Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
08 Nisan 2012, 14:46
#9501
Beycivan adlı üyeden alıntı
bealmoth kardeşimizin sattığı motoru sitedeki arkaDAŞLardan arayan var ise alabilir fiyatıda uygun gözüküyor. Aliço kardeşim asıl ben size teşekkür ederim. Beni aramakla hal hatır sormakla onurlandırıyorsunuz. Elimizden gelen neyse yardımcı olmaya gayret ederim. Egsoza rontgen filmiyle ses modifiyesi işini kısaca anlattım basit bir olay. akü olayındada bir hatırlatma yapmak istiyorum akünün kutup başlarına birer parmak kadar gres yağı sürüp bırakırsanız çok iyi olur.
Beycivan abi takdiriniz için teşekkürler. Bu tarz, başlangıç motoru olarak addedilen motosikletlerde, alıcı genelde kendi bulunduğu şehirde seçeneklerini belirliyor. O yüzden 2. el biraz yavaş oluyor Düşünen arkadaşlar olursa yardımcı oluruz. Cem. Geçmiş olsun.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...0166055/detay/
Reklamlar
-
08 Nisan 2012, 15:03
#9502
Geçmiş olsun Cem. Koruma demiri motorda çok büyük zorunluluk. Ben de kaç kere düştüm ama koruma demiri sağolsun ayağım altında hiç sıkışmadı. Az bişey benzin döküldüyse o normal ama şakır şukur akıyorsa bir yerleri çatlatmış olabilirsin. MCTnin frenleri gayet iyidir aslında arkadan telden sıkıştırınca olmuyorsa kampana aşınmış olabilir ona bir baktır, önemli. Dururken de sadece arka frene yüklenme, arka frenle hızı düşürüp sonra ön frenle durmaya alıştır kendini. Tekrardan geçmiş olsun.
Önemli olan nereye varacağın değil, yaptığın yolculuktur.
-
08 Nisan 2012, 15:08
#9503
CEM. adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bu arada az evel ufakta olsa bir kaza geçirdim eve daha yeni geldim.. kuzenımle beraber gece gece ufak bir sahil turu yapalım dedik onun moturu gtr 250. önümde 80 ile giderken bir anda frenlere bastı hatta okadar ani bir duruş sergilediki arka tekerini kitledi.. benimde takip mesafem azdı malesef duramadım ama sert bir şekilde çarpmadım çarpana kadar hızımı baya bir düşürdüm saga kaçamadım araba geçti yanımızdan. arkadan çarptıktan sonra oda yalpaladı fakat gaz verdi geri toparladı . ben çarpmanın etkisiyle direksiyon hakimiyetini kaybettim ve düştüm sag ayagım motorun altında kaldı birlikte 3 metre sürüklenmişizdir dizim yaralandı birazda ellerim başka bir şey yok.. gelelim motora düşer düşmez stop etmedi ve stop etmemesiyle birlikte benzin dökmeye başladı buda beni çok korkuttu. motoru stop etip saga çektim motor ilk 5dk çalışmadı nedense. sonra bekledik ne yapalım ne edelim diye bir denedik çalıştı. sag ayna kırıldı carbon sinyalimin camı hafiften çatladı egsozda çizikler meydana geldi en çok canımı sıkanda sanki direksiyon gidonu hafif saga çekti tekrardan eve dönerken motorun eski tadı tuzu kalmamıştı.. ben mctyi yeni aldım ayrıca birde cbr 'ım var onun frenlerine alıştıgım için bunun frenleri bana tutmuyor gibi geliyor ama anlamış degilim acaba arka fren sizlerdede çokmu kötü _? kampanaya bakıp birazcık vidasını kendime dogru sıktım biraz daha iyi tuttu fakat fren pedalı çok sert frene basmak bile yoruyor adamı . acaba balatalarmı bitik bunu nasıl anlarım _? yarın motora wd 40 banyosu yaptıracagım bir çok yeri ufaktan pas tutmuş.. fakat mctden yinede sogumadım oturuş posizyonu beni çok tatmin ediyor cbrda kendimi çok kasıyordum bileklerimde ciddi bir agrı mevcut. bu arada koruma demiri farz listeme onuda ekliyorum..Motorun sırt destegini üçgen şeklinde yapanlar var nerden temin edebilrim acaba çok hoş duruyor ayrıca çamurluguda kısaltacagım fotolarını en yakın zamanda eklerim.
