Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #8941
    Aliçooo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Gelecek
    Eren kardeşim hangi üni. desin? Ben de öğrenciyim odtüde o yüzden soruyorum :D:D
    4 teker beden taşır, 2 teker RUH!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #8942
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    Alıntı Aliçooo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eren kardeşim hangi üni. desin? Ben de öğrenciyim odtüde o yüzden soruyorum :D:D
    kırşehir ahi evrandayım ben

  3. #8943

    Üyelik
    21 Kasım 2008
    ön tekeri yalpalayan arkadaş. sorunu çözebildinmi aynı sorun bende de başladı ne yapacağız?

  4. #8944
    Baelmoth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Temmuz 2010
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Mct 250 , Suzuki XF 650 Freewind
    Alıntı sc-aquila adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ön tekeri yalpalayan arkadaş. sorunu çözebildinmi aynı sorun bende de başladı ne yapacağız?
    Lastik havasını kontrol ettiniz mi?

  5. #8945
    Aliçooo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Gelecek
    selam herkese arkadaşlar. benzin kapağının içindeki vidaları sıkmama rağmen halen anahtarın girdiği yerden ses geliyor ne yapmam lazım. pratik bir öneriniz var mı?
    4 teker beden taşır, 2 teker RUH!

  6. #8946
    Baelmoth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Temmuz 2010
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Mct 250 , Suzuki XF 650 Freewind
    Alıntı Aliçooo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selam herkese arkadaşlar. benzin kapağının içindeki vidaları sıkmama rağmen halen anahtarın girdiği yerden ses geliyor ne yapmam lazım. pratik bir öneriniz var mı?
    Aynı sıkıntı bende de vardı, vida sıkmakla çözülecek bi sorun değil maalesef, ben bu sıkıntıyı japon yapıştırıcısıyla çözdüm :D
    anahtarı sokup çevirdiğimiz yere bir damla kadar japon damlattım (anahtarın girdiği deliğe değil dönen kısıma) önce yapışıyor ama hemen kurumasına müsade etmemek lazım biraz
    kuruyunca ses kesiliyor riskli ama değer :D ha sonrasında anahtar yuvada biraz zor dönüyor, ama açılıp kapanmasında sıkıntı olmuyor, aklınızda bulunsun.

  7. #8947
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    Alıntı Baelmoth adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı sıkıntı bende de vardı, vida sıkmakla çözülecek bi sorun değil maalesef, ben bu sıkıntıyı japon yapıştırıcısıyla çözdüm :D
    anahtarı sokup çevirdiğimiz yere bir damla kadar japon damlattım (anahtarın girdiği deliğe değil dönen kısıma) önce yapışıyor ama hemen kurumasına müsade etmemek lazım biraz
    kuruyunca ses kesiliyor riskli ama değer :D ha sonrasında anahtar yuvada biraz zor dönüyor, ama açılıp kapanmasında sıkıntı olmuyor, aklınızda bulunsun.
    ben sana daha güzel bir yöntem söyleyim benzin kapağında anahtarı taktığınız yere elınıze gres yagı alarak delıkden ıcıne dogru alabıldıgınde gres yagı doldurarak sorunu cozebılırsınız.

  8. #8948
    Baelmoth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Temmuz 2010
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Mct 250 , Suzuki XF 650 Freewind
    Valla Eren ben çözdüm sıkıntıyı
    Artık Aliço nasıl isterse öyle yapsın

  9. #8949

    Üyelik
    11 Ağustos 2011
    Benim makinem.

