Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
01 Aralık 2011, 12:10
#9081
2011 çıkışlı yok. en son 2006 da üretildi diye biliyorum. 5 yıl bayide yatmıştır motor. kullanım tarzı amacı gibi faktorler var. misal ben keyif için bunu alıyorum. böyle atlıyacağım motora yavaş yavaş gidecem. eğer sen sürekli bineceksen veya kurye işiyle meşgulsen ybr derim. ybr ile forumdan okuduğum kadarı ile 90 km/sa yapabiliyorsun. mct ile 110 km/sa yapabiliyorsun. ybr de titreşim 0 iken bu alet forumdaşlarımın söylediğine göre titreşim makinesi. burada önemli olan kullanım amacın ve süren. sadece görünüşe göre karar verme sonra pişman olursun.
Reklamlar
-
03 Aralık 2011, 03:42
#9082
Arkadaşlar slm
Benim motorun uzun zamandan beri küçük KM sayacı çalışmıyor, alırken arkadaş dedi bende yaptırmadım 120 TL fiyat istediler, motora çok masraf yaptım artık üstüme birşeyler almak istiyorum, bu yüzden bunun ucuz yoldan halletme imkanımız var mıdır.
Saygılarımla
-
03 Aralık 2011, 15:54
#9083
maxi97 kardeşim. Öncelikle motoru ne amaçla kullanacaksın en önemli soru bu. drsteel arkadaşımın dediği gibi eğer kuryelik yapacaksan ybr al derim ya da cbf düşünebilirsin. Bunu daha önce kuryelik yapmış biri olarak rahatlıkla söyleyebilirim. En son ybr leri bilemiyorum ama bir öncekiler çok sağlam tepe tepe kullanan arkadaşlarım vardı, canavar aletler. Ama kuryelik düşünmüyorum sadece zevk için alacağım diyorsan mct al derim ki ben öyle yaptım. 2011 çıkışlı demişsin ama tahmin ediyorum ki 2005 ya da 2006 modeldir ve bayii de yatmıştır. Yalnız uyarmak isterim seni. Bu yaz 1300 km de 2005 model olarak aldım motorumu. Aldığım kişi almış hevesi kısa sürede geçmiş ve garaja koymuş motoru. Motorun keçeleri ve bazı plastik contaları kullanılmamaktan çürümüş. Onların hepsini yeniledim. Birazcık masrafı oldu yani. Benim başıma gelenleri göz önünde bulundur derim. Ama kullanım amacına göre tercihini yap. Şimdiden hayırlı olsun, kazasız belasız...
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
-
05 Aralık 2011, 18:52
#9084
Yakıt
Arkadaşlar merhaba, 52 TL ile 212 KM normal midir.Uzun yol ve agresif sürüş agresif sürmez isem kaça kadar çıkartabilirim.
Saygılarımla
-
07 Aralık 2011, 01:32
#9085
http://erkalestore.com/main/km_saati...zn-pmu201.html hocam mondıalın bu modelının km saatı aynı sanırım hemde uygun fıyatlı ayrıca km saatı telını de alıp kendınız takarsanı bu ısı ucuza halledersınız
-
07 Aralık 2011, 01:34
#9086
sdemirpau adlı üyeden alıntı
Hocam harikasın çok teşekkür ederim, yakıt meselesini de çözeceğim gibi bu akşam 20 TL aldım 70 KM emekli sürüşü yaptım hala da var sanırım ben çok agresif sürüyormuşum
-
07 Aralık 2011, 01:47
#9087
