Eren kardeşim hangi üni. desin? Ben de öğrenciyim odtüde o yüzden soruyorum :D:D
Eren kardeşim hangi üni. desin? Ben de öğrenciyim odtüde o yüzden soruyorum :D:D
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
ön tekeri yalpalayan arkadaş. sorunu çözebildinmi aynı sorun bende de başladı ne yapacağız?
selam herkese arkadaşlar. benzin kapağının içindeki vidaları sıkmama rağmen halen anahtarın girdiği yerden ses geliyor ne yapmam lazım. pratik bir öneriniz var mı?
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
Aynı sıkıntı bende de vardı, vida sıkmakla çözülecek bi sorun değil maalesef, ben bu sıkıntıyı japon yapıştırıcısıyla çözdüm :D
anahtarı sokup çevirdiğimiz yere bir damla kadar japon damlattım (anahtarın girdiği deliğe değil dönen kısıma) önce yapışıyor ama hemen kurumasına müsade etmemek lazım biraz
kuruyunca ses kesiliyor riskli ama değer :D ha sonrasında anahtar yuvada biraz zor dönüyor, ama açılıp kapanmasında sıkıntı olmuyor, aklınızda bulunsun.
Valla Eren ben çözdüm sıkıntıyı
Artık Aliço nasıl isterse öyle yapsın
Benim makinem.
Arkadaşlar selamlar,
MCT de şöyle bir tespitim oldu. 4. viteste giderken devri yükseltip, uygun vites değiştirme devrine geldiğimde debriyaja basıp vitesi 5e yükseltiyorum. Ancak motor devir sesinde hiç bir azalma ( rahatlama ) duyamıyorum. Bir aralar acaba vites 4 te takılı mı kalıyor diye merak ettim ama, 5ten 4e indirince motor baya zorlanıyor, devir yükseliyor. 4ten 5e 65-70 km/h civarında yükseltiyorum bu arada.. Sizde de aynı sorun var mı ?
CİHAN ÜRÜT / BURSA / B Rh + ** YAMAHA DRAGSTAR CLASSIC 650 cc. **
BURSA CHOPPERS CLUB ASSOCIATION
http://www.facebook.com/BursaChoppers / www.bursachoppersclub.com.tr
70 le 3. viteste gidersek yakıt tüketimini arttırmış olmaz mıyız ? Motor bildiğin zorlanıyor 60tan sonra, 4 istiyor..
CİHAN ÜRÜT / BURSA / B Rh + ** YAMAHA DRAGSTAR CLASSIC 650 cc. **
BURSA CHOPPERS CLUB ASSOCIATION
http://www.facebook.com/BursaChoppers / www.bursachoppersclub.com.tr
aliço kardeşim iyi dileklerin için teşekkür ederim. Çok sağol. Ön tekerleği yolda giderken sallanan veya titreşim yapan arkadaşlar sorunu genelde önce ön fren merkezinde ararlar. Çukurlar ve frenleme sırasında oluşan basınç nedeniyle ön tekerin sağ ve sol kısmındaki bilye yatağı zamanla içindeki bilyeleri aşındırır. Bu bilyelerin ömrü km ye göre değil yolların durumuna göredir. Kross ve ktm tipi motorların süspansiyon ve bilyelerini normalden daha sağlam ve uzun ömürlü yaparlar. Öncelikle ön tekeri boşta iken iki elle sıkıca kavrayıp sola sağa yukarı aşağıya savurun çok az bir pay bile olsa oynama varsa artık bilyelerden bazıları ezilip dağılmıştır. Ön tekeri çıkartın bilyelerin çıkması için asla demir yada levye ile zorlamayın. bilyenin çapı genişliğinde bir demir ile vurarak dışarı alabilirsiniz. Vitesten atma sorunu olan kardeşilerimiz var eğer balataları kendileri dizdilerse sıralamasına bakmaları gerekiyor. baskı yayı, ara saçları ve son somun kısmına bakmak gereikiyor. Balata değişimde ara saçların değişimi mecburudir arkadaşlar motorcular değiştirmezler o nedenle 2 3 sene gitmesi gereken balatalar 6 ayda kağıt gibi ezilir giderler. Debriyajı sıktığınız halde motor ilerlemek istiyorsa baskı balata kavramadan kendisini tam ayıramıyordur. Kısaca krank mili kavramadan eksik ayrılıyordur. Elçikteki debriyaj ayarını biraz gevşetin durum aynı ise elle tam sıkıp ayırdığını gözlemleyin. Herkese hayrılı akşamlar.