  10. #8950
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    Alıntı Baelmoth adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla Eren ben çözdüm sıkıntıyı
    Artık Aliço nasıl isterse öyle yapsın
    tmm o zaman sorun yok =))))

  11. #8951

    Üyelik
    12 Nisan 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kırmızı MCT 250
    Alıntı Aliçooo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selam herkese arkadaşlar. benzin kapağının içindeki vidaları sıkmama rağmen halen anahtarın girdiği yerden ses geliyor ne yapmam lazım. pratik bir öneriniz var mı?
    Bu klasik bir sorun. Ben de Ankara'dayım istersen getir bi bakalım

  12. #8952
    cihanne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 Classic
    Arkadaşlar selamlar,

    MCT de şöyle bir tespitim oldu. 4. viteste giderken devri yükseltip, uygun vites değiştirme devrine geldiğimde debriyaja basıp vitesi 5e yükseltiyorum. Ancak motor devir sesinde hiç bir azalma ( rahatlama ) duyamıyorum. Bir aralar acaba vites 4 te takılı mı kalıyor diye merak ettim ama, 5ten 4e indirince motor baya zorlanıyor, devir yükseliyor. 4ten 5e 65-70 km/h civarında yükseltiyorum bu arada.. Sizde de aynı sorun var mı ?
    CİHAN ÜRÜT / BURSA / B Rh + ** YAMAHA DRAGSTAR CLASSIC 650 cc. **
    BURSA CHOPPERS CLUB ASSOCIATION
    http://www.facebook.com/BursaChoppers / www.bursachoppersclub.com.tr

  13. #8953
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    Alıntı cihanne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar selamlar,

    MCT de şöyle bir tespitim oldu. 4. viteste giderken devri yükseltip, uygun vites değiştirme devrine geldiğimde debriyaja basıp vitesi 5e yükseltiyorum. Ancak motor devir sesinde hiç bir azalma ( rahatlama ) duyamıyorum. Bir aralar acaba vites 4 te takılı mı kalıyor diye merak ettim ama, 5ten 4e indirince motor baya zorlanıyor, devir yükseliyor. 4ten 5e 65-70 km/h civarında yükseltiyorum bu arada.. Sizde de aynı sorun var mı ?
    çin malı bır motordan cok fazla bırsey beklemek mumkun degıl. sızın sorununuzun asıl olma sebebı bence : devırsız vıtes degıstırmenızden kaynaklanıyor mesela 65-70 de ben 3le gıdıyorum sız 4e takıyorsunuz sonra devır oturmadan 5e gecıyorsunuz

  14. #8954
    cihanne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 Classic
    70 le 3. viteste gidersek yakıt tüketimini arttırmış olmaz mıyız ? Motor bildiğin zorlanıyor 60tan sonra, 4 istiyor..
    CİHAN ÜRÜT / BURSA / B Rh + ** YAMAHA DRAGSTAR CLASSIC 650 cc. **
    BURSA CHOPPERS CLUB ASSOCIATION
    http://www.facebook.com/BursaChoppers / www.bursachoppersclub.com.tr

  15. #8955
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    aliço kardeşim iyi dileklerin için teşekkür ederim. Çok sağol. Ön tekerleği yolda giderken sallanan veya titreşim yapan arkadaşlar sorunu genelde önce ön fren merkezinde ararlar. Çukurlar ve frenleme sırasında oluşan basınç nedeniyle ön tekerin sağ ve sol kısmındaki bilye yatağı zamanla içindeki bilyeleri aşındırır. Bu bilyelerin ömrü km ye göre değil yolların durumuna göredir. Kross ve ktm tipi motorların süspansiyon ve bilyelerini normalden daha sağlam ve uzun ömürlü yaparlar. Öncelikle ön tekeri boşta iken iki elle sıkıca kavrayıp sola sağa yukarı aşağıya savurun çok az bir pay bile olsa oynama varsa artık bilyelerden bazıları ezilip dağılmıştır. Ön tekeri çıkartın bilyelerin çıkması için asla demir yada levye ile zorlamayın. bilyenin çapı genişliğinde bir demir ile vurarak dışarı alabilirsiniz. Vitesten atma sorunu olan kardeşilerimiz var eğer balataları kendileri dizdilerse sıralamasına bakmaları gerekiyor. baskı yayı, ara saçları ve son somun kısmına bakmak gereikiyor. Balata değişimde ara saçların değişimi mecburudir arkadaşlar motorcular değiştirmezler o nedenle 2 3 sene gitmesi gereken balatalar 6 ayda kağıt gibi ezilir giderler. Debriyajı sıktığınız halde motor ilerlemek istiyorsa baskı balata kavramadan kendisini tam ayıramıyordur. Kısaca krank mili kavramadan eksik ayrılıyordur. Elçikteki debriyaj ayarını biraz gevşetin durum aynı ise elle tam sıkıp ayırdığını gözlemleyin. Herkese hayrılı akşamlar.

