Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
01 Mayıs 2012, 16:30
#9641
Beycivan adlı üyeden alıntı
Bu soruya nokta atışı yaparak cevaplayayım kardeşim.Sorun Yakıt.Çözüm karbüratör temizliği.Motorun stop etti 10 15 dakka sonra bastın marş basıyor ama çalışıyor.Marş bastığına göre eğer bujilerin ateşleme yapıyorsa geriye kalan seçenek tek.O da yakıt. 1. Yakıt gitmiyor.2.Benzin musluğun kapalı unutulmuş. 3.Yakıt yedeğe düşmüş musluğu çevirmeyi unutmuşsun. 4. Yakıt fazla gittiği için şamandıra kabındaki benzin uçmadan yada azar azar kendiliğinden tahliye olmadan beklemen lazım. Şimdi karbüratör siz gaz kolunu çevirdiğinizde gaz kelebeğinin açılıp kapanmasına göre içine yakıt alır eğer haddinden fazla alırsa motor boğulur ve çalışmaz.Çünkü hava alamıyordur.Oksijensiz ortamda benzinde alev almaz. Bundan 2 şekilde kurtulursun. Ya karbüratörün tahliye vanasını gevşetip fazlalığı dışarı atıcaksın yada motoru stop etmeden musluğu kapatıp bütün yakıtı yerinde bitireceksin.Hayırlı akşamlar dilerim..
çok teşekkür ederim bu hafta sonu deneyeceğim bakalım yapabilecek miyim
---------- Post added at 15:22 ---------- Previous post was at 15:19 ----------
novablue adlı üyeden alıntı
Eyüb arkadasim, beycivan arkadasimizin bahsettigi karburator temizligi 473. Sayfada resimli olarak anlatildi. Bunu illaki yap. Bende ise yaradi. Ayrica motoru stop etmeden once muslugu kapali konuma getir ve motoru durdurma. En fazla 1 dk fazla calisir ve karburatordeki benzini de tuketir, boylece benzin birikip tikamaz.
15 dk beklemeden calismiyor yazmissin, mars guclu bir sekilde basiyorda mi calismiyor? Yolsa mars da basmiyor mu?
bakalım deneyeceğim
yedek depo açık konumda sanırım benim kontrol etmem lazım
marşta sorun yok güçlü veriyor beycivan arkadaşınımızın yazdıklarını uyguladıktan sonra durumu tekrar göreceğiz.
---------- Post added at 15:30 ---------- Previous post was at 15:22 ----------
sdemirpau adlı üyeden alıntı
hocam bu motorun karburatörune işcilik 60 alıyorlar ya bırde bu modelın karburatöru bellı bır zaman sonra sıkıntı verıyor sahsen ben otobus bıletı aldım evden cok ters bır yerde awm onunde motor samandıraları acmıs benzn muslugunu kapatmamıstım o gunu ana tahlıye buyu hortumdan bosalmıs guvenlıkler tehlıke yarattıgı ıcın cımenlerın arasına cekmıs ıyıkı almıslar tamıre bıraktım tamırcı90 tl hava fıltresı bujıler ıle bırlıkte tamır parası aldı sonuc motorda bır tekleme var cekmıyor keske yan sanayı de olsa alıp yenı taksaydım s denızlıye gelırken motor tamırcıde kaldı yan sanayı 120 150 arası orjınal 250 tl kendın takabılırsen cok ıyı olur hıc ugrasma derım hem yakıtın daha saglılı olur hemde uzun bır sure arıza cıkartmaz genellıkle bu karburatörden mct cok sıkıntılı nedense adam akıllı tamırcı bulamadıgımız ıcın samandıraları yaptıramıyoruz mct de arıza veren bır parcayı orjınalını degıstırmek lazım sonucta fıyat olarak cazıp yedek parcalar
bakalım eğer beycivan arkadaşın dediklerinden sonra sorun kalırsa yenisine o zaman yöneliriz
Reklamlar
-
01 Mayıs 2012, 18:04
#9642
Sonunda beycivan abiyle tanıştım..:D Kafamın karışık oldugğunu biliodum ama telkinlerini dikkate alacağım abi ilgin için çok teşekkür ederim...
-
01 Mayıs 2012, 19:27
#9643
İzmir İl Temsilcisi
dostum hala motor almadınmı =)) bende suzukı gs 500 kawasaki er 5 arasında kalmıştım honda cbf 500ü seçeneklere ekledim iyice kafamı karıştırdım
-
01 Mayıs 2012, 23:36
#9644
CEM. adlı üyeden alıntı
dostum hala motor almadınmı =)) bende suzukı gs 500 kawasaki er 5 arasında kalmıştım honda cbf 500ü seçeneklere ekledim iyice kafamı karıştırdım
Cem benim kafam daha karışık beycivan abininkini de karıştırdım 125 kt de karar kıldık ama her an hyosung alıp abi buna bakarmısın diyebilirim ayrıca beycivan abi çok samimi biri umarım yüzyüze tanışırsın bi gün yolun düşerse buralara ağırlamak isterim cem seni...
