Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
19 Nisan 2012, 17:25
#9581
İzmir İl Temsilcisi
_pLay_06 adlı üyeden alıntı
cem bujılerı kontrol ettın mı ? eger atesleme olmadıysa bır kac denemeden sonra muhtemelen akuyude yemıs bıtırme noktasına getırmıstır ?
Tşk ederim yardımcı oldugun için eksik olmayın =) vallaha bende öyle düşünüyodum ama bi 2nci vitese alıp vurdurayım dedim 3-5 denemeden sonra başardım 2nci viteste çalıştı motor ve 20dk gezdim motor resmen her yerınden su atıyor oturdugum koltuk dahi ıslaktı.Motor çalıştı problem yok fakat aklıma takılan akü durduk yerde neden bitti hiç böyle yapmazdı ben yagmurla alakası oldugunu düşünüyorum vurdurmadan önce 1 gram dahi marş almıyordu ses bile çıkarmıyordu şimdi çatır çatır çalışıyor birde yagmurdan sonra motorun her yerınden garip sesler gelmeye başladı gıcır gıcır gıcır gidiyorum motoru akşama ustama götürüp bi ayar çektireyim böyle içim rahat etmıyor kısacası arkadaşlar motoru yagmurda bırakmayın her türlü zarar =) saygılar..
Reklamlar
-
19 Nisan 2012, 17:36
#9582
CEM. adlı üyeden alıntı
hımmm kt 125 demek. hayırlısı olsun şimdiden =) Arkadaşlar bu sıralar izmirde yagmur durmak bilmiyor 2 gündürde benim macit yagmurda ıslanıp duruyor baştan aşagı wd 40la yıkadım pas tutmasın diye ama elektirik aksamına zarar verirmi diye endişeleniyorum yarın bi çalıştırayım bakalım çalışacakmı.. bu arada bu pazar izmir mt foça gezisi var yanlış hatırlamıyorsam izmirli olan arkadaşların katılması iyi olur diye düşünüyorum cümleten saygılar..
Saol Cem ilk motorum olması nedeniyle acemiliğimi atayım bununla sonra itane 250 cc bakıcam kendime
-
19 Nisan 2012, 20:29
#9583
İzmir İl Temsilcisi
bence acemilik atma düşüncesiyle bu kararı vermen biraz kötü olmuş inan 250 mctyi ilk deneyişinde çok rahat kullanacagına eminim motor kullanmak gerçekten basit zor olan trafikte motor kullanmak sürücülerin neler yapabilecegini kestirmek. zaten araba kullanıyosan trafik tecrübende vardır bence direk 250 cc ile başla illa mct 250 olsun demıyorum tabiki başka modellerde bakabilirsin çünkü 125cc yetmeyince onu satması falan ugraşıcaksın almışken direk 250 cc al derim keşke izmirde olsanda benim motoru kullandırtsaydım sana kendine gülersin tahminim megersem ne kadar kolaymış ben kendi içimde büyütmüşüm diye aynı şeyleri bende yaşadım çünkü =) ben motoru hyosung 250 gtr'da ögrendim 125 cc köylü motorları kullandıgımda onlar zor geldi bana inan hatta virajlarda falan yatıramıyosun direksiyonları bisiklet gibi geliyor falan.motor tutkusu git gide büyüyen bişi çünkü 125 cc alırsın insan nefsi 250 cc ister 250 alırsın oda yetmez 600lüge geçersin gün gelir oda yetmez =) İmkanın varsa direk 250 cclik ile başla derim.
-
19 Nisan 2012, 21:28
#9584
CEM. adlı üyeden alıntı
bence acemilik atma düşüncesiyle bu kararı vermen biraz kötü olmuş inan 250 mctyi ilk deneyişinde çok rahat kullanacagına eminim motor kullanmak gerçekten basit zor olan trafikte motor kullanmak sürücülerin neler yapabilecegini kestirmek. zaten araba kullanıyosan trafik tecrübende vardır bence direk 250 cc ile başla illa mct 250 olsun demıyorum tabiki başka modellerde bakabilirsin çünkü 125cc yetmeyince onu satması falan ugraşıcaksın almışken direk 250 cc al derim keşke izmirde olsanda benim motoru kullandırtsaydım sana kendine gülersin tahminim megersem ne kadar kolaymış ben kendi içimde büyütmüşüm diye aynı şeyleri bende yaşadım çünkü =) ben motoru hyosung 250 gtr'da ögrendim 125 cc köylü motorları kullandıgımda onlar zor geldi bana inan hatta virajlarda falan yatıramıyosun direksiyonları bisiklet gibi geliyor falan.motor tutkusu git gide büyüyen bişi çünkü 125 cc alırsın insan nefsi 250 cc ister 250 alırsın oda yetmez 600lüge geçersin gün gelir oda yetmez =) İmkanın varsa direk 250 cclik ile başla derim.