  16. #8956
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    Alıntı cihanne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    70 le 3. viteste gidersek yakıt tüketimini arttırmış olmaz mıyız ? Motor bildiğin zorlanıyor 60tan sonra, 4 istiyor..
    ama daha oncekı yazınızda 4.de 65-70 le gıderken 5e alıyorum vıtesı yazmıssınız 7de 4ıle gıtmek gayet mantıklı ama daha oncekı yazınızda daha farklı bır kavram oldugunu goreceksınız.

  17. #8957
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Motor düşük devirlerde düşük vites yüksek devirlerde yüksek vites ister. Eğer 30 40 km hizda 5 inci vitesi kullanırsanız motorunuz stop etmez ancak hareketine krank kolunun piston yatağına detonasyon ile sürtünerek hareket etmesine neden olur. Motorun pistonları gücün iletildiği şanzuman ünitesinde düşük devirlenme sonucu zorlanma yaşar motorda bir kerkinme yada ileri geri sarsıntı yaşanır. motorun 4 ve 5 nci viteslerde çalışıp gidememesinin nedeni pistonların yeterli deviri alamayıp şanzumana iletememesindendir. Tersi bir durumda 80 90 km gibi bir hızda 1 nci veya 2 nci viteste gitmeye kalktığınızda da motor aşırı kompresyona itilecek ve krank bilyelerine tonlarca basınç binicek şansuman mili yatağından aşırı zorlanacak neticede 3 5 defa birşey olmasa bile nihayetinde motorunuz bu üçkağıtçı ustaların eline düşecektir. Motorun o halini gören ustanın yüzünde gülücekler açıcak ve size o ayki maaşınıza denk gelen bir masraf listesiyle geri dönecektir. Kazasız sürüşler dilerim herkese iyi günler.

  18. #8958
    cihanne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 Classic
    Haftasonu motorumla Bursa-İzmit yaptım. Size vites geçişlerimdeki hız değerlerini yazmak istedim. Uzun yolda sanırım motor biraz rahatladı, rüzgarı yedikçe motor serinledi ve daha iyi benzin yedi..

    0-15 : 1.vites
    15-40 : 2. vites
    40-60 : 3. vites
    60-85 : 4.vites
    85-110 : 5. vites.

    Yolun eğimine, asfalt kalitesine göre değerler +- 5 km/h farklılık gösterdiği oldu ama aşağı yukarı böyleydi..

    Ancak motorum biraz fazla yakıt tüketmiş : Depoyu fullemiştim giderken, 156 km yolda 31 liralık benzin harcamış. Depoyu yeniden fullettiğimde 31 liralık benzin aldı..
    Yani km.de : 19.8 kuruş yakmış, neredeyse 20 kuruş... Sizce yakıt tüketimi nasıl ?

    Yol müsait oldukça 100-110 km/h arası gittim. Sanırım bundan kaynaklandı... :(

    ---------- Post added at 10:51 ---------- Previous post was at 09:46 ----------

    MCT ile ilgili 2 soru sorabilir miyim ?