şamil abı bende motoru alınca önce ngk japon bujı aldım kalıtelı bujı çifti 10 tl arka dişli 34 ise 31 lı alırsın 26 tl cıvarında hava fıltresı ne bır bakın kötü ise 15 tl hava filtresinden karburatöre gıden boru var ıkı ucu karburatöre gırıyor o boruucları sertlesmiş ise onu da degıstırın derım tam oturmuyorsa 4.5 tl .ayrıca manıfoltlarda çatlak varsa onu da degıstırın derım cıftı 38 tl ve yagın durumunu kontrol edın ıyı bır yag alamasanızda power bor var 4 zamanlı araclar ıcın o yag katkısı 6 lıtrelık yag alan araclar ıcın tamamı kullanılor sız yagı degıstırınce o bor dan alın yag katkısı üçte birini kullanırsınız her yag degısımınde kullanının uc sefer de biter yakıtı da etkılıyor sesı gıdışi motoru koruma acısından gercekten etkılı ayrıca benzin katkısı var 10 tl lık ondan da kullanabılırsınız azar azar 40 lıtrelık araclara göre sız her benzın aldıgınızda kullanın 70 80 den fazla hızlı gıtmemeye calısın uygun devırde kullanın motoru yakıt ve motorunuzun omrü artacaktır ayrıca siboplarda sorun varsa motor devırsız calısır ayarlı olması lazım karburatör de hava ayarı bozuksa o da etkıler su an hızınızı bılmıyorum ama bende sıızın yaktıgınızdan bıraz az yakıyorm ama genelde otobandan 120 110 km hızla gıdıyorm sehır ıcınde cok kullanıyorm.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:44 ----------
gunluk sayacta sorun var sanırım sızde normal sayac calısıyor sa on jantın orada telı cevıren aparatta sorun yoktur buyuk ıhtımal
-
07 Aralık 2011, 01:48
#9088
EyvaAllah hocam, yarın baktıralım bir, 125 ZN de başka hangi göstergeler var, onlar bizim motora uyar mı ki ?
-
07 Aralık 2011, 01:54
#9089
benzın muslugunda sorun varsa karburatörde benzın oluyorsa sabahları yardımcı olayım o konudada
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:49 ----------
arkadaslar bu boru yag degısımınde kullanmanızı onerırım 55 tl cıvarında uc yada dört seferde kullanabılırsınız
BOR, NANOTEKNOLOJİ İLE BULUŞTU
DÜNYA “BOR POWER” KULLANIYOR
1-DÜNYANIN İLK NANOTEKNOLOJİK “BOR” İÇERİKLİ NANO YAĞLAYICISI
2-DÜNYANIN İLK NANO PARTİKÜLLÜ BOR ÜRÜNÜ
3-DÜNYANIN İLK NON TOXİC-ZEHİRSİZ YEŞİL YAPRAK İŞARETLİ ÜRÜNÜ
4-DÜNYANIN İLK SIFIR KM ARAÇLARDA DAHİ TAVSİYE EDİLEN ÜRÜNÜ
5-DÜNYANIN İLK EN SERİ ISI İLETKEN ÖZELLİKLİ ÜRÜNÜ(1200Wm/K)
6-DÜNYANIN EN SERT KORUYUCU FİLM TABAKASINI OLUŞTURAN ÜRÜN
7-DÜNYANIN İLK TİMKEN AŞINDIRMA DEĞERLERİ 0,0001 OLAN ÜRÜNÜ
8-DÜNYANIN İLK ASİT VE KOROZYON ÖNLEYİCİ YAĞLAYICISI
EKONOMİK VE MEKANİK KAZANIMLAR
“TÜV-NORD (ALMANYA)”, “BAM (ALMANYA STANDARTLAR ENSTİTÜSÜ)”, “USA. TEXAS SWRI ENSTİTÜSÜ”, “ASTM-AMERİKA”, “BOSCH”, “SHELL” İTÜ ve diğer kurumlarda yapılan testler ve alınan belgeler,NNT AŞ.’nin Nanoteknolojik Bor üretimindeki başarısını başta Amerika,Almanya,Fransa,Avusturya,Rusya,Belçika,Hol landa,Dubai olmak üzere dünyanın 14 ülkesine sattığı ürünlerle kanıtladığı gibi,aşağıda belirtilen BOR POWER faydalarını da dünyada hiçbir yağlayıcının yapamadığı şekilde tescil etmeyi başarmıştır. Almanya’nın dünyaca ünlü akreditasyon kurumu olan TÜV test merkezinde 2007 model,sıfır km Mercedes S-320 CDI motorunda yapılan sıralamalı performans,yakıt tüketim,eksoz emisyon,zararlı gaz atılımı,yağ ısısı gibi testler sonucu ortaya çıkan neticeler konunun uzmanı Alman mühendisleri şaşırtmayı başarmış,bizleri ise gururlandırmıştır.
