırın 40 derece sıcagında kac defa eve gıttım kesınlıkle sesı bıle degısmıyor ama yazın castroll 10-50 tam sentetık yag koyuyorum ve normal devırde kullanıyorum..
bu motoru aıldıktan sonra bence mutlaka arka dıslıyı 30 almak gerekıyor boylece benzınden yuzde 25 gıbı tsarruf edebılıyorsunuz uzun yolda...
walla atlamadıysam 33dıslı saydım arkayı.daha 1 saat oncesıne bırsey yoktu sımdı motor gıtmıyor.sankı bıseyler engellıyor. onceden kalkısda padınaj cejen motor sımdı stop edıyor yuklendıgımde . aksam aksam canım sıkıldı. neden olmus olabılır ? pazartesıye de motorcuya goturecektım elı sıkıısık dıye .elımızde mı patladı yoksa motor...
Hocam bende motoru yeni aldım. Şimdiye kadar öğrendiklerimle 2 ihtimal görebildim.
1- benzin durumu nedir ? yedek depo boş mu dolu mu ?
2- rölanti ayarını açıp tekrar deneyin
Benim bugun ki durumuma gelirsek
40 liralık benzin attım alırken. 100 km şehir dışı artçı ile birlikte, standart dişliler 80 km ortalama hız. 35 km artçılı şehir içi, agresif kullanım, 15 km tek başıma allah ne verdiyse.
Hesabıma göre 40/150 = 26 kurus yakmışım. Artçısız ve normal bir kullanımda 20 kuruş yakar gibi ?
Motorun yağının değişmesi lazım, zincir çok ses yapıyor. Yağlanıp gerilmesi lazım sanırım. Filtrelerin değişmesi gerek.
Birde arka frenin sertliğini arttırmam lazım, çok aşağıda tutuyor kullanması zorlaştı.
Şimdilik motorumdan çok memnunum, aşırı derece ilgi çekiyor. Ancak vitesli motorda 2. günüm olmasına rağmen bu motor bana küçük geldi artık. İvmelenmesi yeterli gelmiyor. Satılığa koydum bile, umarım yeni sezona gt250r ile gireceğim.
Ek olarak şunu sormak istiyorum. Ek deponun vanasının ok yönünü hangi yöne getirince açıyor ? Açmaktan kastım ordaki yakıtı kullanmak.
Ayrıca vana açıkken benzin aldığımızda önce ek depo sonra ana depo doluyor değil mi ?
arka fern içi ustaya gtimene gerek yok. pedalin altında ayar vidası var oradan sertleştirebilirsin
arkadaslar dun motorum gıtmemek ıcın dıretıyordu ıcım rahat etmedı sabah bujılerı temızledım eskı halıne döndü.Sorun şu arkadaslar...
1) bujıyı temızledıkten yaklasık 20 km sonra motorun cekısı yıne düştü.bujılerı tekrar kontrol ıcın actıgımda bujılerın yaglandıgını gördum.bu yaglanma ne ye işarettır?
2) benzın ısıgı yandıgında kac lıtre daha benzın vardır tahmınen ıcerısınde?Yedek harıc. cunku benzın muslugunun cevırılen kısmındakı parcanın olmadıgını farkettım o yuzden yedekdemı gıdıyorum normalde mı gıdıyorum bılemıyorum.
Dün arka fren ile zincirin ayarını yaptık. Ancak zincir çok yağsız onu yağlamam gerek.
Şu yedek deponun vanasının hangi yönde açık olduğunu bilen yok mudur acaba ?
arkadaslar
on disli: 15
arka disli : 20
zincir: 25
buji: 10 (bosch 2 adet)
arka takoz : 10
iscilik: 20
spada marka yarım kask:100
toplam 100 lira ile motorum canavar oldu . sarsıntı da kesıldı.guvenılır bır kask aldım pıyasada ne oldugu bellı olmayan cın mallarından zarar gelır dıye .
Benim motorda da sarsıntı mevcut. Dişliler orjinal.
Ekstra olarak ön taraftan çoğu zaman zangır zangır bir ses geliyor ancak görürnen aksamdan çıkan bir ses değil sanırım dikkat ettim bir sorun yok gibi. Teker bilyesi vs. gibi bir yerden mi geliyor acaba ?
Arka takozu neden değiştirdiniz acaba ?
Arkadaşlar merhaba. Forumu takip ediyorum ve buradaki yardımlaşma gerçekten takdire şayan. Yaklaşık 3-4 haftadır sürekli okuyor ve takip ediyorum lakin benim motosiklet hakkında bir bilgim olmadığı için birşey yazamıyorum. ben ilk defa motorsiklet alacağım ve birisiyle anlaştım sayılır. 2006 model 6000 km de herhangi bir sıkıntısı olmadığı söylenen bir 250 mct. 2000 TL ye almak niyetindeyim. Sizce bu rakam uygunmudur bilmediğim için fazla para verip satarken de çok zarar etmek istemiyorum. örneğin bu motoru 2.el motorcuya götürsem ne kadar verir.
Ayrıca da sanırım bu motor kendisine aşık ediyor. Herkesin çeşitli şikayetleri var motorla ilgili ama hiç kimse motora laf söyletmiyor)
ustam bunlarda sarsıntıyı onleyen parcanın ısmı aklıma gelmedı o olmadıgından sarsıntı ılakı olacak. lakın benım sarsıntı coktu zıncırden ses gelıyordu onun ıcın orjınalı ıle degıstırdım.sımdı kafam rahat yok kopacaktı yok dıslı sıkıycaktı derdım kalmadı. arka takoz 4 parcadan oluyor. bırısı zedelenmıs ben hepsını degıstırdım 7.5 lira hepsi . on tarafta ben korkuluk taktırdım benımde ses gelıyor hafıf rahatsız edıcı degıl ama
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:20 ----------
ustam ben 2 hafta once 8000 km de 2006 model cıhazı ıs karsılıgı ıle 1700 e aldım . yanı bana 1000 e gelmıs oldu. vize sıgorta alımsatım servıse toplam 400 kadar verdım. yanı motor temızse alınabılır o fıyatı bırazdaha asagı cekersen al derım. sehır ıcı ıcın bıneceksen alma uzun yol motoru bı motorlar.2.el motorcular almazlar bu motoru. ben bu motorun toplandıgı yerdeyım nazıllıde adamlar artık akıllanlar dıyor motorcu artık alan yok bu motorları dıyor. o o nun gorusu ama motor durusu ıle heybetli. bu arada arastırmalarıma gore bu motoru suzukı uretmıs ama pek ınanmadım.kasa dızaynımı ıse bmw r1200 ıle aynı .ona benzetmısler
hidod teşekkür ederim cevap için. 2. el motorcular almıyorsa çok kötü, satmak büyük problem öyleyse. vazgeçebilirim almaktan
Şu an bu konu içerisinde 23 kullanıcı var. (0 üye ve 23 misafir)