Aynısı bana da oldu; önce motorun o kısmını sağlam bir temizlemek gerek. Yağ keçesinden kaçırıyor olabilir; o değilse karbüratör contaları eskimiş olabilir.
Aynısı bana da oldu; önce motorun o kısmını sağlam bir temizlemek gerek. Yağ keçesinden kaçırıyor olabilir; o değilse karbüratör contaları eskimiş olabilir.
lycan slm o kismi guzel nasil temizlerz hava cok soguk
Motor sevdası başladı hadi hayırlısı bakalım..
Sıcak suyla temizlemeyi deneyebilirsin, sürekli yağ akıtıyorsa orası yağ içindedir şimdi. Ama pek tavsiye etmiyorum, benim flaşör bozuldu muhtemelen su tuttukları için. Bir de depodan benzin çekip o çektiğin benzinle silerek temizleyebilirsin o daha rahat olur belki. Ya da iyi bir usta varsa bildiğin, ona götür o baksın. Mondial bayilerini tavsiye etmiyorum; benim öyle 3-4 kere yağ keçesini değiştirdiler; hatta düzgün takamadılar keçe patladı vs. Sonra da zaten sorunun ordan olmadığı ortaya çıktı; bir daha götürsem motoru indireceklerdi; onunla da alakası yokmuş, başka usta buldum ona götürdüm motorun contalar ezilmiş ordan kaçırıyormuş. Ama genelde yağ keçesinden kaçırıyormuş kaçırınca. Ustaya götürürsen de yağ kaçırmasını bitirdiğinden emin olmadan da motoru alma. Misal benim motor sadece iyi bir ısınınca kaçırıyordu, adamlar keçeyi değiştiriyor bişey yok, eve geliyorum şıpır şıpır damlıyor. En son bırakmıştım da iyi de gezmiş bakmış usta motorla yok halloldu dedi öyle halloldu işte. Çok büyük bir arıza da değildi ama götürdüğün adamlar yapamayınca uğraştırıyor. Gerçi sen bir aç bak anlıyorsan motordan, keçedense onu değiştirmesi gayet basit. Başka yerdense bilemeyeceğim.
Serkan kardeşim merhabalar. Ben de ankaralı mct kullanıcısıyım. Öncelikle kesinlikle mondial servise götürme derim. Benim karbüratörden benzin kaçırıyordu. Motor komple incek contaları değişcek malzeme ile birlikte 130 tl tutar dedi. Sonra bir arkadaş vasıtasıyla usta buldum 50 tl ye halletti aynı sorunu. Eğer istersen numarasını bulabilirim ya da yerini tarif edebilirim kardeşim.
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
Mondial servisiyle aynı durum benim de yağ kaçırma durumunda meydana geldi. 150 lira filan alacaklardı motoru indirip, 25 liraya mı ne hallettim sorunu başka "gerçek" bir ustada. Mondial servislerinden uzak durmak gerek.
Bu yedek parçaları servislerden başka bii yerden sipariş etme şansımız yok mudur acaba bilgisi olan arkadaşımız var mıdır?
Genelde çin malı başka motorların parçaları birbirine uyar; balatadır filtredir bujidir vs. Jantlar bile uyuyor mesela, ama kampanaların değişmesi gerektiği için jant konusu biraz pahalı.
arkadaşlar bu yağ damlatma sorunu ben de var. tamir ettirmezsek nolur. zaten şu aralar kullanmıyorum ve mayıs haziran gibi satmayı düşünüyorum motoru.
Ara sıra yağını kontrol ettirmen gerek. Ama onu satarken de öyle bir sorunu olduğunu söylersin umarım...
yağ damlatma sorunu, normalde motor sıcakken yağ motor içerisinde yüksek sıcaklığa ulaştığından terletme yaptığı için keçelerin arasından sızma yapar.. genelde alt kısımdan akar ve çok aşırı miktarda akmadığı müddet, herhangi bir sorun teşkil etmez..benim makinede de aynısı mevcuttu zamanında..
miktarı azaltmanın en güzel yolu, koyduğunuz yağ miktarını 1.5 lt den fazla koymamak.. fazla yağ koyarsanız keçeleri patlatırsınız o zamanda değiştirmek zorunda kalırsınız..
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...ay/?favorite=1
bu motoru toplamak ne kadar tutar
Merhaba arkadaşlar forumu çok önceden internette bulmuştum. Birçok problemde bana yardımcı oldu. Artık üye olma zamanı geldi
Şanzıman ile ilgili problemim konusunda bilgi isteyecektim. Bildiğiniz gibi mondialim yaklaşık 19000 km kullanımdan sonra şanzımanda sertleşme başladı. Şimdi 26000 deyim. 2. vitesten boşa çıkma sorunuyla karşı karşıyayım. Sıfır dişli seti taksamda aynı problemle karşılaşıcağım kararına forumu okuyunca karar verdim. İkinci vites dişlisini tornada kendim yaptırma kararı verdim. Bu konuda bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum. Ayrıca en son sibop ayarını kendim 23700 kmde yaptım. Motor şimdide sibop sesine benzer bir ses yapmaya başladı. Sibop sesi olmadığı kanısındayım. Son olarak mctnin kilometre kadranı sorunu. Yol bilgisayarı ile çok kez ölçtüm 15 ile 20 km arası hız farkı oynuyor. Tamir eden bir arkadaşımız varmı. Yoksa yenisinemi bakmalıyım.
onun evrakları yenıden cıkacak kontk yenı alınacak muayaneye gırecek
muayne oncesı calısmayan sinyal far fren varsa degısmen gerekcek
akü mars motoru karburatör manıfolt jant bakımı yag lastik duruma göre degısmesı gerekir motordan ne cıkacagını bılemezsin
yüzü astarını gecer ama evrak işleri olmasa sadece bakım olacak olsa fiyat fena degıl 500 masraf yapar binerdin
slm mct dostları nbr nasılsınız =)))) uzun zamandır forumda yokdum baya mct cı degısmıs forumda =)) eskılerden kımse kalmamıs neredeyse. . .
meraba arkadaslar ben izmirde ikamet etmekteyim. foruma yeni katıldım. uzun zamandır siteyi takip ediyorum. bir mct 250 almaya karar verdim. sahibinden.comda ki fiyatlar cok değişkenlik gösteriyor. herkes pek tabi sorunsuz motor ister benim isteğimse alcağım motorun sorunu varsada bilmek. bu konuda yardımcı olabilcek arkadaslardan yardım istiyorum şimdien tesekkürler...
beyler motoru 4 gundur calistirmiyorum jiklemde arizali vurdurarak calistirmak en az on dk mi alacak kolay calismasi icin ne yapilabilir
Motor sevdası başladı hadi hayırlısı bakalım..
hemşerim mrb kolay gelsin. öncelikle sunu belırtmek ısterım kı ankara gıbı bır yerde cetın kısın geçtiği bir yerde jklesiz bu iş baya zor olacakdır dıye dusunuyorum. bu havalarda motoru vurdurarak hem zor calıstırırsın hemde subaplara zarar verırsın vurdurma yontemını her zaman kullanmanı tavsıye etmem. bence sen en ıyısı jıklenı yaptır rahatına bak derım.
parca bekliyorum dedigin gibi hava soguk motorda disaroda kaliyor jikliyi el ile bagli oldugu yerden nasil cekebilirim peki
Motor sevdası başladı hadi hayırlısı bakalım..
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)