Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
27 Şubat 2012, 15:13
#9341
Vitesli motor kullanmadıysan, önceden scooter tarzı otomatik motorlar kullandıysan vitesli motor alışana kadar biraz sorun yaratır açıkçası. Koordinasyonu sağlamak az bişey sıkıntı yaratıyor başlarda. Pratik yapar alışır halledersin düşe kalka. Ehliyet kursları da tamamen rezillik, o kadar parayı basıyorsun ne eğitim var ne bişey ancak birileri para götürüyor evrak işleriyle işte. Ben de onun çok eksikliğini çektim.
Reklamlar
-
27 Şubat 2012, 15:23
#9342
yaaa varya kurstan lanet ettim zaten...Arkadaşla iş yapmayacaksın arkadaşın hatrına o kursa gittim ben asıl geçen sene ağustos sınavına giriyordum sınav kağıdını elime bir aldım (b sınıfı ehliyetim var sadece motora girmem lazım) bir baktım bütün dersler var (motor, ilk yardı, trafik) anlayacağın beni Bsınıfı ehliyete yazmışlar tabi sınava giremedim yok özür dileriz de bidahaki dönem falan ...iptal ediyorum dedim. Vazgeçtim ehliyet almaktan arabayı falan değiştirdim bu arada bir türlü gidip ödediğim parayı alamadım bu arada aradılar sınav var falan dedim tamam gireyim tekrardan almaya karar verdim yani adamlarala sadece evrak işimiz oldu ne bir derse girdim ne başka birşey sadece sınav kağıdını alırken ve para verirkekn gittim kursa bedavadan para alıyorlar. Verdiğim 250 tl ye değilde beni bu kadar uğraştıranlara arada arkadaşımın hatrı olduğu için bişey diyemediğime yanıyorum...
-
27 Şubat 2012, 15:26
#9343
@ahmetersoz1
Ehliyet kursları malesef öyle. Boşuna kursa evrak için para ödüyorsun. Sorsan kurs verebilecek motorsiklet eğitmeni bile yok ellerinde. Vitesliye geçişte elbette debriyaja tepkilere alışana kadar zorlanıcaksın ama tahminen en fazla 10 gün gibi bir süreçte alışında göreceksin ki scooterdan çok daha fazla güven veriyor. Keyifi ise çok ayrı zaten.
Açıkçası fazla tecrüben yoksa motorsiklet eğitimleri var onlara katılmanı öneririm. Zaten seviye seviye olarak ayrılıyorlar. Çok yüksek paralarda istemiyorlar zaten. (örneğin honda veriyor.)
Bu arada bugün itibariyle motorsikletimden ayrıldım. Şehir değişikliği ve zaten yazada büyütmek niyetim olunca nasip bugüneymiş dedik sattık. Alan arkadaşımıza hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin diyorum
-
27 Şubat 2012, 15:59
#9344
Anthypathy kardeşim hayırlı olsun öncelikle. Umarım istediğin motoru en kısa zamanda alırsın.
Ahmet abi eğer dediğin kurs karabükte bir kurs ise aynı şeyi B sınıfı alırken direksiyon dersinde bana da yapmışlardı(ismini vermek istemiyorum ama s ile başlayıp k ile bitiyor). İlk dersten sonra hoca sen benden iyi sürüyorsun gelmene gerek yok gibi bişi demişti ama ben gittim. Ayrıca dediğim sürücü kursu ise o zamanlardan motora ilgim olduğu için motor hocasıyla da konuşmuştum yani vardı ellerinde. Dost işi diye ücretsiz de gitmemişsin kursa direksiyon dersi almak senin en doğal hakkın. Ayrıca direksiyon dersinin vitesli motorla verilmesi gerekiyor. Ek olarak sınava ben sürücü kursunun motoru ile girmiştim bunu da belirteyim.
Diğer bir konu ise ben ehliyeti aldıktan sonra kuryelik yaptım yani motor sürmeyi scooter la öğrendim. Sınavdan sonra bindiğim ilk motor ise kendi motorum oldu. 2 gün aldı vitese alışmak. Dediğin gibi araba kullanmanın bu işte çok etkisi var, sonuçta aynı mantık. Sadece yerleri farklı.
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
-
27 Şubat 2012, 16:08
#9345
Arkadaşlar nikelaj boya-kaplama yapan var mı İstanbul Avrupa yakasında tanıdığınız bildiğiniz ? Ne kadara malolur acaba.