kardesım oncelıkle gecmıs olsun . uzuldum kaza gecırmene. yag konusundada bılgı verecek olursam motoruna 1,8 lt yag koymalısın 1 lt az gelır 2 lıtre cok gelır motor yag atmaya baslar. sen 1,8 lt koy en ufak sorun yasarsan burdan bıldırebılırsın. ama emınım yag konusunda sıkıntı yasamazsın.
-
08 Nisan 2012, 18:48
#9504
merhabalar arkadaşlar. bir sorum var size şu röntgen-egzoz olayını aradım bulamadım beycivan abi anlattım diyor ama bilen varsa bi yardımcı olabilirmi? teşekkürler
-
08 Nisan 2012, 19:33
#9505
Asi_78 adlı üyeden alıntı
merhabalar arkadaşlar. bir sorum var size
şu röntgen-egzoz olayını aradım bulamadım beycivan abi anlattım diyor ama bilen varsa bi yardımcı olabilirmi? teşekkürler
kardeşim o olayı beycivan abi bana telefonda anlattı ygun oldugu için nete pek bakamıyor o yüzden cevaplayamadı. benim anladıgım kadarıyla da filmi darbuka gibi egzozun başına kelepçe ile geriliyor. Sonra u şeklinde kesiliyor. egzoz hava ufledikçe perde gibi açılıp kapanıyor. anladığım kadarıyla beycivan abi pek musait degildi pek ayrıntılı öğrenemedim. Beycivan abi nete girdiginde resme bakar o onayladığında uygula bence. yani emin değilim
http://imageshack.us/photo/my-images/859/adszxwm.png/
http://imageshack.us/photo/my-images/859/adszxwm.png/
---------- Post added at 18:33 ---------- Previous post was at 18:30 ----------
beri bana tam olarak resim eklemeyi öğretsin
-
09 Nisan 2012, 00:55
#9506
teşekkür ettim anlattığın için :
-
09 Nisan 2012, 04:51
#9507
İzmir İl Temsilcisi
lycantrophic adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun Cem. Koruma demiri motorda çok büyük zorunluluk. Ben de kaç kere düştüm ama koruma demiri sağolsun ayağım altında hiç sıkışmadı. Az bişey benzin döküldüyse o normal ama şakır şukur akıyorsa bir yerleri çatlatmış olabilirsin. MCTnin frenleri gayet iyidir aslında arkadan telden sıkıştırınca olmuyorsa kampana aşınmış olabilir ona bir baktır, önemli. Dururken de sadece arka frene yüklenme, arka frenle hızı düşürüp sonra ön frenle durmaya alıştır kendini. Tekrardan geçmiş olsun.
benim mctnin frenler çok kötü ön yine iyi ama arka fren ölmüş köküne kadar basarsam anca duruyor.balata siparişi verip ustaya degiştirticem inş düzelir. benzin baya döküldü aslında çünkü depo kapagı tam kapanmıyo hafif kenarlarda boşluk var normalmıdır bilmiyorum.koruma demirini en yakın zamanda halledicem.bu arada o vidayı sıkıştırdım motorda frene basmadan kendınden arka teker hafiften frenliyor çekişi düşürüyor balatalarda aşınır o şekilde tahminim.
