Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
15 Aralık 2011, 22:54
#9101
lycantrophic adlı üyeden alıntı
Yok benim ön arka sinyaller artı sinyal göstergesi toptan gitti. Diğer hiçbir elektrik aksamında sorun yok ama. Neyse cumartesi bir götürüp baktıracağım. Cevap için teşekkürler.
flaşörden kaynaklanıyor flaşör yanmış. ama yenisini takmadan önce bütün kabloları kontrol et çünkü kolay kolay bozulacak bi parça degil
---------- Post added at 20:54 ---------- Previous post was at 20:48 ----------
lycantrophic adlı üyeden alıntı
Yok benim ön arka sinyaller artı sinyal göstergesi toptan gitti. Diğer hiçbir elektrik aksamında sorun yok ama. Neyse cumartesi bir götürüp baktıracağım. Cevap için teşekkürler.
ustaya götüreceksen yandı söndü muhabbetini karıştırma sizin burdan çıktım baya bi gittikten sonra farkettim sinyaller çalışmıyordu işimde acildi geri hemen gelemedim. diye söyle para isteyemesin gene de para isterse yaptırma 5 veya 6 tl al kendin tak
Reklamlar
-
16 Aralık 2011, 13:14
#9102
Yok dükkandan çıktığımda dükkanı kapatmıştı zaten; sola dönüş iki kere yandı sağ hiç yanmadı sonra toptan söndü. Ama hiç yanmadı demek daha mantıklı hakikaten; şöyleydi böyleydi demeye gerek yok; belki kablolarda da bir sıkıntı vardır; onlara da bakarım. Ucuz bişey yani o parça? Kısadevre filan yapmıştır diye tahmin ediyorum oldukça olası.
-
21 Aralık 2011, 16:17
#9103
-
22 Aralık 2011, 01:47
#9104
motorun akunun oralarda bır kablo var ortasında sigorta var plastık ıcınde onun ıcındekı sıgortayı cıkartıyorlar yada sıgorta kesıldı dıye ıptal edıyorlar onu kontrol etmenı onenerırım sıgortanın ıkı ucuna takmak yerıne tek bır ucuna takıyoarlar bu yuzden o sıgorta olası durumda görevını yapamıyor şase yapan kablolar tutusuyor motorun yanması ıçten bıle degıl . benım basıma az daha gelıyordu .sucu servısın ustune at :d zaten adam akıllı iş yapan az cıktım dersın sınyallerı yolda calısmadıgını farkettım bır daha da gerı gelemedım dersın :D
-
22 Aralık 2011, 11:15
#9105
flaşör denen zımbırtı gitmiş hakikaten, hallettirdim haftasonu. ufak tefek bozuk elektirik zımbırtıları vardı onları da hallettirdim. Arka far da yanmıyormuş ama onu anca dün akşam gördüm; stop lambalarında filan sorun yok da, bi de onu yaptırmak gerek. Amma uğraştırıyor bu motor ya; ya da önceden sallamıyordum yanmazsa yanmasın, yağ akıtıyormuş varsın akıtsın diye mesela. Onlar birikip birikip uğraştırıp duruyor şimdi. Olsun, seviyorum maciti kim ne derse desin.
-
23 Aralık 2011, 00:06
#9106
sorunlu parçaların yenisini sipariş edip getirmediğimiz her parça beraberinde halka gibi sorun cıkartıyor parçalar gerçekten diger motorlara göre hesaplı ben sorun cıkartan parçaları yeni ile degistirme taraftarayım en azından parçar yavaş yavaş sıfırlanmış oluyor bu sayede sorun çıkarma oranı azalıyor
-
24 Aralık 2011, 15:49
#9107
-
24 Aralık 2011, 15:58
#9108
ben beğenmedim arkadaş. fıstık cruiser ı ne hale getirmiş.
-
24 Aralık 2011, 16:06
#9109
sc-aquila adlı üyeden alıntı
ben beğenmedim arkadaş. fıstık cruiser ı ne hale getirmiş.
bende bozmadım ama bunu yapan arkadas ilcede kendi imkanlarıyla yapmıs granaj yapmak istiyor şimdede :D
-
25 Aralık 2011, 12:20
#9110
Arkadaşlar herkeze selamlarben serkan ankaradan 2006 model mct 250 aldım bende aranıza katıldım fakat bazı ufak sorunlarım var yardımcı olursanız çok sevinirim.
1. sorunum motor'un yağını yeni değiştirdim usta tam 1.8 litre koydu fakat yağ değiştirdikten sonra motoru vurdurmadan çalıştıramaz oldum acaba fazlamı yağ kondu yada başka neden olabilir?
