sökme işlemi basitmiş kendım halledebilrim tamamdır. boya konusunda bunu hiç hesaba katmamıştım nikelaja tutmayacagını. bu konuda nasıl bi boya seçmeliyim _?
sökme işlemi basitmiş kendım halledebilrim tamamdır. boya konusunda bunu hiç hesaba katmamıştım nikelaja tutmayacagını. bu konuda nasıl bi boya seçmeliyim _?
Valla ne yalan söyleyim o kısmı bende çözemedim
---------- Post added at 11:54 ---------- Previous post was at 11:02 ----------
boyayan arkadaşları hatırlıyorum siyaha boyanmış gördüm ama ne tür boya kullandılar bilmiyorum. Tutsa tutsa en sağlam yağlı boya olur. Ama bana kalırsa orjinalini bozma motorun resmini pc e at pc boya bak nasıl duracak depo grenajları abes duracak bu seferde. evet zevk meselesi ama motoru tamamen tek renge boyamadan hiçbir boya değişikliğinin güzel duracağını sanmıyorum
---------- Post added at 11:57 ---------- Previous post was at 11:54 ----------
bide beycivan abiye sormak lazım. özele bak
dişlileri hiç sökmedim ama zor olduğunu sanmıyorum. Dikkat etmen gereken neyi nerden ne şekilde söktüğün. Motoru tamamen hiç kendim sökmedim ama mesela pistonlarda bi sorun olsa hiç düşünmeden sökerim takacağını bildikten sonra sorun yok. nasıl takacağını da sökerek bulursun. enfazla toplayamaz motorcuya götürür toplatırsın o toplarken öğrenirsin ikinciye kendin yaparsın başkalrına yardım edersin. ben geçen sene şanzıman milini değişmeye 280 tl işçilik verdim ki evlat acısı gibi koydu
---------- Post added at 14:37 ---------- Previous post was at 14:23 ----------
Bence sende beycivan abiye bi sor öyle sök. eğer motorun marş motorunun çalışma sistemi arabalarda olduğu gibiyse marş motorundan da olabilir.yani yan kapağı boşuna sökmüş olursun. arabada marşa bastığınızda motorun ortasındaki mil ileri çıkar dönmeye başlar marşı bıraktığınızda durur geri içine girer. eğer motorlarınkide öyleyse marş motorundan da olabilir.ama sorunu çözmek için mecburen açıp bakmak lazım. Sen o sesin motor kısmından olduğuna eminsin marş rolesini kontrol ettin demi
Ankara'da güvenilir işini iyi yapan usta arayan arkadaşlar varsa kendi ustamı önerebilirim arkadaşlar özelden mesaj atabilirsiniz bana. Herkese saygılar.
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
Arkadaşlar herkese selam. Motora sis farı düşünmekteyim önerisi olan veya uygulama yapmış olan arkadaşlar varsa paylaşımda bulunabilirler mi? Bir de elektrik tesisatına ve aküye bir zararı olur mu? Saygılar.
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
http://urun.gittigidiyor.com/garaj/m...ak-2l-52444081 ::Ben bunlardan aldım geçen sene (12tl) çok inanılmaz bi görüş sağlıyo ben sadece akşamları trafikte yol vermeyen babası çok insanlar için aldım. yol vermediklerinde ya da sıkıştırdıklarında bi yakıyorum ambulans gibi önümü hemen açıyorlar. ben böyle hep kısa süreli kullandım bi kere uzun yolda yarım saat kullandım durdum stop eetim çalışmadı. belkide akü çok kötüydü ikinci marşı basmazdı benim aküden dolayıda öyle yapmış olabilir. ama illaki zararı olur çünkü kış dönemini düşündüğümüzde akü motora zor yetiyo. ama uzun süreli kullanmassan sorun olmaz sanıyorum. nasıl durduğuna faceden bakabilirsin
fatih383838 yaz face e
Fatih kardeşim teşekkür ederim öncelikle. Ampülleri sarı mı beyaz mı ( Gri motora beyaz far çok hoşuma gitmiyor). Bu arada face kullanmıyorum eğer imkanın varsa buradan paylaşabilir misin? Hem diğer arkadaşlar için de fikir olmuş olur.
