cem şimdilik bu vıdeo u izle ön bilgi sahibi ol. ben kayseriye gidince kople soküp takıp vıdeo çekecem o zaman daha iyi anlarsın
http://www.youtube.com/watch?v=YrJQ8AX_2OM
cem şimdilik bu vıdeo u izle ön bilgi sahibi ol. ben kayseriye gidince kople soküp takıp vıdeo çekecem o zaman daha iyi anlarsın
http://www.youtube.com/watch?v=YrJQ8AX_2OM
ALİCO DOSTUM BENDE BENZIN MUSLUGU ARADIM BURSADA OLMAZSA OLMAZ PARCA BULUNAN MOTORCULAR ONA BASKA MARKA UYMAZ DEDILER BIRI DE BU SISTEMI TAVSIYE ETMISTI UYGULADIGINI GÖRUNCE IYIKI BURADA PAYLASMISIM DEDIM DAHA BIRCOK MCT KULLANAN ARKADAS SIKAYETCI BENZIN MUSLUGUNDAN YEDEK VE ANA DEPO AYRI CALISSIN ISTEYEN ARKADASLARIMIZ IKI TANE MUSLUK ALIP ONCE MUSLUKLARI DEPO CIKISINDAN IKI TANE BORU UZATIP AYRI AYRI BAGLAYACAKLAR SONRADA IKISININ UCUNA BIRAZ DAHA BORU VERIP T BAGLANTISINI TAKACAKLAR T BAGLANTISINDAN SONRA TEK HORTUM BENZIN FILTRESINE GIDECEK ORADANDA BIRAZ DAHA BORU VERIP KARBURATÖRE VERECELER MALIYET 23 TL OLUR EN FAZLA AMA AYRI AYRI KONTROL EDILEBILIR BU SAYEDE ANA VE YEDEK DEPO AYNI OLMADAN SISTEM CALISIR
sdemirpau kardeşim paylaştığın bilgiler çok faydalı oldu benim için. Zaten eski benzin musluğum plastik olduğu için sıcaktan bu hale gelmişti. Yenisini alsam bir süre sonra o da böyle olcaktı, o yüzden içime sinmeyecekti orjinal benzin musluğu. Ek olarak orjinal benzin musluğu 25 lira imiş, böyle bir uygulama yapınca 13 liraya mal oldu. Şimdi hiç bir sorunu yok damla benzin kaçırmıyor. Ben rezerv ile normal depoyu ayırma ihtiyacı duymadım. Çünkü normalde de hiç kullanmıyordum rezervi. Işık yanınca alıyorum benzini. Burada ayırmak isteyen arkadaşlar için çizdiğin şema çok güzel olmuş eline sağlık. Tek musluk kullanacak arkadaşların senin de belirttiğin gibi yolda kalmamak için ışık yanınca benzin almasını tavsiye ederim ve yine belirttiğin gibi bizim motorların şamandrasında sorun olabileceği için motoru stop edince benzin musluğunu kapatmalarını tavsiye ederim. Aksi halde karbüratöre benzin dolar zengin karışım olacağından motor zor çalışabilir. Herkese saygılar...
Bu arada fatih kardeşim video yu bana da gönderirsen çektikten sonra çok mutlu olurum.
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
forumdaki paylaşımlar güzel çok sevindim doğrusu. motorunu yeni alan kardeşimiz herkesin yaptığı klasik bir hatayı yapmış kendisine en yakın motorcuya gitmek gibi bir yanlışa düşmüş. Aslında biraz araştırarak gitseymiş iyi olurmuş çünkü genel olarak 4 büyük motor markasına bakan servisler bizim bu motorları kazımıyor.burun kıvırıp basit bir iki işçilikle başlarından def ediyorlar. Zaten bu motorların vites geçişleri hakkındaki sıkıntılar forumun ilk sayfalarından başlıyor.Ayak ucuyla vitesi değiştirdiğiniz uç kısımı elinizle kavradığınızda sala sola sallayın langır langır yerinden oynar kaliteli motorda bu yoktur. bu işi siz çözebilirsiniz yani bu dirsek bölgeleri sertleştirmek şart.Ben ramzeyde aynı sorunu başlarda yaşıyordum arkadşaım resimde işaretlediği bölgeyi ve diğer pedalın altındaki yeri sökerek altına pul koydum bir daha sorun olmadı.başka soru yok gibi Cem kardeşim sana başarılar diliyorum çok sevindim bütün arkadaşlar inşallah sınavlarda başarılı olurlar.