2. sorunum motordan yanık kokusu geliyor resmen ustaya sordum su değiyordur ondandır diyor.Bende acaba kendi kendime elektrik aksamındanmıdır diyorum sice neden olabilir?
3. sorunum arka fren balatasını kendim değiştirebilirmiyim?
4. sorunum vitese geçirirken zorlanıyorum yani mercedes unimog kamyonları vitese sokarken önce gaz verip sonra sokarsınız ya bundada böyle oluyor önce hafif gaz veriyorum ve sonra vites sokabiliyorum.
5. sorunum sabah viteste çalıştırırken marşa basında öne doğru hamle yapıyor vites debriyaja basılı tuttugum halde.
Biraz fazla uzun oldu ama yardım lütfen
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:52 ----------
Bu arada topiğin 110. sayfasındayım oku oku bitmiyor
-
25 Aralık 2011, 13:37
#9111
wldnsxc adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar herkeze selamlarben serkan ankaradan 2006 model mct 250 aldım bende aranıza katıldım fakat bazı ufak sorunlarım var yardımcı olursanız çok sevinirim.
1. sorunum motor'un yağını yeni değiştirdim usta tam 1.8 litre koydu fakat yağ değiştirdikten sonra motoru vurdurmadan çalıştıramaz oldum acaba fazlamı yağ kondu yada başka neden olabilir?
2. sorunum motordan yanık kokusu geliyor resmen ustaya sordum su değiyordur ondandır diyor.Bende acaba kendi kendime elektrik aksamındanmıdır diyorum sice neden olabilir?
3. sorunum arka fren balatasını kendim değiştirebilirmiyim?
4. sorunum vitese geçirirken zorlanıyorum yani mercedes unimog kamyonları vitese sokarken önce gaz verip sonra sokarsınız ya bundada böyle oluyor önce hafif gaz veriyorum ve sonra vites sokabiliyorum.
5. sorunum sabah viteste çalıştırırken marşa basında öne doğru hamle yapıyor vites debriyaja basılı tuttugum halde.
Biraz fazla uzun oldu ama yardım lütfen
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:52 ----------
Bu arada topiğin 110. sayfasındayım oku oku bitmiyor
soguk havada motoru calıstırmak için cikle kullanmak gerekli solda kumandanın oradakı kucuk kol kendıne dogru cekerek bır dene hemen alıyor olması lazım calıstırdıktan sonra bıraz motor ısınsın sonra geri bırakırsın
arka fren balatası orjınal bulabılırsenız motorun altına takoz koyup egsoza dıkkat edınız kaldırdıktın sonra fren baglantısını söküp jantı cıkarabılırsınız takozu yuksek koyunda jantı rahat cıkartabılesenız zira camurluk engel oluyor fren balatası degısme işlemi basittir cıkan parçaları mile aynı sekılde koyun birde arka dişli takozlarını da degiştirin ucuz oda zincir ayarını da yapıp güzelce sıkarsınız arka samunu iş bitiminde
bana kalırsa 2006 model bir motor aldıgınız için debriyaj ve gaz tellerinin de degişttirmenizi önerırım benim basıma geldi yolda kopmasın telleri degistirince debriyaj teline ayar yaptırın kavrama ayırmıyor galiba o yuzden öne atılıyor debriyaja tam basıldıgında motor viteste calıssa dahi öne atılmaz tel ayarı olması lazım buyuk ıhtımalle teli ayarlayınca vites geçişleri normalleşir düzelmezse daha bilgili arkadaslar yardımcı olurlar
arka jant tellerınde eksik kopuk varmı diye tek tek kontrol edin saglamlarmı kopuk varsa teli oynatınca belli olur onları jantı sökunce tamamlatırınız derim
ayrıca manifoltları kontrol ettırın derım catlak varsa yenisini alın karburatörde sabahları benzin damlatması oluyorsa karburatör contasını degıstırın samandıralara baktırın sibop ayarlarını da kontrol ettırın derim benzin mmuslugunun kolunu sökün içindek plastik kırıkmı kontrol edin bujıleri de kaliteli yeni alın benzin muslugunu iki sayfa geride farkli çözüm resimleri koydum kalıcı bir çözümdür orjınal benzın muslukları 6 ay sonra ıcındekı plastık krılıyor kol dönse dahi içindeki aparat yedege yada kapalı konuma getirmiyor baska da size öneri olarak yagın ıcıne bor koymanızı önerırım saygılarımla hayırlı olsun kazasız günler dilerim
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:28 ----------
mct 2 litreye yakın alıyor usta olması gerekenı yapmıs tek silindirli modellerinde 1 litre alıyor bizim motor 2 litreye yakın alıyor ve 40 lira tutuyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:31 ----------
jant tellerinde eksik kopuk varsa cıkarttırdıgınızda balatayı degıstırırken onları da halledersiniz elektrik tertibatından süpheleniyorsanız akünün orada bir sigorta kırmızı telli olması lazım o ana sigorta kucuk kutunun ıcınde varmı bakınız derım beyaz bir kutu uzun ince ,onun içindeki sigorta kesince düz baglıyorlar yada sigortanın sadece bir tarafına takıyorlar sase olunca mazallah motor yanar bir kontrol ettirin dedigim yere bakın önce
-
25 Aralık 2011, 13:37
#9112
Jikleyi çektiğim halde çalışmıyor yağ değişmeden önce jikle çekili vaziyette bile çalışması bir 15sn yi alıyordu şu anda hiç almıyor ankaranın soğuklarınıda göz önüne almak gerekirmi yoksa başka bir sııntımı var?Ayrıca yardımcı oldugun için çok teşekkür ederim bu benim ilk motorum 5dk da öğrendim kulanmasını
Motor sevdası başladı hadi hayırlısı bakalım..
