[QUOTE=bpk;2648332]Motorun satıldığı çevrelerde usta bulmak biraz zor aslında benim oturduğum merkezden de oraya bir usta götürmek sıkıntı olabilir . Acaba yıllardır motor deneyimi olan bir abimle gitsem o da yardımcı olabilir mi bana bu konuda ?[/QUOT
Yani orası sana kalmış güveniyosan eger bilir kişinin sözüne ona göstermende yeterli tamamen senlık bı durum. mesela kendımden örnek vereyim ben almadan evel samimi oldugum ustama götürdüm motorun her yerını kurcaladı bindi gezdi eksıklerını söyledi yaptırcaksan al dedi. mesela yaptıgı şeylerden bir kaçını söliyim motorun rolantisini en düşük seviyeye getirirp ne zaman stop ettgine ve motorun düşük rolantide ne kadar sarsıntılı çalıştırgına baktı hatta kontak yerıne başka anahtar sokup çalıştırmayı denedi ve başardı buda degişçek demişti. ben A-Zye kontrol ettrıp aldım şuanda allaha şükür memnumum ustamın sözüne güvenip aldım .Bu arada forumda 2nci el motor alınırken dikkat edilmesi gerekenlerle ilgili yazılar var onları okuyarak kendınde ögrenebilirsin
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...82322250/detay
sahibiyle konus. eger gıdıp alma sansın varsa olabılır dıye dusunuyorum. guzel duruyor tam ınceleyıp okuyamadım . gorunce sana msj atmak ıcın lınkını aldım sadece.
Cem seni tebrik ediyorum iyi bir gözlem yeteneğin var kardeşim o motordaki eksoz boğazındaki pas iyiye işaret değil. Bunu farketmişsin bende resme ilk baktığımda onu gördüm malesef çoğu arkadaş sadece bakıyor ama göremiyor. Bu motorun genelde sağ silindiri sık sorun çıkartıyor önce ısınıp geç soğuyor. Aynı durum ramzey 250 lerde de var. Bu eksoz boğumu hararet gördüğü için diğer renk parlak krom gibi burası kurumlu kalıyor. Aynı zamanla kurumlu kısmın bujisi sık arıza yapar. Bu resimdeki motor temiz ancak bilirkişi ile bakılması şart. Yani sadece üstüne binip "oo güzel kaçıyor " demekle motora para verilmez. Sonra herkes motora biner ama motorun motor kısmından anlamaz.resimler aynadaki suretimiz gibidir asla gerçeği temsil etmezler. Motorun yanına bir gidersin resimdeki ile alakası olmadığını da görebilirsin. Ben çok öyle gittim almadan geri döndüğüm oldu. Birde kendini mct de şartlandırma.Yani bende bu forumda yıllarca yazıyorum ama ramzey kullanıyordum mct hiç olmadı ama çok bindim dolaştım söktüm taktım el değmedik yeri kalmadı. İnşallah aradığın motoru bulursun kardeşim.Cem foruma dört elle sarılman bizi mutlu ediyor kardeşim. ikinci ilandaki motorun resimleri net değil jantları regal raptora benziyor.Dediğim gibi çok motor var ancak gidip görmek gerekiyor.
Haftasonu memlekete gittik geldik forum canlanmış. Forumu canlandıran sürekli paylaşımlarda bulunan arkadaşlara teşekkür ederim.
seneronline
Mct benim ilk vitesli motorumdur. Öncesinde uzun süre scooter kullandım. Endişeni anlıyorum çünkü aynısını ben de yaşadım. Acaba kullanabilir miyim, rahat mıdır, nasıldır vs. Ama motorla ilk turumu attıktan sonra hiç birinden eser kalmadı. Bana bisiklet gibi rahat geldi motor. Tabi ki bir alışma süresi olacak ama benim demek istediğim hiç yabancılamadım motoru. Benim için en rahat hız 80-90 km arası. Ayrıca 200-300 km lik yola rahat giderbilirsin. Giden arkadaşlarım var hiç sorun yaşamadılar. Kendi tercihim olarak ben daha o kadar uzun yol yapmadım. Hem fırsatım olmadı, hem de lastik patlamasından korkuyorum. Özetleyecek olursa; ilk defa kullanacaksan mct yi çok rahat, uzun yola gider, parça bakımından ekonomik bir motor. Keyif için alacağını düşünürsek mct öneririm. Saygılar.