Motor düşük devirlerde düşük vites yüksek devirlerde yüksek vites ister. Eğer 30 40 km hizda 5 inci vitesi kullanırsanız motorunuz stop etmez ancak hareketine krank kolunun piston yatağına detonasyon ile sürtünerek hareket etmesine neden olur. Motorun pistonları gücün iletildiği şanzuman ünitesinde düşük devirlenme sonucu zorlanma yaşar motorda bir kerkinme yada ileri geri sarsıntı yaşanır. motorun 4 ve 5 nci viteslerde çalışıp gidememesinin nedeni pistonların yeterli deviri alamayıp şanzumana iletememesindendir. Tersi bir durumda 80 90 km gibi bir hızda 1 nci veya 2 nci viteste gitmeye kalktığınızda da motor aşırı kompresyona itilecek ve krank bilyelerine tonlarca basınç binicek şansuman mili yatağından aşırı zorlanacak neticede 3 5 defa birşey olmasa bile nihayetinde motorunuz bu üçkağıtçı ustaların eline düşecektir. Motorun o halini gören ustanın yüzünde gülücekler açıcak ve size o ayki maaşınıza denk gelen bir masraf listesiyle geri dönecektir. Kazasız sürüşler dilerim herkese iyi günler.
Haftasonu motorumla Bursa-İzmit yaptım. Size vites geçişlerimdeki hız değerlerini yazmak istedim. Uzun yolda sanırım motor biraz rahatladı, rüzgarı yedikçe motor serinledi ve daha iyi benzin yedi..
0-15 : 1.vites
15-40 : 2. vites
40-60 : 3. vites
60-85 : 4.vites
85-110 : 5. vites.
Yolun eğimine, asfalt kalitesine göre değerler +- 5 km/h farklılık gösterdiği oldu ama aşağı yukarı böyleydi..
Ancak motorum biraz fazla yakıt tüketmiş : Depoyu fullemiştim giderken, 156 km yolda 31 liralık benzin harcamış. Depoyu yeniden fullettiğimde 31 liralık benzin aldı..
Yani km.de : 19.8 kuruş yakmış, neredeyse 20 kuruş... Sizce yakıt tüketimi nasıl ?
Yol müsait oldukça 100-110 km/h arası gittim. Sanırım bundan kaynaklandı... :(
---------- Post added at 10:51 ---------- Previous post was at 09:46 ----------
MCT ile ilgili 2 soru sorabilir miyim ?
MCT 250' nin hız göstergesinin sağına ve soluna iki adet gösterge takmak mümkün müdür ? Birisi benzin seviyesi için, diğeri motor devri için ?
Motorsikletlere takılan alarmlar sağlıklı çalışıyor mu? Motoru uzaktan kumanda ile çalıştıran alarm sistemleri mct ye olur mu?
CİHAN ÜRÜT / BURSA / B Rh + ** YAMAHA DRAGSTAR CLASSIC 650 cc. **
BURSA CHOPPERS CLUB ASSOCIATION
http://www.facebook.com/BursaChoppers / www.bursachoppersclub.com.tr
cihanne kardeşim öncelikle bursa izmit seyahatinizde güzel bir gün geçirdiğinize inanıyorum bende 4 5 aydan beri uzun yol yapamadım ama ramazan sonu bandırma istanbul(avcılar) seyahati planlıyorum. İdo ya binmeden karayolunu kullanacağım. Şimdi yakıt tüketimi için çok yazdım ancak bir kez daha yazıyorum 1 lt benzin düz yolda 80 km sabit hız ile 30 km yolu rahat rahat götürür. Ancak 90-100 gibi ve üzeri km lerde yakıt tüketimi fazlalaşır.yinede sizin 110 km hız ile kullandığınıza göre 200 krş a yakın yakmasını yadırgamamak lazım.Açık hava filtresiyle bu yüksek hızlardaki performans artışını ve yakıt tasarrufunu denemeni isterim. Bir mct nin 90 km den sonra bile hava gaz yemeye can atması çok hoş bir durum. uzaktan kumanda olayı için elekrtik tesisasında sık sık sorun yaşacağının garantisini veririm.Biliyorsunuz tesisatın demet kabloları benzin deposunun altından ve far tasının içinden geçiyor. Bu noktalar sık sık sökülmeye uygun yerler değil. Ön disk firen kiliti kullanmanız daha makul olur. Benzin şamandıraları sık sık bozulduğu için göstergelerin hiçbirisi gerçeği göstermezler eğer bandırmaya yolun düşerse modifiye konusunda yardımcı olurum. herkese saygılar.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)