Cemm kafamı karıştıyosun yaptrcaksn bir delilik alıca cometi off neyapsammm ..:(
-
19 Nisan 2012, 22:50
#9585
işte böyle her akıldan yola çıkarsan ya 10 tane motorun olur yada hiç olmaz şener. Birisinde karar kılıp ona yoğunlaşıp o motorun artı ve eksilerine odaklanmak lazım. Neticede senin ilk motorun ilk tecrüben herkes bu işe hafif kullanımı basit sorunu az ve halledilebilir bir motorla başlar ve zamanla altındaki motorun yetersiz olduğunu anlayıp büyüğünü alır. KT 125 aldıktan sonra değil alma aşamasında benden yardım alman lazım artık aldıktan sonra yapılacak birşey yok. Yoksa bu iş için ayrılan paran boşa gidip hayal kırıklığı yaşayabilirsin.Cem önce sağanak yağmur altında motoru bıraktın sonra da marşa bastın aslında büyük bir hata olmuş. Motorun elektrik tesisası çok zayıf içine giren su kısadevre yaptırıp şaseye neden oluyor. Bu nedenle motorun sargılarından tut ta beynine kadar yanabilirdi. Allahtan akün kısadevreden iyice zayıflamışta birşey olmamış. Vurdurarak bile çalıştırman yanlış.İiyice heryerini kurutacaksın bujilerin içine kolay kolay su girmez ama sağ sol elçiklerin üzerindeki sinyaller korna ve diğer butonların içine kolayca girer.Kontağın içine bile girse adamın belini bükücek masraflar kapında demektir. Dikkatli olmak lazım.Herkese hayırlı cumalar.
-
19 Nisan 2012, 23:06
#9586
bence acemilik atma düşüncesiyle bu kararı vermen biraz kötü olmuş inan 250 mctyi ilk deneyişinde çok rahat kullanacagına eminim motor kullanmak gerçekten basit zor olan trafikte motor kullanmak sürücülerin neler yapabilecegini kestirmek. zaten araba kullanıyosan trafik tecrübende vardır bence direk 250 cc ile başla illa mct 250 olsun demıyorum tabiki başka modellerde bakabilirsin çünkü 125cc yetmeyince onu satması falan ugraşıcaksın almışken direk 250 cc al derim keşke izmirde olsanda benim motoru kullandırtsaydım sana kendine gülersin tahminim megersem ne kadar kolaymış ben kendi içimde büyütmüşüm diye aynı şeyleri bende yaşadım çünkü =) ben motoru hyosung 250 gtr'da ögrendim 125 cc köylü motorları kullandıgımda onlar zor geldi bana inan hatta virajlarda falan yatıramıyosun direksiyonları bisiklet gibi geliyor falan.motor tutkusu git gide büyüyen bişi çünkü 125 cc alırsın insan nefsi 250 cc ister 250 alırsın oda yetmez 600lüge geçersin gün gelir oda yetmez =) İmkanın varsa direk 250 cclik ile başla derim.
Seneronlie,
Cem kardeşime kesinlikle katılıyorum. Ben de gözümde büyüterek almıştım. Ama daha önce de yazdım bisiklet kadar rahat bir motor mct. Eğer 125'lik alırsan en fazla 2-3 ay sonra yetmeyecek size ve keşke 250'lik alsaymışım diyeceksiniz. Beycivan abinin dediklerini aynen uygulayın. Bir motora odaklanın ve onu alın. Beycivan abiyle aynı yerde yaşıyorsunuz çok şanslısınız yani. Şahsi fikrim motor alırken direk ona gösterin. Ben sizin yerinizde olsam her gün rahatsız ederdim kendisini heralde:D (Gerçi Ankara'dan bile rahatsız ediyorum). Ben direk mct'ye odaklandım 6 ay kuryelik yaptım ve param denkleşince aldım(tabiki iyi bir motor düşürünce). Sizin hissettiklerinizi çok iyi anlıyorum. Ben motorun şatışını aldıktan sonra sürdüm motorumu ve kendi içimde çok büyütmüşüm. Ama direksiyona oturup ilk turunuzu attıktan sonra öyle bir rahatlıyorsunuz ki. İşte budur iyi ki almışım diyorsunuz. Bence acele etmeyin. Önce modele karar verin ve temiz bir motor bulmaya çalışın. Bu konu da Beycivan abiden yardım almayı da unutmayın. Umarım gönlünüze sinen bir motor alırsınız. Herkese selamlar, saygılar...