-
27 Şubat 2012, 17:13
#9346
Diğer bir konu ise ben ehliyeti aldıktan sonra kuryelik yaptım yani motor sürmeyi scooter la öğrendim. Sınavdan sonra bindiğim ilk motor ise kendi motorum oldu. 2 gün aldı vitese alışmak. Dediğin gibi araba kullanmanın bu işte çok etkisi var, sonuçta aynı mantık. Sadece yerleri farklı
Yok kurs Karabük değil Bursadaydı Karabüğe taşınalı bir ay falan oluyor benim kurs olayı okuduğun gibi karışık sınav için Karabükten Bursaya gittim ve yine gitmem gerekecek gerçi eş dostu görmeye bahane oluyor . Sınava kursun motoru ile gireceğim bende ama normalde motorları yokmuş arkadaşların sınav günü bitr tane bulup getiriyorlarmış bende Allah Razı olsun diyim barii demi..Bende senin gibi kolay alışırım kardeş inşallah
-
29 Şubat 2012, 23:27
#9347
slmlar,
mct nin 100 km deki yakıt durumu kaç litredir acaba... tl olarak bilgi verecek arkadaşlar litre fiyatını da yazarsa daha net olur..
güncel durumu paylaşabilirseniz soru işaretlerimizden kurtulmuş olurum tşk...
-
29 Şubat 2012, 23:38
#9348
walla açıkçası en son hesapladığımda kış girmeden 180-200 tl arasıydı km deki yakıtı ancak kullanıma göre değişir ben 240 da yaktığımı biliyorum.
-
01 Mart 2012, 00:45
#9349
ANTHYPATHY adlı üyeden alıntı
walla açıkçası en son hesapladığımda kış girmeden 180-200 tl arasıydı km deki yakıtı ancak kullanıma göre değişir ben 240 da yaktığımı biliyorum.
fabrika verilerindeki 2.4 lt. külli yalan o zaman
-
01 Mart 2012, 01:32
#9350
yok genelde 3 ün altı çok zor sanki ortalama 3,5 felan desem yeridir. Ya muhtemel onlar ölçümü ş dışında sabit hızla idela şartlarda yapmışlardı.
O zaman işler değişebilir.
-
02 Mart 2012, 01:49
#9351
-
02 Mart 2012, 04:56
#9352
ANTHYPATHY adlı üyeden alıntı
yok genelde 3 ün altı çok zor sanki ortalama 3,5 felan desem yeridir. Ya muhtemel onlar ölçümü ş dışında sabit hızla idela şartlarda yapmışlardı.
O zaman işler değişebilir.
. benzin 3.75 ken 22 kruş yaktıgını da biliyorum 3.75 ken 16 kuruşta yaktıgınıda. Ama bana göre ya da benim motora göre şehir dışında bi 40 50 km 90 altına düşmeden gittikten sonra daha bi verimli oluyo her konuda. Mesela düz yolda 80 km yola gittim giderken 90 dan düşmedim bi saat dinlenmeden geri döndüm. Gelirken iki kişi ile max 110 yaparken dönüşte motorun daha atik oldugunu farkettim denemek için bastım 130 u gördü. Bence verimli olması için motorun ısınması ondan sonra devirli kullanılması iyi. Bu şekilde 27 tl ile 16 kruş yakmıştı.
-
03 Mart 2012, 23:01
#9353
bu hava yarındakı 3 yada 2,75 lık tur o vida tam sıkılı konumda geriye dogrumu yoksa ilk başlangıctan sona dogru 3 turmu tam detaylı bilip anlatabilecek arkadaş varmı özellıkle beycivan kardeş sen bu konularda daha bilgilisin acil ama
-
04 Mart 2012, 03:10
#9354
forum pert olmus neden kımse bısı paylasmıyor :S
-
04 Mart 2012, 14:35
#9355
Asi_78 adlı üyeden alıntı
forum pert olmus neden kımse bısı paylasmıyor :S
aynen katılıyorum sana
-
04 Mart 2012, 18:20
#9356
merhaba arkadaşlar benim bir sorum var. aldığım mct uzun süre çalışmadığı için akü zayıflamış. çıkartıp şarj etmem gerek. ama selenin nasıl çıktığını bilmiyorum. sele nasıl çıkıyor.
-
04 Mart 2012, 18:32
#9357
motorun sol tarafında selenin altında siyah bi anahtar yuvası var orayı çevir seleyi çıkart daha sonra sağ karenaji çıkartıp aküyü sök. kolay gelsin.
-
04 Mart 2012, 19:40
#9358
fearlesboyy adlı üyeden alıntı
bu hava yarındakı 3 yada 2,75 lık tur o vida tam sıkılı konumda geriye dogrumu yoksa ilk başlangıctan sona dogru 3 turmu tam detaylı bilip anlatabilecek arkadaş varmı özellıkle beycivan kardeş sen bu konularda daha bilgilisin acil ama
hava ayar vidaları sonuna kadar sıkılır tabi fazla zorlamadan. Sonra her iki vida da eşit olmak şartıyla 2.75 veya 3 tur açılır(geriye). Bunlar orjinal fabrika ayarlarıdır. En küçük ayrıntı bile hava ayarı tutmamasına sebeb olabilir. Motor en az 5 10 dakika ısınmalı,hava flitresi temizlenmeli, hava f. kutusu ve hortumunun kaçırmamasına dikkat edilmelidir. Hava ayarı yapılırken tur sayısına dikkat edilmeli. Vidaların oldugu yer baya bi dar olduğundan tornavida da tur sayısını saymak sorun olabilir. Her tur 180 derece degil 360 derece olmalıdır.. Ben ilk başta işaretleyerek yapmıştım. Bi keçeli kalemle vidanın bi ucuna ve vidanın hemen yanına işaret koydum. Vida üzerindeki nokta karbüratör üzerindeki sabit noktadan her 2 geçmesi 1 tur.