1-YAKIT TASARRUFU:%5-20 ARASI
2-PERFORMANS (MOTOR GÜCÜ):%5-9 ARASI
3-YAĞ ÖMRÜNÜN %100 ARTMASI
4-PARÇA ÖMRÜNÜN %100 ARTMASI
5-EKSOZ CO2(KARBONDİOKSİT) ORANININ %15 AZALMASI
6-RAHATSIZ EDEN SESLERİN AZALMASI
7-HARARETİN ÖNLENMESİ
8-YAĞ EKSİLTMENİN AZALMASI
9-KAYIP ENERJİNİN KAZANIMA DÖNÜŞMESİ
BOR POWER MS-250 Motorların ömrünü ve servis kalitesini arttırmak ,enerji kayıplarını önleyerek ekonomik ve mekanik kazanımlar sağlamak amacıyla geliştirilmiştir.ENERJİ BAKANLIĞI ve ULUSAL BOR ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ ile teknik iş birliği devam eden NNT A.Ş. Nanoteknoloji uzmanı profesör ve yardımcı kadrosuyla bugün itibari ile Türkiye"de kendisine ait Know-How" lar ile Nanoteknolojik Bor uç ürünleri, Nano ölçekli Bor üretebilen ilk Nanoteknoloji firmasıdır.BOR POWER markalı ürünler şu anda birçok dünya ülkesine ihraç edilmekte ve pazara girdiği her ülkede büyük beğeni ve takdir kazanmaktadır.Cumhuriyet tarihinde bir ilki başaran NNT AŞ, ülkemizi BOR POWER ürünleri ile Dünyanın gelişmiş ülkelerine Nanoteknolojik Bor satar hale getirmiştir.
Yeni değiştirilmiş yağın içerisine katılan BOR POWER, aracın 20-25 dakika rölantide çalışması ile ,motor içinde eşit şekilde homojenize olur. Ortalama 5 litre karter yağ hacimli bir motorun içerisinde ,iç yüzeylerin en ince noktalarına kadar nüfuz eder. Motor içerisindeki BOR partikülleri 6-7 saatlik bir çalışma süresinden sonra koruyucu film tabakası oluşturur. Motor yağı içerisindeki BOR kristallerinin 60% kadarı koruyucu film tabakasının oluşumuna gider , diğer 40%’lık oran ise yağ değişimine kadar yağın moleküler yapısında eşit olarak yüzerler. Mekanik ve Ekonomik tüm faydalarına bilimsel çerçeveden bakıldığında kendi uzman ve kaynaklarımızla geliştirmiş olduğumuz bu Nanoteknolojik ürün emsallerinden tamamen farklı özelliklere sahiptir.
NNT Nanoteknoloji A.Ş."nin bulduğu ve dünyada henüz bir benzeri olmayan yöntemle elde edilen Nanoteknolojik MCDP Bor kristalleri ile, benzinli, LPG"li ve dizel taşıtların motor aşınmalarını sıfıra yakın bir düzeye indirmektedir. Motorların iç yüzeyini elmasa yakın sertlikte bir film tabakası ile fiziksel olarak kaplayarak sürtünme ve aşınma hasarlarını önlediği gibi, motorların beygir gücünde %10 düzeyinde artış sağlamaktadır. Sıvı karışım halinde motora uygulanan BOR POWER, motor hararetinin aşırı yükselmesine engel olarak performansın düşmesini önlemekte ve motor yağının ömrünü en az iki kat uzatabilmektedir. Diğer bir özellik de, yakıt tüketimini yüzde 20’ye varan oranlarda düşürmesidir. BOR POWER teknolojisinde yağın içine özel Bor atomlarının yerleşmesi ve dağılması sağlanmaktadır. Bu teknolojinin amacı, sürtünen yüzey çeperinde 6 atom kalınlığında bir koruma kalkanı oluşturmaktır. Bor, gerek elmas kadar sert olması, gerekse ısıyı mükemmel yalıtma özelliğiyle şu ana kadar üretilmiş en yüksek performanslı yağlayıcı maddelerden birini oluşturmuştur. Bunun dışında diğer yağlayıcılar ve katkı maddeleri yağlarla kimyasal tepkimeye girerken, Bor Power herhangi bir tepkime yaratmadığı için ömrü diğerlerine göre çok daha uzundur.