---------- Post added at 03:51 ---------- Previous post was at 03:48 ----------
_pLay_06 adlı üyeden alıntı
kardesım oncelıkle gecmıs olsun . uzuldum kaza gecırmene. yag konusundada bılgı verecek olursam motoruna 1,8 lt yag koymalısın 1 lt az gelır 2 lıtre cok gelır motor yag atmaya baslar. sen 1,8 lt koy en ufak sorun yasarsan burdan bıldırebılırsın. ama emınım yag konusunda sıkıntı yasamazsın.
tşk ederim allah razı olsun. yag konusunada 1.5 lt koymayı düşünüyorum shell advance 10w50 kullanıcam
-
10 Nisan 2012, 00:31
#9508
SEN 1,5 KOYMA 1,8 KOY DEDIGIMI YAP
-
10 Nisan 2012, 10:31
#9509
-
10 Nisan 2012, 13:35
#9510
Geçmiş olsun cem kardeş
Arkadaşlar benim motorun ön koruma demirleri ve alt tarafta bir kaç yerinde paslar var, bunları neyle nasıl çıkartırım? koruma demirine biraz WD40 sıkıp sonra sert yumuşak bezle denedim fakat
pek sonuç alamadım
Birde metal görünümlü yerlerde sinyal, sağ sol deponun alt tarafındaki parlak metallerde böyle küçük küçük noktalar var sanki asit damlamışta eritmiş gibi bunlar kalem ucu kadar noktalar pek göze
batmıyor ama beni rahatsız ediyor bunları gidermek için varmı bir yöntem yada öneriniz?
-
10 Nisan 2012, 13:39
#9511
Metylan nikelaj parlatıcı var onu dene; o da fayda etmezse kesin çözüm al su zımparasını eline zımparala gitsin; nikelaja çok zarar vermedi benim eski motorda.
Önemli olan nereye varacağın değil, yaptığın yolculuktur.
-
10 Nisan 2012, 19:22
#9512
İzmir İl Temsilcisi
cümleten herkezden allah razı olsun tşk ederim..
abilerim kardeşlerim sizlere sormak istedigim bir kaç konu var.
1-motorun yan tarafındaki 3 parça halindeki grenajları sökmek istiyorum sökerken dikkat etmem gereken bi unsur varmı _? mesela orta grenaj vidalar haricinde clıps ile tutturulmuş sökmeden clıpsde almam gerekecek.
2- beyaz ampül almak istiyorum sarı hoşuma gitmıyor voltajı nedir ampulun modeli nedir alırken nasıl sormalıyım _? aynı voltajda olmalı birde aküyü bitirmeyelim =)
3- arka çamurlugu kısalmak istiyorum neyle kesebilrim yada kime yaptırabilrim _? haliyle kesince stoplarıda sökücem yerine bisiklet stobu taktırıcam dikdörtgen büyük beyaz ledli olanlarından geceleri ( on - off ) yapıp açarım gündüz yanmasına gerek yok zaten.sıcak silikonla yapıştırmayı düşünüyorum.
4-Motor kapagındaki mondial yazısını yok etmek istiyorum orayı macunla kapatıp nikelaj boyası atsam olurmu öyle bir boya türü varmı _?
5- Arka plakalıgı söküp yerine ufak dikdörtgen plakala yaptırıcam kime yaptırabilrim _?
6- artçı koltugunun sırt destegini üçgen şekilde yapanlar var 315 sayfasındaki gibi merak edenler burdan bakabilir bunu nasıl yapabilir bilgisi olan varmı yada kime yaptırabilrim hazır satılırmı _?