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
arkadaşlar öncelikle resimdeki ben değilim o gün arkadaşla uzun yola gidecektik eski motorun siperliğide o yüzden takmıştım hoş durmadığının farkındayım. sislerid kelepçe ile amatsör demirlerine tutturulmalı ancak kutudan çıkan kelepçeler küçük geliyo nikelajlı kelepçede bulmak mesele oyüzden ben kendi kelepçe demirlerini ezdim düm düz yaptım km saatinin altında gidonu tutan vidalar var onlara geçirdim. sert kasislerde titreme yapıyo ama demirler kısa olduğu için sorun olmuyo
---------- Post added at 00:51 ---------- Previous post was at 00:20 ----------
beyler bende arka çantaların kapak kısmına oval şekilde ve ön çamurluk kenarlarına krom şerit düşünüyorum sizce nasıl olur
Fatih kardeşim teşekkür ederim foto için. Siperlik bence gayet güzel duruyor önemli olan işlevi bence zaten. Bu arada sis uygulaması çok başarılı olmuş. Bu arada sislerin bağlantısını nasıl yaptın direk uzunlara mı bağladın yoksa ayrı bir anahtar mı koydun? Asıl soru şimdi geliyor, sisleri hem uzunlara bağlamak aynı zamanda da ayrı bir anahtarla çalıştırmak teorik olarak mümkün müdür? Herkese saygılar...
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...5589193/detay/
ARkadaşlar bu motoru bir yorumlayabilirmisiniz göründüğü kadarıyla nedir ne değildir ? Sahibiyle konuştum bir çok değişiklik yapmış kendisi için ve sadece yazları kullanmış lastikler vesairede değişmiş yazları kullandığı için yaz başı ve yaz sonu bakım yaptırıyormuş sadece . Kışları bırandayla kapatıp garajda tutuyormuş . Sizce uzun yol yapılabilir mi bu motorla ?
Mustafa Kemal ATATÜRK .
bpk ilandaki üçüncü resime bir bak orada sağ ve sol egsoz çıkışlarına dikkat et ne görüyorsun? bu renk farklılığı ne anlama geliyor arkadaşlardan yorum bekliyorum.eğer karbüratöründe sorun yoksa fiyatı makul diyorum. Herkese selam hepinizin cuması mübarek olsun. Öncelikle şunu belirtmek istiyorum foruma uzun süre girmeyip sonradan bir şeyler yazmam icap ettiğinde en son kaldığım yerden sona kadar okuyorum.Diğer arkadaşlar aradıkları sorunun cevabını bulmak için önce geçmiş sayfalarda bu durumu aramaları yada arama bölümünden taratmaları gerekiyor. Senelerden beri hava filtresi buji motorun yağı lastik ampul soruları hakkında defalarca hepimiz yazdık cevapladık neticede emek verildi şimdi kimse üzerine alınmasın foruma dün üye olan birisi kalkıp burada "motora nasıl yağ koyucam benim motor neden zangır zangır titriyor" diye soruyor, arkadaşım bu soru artık bin sefer burada tartışıldı cevaplandı biz buna emek verip zaman ayırıp cevaplamışız aynı sorulardan inanın usanmaya başladım. bu motorun elektrik tesisatı var mekanik aksamları var bir dolu dünya parçası var halen yağı bujiyi anlatıyoruz.Yani arkadaşların bu duruma canı sıkılabilir ama Cem gibi Fatih gibi yeni üye olup kısa zamanda çok şey öğrenen arkadaşlar bu forumu kendilerine rehber ettikleri için bu kadar çabuk ustalaştılar. Ben dikkat ediyorum zaten forum şu son zamanlarda 6 7 kişinin elinde dönüyor. yani bu kardeşlerimiz de bıraksalar sanırım çatı çökecek. Ben sorulara geçmek istiyorum. Motorun zincir değişimi geldiyse ön ve arka dişli ile beraber takım olarak değişir arkadaşlar. Zincir kendisi aşındıysa tutunduğu ve güç bindirdiği dişlileri de aşındırmış demektir. Eğer dişliler değişmez ise yeni zincirin ömrü çok kısa olur. Bujiler içinde, yatan motorların yada 10 15 gün kadar kullanılmadıysa bujiler olduğu yerde kurumlaşır arkadaşlar çıkartıp çakma ucunu hafif zımparalamanız gerekiyor ve tırnağın içini de güzelce çapaklarını aldırmanız lazım. Elinizden yere düşen bujiyi siz siz olun sentil ayarı yapmadan yerine takmaya çalışmayın. Neticede bujinin tırnak aralığı her ikisinde de aynı olmalıdır. Evet mct ve ramzeylerin şanzumanları vites geçişleri konusundan sıkıntılıdır. Vites ayaklığı bile yerinde langır