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
-
20 Nisan 2012, 00:51
#9587
İzmir İl Temsilcisi
Beycivan adlı üyeden alıntı
işte böyle her akıldan yola çıkarsan ya 10 tane motorun olur yada hiç olmaz şener. Birisinde karar kılıp ona yoğunlaşıp o motorun artı ve eksilerine odaklanmak lazım. Neticede senin ilk motorun ilk tecrüben herkes bu işe hafif kullanımı basit sorunu az ve halledilebilir bir motorla başlar ve zamanla altındaki motorun yetersiz olduğunu anlayıp büyüğünü alır. KT 125 aldıktan sonra değil alma aşamasında benden yardım alman lazım artık aldıktan sonra yapılacak birşey yok. Yoksa bu iş için ayrılan paran boşa gidip hayal kırıklığı yaşayabilirsin.Cem önce sağanak yağmur altında motoru bıraktın sonra da marşa bastın aslında büyük bir hata olmuş. Motorun elektrik tesisası çok zayıf içine giren su kısadevre yaptırıp şaseye neden oluyor. Bu nedenle motorun sargılarından tut ta beynine kadar yanabilirdi. Allahtan akün kısadevreden iyice zayıflamışta birşey olmamış. Vurdurarak bile çalıştırman yanlış.İiyice heryerini kurutacaksın bujilerin içine kolay kolay su girmez ama sağ sol elçiklerin üzerindeki sinyaller korna ve diğer butonların içine kolayca girer.Kontağın içine bile girse adamın belini bükücek masraflar kapında demektir. Dikkatli olmak lazım.Herkese hayırlı cumalar.
Beycivan abi bilgilendirdigin için teşekkür ederim çok büyük hata yaptım yagmurda bırakmakla acayipte pişmanım motorun elektirik tesisatı resmen kafayı yedi desem yeridir =((.. ayrıca aküm jarz olmuyor artık .. vurdurarak çalıştırdım kullandım kullandım 5dk sonra denedigimde marş alıyor ama aradan 1 saat geçince çalışmıyor. bazende 5dk bile degil motoru kapatıp kapatmaz üstünden kalkınca elektirik tık diye gidiyo hiç bir aksam çalışmıyor. marşa bastıgımda aküden tıkkkk! diye bir ses geliyor ve motorda çalışmaya dair hiç bir ses yok..problem nerde anlayamadım..Vallaha beycivan abi içimdeki motor sevdası çok farklı artık motoru tamir ettirmek istemıyorum ustaya verdigim paradan degil parçalarını tek tek ögrenmek neresınde ne var ne yok anlamak istiyorum hatta yeterli bilgiye ulaşınca kendi motorumu tasarlamak bile istiyorum hayallerim çok üst seviyede... şimdilik ise yagmurda motorun kesinlikle bırakılmayacagını ögrenmiş oldum çok yol almam lazım abi saygılar =)
seneronline.
kafanı karıştırdıgım için özür dilerim inan tek istegim yardımcı olabilmekti sana son tavsiyem bi şekilde vitesli motor kullanmayı ögrenip almak istedigin motorları teker teker deneme sürüşü yapman.Beycivan abinin tecrübesinden yararlandıgın için çok şansılısın keşke bende aynı ilde olsaydım =)
Aliçooo.
yaşadıklarım ve hissettiklerim sizinle aynı motor alma esnasında bende aynı duygular içersindeydim =)
-
20 Nisan 2012, 00:56
#9588
Valla aliço kardeşim Şener ile aynı ilçedeyiz kendisini şahsen tanımıyorum görsem belki " yaw sen miydin" diyeceğim biriside çıkabilir piyangodan. Ama motoru alıp geldikten sonra yapacak birşey yok bize düşen ona motorunu sevdirmek sorunları olunca yardımcı olmak.mct 250 bandırmada benim bildiğim 3 4 tane var aslında. Bizim burda mct tutulmadı nedense. Bandırma öyle büyük bir yer değil ama küçükte sayılmaz yani. Gezicek yerler açısından Türkiyede ilk sıralarda.Dibimizdeki Kapıdağ yarımadası zaten yeter artar.Aliço senin araman beni hep mutlu eder kardeşim biz burda abi kardeş gibiyiz.Bu arada bugün mct nin ramzey 250 den 20 cm uzun olduğunu anladım. Sanırım bu motorun uzun yolda sürücüyü rahat ettirmesine + bir neden daha buldum. Saygılar.