şimdiden teşekkürler. bu arada 1.8 lt yag koydum benim motora fazla yag koyulmuş şasenin orayada su borusunu kesip siyaga boyayıp yapıştırdım artık zincir sesi gelmiyor =) lastikleri degiştirdim içindeki yazılarıda lastik kalemiyle beyaza boyadım acayip güzel oldu bakmaya doyamıyorum =)
-
10 Nisan 2012, 20:17
#9513
mct 250 için far tavsiyem şudur. Eskiden massey ferguson traktörlerinin üzerinde olan kırmızı farlar vardı onlar halen sanayilerde satılıyor. Önü plastik değil camdır. Ve cam olması ışığın daha keskin ve uzun menzilli iletilmesini sağlar plastik farlar ışığın bir miktarını yukar siyah asfalt zemininde ise çok ışık kaybına neden olur. Zaten pahalı motorların hepsinde camlı far vardır. http://www.yalcindonmez.com.tr/popup...75b86545851018 işte farlar bunlar.Görünüşüne aldanmayın ben kırılan ramzey 250 me bundan taktım içinede holojen ampul taktım süper bir gece görüşüm vardı.Yağ olayından fazla koymak motora yarar vermez ancak az koymanın verdiği zarar daha büyük oluyor. Fazla yağ krank kollarında basınça sebep oluyor ve yağ içerde çırpılma zorluğu çekerek yağ keçelerinin aralanmasına yağ kaçaklarının başlaması sonunda da keçelerin patlayarak motorun yağsız kalmasına neden oluyor. Eğer motorunuzun hava filtresi sık sık yağlanıyorsa ilk süpheleneceğiniz durum bu yağ seviyesinin fazla olmasıdır. Saygılr.
-
10 Nisan 2012, 21:34
#9514
İzmir İl Temsilcisi
Beycivan adlı üyeden alıntı
mct 250 için far tavsiyem şudur. Eskiden massey ferguson traktörlerinin üzerinde olan kırmızı farlar vardı onlar halen sanayilerde satılıyor. Önü plastik değil camdır. Ve cam olması ışığın daha keskin ve uzun menzilli iletilmesini sağlar plastik farlar ışığın bir miktarını yukar siyah asfalt zemininde ise çok ışık kaybına neden olur. Zaten pahalı motorların hepsinde camlı far vardır.
http://www.yalcindonmez.com.tr/popup...75b86545851018 işte farlar bunlar.Görünüşüne aldanmayın ben kırılan ramzey 250 me bundan taktım içinede holojen ampul taktım süper bir gece görüşüm vardı.Yağ olayından fazla koymak motora yarar vermez ancak az koymanın verdiği zarar daha büyük oluyor. Fazla yağ krank kollarında basınça sebep oluyor ve yağ içerde çırpılma zorluğu çekerek yağ keçelerinin aralanmasına yağ kaçaklarının başlaması sonunda da keçelerin patlayarak motorun yağsız kalmasına neden oluyor. Eğer motorunuzun hava filtresi sık sık yağlanıyorsa ilk süpheleneceğiniz durum bu yağ seviyesinin fazla olmasıdır. Saygılr.
beycivan bey elimde 20w50 castrol yag bulunmaktadır fazladan araba için almıştık acaba bizim motorada kullanabilrmiyiz bu yagı +sı ve -'si çok farkedermi gelecek yag degişiminde yok yere para vermeyelim. saygılar.
-
10 Nisan 2012, 21:37
#9515
Normalde sorun olmaz. Sadece sanayide satılan açık yağlardan olmamasına dikkat et. Birde yağı koyarken motorun içindeki yağın tam olarak boşaldığından emin ol.
-
11 Nisan 2012, 09:23
#9516
20w50 araba yağı ise koymanı tavsiye etmem.Arabada şanzıman yağı farklı motor yağı farklıdır.Fakat motorsiklet kombine çalışır.Yani şanzımanda motor yağıda aynı yerden kullanır.20w50 motorsiklet içinse koymanı öneririm.üzerinde motorsiklet resmi olacak.ancak sıcak yaz aylarına doğru değiştirmeni öneririm Cem kardeş.Araba yağı ile motorsiklet yağı farklıdır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:19 ----------
Motorunuzda mutlaka kullanın.Performans süper.Ben sürekli vitesli 4 zaman motorsikletlerde bunu kullandım
ÖZELLİKLERİ:
CASTROL POWER 1 4T 10W-40 YÜKSEKSEK PERFORMANSLI MOTOSİKLETLER İÇİN TASARLANMIŞ,İLERİ TEKNOLOJİLİ VE ÜSTÜN KALİTELİ 4 ZAMANLI BİR MOTOSİKLET YAĞIDIR.