-
02 Mayıs 2012, 02:05
#9645
arkadaşlar slm ben sayfaya yeni katıldım 2. el bir mct aldım fakat durduğu yerde vites geçişleri okadar sağlıklı değil boşa almak resmen çile bu normal mi sorunmu var şimdiden teşekürler..
-
02 Mayıs 2012, 03:40
#9646
mctstk adlı üyeden alıntı
arkadaşlar slm ben sayfaya yeni katıldım 2. el bir mct aldım fakat durduğu yerde vites geçişleri okadar sağlıklı değil boşa almak resmen çile bu normal mi sorunmu var şimdiden teşekürler..
1 den 2 den boşa atmak sorun olmuyo ama 3 4 5 ten boşa atmak biraz sorun olabilir onuda debreji bırakıp biraz motoru yerinden oynatarak çözebilisin. bide şöyle bişey var ben çok nadiren 1 den boşa alabiliyorum genelde hep boşa atmak isteyince 2 ye geçiyo sonra 2 den boşa atıyorum. ama bu durum bizim motorlar için normal mi onu hiç merak etmedim :D
-
02 Mayıs 2012, 11:21
#9647
bu mct çok nazlı bir motor allahtan keyif için kullanıyorum. hazırlanıyorum gidiyorum üstüne oturuyourm marşa basıyorum her şey normal motor çalışmıyo biraz deniyorum baktım çalışimıyor pes edip gidiyorum. öğlen geliyorum deniyorum bir marşta çalışıyor namussuz. mantığını bulabilmiş değilim.
-
02 Mayıs 2012, 15:34
#9648
arkadaşlar slm ben sayfaya yeni katıldım 2. el bir mct aldım fakat durduğu yerde vites geçişleri okadar sağlıklı değil boşa almak resmen çile bu normal mi sorunmu var şimdiden teşekürler..
Kardeşim öncelikle belirtmek isterim ki mct nin vitesleri söylendiği gibi nazlıdır. Aynı durum bende de var yani, boşa geçmeme sorunu. Birazcık uğraşırsan ya da debriyaja basıp motoru ileri geri hareket ettirirsen boşa geçecektir. Ama yağ gibi boşa geçmesini bekleme. Boş vitesi kullanmadığım için benim açımdan hiç bir sorun teşkil etmedi şimdiye kadar. Ama bu senin motoruna özgü bir durum olduğunu sanmıyorum. Benimkinde de var çünkü. Ayrıca aşağıdaki resimde yuvarlak içine alınmış bölgeyi yağlamayı dene. Belki kısmen düzelir sorunun. Herkese kazasız sürüşler.
Arkadaşlar resimde çok net çıkmamış motorunuzda bakarsanız neresi olduğunu anlayacaksınız. Bu arada resim alıntıdır.
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
-
02 Mayıs 2012, 17:03
#9649
diğer bir sorumda şu motorumda Şase sanki bir jilet ile kesilmiş gibi kırılmış!!!!! 130. sayfadaki resimdeki olayın aynısı komple alsam 400tl kaynattırsam sıkıntı olurmu acaba ???
-
02 Mayıs 2012, 17:13
#9650
kaynağı düzgün bir yerde yaptırman gerek. bunu için işlemler motor tamamen soyulur şase açığa çıkar. kaynak yapılacak yerde boya kazılmalıdır. yoksa kaynak nufus edemez. sonra kaynak yapıulır sonra boyanır. sonra motor tekrar toplanır. bu işlemleri yapılmadan kaynak sadece geçici çözüm olur.
-
02 Mayıs 2012, 18:34
#9651
mctstk adlı üyeden alıntı
diğer bir sorumda şu motorumda Şase sanki bir jilet ile kesilmiş gibi kırılmış!!!!! 130. sayfadaki resimdeki olayın aynısı komple alsam 400tl kaynattırsam sıkıntı olurmu acaba ???
