yollarda olduğum için nete giremedim, sorunu çözdüğüne sevindim
---------- Post added at 22:02 ---------- Previous post was at 21:39 ----------
CEM. sanada geçmiş olsun.
Tüm yollarımızın hali belli, Balıkesir -Edremit-Ayvalık istikamaetine gidecek arkadaşlarında dikkatli olması gerekiyor. Havrana 10 km kala mıcır yol başlıyor ve Burhaniye sapağına kadar devam ediyor. Mıcır yolda uçan taşlar büyük sorun teşkil ediyor, bende ön cam olduğu için pek sorun yaşamadım ama ayaklarıma gelenler hariç tabii. O yolda diğer sorun asfalt bölümde hızla giderken bir anda mıcır yola düşme riskleri var dikkat edilmesi gereken bir yol.
Balıkesir Merkezden geçecek arkadaşlara çay kahve ve ufak bakım molası için yardımcı olurum işyerim müsait geçerken seslenin 542 252 92 07 Hakan (özelikle 17 den sonra sabaha kadar işyerinde olurum)
sagolun arkadaşlar... oh oh maşallah balıkkesirde mola yerlerimiz çogaldı ben agustosun sonuna dogru gelmeyi planlıyorum ugrayabilrim =)
arkadaşlar bu karbüratör ayarını kendım yapıyorum gittgim 1 lt benzınle 25km bazen 28e cıkıyor .fakat 4 gün motoru yatırdım bugun bindim 1lt benzinle 17 kmde benzin bitti. bende motoru sola yatırdım tekrar kullandım 2 km bir bu uygulamayı yaparak 25kmye kadar yol aldım. şimdi sıcaklardan acaba depo havamı yaptı benzin gitmiyor yoksa benim karbüratör ayarımı kactı fakat altta eglip baktıgımda ayarlar aynı :S
Cem geçmiş olsun kardeşim. Ankara'da da refüjlerdeki çiçekleri sularken yollar ıslanıyor ufak tefek tehlikeler atlatmadım değil. Ankaralı arkadaşların onlara çok dikkat etmesi gerekir.Bu arada Ankaraya geldiğinde aramanı bekliyordum kardeşim, gerçi çok yoğun bir dönem geçiriyorum ama en azından bir çay çorba içerdik 2 mct gezerdik filan. Bu arada sınav sonuçları ne zaman açıklanacak kardeşim? Herkese saygılar...
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
[QUOTE=zeus35;2747880]yollarda olduğum için nete giremedim, sorunu çözdüğüne sevindim[COLOR="Silver"]
teşekkürler birde arkadaşlar motorum yağ kaçırıyor durduğumda ağaya aldığımda sabaha kadar min 6-7 damla atıyor birde fazla gezmişsem durduğumta sağ egsozun üstünede bir kaç damla atıyor nerden kaynaklanabilir çatlak olduğunu sanmıyorum çalıştırdık bir abimle baktık ayrı ayrı aralar titreme yapmıyor çatlak yoktur demişti başka neden olabilir. birde motor 3. viteste bazen 1 saniyelik gazı kesip geri alıyor giderken debriyaja basmış gibi oluryor bu neden kaynaklanabilir son olarakta yakıt tüketimi biraz fazla gibi geldi sizinkiler hakkında bilgi verirseniz sevinirim gerçi üstteki egsozu eski sahibi çapraz kestirmiş ho görüntü ve sesi gayet iyi ama yakıtı oda biraz etkilioyor tabiki şimdiden teşekkürler hayırlı ramazanlar
Yağ akıtması çok değil, sol tarafta bir keçe var o yırtılmış olabilir ( fazla yağ konulduğunda yırtılma daha çabuk olur) keçenin yırtık yerinden sızıyor olabilir, keçeden ise fazla büyük bir sorun değil.
Yakıt olayını geçen hafta denedim depoyu fulledikten sonra 110 km yol( şehirler arası) gittim 2.4 lt ( 10 tl ) benzin aldı.