-
20 Nisan 2012, 01:25
#9589
Beycivan adlı üyeden alıntı
işte böyle her akıldan yola çıkarsan ya 10 tane motorun olur yada hiç olmaz şener. Birisinde karar kılıp ona yoğunlaşıp o motorun artı ve eksilerine odaklanmak lazım. Neticede senin ilk motorun ilk tecrüben herkes bu işe hafif kullanımı basit sorunu az ve halledilebilir bir motorla başlar ve zamanla altındaki motorun yetersiz olduğunu anlayıp büyüğünü alır. KT 125 aldıktan sonra değil alma aşamasında benden yardım alman lazım artık aldıktan sonra yapılacak birşey yok. Yoksa bu iş için ayrılan paran boşa gidip hayal kırıklığı yaşayabilirsin.Cem önce sağanak yağmur altında motoru bıraktın sonra da marşa bastın aslında büyük bir hata olmuş. Motorun elektrik tesisası çok zayıf içine giren su kısadevre yaptırıp şaseye neden oluyor. Bu nedenle motorun sargılarından tut ta beynine kadar yanabilirdi. Allahtan akün kısadevreden iyice zayıflamışta birşey olmamış. Vurdurarak bile çalıştırman yanlış.İiyice heryerini kurutacaksın bujilerin içine kolay kolay su girmez ama sağ sol elçiklerin üzerindeki sinyaller korna ve diğer butonların içine kolayca girer.Kontağın içine bile girse adamın belini bükücek masraflar kapında demektir. Dikkatli olmak lazım.Herkese hayırlı cumalar.
Beycivan abi arkadaşımla konuştum ve kt 125 aldim gibi birşey oldu sözümden dönemem ayrıca komik bi rakama aldım sayılır o yüzden teknik anlamda senden yardım isticem ve değerli görüşlerine başvurcam.
Söz verdim dönemem artk bu saatten sonra elimizdekinle ne yaparız ona bakıcam abi bu arada yardımcı olmaya çalışan herkese çok teşekür ederim tanışmıyoruz ama gerçekten hepinizi kendime yakın hissettim sağolun arkadaşlar...
Ayrıca mct 250 sayfasını kt 125 e çevirdiğim ve bilgi kirliliği yaptysam tekrar tekrar özür dilerim ...
-
20 Nisan 2012, 01:55
#9590
Benim şahsi görüşüm. basamak basamak ilerlenmesi 2 3 yıl hero puch kullandım 2 vites olanından. sonra mct bence çok büyük yanlış yaptım. bi mtor için az mı çokmu bilmiyorum ama 8bin 9bin km yaptım mct ile ve ben hala tam olarak mct kullanıyorum diyemiyorum. çünkü motor kullanmak çok büyük tecrübe istiyo. bizler kullandıgımız için bize çok çok az geliyo mct nin gücü. Ama yeni başlayan biri için bence fazla. Yeni başlayanlar için motorun gaz kolunu yavaş yavaş sonuna kadar açmak gibi bi zenk yok dünya da. Resimlerde gördüğüm kadarıyla çoğu mct de koruma demiri yok. Motor 160 kg bırakın 100 ü 110 u 50 60 km ile giderken motorun devrildiğini düşünün. Söylediğim kesinlikle yanlış anlaşmasın benim biraz kendimi ifade edememe sorunum var o yüzden yanlış bi anlaşılma olmasın. Her insanın yeteneği farklıdır. Kimisi 10 günde öğrenir kimisi 10 yılda öğrenemez. böyle bi durumda 250 cc ölüm makinası olabilir. İnanın ben motorun üstüne bindiğim zamam herşeyi unutuyorum sıkıntı stres üzüntü herşeyi. ama annem benim motorun üstünde olduğumu hiç unutmuyor.
-
20 Nisan 2012, 01:58
#9591
Bu arada beycivan abi ben cumartesi izinliyim seninle tanışmak isterim senin işyeri nerdeydi acaba ..?
