Tekrar merhaba arkadaşlar,
Bugün, önerdiğiniz müdahaleleri yaptım, sadece buji anahtarım olmadığı için bujiyi sökemedim. Buji pipolarını söktüm ve içine bir tornavida sokarak, tornavidayı da motor bloğuna yaklaştırarak marş bastım. Kıvılcım atlıyor. Hatta ufaktan beni de sarstı elektrik
anladığım kadarıyla elektrik tesisatında sorun yok. Bujiler de 500 km önce değişmiş olmasına rağmen anahtar bulursam test edicem.
Sonra geldim işin benzin kısmına. Mantık yürüyetek karbüratörü ve şamandırasını buldum sanırım. Ufak 2 cm kadar beyaz bir bidon tipinde plastik değil mi? Hirtumu çıkardım. Benzin vardı hortumda. Azıcık aktı yere. Üfledim vs. Hortum açıkken, benzin musluğunu (ne olduğunu bilmeden) çevirince benzin akmaya başladı. Farkettim ki hep kapalı durumdaymış. Zaten benzin gitmiyomuş motora. Neyse hortumu taktıktan sonra musluğu da açtım. Tekrar çalıştirdım ama marş basıyor. Motor çalışmıyor. İlk olarak bujilerden şuphe etmek gerekir sanırım. Ya motor boğuldu ya bujiler kurum bağladı.
Ayrıca jikleyi çekerek de denemek istedim ama farkettim ki eskiden sert olan jikle mandalı şimdi aşırı yumuşak. Acaba biri bunu kurcaladı ve kırdı mı? Dolayısıyla jikleyi hiç cekemediğ için mi calışmıyor?
Yokda karburator mu bozuk? Calışan motorun karburatoru durdugu yerde bozulur mu? Çıkamadım işin içinden...
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:44 ----------
Hocam o musluk icerden kırılmış olabilir. Musluğu çekince elime geliyor. Geri yerine takıp sağ sol yapınca da turunu tamamlamış gibi takılıp duruyor. Ayrica acık konuma getirince hortumun ucu açıkken benzin akıyor. Bu göstergelere rağmen kırilık olabilir mi? Ya da sağlam olan musluk çekince yerinden çıkar mı?