10 tl ye 110 km mi demek istiyosun usta :D kafayı yerim o zaman benimki nerdeyse 20 kurusa dayanıyo km başı :/ neden kaynaklanır karbrator ne alemde acaba :S
---------- Post added at 07:30 ---------- Previous post was at 07:21 ----------
birde dediğim gibi 3. viteste bazen ufak bi gaz kesip geri alıyo hemen neden yapar
Merhabalar, forumu bu sezon başlamadan önce ilk motorumu aldığım günden beri takip ediyorum. İlk zamanlarda pek anlamadığım için kendimle çeliştiğim yazılar bile yazdım
Arkadaşın yazdıkları dikkatimi çekti. Tam benim düşüncelerime tercüman olmuş İlk motorumdan sonra çalışıp 2500 lira gibi bi rakam biriktirdim. Nisanda motor arayışına girdim ve 6 tane motor baktım yani bizzat gittim detaylı olarak inceledim. İlk baktığım 5 motorda aşağı yukarı 2500 civarındaydı. Ve çok yorulmuş bakımsız kalmış bi motordu hatta 5. baktığım motor daha önceden kaza geçirmiş, ön takımı değişmiş, çoğu aksamı çalışmayan, aylardır yatan, adamın söylediğine göre 30 krş yakan bi motordu. Hevesim kaçtı artık bu mct'yede bakarım buda kötüyse bırakacağım motor işini. Biraz bekleyip araba alacağım dedim. MCT'mi satın aldığım polis memuru abimle görüştük motoru gördüğüm anda tamam abi ben motoru alıyorum dedim. Motoru çalıştırdı, diğer daha öncesinden gördüğüm etraftaki motorlar ve almak için baktığım motorlara göre çok çok temiz bir sesi var.
Daha sonrasında anlaştık işte gittik konuştuğumuz zamanda noterden satışı yaptık o günden beri adama dua ederim
MCT'mi aldığım sıralar tam olarak havalar ısınmamıştı gece yada sabaha karşı işten çıkarken havanın buz kestiği saatlerde daha sonradan taktırdığı ısıtmalı elcik muhabbetini kullandım. Tekrar tekrar bi dua ettim.
Şu ana kadar kullanıcı hatası veya dış etkenler dışında en ufak masraf etmedim.
Yaptığım\yapacağım masraflar şunlar,
-Keçesi ve yağı değişti (30 TL)
-Ön çamurluk değişecek (45 TL)
Başkada bişey yok zaten :D
Ekstradan sis farları, ısıtmalı elcik, maxem marka top case (en büyük olanı), çakmaklık :D, cruise control işlevi gören bi aparat. Onunda adını biliyordumda unuttum.
Yakıt tüketimimde şehir içi 15 liraya 100 km gibi bişey. Bu şehir sakin sayılabilir sürüş için. 100 km'nin 30u şehir içi gerisi kalanı şehir dışı olacak şekilde ise yine aynı yaktı. Şehir dışı biraz daha yüksek hızda sürdüğüm için aynı hesaba denk geliyor. Bu testleri yaptığım zamanlar gece oluyor genelde. Konya'da olanlar bilirler sabaha karşı Melon'dan programdan çıkıp adana yoluna gidiyorum rahat bi 25 30 km var. Düz, geniş ve gece olduğu için boş yol. Dolayısıyla uzun yolu andırıyor.
Genel olarak motorumdan çok memnunum.
İşim gereği araba almak durumundaydım o yüzden ilan vermiştim ama kaldırdım, kıyamadım
Bu ara bi düzenleme yapmak istiyorum emin olamadım. Arka dişliyi değiştirip 32 li olanı takmak istiyorum ama sanki çok bi fark yaratmayacak gibi geldi. Motorum şu an düz yolda tek başıma 120 km\s hız yapabiliyor. Yokuş aşağı en fazla 130 km\s hızı gördüğüm oldu. Ben 120 yetmez 140 yapayım demiyorum ama en azından uzun yolda motoru sıkıştırmak istemediğim için 70 80 le gitmek zorunda kalmayım. 30 olanı takarsam ciddi bir fark görür müyüm? Normalde 80 90a çıktığımda motor bağırmaya başlıyor çünkü. 90la bağıra bağıra gitmeyim yeter benim için. Mümkün müdür bu?
Yakıt olayında şunu belirteyim ben motoru zorlamam 90 civarıdır hızım genelde, sağa sola bakına bakına seyahat ederim. Bu bir etken olabilir yakıt sarfiyatında, şehiriçi olayı farklıdır dur kalklar fazla olunca 20 kuruşa dayanır . istersen karbüratör hava ayarlarına bir bak, benimkiler 3.5 tur açık filtreni kontrol et tıkalı olması yakıtı artırır. gaz kesme, yığılma olayı hava ayarlarından da yapabilir.