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
Aliço işyerim hava üssüne yakın olduğu için kalkıp inen uçakların gürültüsünden konuşamadık özelden msj attım ama senin sorunun mct ve ramzey forumlarında kritik sorunlar arasında yer alıyor. Genelde motorların karbüratörleri çok konbine bir düzeneğe sahiptir. İçerisinde kılcak damarlar gibi tel inceliğinde yakıt kanalları vardır.Gaz telinin kumanda ettiği gaz kelebeği ve gaz pistonu( diğer adıyla gaz fişeği) vardır. Bütün parçalar birbirine bağlı ve birlikte çalışırlar. En alt kısımdaki tahliye vidasının olduğu aşağı kısımda şamandıra mevcuttur. Karbüratörün parçalarının birleşme yerlerinde keçeler mevcuttur.Motor servislerinde işgüzar işi bilmez ustaların yüzünden takılıp sökülen karbüratörler bir daha randıman vermek şöyle dursun git gide motorun diğer mekanik aksamlarınıda bozmaktadır. Ben genelde oto karbüratörcülerine götürmenizden yanayım. Yani sırf karbüratör işi yapan tamirciler var. Bu malzeme sık arıza yapmadığı için motor servisleride üzerine çok aşikar değildir. Senin ifadene bakılırsa sabah çalıştırdığımda motor zorlanıyor boğuluyor ne zaman ki altaki tahliyeden benzini salıyorum sonra düzeliyor diyorsun. Demekki şamandıra kabı ağzına dek yakıtla dolu olduğundan pistonlara fazla yakıt gidiyor ve buji ateşleme yapmak için yeterli oksijen seviyesine ve kıvılcım alanına ulaşamıyor. Kısaca özeti bu.Sana önerim tamir ettirene dek motoru park ederken rolantide benzin musluğunu kapat ve bütün yakıtı tükettir. Saygılar.
Beycivan abi çok teşekkür ederim. Fırsat bulduğum en kısa zamanda güzelce temizleteceğim karbüratörü. Geçici olarak dediğinizi aynen uygulayacağım. İlginiz ve zamanınız için tekrar çok teşekkür ederim ve tecrübelerinizi bizimle paylaştığınız için. İyi günler, iyi çalışmalar.
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
Bende teşekkür ederim sizlerde forumda olduğunuz için ve paylaştığınız için mutluyum.İyi günler
seneronline sen beni dinle kardeşim tek silindirli motor her zaman daha az sorun yaratır kt 125 mondial grubundaki en sevidiğim motorların başında geliyor.Tek kişi sürüşü çok keyifli hafif ve parçaları bol bir motor.Ama mct250 alırsanda aliçonun dediği gibi temiz ve karbüratöründe hiç sorunu olmayanını bul.
Beycivan kt 125 e bende sıcak bakıyorum ilk motorum olacak olması ucuz yedek parça ve az yakıt sarfiyatı beni kendisine çekio.Acemiyiz sonuçta düşeceğiz ve tabi çok gezecegiz ama mct 250 de başka bir havası var kendince ama almadan önce senin şahsi fikrini almaya gelicem ilgin için saol herkese kazasız belasız sürüşler dilerim...
Beycivan abi dediklerine son derece katılıyorum azda olsa arkadaşlara yardımcı olabildiysem ne mutlu bana =) abi izmire geldiginde haberini beklıyorum saygılar..
Tamam Cem.şimdi ben Ramzey qm 250 choper formunda birkaç yerde daha yazıyorum. orda da izmirli arkadaşlar var. Muhakkak gelmeye çalışacağım senide ararım merak etme.Seneronline bende kt 125 veya seyhan 150 gibi bir motor bakıyorum bu yazı bana geçirecek şu kapıdağ turlarını yapabileceğim kadar olsa yeter. zaten kapıdağı gezerken en sonunda ocaklar tepesine barakayı kurucam.Biz Bandırmada olmakla çok şanslıyız her yerimiz deniz dağ orman gezilcek o kadar çok yer varki.Senin işyeri tam nerdeydi gözüm.
Beycivan kt 125 de karar kıldım 2005 model kusurları var ama büyütülecek bir şey yok motoru sana getirecem alayım mı almayayım mı diye değil neler yapabiliriz nesi eksiktir diye değerli görüşlerine ihtiyacım var
Bu arada Bandırma çıkışında Ekin Ata Yağ Fabrikasında laborantım benim işyerim burada yani...
hımmm kt 125 demek. hayırlısı olsun şimdiden =) Arkadaşlar bu sıralar izmirde yagmur durmak bilmiyor 2 gündürde benim macit yagmurda ıslanıp duruyor baştan aşagı wd 40la yıkadım pas tutmasın diye ama elektirik aksamına zarar verirmi diye endişeleniyorum yarın bi çalıştırayım bakalım çalışacakmı.. bu arada bu pazar izmir mt foça gezisi var yanlış hatırlamıyorsam izmirli olan arkadaşların katılması iyi olur diye düşünüyorum cümleten saygılar..
Ve sonuç kötü oldu motor çalışmıyor =/ dün yagmurda baya bi ıslandı bu sabah çalışacakmı diye denedım bir kere marşa bastım jıjıjı hafif çalışcakmış gibi oldu ve bir dahada hiç bir şey olmadı 2nci 3ncü denememde elektirik bile gelmıyor çalışması için . sinyalleri denedım onlarda kesik kesik yanıyor motora az buz elektirk geliyor marşa bastıgımda bütün elektirik çekiliyor fakat yine tık yok çalışmaya dair hiç bişi yok sebeb ne olabilir sizce ne yapmalıyım akü kutup başlarında falan oksitlenme olabilirmi _?
Şu an bu konu içerisinde 17 kullanıcı var. (0 üye ve 17 misafir)