çok önemli bir bölgede degilmis oradan bır kac parça sökülse dahı tek yönden kaynak yapılıp ıdare eder dıye dusunuyrum
-
02 Mayıs 2012, 19:16
#9652
İzmir İl Temsilcisi
seneronline adlı üyeden alıntı
Cem benim kafam daha karışık beycivan abininkini de karıştırdım 125 kt de karar kıldık ama her an hyosung alıp abi buna bakarmısın diyebilirim ayrıca beycivan abi çok samimi biri umarım yüzyüze tanışırsın bi gün yolun düşerse buralara ağırlamak isterim cem seni...
o taraflardada motor araştırıyorum belki uygun düşürebilirsem gelebilrim hiç belli olmaz teşekkür ederim =) hyosung derken gtr 250denmi bahsediyosun benim kuzenımde var satıyor biraz tuzlu ama..
vites atma problemini fatih ve aliçoo çok güzel anlatmışlar benim durumda fatihin probleminin aynısı artık boş vitesi kullanmamaya alıştım bi hatta hiç olmasa daha iyimiş bazen 1den 2ye atarken boşta kalıyor bagırtıyorum motoru.
ARKADAŞLAR. bu arada benim mct'nin vizesi bitti vizeye götürücem nelere dikkat etmeliyim her yerinimi kontrol ediyorlar mesela arka stop camım çatlak zor farkediliyor ama sorun teşkil edermi bu kadar ince ayrıntı yapıyorlarmı _? cümleten saygılar...
---------- Post added at 18:16 ---------- Previous post was at 18:09 ----------
bu arada aliçoo benim ses problemi çözüldü usta benzin deposunu söktü oda kaynagını bulamadı ama depoyu boyamak için söktük taktıgımızda o tıkırtı sesi kesildi .
-
02 Mayıs 2012, 19:39
#9653
CEM. adlı üyeden alıntı
o taraflardada motor araştırıyorum belki uygun düşürebilirsem gelebilrim hiç belli olmaz teşekkür ederim =) hyosung derken gtr 250denmi bahsediyosun benim kuzenımde var satıyor biraz tuzlu ama..
vites atma problemini fatih ve aliçoo çok güzel anlatmışlar benim durumda fatihin probleminin aynısı artık boş vitesi kullanmamaya alıştım bi hatta hiç olmasa daha iyimiş bazen 1den 2ye atarken boşta kalıyor bagırtıyorum motoru.
ARKADAŞLAR. bu arada benim mct'nin vizesi bitti vizeye götürücem nelere dikkat etmeliyim her yerinimi kontrol ediyorlar mesela arka stop camım çatlak zor farkediliyor ama sorun teşkil edermi bu kadar ince ayrıntı yapıyorlarmı _? cümleten saygılar...
---------- Post added at 18:16 ---------- Previous post was at 18:09 ----------
bu arada aliçoo benim ses problemi çözüldü usta benzin deposunu söktü oda kaynagını bulamadı ama depoyu boyamak için söktük taktıgımızda o tıkırtı sesi kesildi .
Cem beycivan abiye kt 125 i götürdüm bugün pek içine sinmedi gibi hyosungu da götürcem kuzenin hyosungun ilanı var mı acaba yardımcı olurmusun bana..?
-
02 Mayıs 2012, 22:03
#9654
Cem kardeşim ben yalama olmuş bir vida buldum ama daha tamir etme fırsatım olmadı. Uygun bir zamanda onu kontrol edeceğim. Muayene için ben muayeneye full korumalı gittim. Kask, eldiven, deri mont dizlik vs. Adamlar öyle gördüğü için sanırım sadece lambalara baktılar yanıyor mu diye sinyallere filan. Freni kontrol etmek için 10 metre içinde arka tekeri kilitle dediler yaptım dediklerini. Sonra yolladılar. Benden sonraki motorcuyu( scooterdı sanırım), epeyi bir uğraştırdılar. Adamın kaskı bile yoktu. Bence sen de benim yaptığım gibi full korumalı git. Motoru bir şey sandılar sanırım
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
-
03 Mayıs 2012, 00:46
#9655
İzmir İl Temsilcisi
Aliçooo adlı üyeden alıntı
Cem kardeşim ben yalama olmuş bir vida buldum ama daha tamir etme fırsatım olmadı. Uygun bir zamanda onu kontrol edeceğim. Muayene için ben muayeneye full korumalı gittim. Kask, eldiven, deri mont dizlik vs. Adamlar öyle gördüğü için sanırım sadece lambalara baktılar yanıyor mu diye sinyallere filan. Freni kontrol etmek için 10 metre içinde arka tekeri kilitle dediler yaptım dediklerini. Sonra yolladılar. Benden sonraki motorcuyu( scooterdı sanırım), epeyi bir uğraştırdılar. Adamın kaskı bile yoktu. Bence sen de benim yaptığım gibi full korumalı git. Motoru bir şey sandılar sanırım
ehehehehe vallahi hiç gülecegim yoktu yazını okurken kendı kendime güler oldum :D bende öyle yaparım full korumalı giderim mctnin havası bi ayrı geçen arkadaşa dedim 10bin tlye aldım motordan anlamayan yiyor =).Bu arada bende ehliyet yok kursa yazıldım 1 ay sonra alıcam vizeye ehliyetsiz gitsem sorun olurmu acaba _? birde muayne ücreti falan ne kadar 52 tl sanırım _?
