Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
02 Ekim 2011, 20:20
#9041
hilhan kardeşim öncelikle bu yağ kaçağı meselesi bütün motorcuların başına dert olan bir durum. Biliyorsun motorun içine konulan yağ miktarına dikkat etmek lazım. Çok yağ konulduğunda pistonların aşağı yukarı hareket etmesinden ve krankın bu yağı büyük bir basınçla çırparak sübap ve eksantirik zincirine kadar püskürtmesinden dolayı motorun boşluk bulduğu her yerinden kaçırma olasılığı var. Önce şu yapılmalı.Yağı tamamen boşalt ve gereği olan miktar kadar yeniden koy azalma varsa takviye et.1,6-1,7 lt arası konulabilir. (Yağı koyan kişi ben zaten o kadar koydum demesine aldanma ben 3 lt yağ koyan susak ustaları gördüm)Eğer buna rahmen yine devame diyorsa hava filtresinin içinde sünger olup olmadığına bak. Silindirlerin altından (karbüratörün alt kısmında) hava filtresine giden deve boynuna benzer bir siyah plastik var onun yerinden çıkıp çıkmadığına bir bak. Motorun altındaki yağ tıpasınını güzelce kurula motoru çalıştır tıpaya bak damla ve kaçırma olmuşmu. Yani, yağın kaçırdığı noktayı önce bul ve yaz sana o şekilde nokta atışı yapıp " şurdan" diyebiliriz. Bekliyorum.
Reklamlar
-
04 Ekim 2011, 16:32
#9042
Arkadaşlar merhaba bişey soracaktım, ben moturun dişlileriyle
oynamak, arkda dişliyi ufaltmak istiyordum, servise gittim arka dişliyi 31-32 falan yapalım dedim.
Boşver ön dişliyi bir tane büyütelim dedi, bu benim ilk motorum pek anlamıyorum ama bir büyük ön dişli o yuvada çalışırmı alanı varmı dedim, bilmiyorum bakmamız lazım dedi
sanırım ön dişliyi büyültecek yer yok.
Arka dişliyi ufaltmak istiyorum bu konu hakkında siz ne düşünürsünüz. Kaça indirmeliyim ve nerden temin edebilirim? Amacım son hızı arttırmak değil titreşimi biraz da olsa yakıt
sarfiyatını azaltmak, çünkü güncel verilerle şehir dışında 20 TL benzin ile fazla sıkıştırmadan 120 km gidebiliyorum, şehir içi 100 km ve servisim bunun normal olduğunu söylüyor.
Beycivan abi Allah analı babalı büyütsün bu arada.
-
04 Ekim 2011, 20:58
#9043
Sağol canım kardeşim. Arkadaşlar bu linkte 250 cc bir motor parçaları var özellikle karbüratöründa sorun olanlar diğer parçalarıda alıp değerlendirebilir.http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...4411186/detay/ şu anda mondial karbüratör ve yedek parça sıkıntısı çekiyor diye servislerden duyuyorum hatta karbüratör arızası o kadar çok ki çinden bekleniyor diye de uğur firmasından sızan bir bilgi. Bu arada arka dişli küçük olursa titreşim çok büyük olursa az ve torku yüksek olur.
-
04 Ekim 2011, 21:06
#9044
Ben aynı hıza daha düşük devirde ulaşacağını düşünmüştüm, az devir çevirince de daha az titremez mi? Yanlış mı biliyorum?
-
05 Ekim 2011, 02:09
#9045
Beycivan bey bebeğiniz analı babalı ve hayırlı olsun.
ARkadaşlar orjinal mct çantaları arıyorum 2. el veya 0 fark etmez satanlar veya teymin edebileceğim bir yer bilen arkadaşlar yazarsa sevinirim.
Aşk üç harflidir...!
BMW bin
Git
Sin
-
05 Ekim 2011, 09:18
#9046
[QUOTE=baysamin;2465757]bende siyah takım var fakat kapak menteşeleri kırık tamir edebilecegini düşünürsen verebilirim
baslık epey gerıde kalmıs takıp'te edemıyordum.beycivan allah uzun omur versın.bahtı acık olsun
-
05 Ekim 2011, 15:16
#9047
[QUOTE=greyhorse;2465777]
baysamin adlı üyeden alıntı
bende siyah takım var fakat kapak menteşeleri kırık tamir edebilecegini düşünürsen verebilirim
baslık epey gerıde kalmıs takıp'te edemıyordum.beycivan allah uzun omur versın.bahtı acık olsun
bendekilerinde kapak menteşelerikırık oyüzden yenisini arıyorum. deri çantada takmak istemiyorum.
Aşk üç harflidir...!
BMW bin
Git
Sin
-
06 Ekim 2011, 00:22
#9048
-
09 Ekim 2011, 17:55
#9049
Teşekkür ederim arkadaşlar. Motorun devri yükseldikçe mekanik çalışma hızlandığından ses ve titrreşim eğer balansör yok ise artar yüksek hızda devir düşük hızda tork oluşur.Arka dişli büyükse motorun torku yükselir son hızlarda titreşimi azalır. Ybr 125 ve honda serisi motorların içindeki balansör nedeni ile motordaki krankın ivmelenmesinden oluşan vibrasyon büyük oranda azalmakadır. Balansörü olan motor aynı serisinin balansörsüz olanına göre daha fazla yağ alır. Çanta olayında malesef çantaları çok kalitesiz en ideali deri olanların yakışır şekildekilerinden alıp takmak. baysamin kardeşim sizede tşk ederim. herkese hayırlı pazarlar dilerim bu da bebeğin bugünki mevlüdünde çekmiştim eklemek istedim.
