Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #9421
    sdemirpau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2011
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Ramzey 125 sport geçiçi
    hocam benzın muslugu ıcerıden kırılmısta acmamıs olabılırmı cunku oda bır ıhtımal muslugun ıcınde plastık ve yay oldugundan 6 ay sonra plastık sertlesınce kırılıyor o sorunla karsılastım bende acık kalmıstı cevırıyorum ama ıcerıde parca kırık oldugu ıcın kapatmıyormus benzın kacırıyordu karburatör sızdede kırıldı ıse ılk ceıvrmede acmamıs olmasından kaynaklanan calısmama durumu olabılır bujılerı de kontrol edın benzın gelıyormu bujıleri de temızleyın


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #9422

    Üyelik
    09 Şubat 2012
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    HONDA CBR 250 R
    Alıntı ustunh adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar kafama takıldı,
    motorun yağını değiştirdim, usta (mondial servis) 1,35 lt yağ koydu, yağ çubuğuna baktım az gibi geldi, ???
    bizim motorlar kaç lt yağ alıyor...
    s.a ben geçenlerde degiştim başka bir yerdede araştırdım tam geldi taşmada olmadı bence 1.75 denendi başarılı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:07 ----------

    Alıntı bygecce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cumartesi havayı güzel görünce hanıma dedim gel biraz gezelim bi Bakırköy yapalım. Otoparka gittik ama motor çalışmıyor. Biraz marşta zorladım gittikçe ses gitti en son sağ granajın altından dızzztttt diye ses geliyor marşa basınca. Nedendir acaba
    aynı sorun bendede oldu koltugun alt kısmından ses geliyordu tamamen akü derim bitik akü sulu ise suyuna bak fazla zorlama yada degiştir benim akü ölmüş degiştim şimdi tıkır tıkır akü alırkende sakın 5 amper alma

  3. #9423
    fatih383838 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2010
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    hero puch :D
    motor uzun bi süreden sonra çalışmıyorsa ilk bakılacak yer karbüratördür.Şamandırada kalan benzin zaman içinde özelliğini kaybetmiş olabilir. Bu yüzden karbüratör tahliyelerini açın içindeki benzin aksın. Benzin filitresini söküp müsluktan benzin geçtiğine emin olun. bujileri çıkarıp temizleyin ateşleme yapıp yapmadığına emin olun. Marşa basmadan önce 2 defa jikleyi çekip bırakın marşa basın 2 3 saniye marşa bastıktan sonra jikleyi tekrar çekin %70 çalışır. Çalışmazsa marşa bıraktıktan sonra jikleyide bırakmayı unutmayın yoksa bujiler ıslanıp çalışacağı varsa da çalışmaz. Bunların sonunda yine çalışmıyorsa karbüratöre pislik tıkanmış demektir. Onu temizlemek biraz ayrıntılı iş karbüratörü hiç açmadıysanız ustaya gitmek en dogrusu...


    Yağ ise 1.7 lt kapasitelidir ancak benim şahsi görüşüm 1.5 lt ne üstüne çıkın ne altına inin. Çünkü 1.7 lt ile uzun yolda yani çok ısındığında keçelere zarar verir yağ kaçırmasına neden olabiliyor. Benim başıma iki defa geldi açıkçası. Yaz geldiği için 15 50 kullanmanızı öneririm.


    akü de alırsanız ya 7 ya 9 amper en az 6 amper olsun

  4. #9424

    Üyelik
    27 Aralık 2011
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Gv250
    bilgi veren tüm arkaşlara teşkkür ederim... yağı tamamladım, bi de raptorun geniş ayaklıklarından taktım, şimdilik sorun yok gibi...

  5. #9425
    novablue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    VFR 800 A
    Tekrar merhaba arkadaşlar,
    Bugün, önerdiğiniz müdahaleleri yaptım, sadece buji anahtarım olmadığı için bujiyi sökemedim. Buji pipolarını söktüm ve içine bir tornavida sokarak, tornavidayı da motor bloğuna yaklaştırarak marş bastım. Kıvılcım atlıyor. Hatta ufaktan beni de sarstı elektrik anladığım kadarıyla elektrik tesisatında sorun yok. Bujiler de 500 km önce değişmiş olmasına rağmen anahtar bulursam test edicem.