-
25 Aralık 2011, 13:43
#9113
bujileri bir degistiirn derim ngk japon lar var tanesi 5 lira ama cok zayıf bir ihtimal ama o calısmama konusu benım basıma gelmedi yanlis yonlendırmek ıstemem sizi
-
25 Aralık 2011, 13:44
#9114
Hemen şunuda belirteyim benzin muslugum yok yani süreki açık konumda ama yine diyorum yağ değişmeden önce sürekli açık olmasına ragmen marş alıyordu yani vurdurmama gerek kalmıyordu.Bujilerimi değiştiricem nerede bulabilirim cr7hsa ydı buji öyle yazıyordu geçmiş sayfalarda
Motor sevdası başladı hadi hayırlısı bakalım..
-
25 Aralık 2011, 13:54
#9115
parçacı varsa motorla gidin derim anahtarda alın bujılere göre motorcular on liraya degıstıyor 20 tl bujılerle ona verecegın parayla anahtarı al kendın degıs ::D
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:50 ----------
yağ değişiminin alakasını kuramadım ben marşla alakası yokki yag degısımının ıcerdekı mekanık parcaların işine geliyor aşınmayı engellıyor bunu yapacak olan sey bujı olur en kötu ıhtımalle benzındede pislik vs yoksa karburatorde sıkıntı yoksa calısması lazım
-
25 Aralık 2011, 14:13
#9116
Anladım tamam buji anahtarı internetten nereden alabilirm 16mm sanırım buji anahtarı alıcam kendim değiştiricem http://www.mondialyp.com/ diye bir site var ordan sipariş verebilirim herhalde değilmi?
Motor sevdası başladı hadi hayırlısı bakalım..
-
25 Aralık 2011, 16:49
#9117
oradanda olur yakında varsa bır parcacı herhangı motorsıklet parca satan bayı oradanda temın edebılırsınız olsa olsa 5 lıra bırseydır bırde onun ıcın 5- 7 tl arasında ekstra kargo parası cıkar size kalmıs yakınlarda temın edebılecegınız yoksa ınternetten gereken butun herseyı bır yerden tek seferde alırsanız daha mantıklı olur dıye dusunuyorum öncelıkle liste olusturun balata bujıler dıslı takozu vs . sonra sıparıs ıcın ırtıbata gecersınız mondiyalp ta fıyatlar uygun genelde
-
25 Aralık 2011, 17:54
#9118
arkadaşlar malum kış geldi kapalı garajda haftada bir 1saat çalıstırıyorum içersi pek -derecelere düşmüyor ama jikle ile bile geç alıyor zor calısıyo normal mi 4üncü marşta falan alıyor mesela
-
26 Aralık 2011, 00:56
#9119
ben denemedim hiç soguk havada hele su aylarda motorumun yanında bıle degılım bir ara yamaha sevısınde calısan tanıdık bir abi sabahları gec calısıyormu dıye srmustu sibop ayarları yapacaktı bende normal oldugu ıcın gerek duymadım bujıleri sökünce kahve rengi gibi koyu olursa normal demişti şimsiyhsa karburatör hava ayarı sorunludur demişti
-
26 Aralık 2011, 01:03
#9120
Serkan hocam,
Madem yeni aldın bazı sorunların var, güzel bir servise götürsem 3-5 3 bakmasan güzel bir bakım yaptırıp 2-3 sene sorunsuz binmek için biraz harcama yapsan, ben öyle yaptım tüm bakımları cartu curtu 700 TL civarı tuttu, şu an ne çalışma sorunu ne titreme ne de çok yakma var.
Hayırlı olsun
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)
Bu Konudaki Etiketler