Beycivan abimiz daha önceki sayfalarda bi kaç kere uzun uzun anlatmıştı ben baktım ama uykusuzluktan olsa gerek bulamadım.. Bu hava ayarı olayı bana bişey hatırlattı sizinlede paylaşmak isterim. Açık hava filtresi takma konusunda soru sormak için beycivan abimizi aradım. O an meşgul olmasına rağmen saatlerce eskisini nasıl sökeceğimi yenisini nasıl takıp nasıl hava ayarı yapacağımı anlatmıştı. Ben motor hakkında ne biliyorsam %70 bu forumdan. _pLay_06 StyLeOscaR korsanxxx felon ARBETUS ve tabiki beycivan abimiz daha nice ismini sayamadıklarım hepinize burdan saygı sevgi ve teşekkürlerimi sunuyorum...
-
05 Mart 2012, 00:08
#9359
6000km de aldım mct yi komple bakımını kendim yaptım.Sık sık yağ değiştirmek ve tüm vidalarını kontrol etmek hariç 10500km yaptım tek bir tane bile sorun çıkartmadı.Orjinal egzosu kestim 2x2 susturucuyu çıkarttım sesi mükemmel oldu ve 20km/s farketti.Yakıta etkisi ise 20-30krş oldu ama kesinlikle buna deydi.Genel olarak debriyaj sertliğinden şikayet ediliyor ki zaten telin kopmasıda bu aşırı sertlikten oluşuyor.Ben bu sorunu baskı balata bileziklerinden 1 tanesini çıkararak önledim fakat bunu yaptıktan sonra motor sogukken ilk çalıştıgında ısınmasını beklemeniz çok önemli..aksi halde balata sıyırır ömrü azalır ve yagınızı normalden 1kat daha hızlı kirletirsiniz.dedim gibi ısıtırsanız motoru 5 dk kadar bunları yaşamazsınız...ve debriyajınız pamuk gibi olur 4.500km yaptım hiç sorun çıkartmadı.egzosu kesme için aklınızda soru işaret varsa olmasın...acayip tok ve güzel bir sesi oluyor....zaman buldugumda video ve resim koyucam...
-
05 Mart 2012, 15:01
#9360
merhaba arkadaşlar, hataydan deniz ben.aranıza yeni katıldım.chopper tarzı motorsiklet almaya karar verdiğimde önümde kuba 150-25 ve sonrasında arora 150-50 chopper vardı.ama şimdi mondial 250 mct yi ciddi ciddi düşünmeye başladım.forumdaki paylaşımlarınızı okuyunca hem bilgi sahibi oluyorum hem de seçeneklerim artıyor sağolun.aşağıya almak istediğim motorsikletten beklettilerimi yazıp fikirlerinizi duymak isterim :
1-motorsiklet deneyimim az ve ilk motorsikletim olacak.(ehliyet için kursa yazıldım, kurallara uymayı seviyorum )
2-sadece chopper ve benzeri tipinde olabilir.
3-bütçe max. 3500 tl.
4-motorsikleti yağmur yağmayan her günde kullanmayı planlıyorum.(yağmurda ve soğukta arabamı kullanırım muhtemelen)
bu da günde toplam 12 km yapar.(ev iş-iş ev top. 12 km.)
ayda bir de olsa 40 km mesafedeki sahil ilçemize balığa giderim.ve iyice deneyim sahibi olunca dinlene dinlene hataydan çıkıp birkaç şehir öteye hem geziye hem fotoğraf çekmeye gitmek istiyorum.Motorsikletin direksiyonuna sadece ben geçebilirim.istisnalar hariç motorsiklette artçı olmayacak.
5-tamirat bilgim ve deneyiyim kendi otomobilimden bayağı var.ama tabiki de motorsikletin değişen birçok özelliğii vardır.
Uğur Mondial 250 MCT bunlara 100 üzerinden ne kadar uygundur sizce ? şimdiden teşekkürler..
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:32 ----------
ve bu arada 2012 modelini bir türlü netten bulamıyorum.acaba artık üretilmiyor mu ? ikinci el almak istemiyorum da..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)
Bu Konudaki Etiketler