GÜCÜ AÇIĞA ÇIKARAN FORMÜLASYONU İLE YÜKSEK HIZLARDA MOTOSİKLETİNİZDEN MAKSİMUM GÜÇ ELDE ETMENİZİ VE BU GÜCÜN DEVAMLILIĞINI SAĞLAR.
TRİZONE TEKNOLOJİSİ İLE ÜRETİLEN CASTROL POWER 1 4T 10W-40 ÖZEL FORMÜLASYONU İLE SÜRTÜNME KAYIPLARINI AZALTIR,DEBRİYAJ VE DİŞLİLERDE KORUMA SAĞLAR.
API SJ,JASO MA SPESİFİKASYONLARININ TAVSİYE EDİLDİĞİ TÜM MODERN JAPON VE AVRUPA YAPIMI MOTOSİKLETLERDE KULLANIMA UYGUNDUR.
-
11 Nisan 2012, 14:16
#9517
motorcuhacı foruma seni admin yapmayı düşünüyoruz ne diyorsun teknik bilgilerine forumdaki arkadaşların ihtiyacı var.anladığım kadarıyla motor hakkında yüksek teknik bilgin var.yanlız bu yağ olayındaki fikrini biraz daha araştırmalısın yağlardaki değerlerin ve fizibilite değerlerini öğrenmelisin.mesala forumdaki arkadaşlara ve sana soruyorum 10w/40s ibaresindeki w ve s harfleri ne manaya geliyor, herkese selamlar.
-
11 Nisan 2012, 14:37
#9518
Cem kardeşim öncelikle geçmiş olsun.
Beycivan abi bu önerdiğin farı monte ederken zorluk yaşar mıyız? Nelere dikkat etmemiz gerekir. Farın içindeki ampüllerin değerleri ne olmalıdır?
Bu arada geçen sezon sonunda arka fren balatasını değiştirdim. Ustanın elinde mondial balatası yokmuş sana honda balatası takıyorum daha iyidir dedi, ama sanki fren zayıfladı gibi geldi bana. Gerçi balata takıldıktan sonra motoru kış uykusuna yatırdım ve balatadan sonra maksimum 100 km yapmışımdır. Kilometre yaptıkça düzelir mi?
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
-
11 Nisan 2012, 22:49
#9519
arkadaşlar ben biraz orjinal görüntüye önem veriyorum.Bu traktör farı renginden ve şeklinden dolayı kullanmaya gönlüm yok. Far camı alıp takmayı düşünüyorum ama şimdilik motorumdan uzakta oldugum için ölçülerini bilmiyorum. biri far plastiğinin ölçüsünü ve dış kromlu plastiğin içten içe ölçüsünü verebilirmi bana
---------- Post added at 21:49 ---------- Previous post was at 21:46 ----------
Beycivan adlı üyeden alıntı
motorcuhacı foruma seni admin yapmayı düşünüyoruz ne diyorsun teknik bilgilerine forumdaki arkadaşların ihtiyacı var.anladığım kadarıyla motor hakkında yüksek teknik bilgin var.yanlız bu yağ olayındaki fikrini biraz daha araştırmalısın yağlardaki değerlerin ve fizibilite değerlerini öğrenmelisin.mesala forumdaki arkadaşlara ve sana soruyorum 10w/40s ibaresindeki w ve s harfleri ne manaya geliyor, herkese selamlar.
abi w yağın kıvamı s ise sentetiklik oranı diye biliyorum ben ama
-
12 Nisan 2012, 03:10
#9520
Saygılar sevgiler arkadaşlar bende aranıza katılmayı planlıyorum bütçemin el verdiği bir motor buldum ama km si biraz fazla 37000 de acaba bunların motor ömürleri kaç km arkadaşlar
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)
Bu Konudaki Etiketler