arkadaşlar bana elektrik şeması lazım. elinde olan varmı? sebebine gelince eski sahibi led far yapacam diye kabloları kesmiş farıda tam oturtamamış. her yer siyah bantla kaplıydı. bende yeni far aldım. ama farı taktım. çalışmıyor. uçları açıkta boşta duran 3 kablo var ne oldugunu anlamadığım. bu arada cam montajını yaptım. epey basitmiş.
kardeş oradaki uçlardan sadece + alacaksın diğerini şaseye bağlasan da olur , ama ölçü aletin varsa işin çok kolay +12v bul ampul soketine yerleştir sadece 3 uç giriyor birisi uzunları yakar diğeri normal farlar.açıkta kalan uçlar oluyor zaten. işini bitirince yaz bakalım olmazsa telefonla sana yardım ederim.herkese iyi akşamlar.
drsteel elimdeki kullanma klavuzundan tarattım inşallah işini görür saygılar
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:44 ----------
[/COLOR]bi paylaşım yapayım dedim elime yüzüme bulaştırdım :D ama teknik bir hata mazur görün
[IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
Merhabalar arkadaşlar
2 hafta oldu alalı ilk motorum olan mct yi sezona hazır hale getirdiğimi düşünüyorum (tabiki sizlerin konu ve arızalara yaptığınız yorumlar, verdiğiniz bilgilerle)
Teşekkürü borç biliyorum hepinize özelliklede Ali(Aliçoo) Kardeşime...
"erast" rica ederim telefonda da görüştük zaten. Ben de motoru almadan önce forumu okumaya başlamıştım. Beycivan abi ve diğer değerli arkadaşların yorumlarından çok şey öğrendim, öğrenmeye devam ediyorum. İstediğiniz zaman arayabilirsiniz hiç çekinmeden. Kazasız sürüşler. Herkese saygılar...
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
Ali kardeş ben bu sanada bahsettiğim manifolt mevzunu forumdaki arkaşlarada danışmak isterim.
Kısaca bahsedersem
Karbüratör çıkışında bağlı,
üzerinde geri dönüşüm için çıkış bulunan parçanın yerine
çıkışı olmayan yan sanayi olduğunu ve elinde olmadığı için taktığını düşündüğüm manifoldu bağladı bizim usta ama bu benim içime sinmedi. Bu parça ustanın dediği gibi önemsiz ve bağlanmasada olacak bi parçamı yoksa irtibatı gerçekten gerekli bir parçamıydı.
Forumdaki arkadaşlara bu konu hakkında fikirlerini paylaşırlarsa sevinirim...
---------- Post added at 19:50 ---------- Previous post was at 19:36 ----------
[IMG]C:\untitled.bmp[/IMG]
Resminide ekleyeyim dedim...
olurmu bilmiyorum
far işlemi tamamdır. sorunu buldum. ve çözdüm. yardımcı olan herkese teşekkürler. bir tek sis farı kaldı. onuda hafta sonu yapmayı düşünüyorum. uzun farlara paralel takarsam bir sıkıntı olurmu......?
"erast" resmi koyamamışsınız sanırım. Tam olarak neresi olduğunu çok merak ettim açıkçası.
drsteel kardeşim geçenlerde ben de sis farı uygulaması yapmayı düşündüm. Ustama sordum aküyü nasıl etkiler diye. Uzunlara bağlayıp sadece selektör yapacaksan sorun olmaz ama selektör dışında yakmayı planlıyorsan aküyü bitirir dedi. Saygılar...
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
Motorumu sattım ama hala arada bir uğruyorum mct forumuna bildiğim bir konu varsa yardımcı olayım diye. Bana çok emeği geçen Aliçoo, beycivan ve giğer arkadaşlara tekrar teşekkür ederim.