langır oynar. Geçmişte ben yazmıştım debriyaj balatalarını değiştirince 5 yerine 6 balata takın arkadaşlar ya da 5 nci balatanın üzerine 1.5 mm pul koyup öyle sıktırın diye. Sebebi bu vitesten geri atma yada boşa düşme olayı içindi. Şanzımanın ayrı bir yağı yok o da motorun kendi yağıyla besleniyor. Marş motoru siz marşa bastığınızda gırr diye ses yapıp almıyor motoru yerinde ileri geri oynattığınızda alıyorsa sol kapaktaki marş rublesi veya marş zincirine bakınız. Kırmızı mct nin ön rüzgarlık camı çok güzel olmuş motora ayrı bir heybet katmış.Aliço kardeşim dediğin gibi sisi farı motorun ön koruma demirine çok yakışıyor riaaliden yada sahibinden.com sitesinden alıp takabilirsin.bu farların kablo ucu birisi saşeye diğeri aküye gidiyor. Araya bir düğme koyarsanız gereksiz açık kalma durumlarında akünüz boşalmaz. Diğer soru için de sol kapak için keçe gerekmiyor.o kısımda dikkat edilmesi gereken kısım rotor kısmıdır.bu kısım motorun devrine göre bujilere akım vermesi için ateşleme bobinine ve aküyü şarj etmesi için konjektöre elektrik yükler.herkese saygılar.
ben eksi uclarını şaseye artı uçlarını uzunlara bağladım uzunları yakınca far ile birlikte yanıyo eger istersen artı uclarına bi anahtar koyarsın motorun uzunları yanarken istersen o anahtardan sisleride yakarsın ama kısalar yanarken yanmaz. en sağlıklısı beycivan abinin dediği gibi eksiler şaseye artılar aküye artı kablosu uzerine bide anahtar koyarsun sadece anahtara bağımlı çalışır. Hem uzunlara bağladığında fara gelen akım azda olsa bölünür hepside tam verimli çalışamaz. ama 2. şekilde bağlarsan sislerden en iyiverimi alırsın. ben sisleri fazla kullanmayacağımı bildiğim için ve ek olarak bağlacak anahtarın gidon kolları üzerinde hoş durmayacağını düşündüğüm için böyle bağladım
---------- Post added at 16:15 ---------- Previous post was at 15:52 ----------
pardon özür dilerim yazdığı yeni anladım. dediğin gibi bağlanırsa uzun yandığında sislerde yanar diğer anahtarı açıncada daha iyi beslenir.(yani daha çok akü yer) Uzun kapalıyken diğer anahtardan açarsanda sislerle birlikte uzunda yanar. senin dediğin gibi çalışması için artıların bi ucunu uzunlara götürürken bi anahtar, diğer ucunu aküye götürürken bi anahtar kullanman gerekiyor. ama iki bağlantıyı aynı anda kullanmazsan sorun olmaz. uzunlar yanarken diğer anahtar diğer anahtar açıkken uzunlar kapalı olacak...
bence o şekilde hem çok karışık hem kablolar anahtarlar hoş durmaz hemde çok uğraşırsın.[COLOR="Silver"]
Fatih kardeşim teşekkür ederim cevap için. Yapmak istediğim şey çok karışıktı ama sen anlamışsın. Şu an düşündüm ve saçma olduğuna kanaat getirdim. Hoşuma giden bir sis farı bulursam alıp anahtar sistemiyle uygulayacağım. Yani bıyıklı mı diyorlar bizim farın aynısının küçüğü. Eğer uygularsam fotoları buradan paylaşıp yorumlarınızı alırım. Beycivan abi size de çok teşekkür ederim cevabınız için. Umarım bebek iyidir:D Herkese saygılar...
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
eğer far orjinalse şapkalı sis iyi olmuyo biri şapkalı biri şapkasız. ama farda şapkalıysa o zaman daha güzel durur diye düşünüyorum.. Eee siz benim krom serit olayına yorum yapmadınız. çantaların kapak kısmındaki oval yere ve ön çamurluk uclarına sigaradan biraz daha ince şeritlerden çekmeyi düşünüyorum ne dersiniz
---------- Post added at 20:14 ---------- Previous post was at 19:59 ----------
abi o egzoz pası olayını bi yede okudum gibime geliyo hatırlayamadım. ama tahminimce benzin hava karışımı olayında diger silindirlr farklılık vardır silindir diğerinden daha çok çalıştığı için ısıdan kaynaklanıyor olabilir.. Yada motorun çok yüksek devirde kullanıldığını göstergesinir. Ama abi zaten bizim motorlarda sağ sol karburatör esitsizlik sorunu çözülmüş değil. ayarları tam olsada o eşitsizlik belli bir km sonra kendini yine gösterecektir.