KULLANIMI
250 cc kutu ,5 lt yağa kadar kapasiteli motorlara 1 kutu konması yeterlidir.
GOLD SERİSİ almak isterseniz ; NNT Bor Power S-GOLD 250 60.000 KM Motor Yağ Katkısı 092091
ŞANZIMAN KATKISI almak isterseniz ; NNT Bor Power GBX Şanzıman,Dişli Yağ Katkısı 092093
18 lt yağa kadar kapasiteli motorlar için ise ; NNT Bor Power S 600 30.000 KM Motor Yağ Katkısı 092092 İsimli ürünlere bakabilirsiniz.
Ürün 40.000 km görevini yapmaktadır.
Teknolojik her cihaz ve ürünün kullanma talimatına uyma gereği olduğu gibi, BOR POWER"ın da kullanımında uyulması gereken kurallar tüketici tarafından çok iyi incelenmeli ve kullanım talimatlarına riayet edilmelidir. Bor Power kullanıcısı,aşağıdaki ürün kullanma talimatına uyması halinde kazanımları maksimum seviyede görür ve Nanoteknolojinin hazzını yaşar.
" Aracınızın yağını ve filtresini değiştiriniz.
" Aracınızı 10 dakika çalıştırıp ,yağın ısınmasını sağlayınız. (70-80°C)
" Aracınızın motorunu stop ediniz.
" Bir kaç dakika çalkaladığınız BOR POWER"i ,motor kapağını açıp yağa boşaltınız.
" BOR POWER"ın motorda eşit dağılımını sağlamak için aracınızı 15-20 dakika çalıştırınız.
ÖNEMLİ:
a- Mekanik arızası olan motorda kullanmayınız.
b- Çaptan düşmüş,Rektefiye süresi yaklaşmış,mekanik müdahale gereken motorda daha iyi bir performans yaşamak için motor tamirinden sonra kullanınız..
c- Kullanılmış-eski yağa katmayınız.
d- Filtre ve yağı değiştirmeden kullanmayınız.
e- Motor ısısı orta hararete gelmeden uygulamayınız.
f- BOR POWER uygulanan motoru en az 20 - 25 dakika mutlaka çalıştırınız.
*NOT:BOR POWER ,PİYASADAKİ BAZI MARKALAR GİBİ AMERİKAN SERMAYESİ İLE ÜRETİLMEMEKTE VE AMERİKA’DAN ÜLKEMİZE İTHAL EDİLMEMEKTEDİR. TAMAMEN TÜRK SERMAYESİ VE TEKNOLOJİSİ İLE ÜRETİLMEKTE VE ÜLKEMİZDEN TÜM DÜNYAYA SATILMAKTADIR.
-
07 Aralık 2011, 02:00
#9090
Yok hocam o sorunu halletik 125 ZN veya ZNU nun KM sayacı olur mu sence arada bir hayli fiyat farkı var çünkü
-
07 Aralık 2011, 03:00
#9091
hocam genelde uyuyor zn ıle znu uyumlu onlarda 120 ıbre varsa farklı olabılır mct de 140 olduguna göre bır arastıralım ben sıze buradan cevap atarım ama genelde mct nın parcaları cogu modelle uyuyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:03 ----------
hocam normalde 120 km gösterge mct te 250 oradakı ılanda 140 km gösterıyordu yınede orjınal mct arastırmak lazım nette pek bırsey bulamadım
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:33 ----------
hocam siz bır acın orayı cıkarın sorunlu parcayı motorcularda bakın daha garantı olur genelde uyumlu oluyor 250 lık motorların parcaları
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:54 ----------
hocam ayak marsjı vurdurmadan daha saglıklı onu bılıyorum ayrıca kabloları sase yapmasın dıye uclarını elektrık bantıyla sarın
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:56 ----------
hocam motorcuya gıdıp parcadan bulabılırsenız karsılastırın soketler aynımı bos yere o kadar para vermezsınız en kotu ıhtımal ıcını alıp eskısının yerıne monte edersınız göstergesını de uzerıne gecırıp 140 km lık gösterge olur
samsam adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar slm
Benim motorun uzun zamandan beri küçük KM sayacı çalışmıyor, alırken arkadaş dedi bende yaptırmadım 120 TL fiyat istediler, motora çok masraf yaptım artık üstüme birşeyler almak istiyorum, bu yüzden bunun ucuz yoldan halletme imkanımız var mıdır.