    Sonra geldim işin benzin kısmına. Mantık yürüyetek karbüratörü ve şamandırasını buldum sanırım. Ufak 2 cm kadar beyaz bir bidon tipinde plastik değil mi? Hirtumu çıkardım. Benzin vardı hortumda. Azıcık aktı yere. Üfledim vs. Hortum açıkken, benzin musluğunu (ne olduğunu bilmeden) çevirince benzin akmaya başladı. Farkettim ki hep kapalı durumdaymış. Zaten benzin gitmiyomuş motora. Neyse hortumu taktıktan sonra musluğu da açtım. Tekrar çalıştirdım ama marş basıyor. Motor çalışmıyor. İlk olarak bujilerden şuphe etmek gerekir sanırım. Ya motor boğuldu ya bujiler kurum bağladı.

    Ayrıca jikleyi çekerek de denemek istedim ama farkettim ki eskiden sert olan jikle mandalı şimdi aşırı yumuşak. Acaba biri bunu kurcaladı ve kırdı mı? Dolayısıyla jikleyi hiç cekemediğ için mi calışmıyor?

    Yokda karburator mu bozuk? Calışan motorun karburatoru durdugu yerde bozulur mu? Çıkamadım işin içinden...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:44 ----------

    Alıntı sdemirpau adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam benzın muslugu ıcerıden kırılmısta acmamıs olabılırmı cunku oda bır ıhtımal muslugun ıcınde plastık ve yay oldugundan 6 ay sonra plastık sertlesınce kırılıyor o sorunla karsılastım bende acık kalmıstı cevırıyorum ama ıcerıde parca kırık oldugu ıcın kapatmıyormus benzın kacırıyordu karburatör sızdede kırıldı ıse ılk ceıvrmede acmamıs olmasından kaynaklanan calısmama durumu olabılır bujılerı de kontrol edın benzın gelıyormu bujıleri de temızleyın
    Hocam o musluk icerden kırılmış olabilir. Musluğu çekince elime geliyor. Geri yerine takıp sağ sol yapınca da turunu tamamlamış gibi takılıp duruyor. Ayrica acık konuma getirince hortumun ucu açıkken benzin akıyor. Bu göstergelere rağmen kırilık olabilir mi? Ya da sağlam olan musluk çekince yerinden çıkar mı?

  6. #9426
    sdemirpau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2011
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Ramzey 125 sport geçiçi
    mct nın benzın muslukları 6 ay sonr akırılıyor bu kronik sorunu plastık sertlesıyor ıcınden yay gectıgınden ınce kalan plastık sertlesınce kırılıyor
    elınıze gelen kısım onun cevırme kolu ayrıca ıcerıde olan parcayı sökmek ıcın muslugun altında kucuk vıda olması lazım onu cıkartınca ıcerıdekı parça cıkacaktır yalnız depoda benzın oldugu ıcın oradan akacak o yuzden depodan musluga gelen boruları yedek ve ana depoyu katlayın da benzın akısı kesılsın kotrol edene kadar ıcerıdekı sıstemı o sekılde çözmüş olursunuz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:00 ----------

    Alıntı novablue adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tekrar merhaba arkadaşlar,
    Bugün, önerdiğiniz müdahaleleri yaptım, sadece buji anahtarım olmadığı için bujiyi sökemedim. Buji pipolarını söktüm ve içine bir tornavida sokarak, tornavidayı da motor bloğuna yaklaştırarak marş bastım. Kıvılcım atlıyor. Hatta ufaktan beni de sarstı elektrik anladığım kadarıyla elektrik tesisatında sorun yok. Bujiler de 500 km önce değişmiş olmasına rağmen anahtar bulursam test edicem.

    Sonra geldim işin benzin kısmına. Mantık yürüyetek karbüratörü ve şamandırasını buldum sanırım. Ufak 2 cm kadar beyaz bir bidon tipinde plastik değil mi? Hirtumu çıkardım. Benzin vardı hortumda. Azıcık aktı yere. Üfledim vs. Hortum açıkken, benzin musluğunu (ne olduğunu bilmeden) çevirince benzin akmaya başladı. Farkettim ki hep kapalı durumdaymış. Zaten benzin gitmiyomuş motora. Neyse hortumu taktıktan sonra musluğu da açtım. Tekrar çalıştirdım ama marş basıyor. Motor çalışmıyor. İlk olarak bujilerden şuphe etmek gerekir sanırım. Ya motor boğuldu ya bujiler kurum bağladı.