Motorun koruma demirliğine sağ ve sol olmak üzere 2 adet sis farı bağladığınızda bu far için ayrı bir buton yaparsanız iyi olur.Ben bu farları kornaya basıldığında yanacak şekilde,sadece park lambaları yandığı şekilde ve ayrı bir düğmeye bağlayarak dileğim zaman açacağım şekilde değişik değişik bağlamıştım ama en güzeli bir anahtar yardımıyla ayrı bağlarsanız aküden kaçak olayını önlersiniz.motor çalışıyorken aküyü bitirmez ancak uzun süren kullanımda akünün geç dolmasını çabuk bitmesine neden olur.konjektörler 12v-14,5v arası sarj eder ancak alternatörün sargılarının çabuk kararmasına neden olabilecek bir hususta motora yapılan ilave elektrik tesisatlarıdır.Konjektör şarj dinamosundan gelen AC 10V-20V Elektriği DC 13-14Volta çevirir. Böylece hem motorun çalışması için bujilere, ve farlara gerekli enerji hem de akünün şarj olabilmesi için aküye gerekli elektrik sağlanmış olur. akla şöyle bir soru gelebilir peki akü 12 volt veriyorsa neden 13-14volt sağlıyoruz. Çünki çıkış elektriği hem aküyü şarj etmeli hem de motorun elektrikle çalışan ekipmanlarına gerekli elektriği verebilir. Bunu yaparken de akünün elektriğini kullanılmamalı. yani şarj dinamosu akünün verdiği elektrik voltajından yüksek bir voltaj verdiği için bu işi sağlar. Yoksa motor çalışmıyorken aküye 12 volt da bağlasan akü şarj eder.Yani o nedenle Aliçoo ustanın sana verdiği bilgi yanlış olmuş. drsteel kardeşim farlarını paralel bağlarsan sorun olmaz önemli olan toplam akım miktarı.zaten montaj ettiğinde koruma demirinden saşe alıcaksın diğer ucu far tasının içinden veya akünün başından bir düğme yardımıyla alabilirsin. novablue burada bizimle olman ne güzel çok sevindim.erast kardeşim bu motorun geri dönüşümünü iptal edip yerine tıpa takarsan motorun hızlandığını göreceksin aslında ben faydasını görmedim 600cc gibi büyük motorlarda etki ediyor.ustan orayı kapattıysa sorun olmaz ama içime sinmedi abi dersen sanırım kn 150 lerin dönüşümü ile aynı gibi takarsın.başka soru yok sanırım herkese hayırlı günler.
Novablue kardeşim umarım elimizden bişiler gelmiştir. Bu arada ümit ediyorum motoru değiştirmek için satmışsındır.
Beycivan abi verdiğiniz bilgiler için çok çok teşekkür ederim. Sis farı konusunda çok aydınlatıcı bilgiler paylaşmışsınız. Ustanın söylediğini yanlış anlayıp yanlış aktarma ihtimalim de çok yüksek. Daha yeni yeni öğreniyorum motor işini(sürekli sizi rahatsız etmemden tahmin edersiniz Saygılar...
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
teşekkürler beycivan abi. ben aldıgım farın tasına takmayı düşünüyordum sis farını bir koruma demirine bakayım olacak mı. olursa oraya da takabilirim.
750 cc lik bir cruiser'a gecmek icin sattım. Ama mct 250 nin keyfi ayrıydı
Arkadaşlar Sizden ricam
Daha öncede yazmıştım,İstanbul"da Bağcılar,,,,Bahçelievler,,,,yenibosna ve hatta güngörende bizim macitlerle iyi anlaşan tavsiye edebileceğiniz bir usta varmı Vitese geçmeme sorunu devam ediyor ışıklarda falan durduğumda 2. viteste kalkmak zorunda kalıyorum.bu seferde motor boğuluyor gaz yemiyor aptal aptal çalışıyor Ayrıca yokuş çıkarken vites yükseltemiyorum boğuluyor hani arabalarda buji yağlayınca gaz verirsiniz titrer gazı yemez işte aynen öyle bir durum oluşuyor.Sürüş zevki diye bişey kalmadı,Götürdüğüm ustalar ellerini bile sürmek istemiyorlar bu sebebten dolayı bildiğiniz güvendiğiniz bir usta tavsiye ederseniz çok memnun olurum.
Kazasız belasız ve sorunsuz sürüşler diliyorum.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)