Saygılarımla
-
07 Aralık 2011, 03:07
#9092
-
08 Aralık 2011, 00:15
#9093
sa arkadaşlar. iki ay kadar motor yattı dün çıkardım akü bitik karbüratörden benzin geçmiyor km saati çalışmıyor sarı led titreyerek yanıyor. iki sorun hariç hepsini hallettim 1. sarı led titremesi ayakçak sensörüde dahil olmak üzere bütün kabloları kontrol ettim yine aynı 2. akü şarj etmiyor akünün pek tadı yoktu zaten motoru içim acıyarak vurdurarak çalıştırdım bir saat kadar kullandım zerre kadar şarj etme yok. aküyü çıkardım (12v 6a) elimde 18v 3.5a şarj aleti vardı 8 saat şarj ettim taktım yine aynı. motoru bi kez daha aynı şekilde çalıştırdım ve akü olmadan kutup başlarına voltmetre bağladım. motor rölentide çalışırken 8.4v gösteriyor gaza bastıkça volt düşüyor son devirde 1.2 v kadar düştü. sizce bi sorun varmı normalde motor aküyü kaç volt ile şarj ediyor.
-
08 Aralık 2011, 20:18
#9094
20 TL benzin ile şehir içi şehir dışı karma, ama önemli olan emekli sürüşü ile 142 KM, nasıl arkadaşlar makul mu
-
09 Aralık 2011, 14:14
#9095
çok güzel ben şehir içi 10 tl ile 52 gidiyorum uzun yolda 10 tl 65 km. ama ben şert kullanıyorum bide 97 oktan kullanıyorum 95 le 97 ful depoda 6 7 tl fakediyor ama çekişi gaz yemesi ve yakıt tüketimi inanılmaz farkediyor. 5 6 ay önce km 20 kr yakan motorum 97 oktan ile 1.7 kr yakınca o gün bu gündür 97 kullanıyorum. ama senin yakıt çok çok güzel hele bide 97 al daha da düzşer
-
13 Aralık 2011, 21:54
#9096
slm arkadaslar bızım motosıkletlere jınlunun genıs ayak basamakları uyuyomus fakat bulundugum sehırde malesef yok bu ayaklıktan. bana bu ayaklıgı bulma konusunda yardım edebılecek bırı var mı acaba ??
-
14 Aralık 2011, 22:57
#9097
Ben motoru serviste bırakmıştım yağ akıtma sorunu vardı. Onu halletmişler bikaç conta değiştirip. Ama servisten alır almaz yola çıktım sinyal vermeye çalıştım lamba sola üç dört kez yandı sonra toptan da gitti. Şu anda ikisi de yanmıyor, gösterge panelinde de göstermiyor. Diğer stop lambaları, ön arka far ve göstergelerinde sorun yok; sadece sinyal sistemi toptan bitik. Ne gibi bir problem olmuş olabilir? Kısadevre oldu diye tahmin ediyorum çünkü sıcak suyla yıkanmıştı temizleyip nerden yağ akıttığını görmek için. Fazla bir masrafı olmaz değil mi bunun bana?
-
15 Aralık 2011, 01:42
#9098
Tahminim arka çamurluğun altında geçen sinyal kablolarına bi baktır. bende benzer bir sorun var özellikle arçıyla biniyorsan çamurlukla lastik arasına kablo sıkışıp kopabiliyor.
Ama bu durumda normalde ön siyallerin yanması gerekiyor.
-
15 Aralık 2011, 10:44
#9099
Yok benim ön arka sinyaller artı sinyal göstergesi toptan gitti. Diğer hiçbir elektrik aksamında sorun yok ama. Neyse cumartesi bir götürüp baktıracağım. Cevap için teşekkürler.
-
15 Aralık 2011, 19:25
#9100
Motorsikletin elektirik kutusunun yada selesini altında sigortaları var onlara bi baksana derim son olarak.
Aklıma gelenler bunlar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 16 kullanıcı var. (0 üye ve 16 misafir)
Bu Konudaki Etiketler