    MCT 250' nin hız göstergesinin sağına ve soluna iki adet gösterge takmak mümkün müdür ? Birisi benzin seviyesi için, diğeri motor devri için ?
    Motorsikletlere takılan alarmlar sağlıklı çalışıyor mu? Motoru uzaktan kumanda ile çalıştıran alarm sistemleri mct ye olur mu?
    CİHAN ÜRÜT / BURSA / B Rh + ** YAMAHA DRAGSTAR CLASSIC 650 cc. **
    BURSA CHOPPERS CLUB ASSOCIATION
    http://www.facebook.com/BursaChoppers / www.bursachoppersclub.com.tr

  19. #8959
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    Alıntı cihanne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haftasonu motorumla Bursa-İzmit yaptım. Size vites geçişlerimdeki hız değerlerini yazmak istedim. Uzun yolda sanırım motor biraz rahatladı, rüzgarı yedikçe motor serinledi ve daha iyi benzin yedi..

    0-15 : 1.vites
    15-40 : 2. vites
    40-60 : 3. vites
    60-85 : 4.vites
    85-110 : 5. vites.

    Yolun eğimine, asfalt kalitesine göre değerler +- 5 km/h farklılık gösterdiği oldu ama aşağı yukarı böyleydi..

    Ancak motorum biraz fazla yakıt tüketmiş : Depoyu fullemiştim giderken, 156 km yolda 31 liralık benzin harcamış. Depoyu yeniden fullettiğimde 31 liralık benzin aldı..
    Yani km.de : 19.8 kuruş yakmış, neredeyse 20 kuruş... Sizce yakıt tüketimi nasıl ?

    Yol müsait oldukça 100-110 km/h arası gittim. Sanırım bundan kaynaklandı... :(

    ---------- Post added at 10:51 ---------- Previous post was at 09:46 ----------

    MCT ile ilgili 2 soru sorabilir miyim ?

    MCT 250' nin hız göstergesinin sağına ve soluna iki adet gösterge takmak mümkün müdür ? Birisi benzin seviyesi için, diğeri motor devri için ?
    Motorsikletlere takılan alarmlar sağlıklı çalışıyor mu? Motoru uzaktan kumanda ile çalıştıran alarm sistemleri mct ye olur mu?
    benzın olabılır ama devır ıcın bısey dıyemıcem
    alarm olabılır ama otomatık calıstırmayı sakın takdırma derım mesela bende var sadece darbe sensoru etkın halde otomatık calıstırma yok.

  20. #8960
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    cihanne kardeşim öncelikle bursa izmit seyahatinizde güzel bir gün geçirdiğinize inanıyorum bende 4 5 aydan beri uzun yol yapamadım ama ramazan sonu bandırma istanbul(avcılar) seyahati planlıyorum. İdo ya binmeden karayolunu kullanacağım. Şimdi yakıt tüketimi için çok yazdım ancak bir kez daha yazıyorum 1 lt benzin düz yolda 80 km sabit hız ile 30 km yolu rahat rahat götürür. Ancak 90-100 gibi ve üzeri km lerde yakıt tüketimi fazlalaşır.yinede sizin 110 km hız ile kullandığınıza göre 200 krş a yakın yakmasını yadırgamamak lazım.Açık hava filtresiyle bu yüksek hızlardaki performans artışını ve yakıt tasarrufunu denemeni isterim. Bir mct nin 90 km den sonra bile hava gaz yemeye can atması çok hoş bir durum. uzaktan kumanda olayı için elekrtik tesisasında sık sık sorun yaşacağının garantisini veririm.Biliyorsunuz tesisatın demet kabloları benzin deposunun altından ve far tasının içinden geçiyor. Bu noktalar sık sık sökülmeye uygun yerler değil. Ön disk firen kiliti kullanmanız daha makul olur. Benzin şamandıraları sık sık bozulduğu için göstergelerin hiçbirisi gerçeği göstermezler eğer bandırmaya yolun düşerse modifiye konusunda yardımcı olurum. herkese saygılar.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)

Bu Konudaki Etiketler