seneronline.. benim kuzen motoru satmış bile aradım sordum şimdi nette ilanını bulamayınca..ben bi süre hyosung 250 gtr kullandım bence 5 -6 bin tlden fazla verilmemesi gereken bir motor dışı büyük görüntü 10 numara fakat istedigini vermiyor 150den sonra hızlanmıyor makina zaten 250 cc 200 km beklenemezki =) senin ilk motorun olucagı için sana uçak gibi gelir fakat 600lük kullanan birine kamyon gibi gelir bence 6bin tlye çok daha kaliteli makine alınabilir örnegin kle 500 kawasaki er-5 kawasaki suzukı gs 500 yada bmw f650 bu saydıgım motorlar 5 ila 8 bin arasında degişir
-
03 Mayıs 2012, 16:19
#9656
mctstk adlı üyeden alıntı
diğer bir sorumda şu motorumda Şase sanki bir jilet ile kesilmiş gibi kırılmış!!!!! 130. sayfadaki resimdeki olayın aynısı komple alsam 400tl kaynattırsam sıkıntı olurmu acaba ???
aynı yerden benimkide kırıktı kırıkken çok uğraştım esmeme falan yapmıyo kırık kırık 2 kişi ile uzun yola da gittim büyük kasislerede düştüm hiç bişey olmadı. motorun şanzımandan dolayı arızası vardı yaptırmaya ustama verdim usta görmüş sağını solunu söküp argon kaynagı ile kaynatmıç üzerini temizlemiş boyamış hiç belli değil şimdi. Ama iki demiri nasıl hizaladı bilmiyorum benim denemediğim yöntem kalmımişti ama adam dümdüz jilet giibi yapmış. benden para almamıştı. ama sen motorcuya değil tornocıya yada sağlam bi kaynakçıya git sağını solunu kendin sök adam kaynatsın 5 10 lira bişey tutar. ama dikkat et kaynak yaparken demirin arkasına bi sac plaka gibi bişey koysun arka tarafa yanık izleri çıkmasın
---------- Post added at 15:19 ---------- Previous post was at 15:16 ----------
gelecek ay benim de muayne bitiyo. ehliyette yok kaskı takıp gidecem frenler sağlam farlar da iyi sis farına da bişey demezler heralde ama arka lastık bitik benim hafif kusur olarak geçmez mi
-
03 Mayıs 2012, 17:14
#9657
merhabalar.2 ay önce 2.el mct 250 aldım.motordan memnunum fakat aşırı benzin tüketiyor ilk başlarda anlamamıştım ama şimdi takip ettiğimde 10 tlye 40km anca yapıyor bu akşam bir oto tamircisi arkadaşımda karbüratörü temizlemeye çalışıcaz bunlarda karbüratör ayarı nasıl yapılıyor bilgisi olan varmı teşekkürler
-
04 Mayıs 2012, 10:38
#9658
Cem kardeşim ben motoru aldığımda muayenesi çoktan geçmişti o yüzden cezalı ödemiştim. Sonuç olarak net bir rakam bilmiyorum:D Ayrıca ehliyetin sorun olcağını hiç sanmıyorum, sonuçta motoru muayene ediyorlar bizi değil
Fatih kardeşim lastik dişlerini ölçüyorlar diye biliyorum iyice bir öğrenmende fayda var diye düşünüyorum.
Apeksx kardeşim motoru ilk aldığımda aynı sorun bende de vardı. Çok fazla yakıyordu motor. Öncelikle karbüratörden veya bir yerlerden benzin kaçırıyor mu onu kontrol et derim ben. Benim karbüratörün arasındaki conta çürümüştü yatmaktan ve oradan benzin kaçırıyordu. Dolayısıyla çok benzine az km gidiyordum. Yalnız nacizane tavsiyem işini bilen ve kitlemeyen bir usta bulmam.
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
-
04 Mayıs 2012, 13:16
#9659
-
04 Mayıs 2012, 17:40
#9660
motor genel görunum ıtıbarıyle temız km sı de az evraklar da sıkıntı yoksa muayene vergı olarak sıkı pazarlıkla 3500 anlasın derım
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)
Bu Konudaki Etiketler