    Ayrıca jikleyi çekerek de denemek istedim ama farkettim ki eskiden sert olan jikle mandalı şimdi aşırı yumuşak. Acaba biri bunu kurcaladı ve kırdı mı? Dolayısıyla jikleyi hiç cekemediğ için mi calışmıyor?

    Yokda karburator mu bozuk? Calışan motorun karburatoru durdugu yerde bozulur mu? Çıkamadım işin içinden...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:44 ----------



    Hocam o musluk icerden kırılmış olabilir. Musluğu çekince elime geliyor. Geri yerine takıp sağ sol yapınca da turunu tamamlamış gibi takılıp duruyor. Ayrica acık konuma getirince hortumun ucu açıkken benzin akıyor. Bu göstergelere rağmen kırilık olabilir mi? Ya da sağlam olan musluk çekince yerinden çıkar mı?
    sayda 454 te resımler var yedek ana depo ıcın t baglantısı bırdew musluk ıkı tarafına aparatlarıyla aldım 13 tl tuttu hepsı araba parçası hıdrolık hprtum falan satan yerden aldım ömür boyu sıkıntı cıkartmaz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:04 ----------

    motoru en son kullandıgınızda tekleme yapıyormuydu benım motor da calısmadı en son karburatör kafayı yemıstı benzın atıyordu tahlıyelerden karburatörun samandıra ıgne setı degstı sımdı calısıyor ama tam ayarı tutmamıs bır daha bakım yapacak usta

  7. #9427
    drsteel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2010
    aku sarj konusunda resimler
    benim adaptor şöyle bir şey
    http://imageshack.us/photo/my-images/580/189ix.jpg/
    kalın kablo
    http://imageshack.us/photo/my-images/19/nyakablo.jpg/
    ince kablo
    http://imageshack.us/photo/my-images...ndedwhite.jpg/

    ilk resimde made in china yazısının üstünde adaptorun + - kısmını görüyorsun. adaptorun içi + dışı - kutup olduğu anlaşılıyor. kalın kabloyu biraz bukerek bu uccun içinde hareket etmiyecek şekilde sokuyoruz. bun akunu + kutbuna bağlıyoruz. - kısmına ince kabloyu doluyoruz ve bantla sabitliyoruz. bu ucuda akunun - kısmına bağlıyoruz. sonra akun kac amperse o kadar sarj ediyoruz. full dolması bizi ilgilendirmiyor. %70 dolsa bize yeter. bu iş bu kadar kolay. eğer elektrikten hiç anlamıyrosan tam,rc,ye götürmeni tavsiye ederim.

  8. #9428
    novablue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    VFR 800 A
    Alıntı sdemirpau adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motoru en son kullandıgınızda tekleme yapıyormuydu benım motor da calısmadı en son karburatör kafayı yemıstı benzın atıyordu tahlıyelerden karburatörun samandıra ıgne setı degstı sımdı calısıyor ama tam ayarı tutmamıs bır daha bakım yapacak usta
    Tekleme yapmıyordu hiç.

  9. #9429
    Asi_78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2010
    Şehir
    Karabük/Safranbolu
    Motosikleti
    '98 VN800 Classic
    Merhaba arkadaşlar nasılsınız neler yapıyosunuz ? Umarım iyisinizdir Pek yeri değil ama Kayseri'deki mct'cilerle tanışmak isterim şuan Kayseri'deyim öğrenciyim. Tanışabilirsem çok mutlu olurum. Teşekkürler.

  10. #9430
    Aliçooo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Gelecek
    ilk resimde made in china yazısının üstünde adaptorun + - kısmını görüyorsun. adaptorun içi + dışı - kutup olduğu anlaşılıyor. kalın kabloyu biraz bukerek bu uccun içinde hareket etmiyecek şekilde sokuyoruz. bun akunu + kutbuna bağlıyoruz. - kısmına ince kabloyu doluyoruz ve bantla sabitliyoruz. bu ucuda akunun - kısmına bağlıyoruz. sonra akun kac amperse o kadar sarj ediyoruz. full dolması bizi ilgilendirmiyor. %70 dolsa bize yeter. bu iş bu kadar kolay. eğer elektrikten hiç anlamıyrosan tam,rc,ye götürmeni tavsiye ederim.
    Kardeşim teşekkür ederim...
    4 teker beden taşır, 2 teker RUH!