-
20 Nisan 2012, 12:29
#9592
Şener kardeşim bizim burada yazdıklarımız sadece birer öneri. Tabi ki sen hangisini istiyorsan, sana hangisi uyuyorsa onu alacaksın. Kimse kt 125 değil mct alacaksın kardeşim diyemez sana. Bizim yazdıklarımız kendi yaşadıklarımız, hissettiklerimiz. Ben motoru alalı hemen hemen 1 sene oldu şuan gücü beni yeterince tatmin ediyor. Ama tabi ki gönlümde daha büyük bir motor var. Şunu belirtmeden edemeyeceğim arkadaşına söz verdin diye almak zorunda değilsin bence. Tamam sana sonuna kadar katılıyorum arkadaş için çiğ tavuk bile yenir ama bu senin hayatın, söz verdin diye kendini mecbur hissetme bence. Alımını yapmadan önce bir Beycivan abiye göster motoru derim ben.
Beycivan abi çok teşekkür ederim ne zaman arasam hep ilgilendin, uğraştın benimle. Dediğin gibi buradaki insanlar birbiriyle yüzyüze tanışmamış olsa bile aralarındaki ilişki abi kardeş ilişkisi. Yani siz böyle hissettirdiniz bize ve tabi ki diğer arkadaşlar da. Teşekkür ederim şahsım adına.
Fatih kardeşim size kesinlikle katılıyorum. Ben motoru aldıktan sonra ertesi gün ustaya gittim. Yağını değiştirdim, bujileri değiştirdim, hava filtresini değiştirdim ve koruma demiri taktırdım. Dediğin gibi motor çok ağır düşse hasar görür ama bence daha önemlisi biz zarar görebiliriz. Koruma demirini sadece motoru koruyor gibi düşünmemek lazım. Canımız motordan çok çok daha önemli. Herkese sevgiler, saygılar.
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
-
20 Nisan 2012, 13:38
#9593
sener daha önce yazdım işyerimi şmg lisesinin altında eski inzibat karakolu karşısında Çözüm Bilgisayar.Koruma demirini ben kesinlikle öneriyorum sürücünün bacaklarının kırılmamasına yararı var. Nasıl ki kaskın takılmasında büyük bir fayda var ise sağlam bir fren düzgün bir aydınlatma aşınmamış bir lastik bunlar gibi hayati önem arzediyor. Herkese hayırlı cumalar.
-
20 Nisan 2012, 14:41
#9594
Arkadaşlar 1 saat önce motoru kaldırıma park etmekten 72 TL ceza yemişim. Şikayet üstüne cadde üstündeki bütün motorlara ceza yazılmış. Oysa ki kaldırımı da engel olmuyordu. Dikkat ederim çünkü kapatmamasına. Benim ağzım yandı sizler de dikkatli olun arkadaşlar. Hayırlı cumalar...
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
-
20 Nisan 2012, 15:06
#9595
nerede yedin genellikle hiç ceza yazmıyorşlardı.
-
20 Nisan 2012, 16:10
#9596
Ankara Bestekar sokakta yedim. Cafenin biri şikayet etmiş. Sanırım kuryeleri şikayet etmiş tam bilgim yok, motorlu polis de sokakta kaldırıma park etmiş bütün motorlara yazmış geçmiş. Yav kaldırımı kapatsam tamam eyvallah hakettim diycem ama motor olmasa dahi insanların geçeceği bir yer değil.
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
-
20 Nisan 2012, 19:25
#9597
Mesele o değil kardeşim.Polislere her zaman bahane lazım zaten. İç işleri bakanlığı Trafik bürolarına kendi ihtiyaçlarını karşılayabilir gözüyle baktıkça onlarda vatandaşa yerli yersiz ceza yağdırıyor. Olmadık yerde olmadık zamanda herkesin başına gelebilir. 72 lirada az para değil yani.
-
20 Nisan 2012, 21:00
#9598
İzmir İl Temsilcisi
Bende hep kaldırıma koyuyordum sebebi arabaların motoruma çarpmasından dolayı adam çarpıyor üstünede kaçıp gidiyor olan bize oluyor..
-
21 Nisan 2012, 21:15
#9599
Beycivan Abi geldim dükkana 15 dk sonra gelicek dedi stajyer çocuk bekledim 1 ssaat kadar geledin işim vardı bende gittim başka zamana kaldı tanışamız kısmet deilmiş....
-
21 Nisan 2012, 22:20
#9600
Geldiğini öğrendim o esnada bir hasta ziyaretindeydim cep telefonumda dükkanda kalmış kusura bakma kardeş ama muhakkak yine beklerim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)
Bu Konudaki Etiketler