-
10 Ekim 2011, 01:43
#9050
Beycivan abi maşallah çok tatlı. Tekrar Allah analı babalı büyütsün. Bu arada benzin akıtma sorununu çözdüm. Arkadaşımın ustasına götürdüm çünkü benim yapabileceğim bir olay değildi ve böylelikle güvenebileceğim bir ustam oldu. Servisin 120 TL istediği onarımı parça dahil 50 TL ye halletti. Yapılalı 3-4 gün oldu şimdilik bir sorun yok. Herkese saygılar...
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
-
10 Ekim 2011, 01:56
#9051
Beycivan adlı üyeden alıntı
bu da bebeğin bugünki mevlüdünde çekmiştim eklemek istedim.
abicim Allah nazarlardan saklasın..Maşallah çok tatlıymış
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
-
11 Ekim 2011, 19:21
#9052
Sağolun arkadaşlar çok teşekkür ederim. Uğur darısı senin başına kardeşim. Aliço olayı çözmüşsün sevindim ama nasıl hallettin yazarsan diğer kardeşlerimiz de tecrübesini edinmiş olurlar.Herkese iyi akşamlar.
-
12 Ekim 2011, 02:33
#9053
Beycivan abi karbüratörü sökmek bilmeyen için zor olacağı için arkadaşımın ustasına gittim. Servisin 120 lira istediği işlemi parçalarıyla 50 liraya yaptı. Karbüratörün arasındaki conta çürümüş. Onlar değişti ve usta daha önce hiç bu kadar zarar görmüş conta görmedim dedi :D Ayrıca motor günlerce ustada yatmadı öğlen verdim akşamüstü teslim etti. Herkese saygılar...
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
-
12 Ekim 2011, 02:49
#9054
Aliçooo adlı üyeden alıntı
Beycivan abi karbüratörü sökmek bilmeyen için zor olacağı için arkadaşımın ustasına gittim. Servisin 120 lira istediği işlemi parçalarıyla 50 liraya yaptı. Karbüratörün arasındaki conta çürümüş. Onlar değişti ve usta daha önce hiç bu kadar zarar görmüş conta görmedim dedi :D Ayrıca motor günlerce ustada yatmadı öğlen verdim akşamüstü teslim etti. Herkese saygılar...
sorununu az maliyetle halletmene inan bende sevindim kardeş..
bu arada motorun kaç km deydi ?
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
-
12 Ekim 2011, 23:57
#9055
Çok saol styleoscar kardeşim:d motor aldığımda 1500 km'de idi. Epeyi yatmış anlayacağın. Şu an 3500 km oldu ama. 3.5 ayda 2000 km hiç fena değil
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
-
13 Ekim 2011, 00:36
#9056
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
-
13 Ekim 2011, 15:09
#9057
hmm sormamın sebebi kaç km civarında verdiğini öğrenmekti senin sorununun..km düşükmüş baya..demekki beklemekten de erimiş olabilir contalar..
sorunu hallettin gazlarsın artık gerçi ankaranın havasını bilirim şu saatten sonra sıkı giyinmezsen perişan eder soğuğu insanı.. 12 ay yedi bitirdi beni malum..ah ankara ahh
Aynen öyle kardeşim yatmaktan erimiş. Ustaya özellikle sordum sordum kurcalanmış mı daha önce diye kurcalanmamış. Ankara'nın soğuğunu sorma kardeşim çok feci istediğin kadar sıkı giyin bana mısın demiyor. Her durumda donuyosun:D
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
-
13 Ekim 2011, 15:35
#9058
aliçooo harbiden ankara soğunda nasıl motora biniyor sunuz? ben yolda gördüğüm motosiklet sürücüleri genelde sefilleri oynuyor. çoğunda kask olmadığı gibi yağmurlukları da yok. ıslana ıslana gidiyorlar.
-
14 Ekim 2011, 21:11
#9059
aliçooo harbiden ankara soğunda nasıl motora biniyor sunuz? ben yolda gördüğüm motosiklet sürücüleri genelde sefilleri oynuyor. çoğunda kask olmadığı gibi yağmurlukları da yok. ıslana ıslana gidiyorlar.
Kardeşim ben zaten yaklaşık bir haftadır binmiyordum, bugün bir bineyim dedim mont eldiven maske vs... olmasına rağmen bir taraflarım dondu:S Ankara'da keyif için motor sezonu kapanmış. Söylediğin gibi bazı arkadaşlar kasksız ve montsuz biniyorlar motora nasıl üşümüyorlar ve canlarının öneminin farkında değiller anlamış değilim. 6 ay kadar kuryelik yaptım, günde yaklaşık 8 saat motor kullandım soğuk havalarda feci üşüyordum ki kask maske mont olmasına rağmen.
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
-
23 Ekim 2011, 22:30
#9060
Arkadaşlar gençliğinde bizim gibi devamlı motor kullanan abilerimizden duyduğum çoğunun korunmasız bindikleri için ya beyin damarlarında tıkanma yada ciğerlerinde ödem ve beyazlama olması. Kesinlikle kask şart beyin damarları kıldan daha ince ve soğukta anında insan sinüzit oluyor. Öyle binmek yerine hiç binmemek daha iyi. Şimdi hepimizin durumu belli burda kimse fabrikatör evladı değil bindiğimiz motorlar 1-2 bin tl lik ucuz motorlar hasta olunca sıkıntı yaşamak içten değil keza hastanelerin durumu içler acısı.Çoğu kez her tür kıyafetim olmasına rağmen işyerime yürüyerek gidiyorum.Herkese kucak dolusu sevgiler
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler