merhaba arkadaşlar. ben ankaradan fatih. elimde geldiği kadar bu başlığı okumaya çalışıyorum.
boyum 1,88 kilom 100. şehir içinde kullanmak için bir motor bakıyorum.
bu mct nin tipi hoşuıma gidiyor. ücreti de makul. sizce bana uyar mı? bisiklet gibi kalır mı? birde en çok ne arızası çıkarır. kanunide yedek parça sorunu var. bunda olurmu.
yardımlarınız için teşekkürler.
Arkadaşlar bende motoru yeni aldım neler yapabilirim şimdi bu motora 70-80 km den sonra bi titreme geliyor motora engelliye bilirmiyiz koruma demiri vs takılı değil yarın taktırıcam birde ön siperlik istiyorum ama genişce bişeyler arıyorum önerilerinizi bekliyorum.
Aşk üç harflidir...! BMW binGitSin
arkadaşlar bu benzin akıtma sorunu bütün mct lerde var. akıtmayanlar şamandırası kalkık olanlardır ancak fazla kalkık olunca da devir yükseldiginde benzin yetmiyor başka bi deyişle benzin akıtan motor 120 yapar benzin akıtmıyor diye sevinen arkadaş ta 110 la gider. benim bilgim bu yanlış dogru tartışılır. benim motorumu sorarsanız teki arada bi akıtıyor teki hiç akıtmıyordu akıtmayanı akıtır hale getirdim şimdi ikiside arada bi kaçırıyor tahliyenin uçlarını kapattım akma olayını çözdüm on günde onbeş günde birde tahliyeleri açıp temizliyorum tık yok. tahliyeyi kapatmanın zararı var mı? bende bilmiyorum
---------- Post added at 21:19 ---------- Previous post was at 21:17 ----------
güçten biraz fedakarlık yapıp arka dişliyi 30 t yaparak titreşim olayını çözebilirsin
benim fikrimi sorarsan iyi birşey değil yaptığın.. çünkü tahliye borusunun amacı bu zaten..fazla benzini atmak..
ayrıca 30t dişliyi de uzun yolda kullanılmayacaksa da tavsiye etmiyorum..motorunuzun çekişi düşüyor..bu da trafikte olumsuz yönde etkiler sizi.. 32t en idealidir..
tekrardan yazayım titreşimi azaltmak için yaplıacak en iyi şey; motor bloğunun şasiye bağlı civatalarının altına kauçuk conta koymak olabilir.titreşimi emeceğinden baya etkiler
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
arkadaşlar bu mct motoru hangi motorun klonu aynısı skygo,ramzey,truva gibi motorlarda da var.Bu tip motorlara sahip en iyi motor mct'ymiş diyorlar.Bu en iyi olma durumu nereden geliyor.
ramzey ve mondial 2 si birbirine eşit derecede yakındırlar..diğer markalar hakkında bir fikrim yok.. en iyi yönü ise rutin parçalarının diğer markalara kıyasla rahat bulunabilmesidir..
genel olarak yukarıda saydığın motorların yapıları hemen hemen birbiriyle aynı sayılır..
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
Teşekkürederim
Styleoscar kardeşim merhaba. Hortumları değiştirdim ama hala benzin kaçırıyor :S en sonunda derdini anlamak için mondial servise götürdüm. Karbüratörde contalar varmış oradan kaçırıyor dedi(resimleri ekliycem). Bir de iki tane vida gösterdi onlarında değişmesi gerekiyormuş. TÜm bunlara işçilik60 tl(karbüratörü sökmek zormuş) malzeme 50 tl olmak üzere 110 tl istedi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:49 ----------
http://imageshack.us/photo/my-images...1284kopya.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images...1285kopya.jpg/
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:51 ----------
Kırmızıyla daire içine aldığım yerlerde benzin oluyor üst kısmında hiç benzin olmuyor. Ustanın tam söylediği ise motor dururken benzin kaçırdığı için tahliyeden kaçırıyormuş benzini. Bunun sebebi ise resimde gördüğünüz kısımda conta varmış onların değişmesi gerekiyormuş ve resimde işaretlediğim vidaların değişmesi lazımmış.
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
fotoları açık göstereyimde diğer arkadaşlarda görsünler..
şimdi karbüratörü sökmek biraz dertli iş evet ondan işçilik alması normaldir..sorun tespiti de bence de dediği gibi görünüyor..alt taraftan başka türlü kaçırmaz..
ben yapabilirmiyim sorusuna cevap isteyeceksin büyük ihtimal.. yapabilirsin ama dikkatli olman ve ayrıca parçaları temin etmen gerekir..karbüratörü sökmek için uğraşacaksın biraz..vida olarak değilde daha çok şasiden çıkarması uğraştırıyor biraz..
parça konusunda da az önce mondialin sitesine baktım ama karbüratör grubunda bulamadım contayı..sadece karbüratörü satıyorlar..biraz araştırmak gerek..en azından parçaları ucuza getirebilirsen daha az maliyetli olur..
ayrıca usta sadece conta ve vidamı değişecek dedi ? evet ise , bir conta fiyatının o kadar yüksek olma ihtimali yoktur bence..
birde sende ayrıca kontrol ettin dimi o vidaları ? gevşek olup olmadığı konusunda..
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
Evet kardeşim kontrol ettim ama aradan kaçıyor kırmızı ile yuvarlak içine aldığım yer benzin oluyor üst tarafı kuru. Götürdüğüm usta mondial servisi idi sanırım elinde var conta, iki conta lazımmış 20+20 40 lira dedi contalara kardeşim. Birde manifold mu manifold contası(öyle bişi var mı bilmiyorum) mı dedi onun çürüme ihtimali de varmış. Ona da bakılması lazımmış. Bir kere sökülürken görsem tornavida tutabiliyorum çok şükür:D Ama hiç bilmeden kurcalamak doğru mu bilemedim...
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
hmm anladım..tam hatırlamıyorum çift conta olup olmadığını ama çift ise fiyat normal gibi..işçilikte alması normal biraz uğraştırıyor çıkartıp takması çünkü..aslında yapabilirsin ama biraz sabırla uğraşman gerekecek ve karbüratörü açtığınde kesinlikle birşeye dokunmaman (karbüratörün içindeki ekipmanlara vb ) ve contayı sıfıra sıfır yerleştirmen gerekir..yoksa gene kaçırır..
ayrıca manifolt borusu dediği karbüratöre giden olabilir , senin yukarıdaki fotonun birisinde görünüyor zaten karbüratöre bağlanan o boru..
eğer bundan bahsettiyse zaten bakınca az çok anlarsın...çürümekten daha çok çatlak oluşur.. çatladığındamotorun karbüratöre gereğinden fazla hava girer ve motorun çekişi düşer fazla yakmaya başlar..
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
İnsafsız bunlar. Karbüratörü sökmek dağıtmak parçasını alıp takmak monte etmek en fazla 1 saatini alır.Kendilerine iş çıkarmayı bu tamirciler kadar ustalıkla becerebilen başkasıda yok.Kabüratörün muhadili 120 tl.Nasıl oluyorda 110 tl alıyorlar.El yordamı iyi olan birisi söker takar ama ilk defa bulaşacak kişi kesinlikle karbüratörü ıskartaya ayırır.Karbüratörün ekleme yerlerinde sürekli keçe-plastik karışımı bir conta olur.normalde aşınmaz yada kopmaz.Ancak kurcalamadan mütevellit ezilme yada deforme olabilir. Hava ayar vidası ve benzin tahliye vidalarını çok yumuşak gevşetmek ve sıkmak gerekiyor. Forumdaki kardeşlerime birde güzel bir haber duyurmak istiyorum dün saat 15:30 itibariyle doğumunu beklediğimiz kız evladımız normal bir doğumla dünyaya gözlerini açtı.Adını Nisa Nur koyduk. Sık sık telefonla soran burdan mesaj atan arkadaşlarıma da çok teşekkür ediyorum Allah herkese nasip etsin olanlarında ömürlerine hayırlar versin.Artık uykusuz geceler Beycivan kardeşinizin kapısına dayandı.Herkese saygılar.
Beycivan abi hayırlı uğurlu olsun. Allah analı babalı büyütsün:D
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
Beycivan kardeşim hayırlı uğurlu olsun Allah analı babalı büyütsün
Önce anasına babasına daha sonra vatanına milletine hayırlı bir evlat olmasını Allah nasip etsin.
Ne olacak Bu Türkiye nin ve Tekstilin Hali http://www.apaydinmakine.net
Allah analı babalı büyütsün,hayatı boyunca ıyılerle karşılaştırsın
---------- Post added at 22:29 ---------- Previous post was at 22:19 ----------
tüm arkadaşlara selamlar
ben geçenlerde yağ değiştirdim. ve ertesi gün 190 km gidiş 190 km dönüş uzun yol yaptım. ibrem 100 ü görmedi zorlamadım yani. ondan sonra hergün motorun altında çay tabağı kadar yağ akıntısı görmeye başladım. ayaküstü yağı değiştiren ustaya söylediğimde kecenin değişmesi gerekebileceğini söyledi.
fakat akıntının sürekli olmaması kafamı karıştırdığı için sonra uğrarım dedim salladım. şu an yağ seviyesi cubuktaki en üst tırtıkta. acaba fazla yağı mı atıyor? diye aklıma geliyor. ya da gercekten kece bozuldu ve sadece motor ısınınca atıyor soğuyunca duruyor desek bu da metalin ısınma ve soğumada yaşayacağı genleşmeye aykırı. ısınınca genleştiğinden akıyorsa bile akıntıyı kesmesi lazım diye düşünüyorum.
birde fazla yağ nereden atar bu motor başına gelen varmı acaba?
bu konuda tecrübesi ve bilgisi olan arkadasların paylaşımı için şimdiden teşekkür ederim.
Şu an bu konu içerisinde 20 kullanıcı var. (0 üye ve 20 misafir)