---------- Post added at 01:38 ---------- Previous post was at 01:31 ----------
ben geçen yaz 30 kullandım bu sene yine orjinalini taktım 32 arasında pak fazla fark olmuyor ama farkı hissediyorsun yine. ben tork yönünden düşündüğüm için tekrar 32 taktım yokuşlarda daha kararlı oluyor hele benim gibi kilolu biri olunca yere iyi basıyor. 30 sana biraz daha hız kazandırır titreme olayı biraz daha geç başlar.
MERHABA ARKADASLAR WhiteCrow KULLANCISININ MOTORUNDA KI ÖN AMARTISORLERI NEREDEN TEMIN EDEBILIRIM BU KONUDA YARDIMCI OLABILECEK BIR COK ARKADAS VARDIR DIYE UMUYORUM YARDIMLARINIZ ICIN COK TSKLER SIMDIDEN
Benim yazdığım km şehirler arası, şehir içi kullanım çok farklı hele trafiğin yoğun olduğun bölgede kırmızı ışıkta beklemeler bunlarıda hesaba katmak lazım. Birde ben motoru çok sakin kullanırım zorlamam, %90 tek kişiyimdir, filtre temiz bunlar yakıta etki eden faktörler. Hava ayarı bile yakıt sarfiyatını değiştirir.
hiçbir motor çöpe atılmayı hakketmez o kadar kahrımızı çekiyorlar.
Hocam valla tebrikler motorumu hangi ustaya gösterdiysem sapasağlam, tertemiz motoru var dediler. Ayarlarına tekrar bi baktırayım o zaman. Ben tam olarak 20 liralık benzin ile sürüşe göre 130- 140 km sürüş yapıyorum. Şehir dışındada 70 80 km hız ortalamasıyla yine aynı ortalamayı alıyorum. Birde bu motorlarda şehir dışı sabit hızla gitmemiz gereken ideal hız nedir? 80'den sonra motor bağırıyor gibi geliyor pek kıyamıyorum
ya çöpe atmak lafın gelişi tabi ama ben bir türlü tutturamadım bu ayarı aldığım günden beri bu sıkıntıyı çekiyorum ben
her gittiğim usta farklı birşey söylüyor mct lerin karbüratöründe sık yaşanan bir problem olduğu, karbüratör için parça söken vs. yani o yüzden iyice daral geldi
Motorunun yakıtı normal ayarları ile pek oynatma istersen bu ayarları tekrar yakalama şansında azalır. 20 liralık benzinle şehir içi 140 km çok iyi bence ayarlarla oynatma. dişli değiştirmeyi düşünüyordun dişliyi değiştirirsen motorun 80 den sonra bağırıyor gibi geliyor dediğin olayı 100 den sonra yapar.( dişli değişince aynı yakıtla yaptığın yolda farklı olur)
---------- Post added at 13:00 ---------- Previous post was at 12:51 ----------
---------- Post added at 13:02 ---------- Previous post was at 13:00 ----------
ilk en önemli tavsiyem motoruna tek usta baksın veya kendin öğren, ben mct yi alana kadar motor bile kullanmamıştım herşeyi onda öğrendim, tamiratıda buradaki ustalardan resimli anlatımlarından öğrendim.
istersen şöyle yap; karbüratörün hava için 2 tane vidası vardır onları tamamen kapat bunun için kısa ve ince düz ihtiyacın var tamamen kapattıktan sonra 3.5 tur her ikisinide aç bir süre öyle dene duruma göre biraz daha kısar veya açarsın.
Bu kadar farkedeceğini bilsem şimdiye kadar kesin değiştirirdim. Tavsiyelerinizden ötürü teşekkür ederim. Yakıtımın ideal olduğunu düüşünüyordum çevremde daha benim macit kadar az yakan 250 cc motora hiç rastlamadım o yüzden sizden duyunca çok şaşırdım. Acaba şehir içinde normalde 34 olan dişli yerine 32 yapsam. Bunu şehir dışında sürekli sabit gideceğim için 30la değiştirsem nasıl olur?
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)