Abi ben bide bu egzozdan çıkan geri dönüşüm dedikleri sistemi anlamıyorum. Merak ettim söktüm baktım bişey yok söktüm oyle kullandım bişey fark etmedi orjinalı bozulmasın diye geri taktım. ama bi mct de gördüm o kutunun içine kablolar giriyodu. düşünüyorum eski motorlarda jawa mz planet onlarda bu tarz bişey yoktu. yeni geliştirilen bi sistem olmalı yada çok luzumsuz bişey.
dediğin gibi 125 cc motorlarda hatta bir 100 cc lik cub tipi motorda bu geridönüşüm olayını görünce güleceğim gelmişti topu topu 100 cc motor yaksa ne olur yakmasa ne olur zaten gideyimmi gitmeyeyim mi diye düşünüyor birde geri dönüşümü kusur kalmış. O olay avrupa standardında mecburi bir tutum olduğu için var yoksa türkiye içindeki motorların çoğu bir şeye yaramıyorlar. Birde bu dönüşümü iptal edip yerine aliminyum bir tıpa tak en az 20 25 km hızda farkediyor. Sanki motor yürümesin diye koymuşlar. Büyük cc motorların eksoz çıkışlarında sensör var bu sensör ecu beynine karbon bilgisi veriyor ve enjektörler yakıt+hava karışımını değişik şekilde ayarlıyor.Yerine göre havayı arttırıp yakıtı kısıyor veya tersi duruma hazırlıyor. Kardeşim o resimdeki motorun egsozlarından birisi kurumlu diğeri hala parlak.karbüratörü yapsan bile büyük olasılıkla silindirlerden birisi fazla aşınmış birde subaplar sıkı kalmıştır yani tamircinin yüzünü güldürecek masraf kapında demektir.dikkatli olmak lazım derim.
Ben Yalova'dan bakmaya gelsem bu motora bana İstanbul'da yardımcı olabilecek birileri var mı acaba ? Motor Küçükçekmece'de ... Tanıdık bir tamircisi olan İstanbul'da yada ben bunu anlarım bilirim diyen birileri :(
Mustafa Kemal ATATÜRK .
Cem hani resimler nerde kapakların nasıl durdugunu merak ettim
---------- Post added at 04:15 ---------- Previous post was at 04:00 ----------
Abi bunu dediğin iyi oldu uzun yolda pek bi yavaş gidiyo gibi oluyo. Abi benim motor 60 70 km ısındığında ve en son devirde 130 a varmıyo ama 120 i azcık geçiyo bu geri dönüşüm hortumunu tıkarsam arka dişliyide değişirsem heralde max 140 uzun yola da 90 km ile rahat giderim heralde. abi uzun yolda motor ızdırap gibi 70 80 de bile bağırıyor sanki. o yüzden bi ara uzun yola giderken 25 t 26 t dişli ile degiştirmeyi düşündüm. ama öyle bi dişli yokmuş alacam 30 t bile bulamıyorum
fatih dişli var şöyle yap sen wuxi dy 200 arka dişlini bul senin dişliyi üzerine koyup mikrometre ile tornacıya deldir.olmaz diye birşey yok.yeterki ön ve arka dişliler eşit gerginliğe sahip olsunlar yani arada zincir baklaları göbek yapmasın.bu motorlar biraz sıkıntılı kardeşim sürekli uğraşmak lazım, valla bpk batuhan san ayardım etmek isterdim ama uzaksın be kardeşim bandırmaya.Umarım birisi burdan haber verir.birde sytleoscar uğur kardeşimize selam özledik kendisini gv 650 aldı unuttu bizim forumu
abi o motorun dişlisine internetten baktım yok motorcuya sordum o hangi motor sen dişliyi sök getir ona göre verelim diyo. ben en iyisi dişliyi söküyüm motorcuya gidiyim hangi dişli en yakın onu alıyım. abi dişlinin diş şekilleri çok farkeder mi illa bire bir aynı diş kalınlığında olması gerekir mi
Şu an bu konu içerisinde 16 kullanıcı var. (0 üye ve 16 misafir)