  11. #9431
    drsteel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2010
    http://www.youtube.com/watch?v=rK0SE...eature=related
    denemeye değermi suyla çalışan mct

  12. #9432
    fatih383838 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2010
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    hero puch :D
    beyler suyla çalışanı değilde lpg olayı kafama yatıyo ama lpg beyininin hangi sistemle çalıştığını bilmediğim için tıkanıyorum. Bi ara internette bi haber sitesinde gördüm ankara da adamın biri yapmış mct ye takmış. Tamam dedim arar nasıl yaptığını öğrenerim dedim. Ama isim yok o ara bankada çalışıyordum plakayı sistemde arattım ama bi bayanın üstüne kayıtlı çıktı aramakta usulume gelmedi öylelikle kaldı. nasıl yapacağımız hakkında fikri olan varmı..

  13. #9433
    fatih383838 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2010
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    hero puch :D
    Alıntı Asi_78 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar nasılsınız neler yapıyosunuz ? Umarım iyisinizdir Pek yeri değil ama Kayseri'deki mct'cilerle tanışmak isterim şuan Kayseri'deyim öğrenciyim. Tanışabilirsem çok mutlu olurum. Teşekkürler.
    kardeşim bende iskenderunda okuyorum. kaç aydır motor adam akıllı çalışmaya çalışmaya bişey olacak diye korkuyorum. zahmet etme adresi veriyim git al bizim evden motoru

  14. #9434
    novablue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    VFR 800 A
    Bu sabah biraz daha ugraştım motorla. Benzin musluğunun kırıldığından ve kırılan parçanın içerde kaldığından emin oldum. Benim de metal bir musluk uydurmam gerekecek sanırım oraya.

  15. #9435
    lycantrophic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Motosikleti
    GV 250
    GV 250 aldığım için çok sevdiğim maciti satıyorum. Daha dün dayanamadım atladım 40 km yaptım, sorunu yok.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...9297124/detay/

  16. #9436
    sdemirpau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2011
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Ramzey 125 sport geçiçi
    13 tl tutuyor hocam arba hidrolik hortumları falan satan yerden aldım sanayıye yada yedek parçacılara bakmak lazım

  17. #9437
    novablue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    VFR 800 A
    Alıntı sdemirpau adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    13 tl tutuyor hocam arba hidrolik hortumları falan satan yerden aldım sanayıye yada yedek parçacılara bakmak lazım
    Ben de yedek parcacılara soracağım hocam. Musuluğun fotoğrafında görülen diğer parçaya yani T borusu da gerekli midir?

  18. #9438
    Asi_78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2010
    Şehir
    Karabük/Safranbolu
    Motosikleti
    '98 VN800 Classic
    Haftaya yaklaşık 400 km yola çıkacağım yaptığım hazırlıklarım şunlar ;

    Yeni bir kask aldım ls2 ff370
    korumalı ceketımı
    dizliklerimi
    güneş gözlüğümü
    motorumun bakımını
    bujilerini
    akord ayarını
    mp3 playerimi
    ve
    bir artçı almayı düşünüyorum yanıma ? Yanıma yedek ampul ve buji aldım 2şer tane. Sizin aklınıza gelenleri paylaşırsanız sevinirim. teşekkürler

  19. #9439

    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Alıntı Asi_78 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haftaya yaklaşık 400 km yola çıkacağım yaptığım hazırlıklarım şunlar ;

    Yeni bir kask aldım ls2 ff370
    korumalı ceketımı
    dizliklerimi
    güneş gözlüğümü
    motorumun bakımını
    bujilerini
    akord ayarını
    mp3 playerimi
    ve
    bir artçı almayı düşünüyorum yanıma ? Yanıma yedek ampul ve buji aldım 2şer tane. Sizin aklınıza gelenleri paylaşırsanız sevinirim. teşekkürler

    yolculuk nereye?

  20. #9440
    Asi_78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2010
    Şehir
    Karabük/Safranbolu
    Motosikleti
    '98 VN800 Classic
    Alıntı sc-aquila adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yolculuk nereye?

    Ankara-Kayseri


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 12 kullanıcı var. (0 üye ve 12 misafir)

Bu Konudaki Etiketler