Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
06 Ağustos 2011, 02:27
#8901
Değerli mct kullanıcıları herkese selamlar tekrardan. Motoruma sis farı taktırmak istiyorum. Ustaya sorduğumda düşük amperli lambalar al ki elektrik sistemini etkilemesin gibisinden bir şeyler söyledi. Önerileriniz nelerdir acaba? Kaç amperlik lambalar taktırmalıyım? Şimdiden teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:03 ----------
Değerli mct kullanıcıları herkese selamlar tekrardan. Motoruma sis farı taktırmak istiyorum. Ustaya sorduğumda düşük amperli lambalar al ki elektrik sistemini etkilemesin gibisinden bir şeyler söyledi. Önerileriniz nelerdir acaba? Kaç amperlik lambalar taktırmalıyım? Şimdiden teşekkür ederim.
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
Reklamlar
-
06 Ağustos 2011, 12:27
#8902
Aliço kardeşim dışarıda satılan motor sis farlarının içerisinde ampul zaten mevcut olarak veriliyor. Yüksek amperli ampüller akünün geç şarj olmasına ve alternatör sargılarının kararmasına neden olurlar. Tavsiyem rialli.com adresindeki paslanmaz krom sis farlarından alman. İçerisinde helojen ampul var. Saygılar.
-
06 Ağustos 2011, 17:45
#8903
Yüksek amperli Ampul tabiri yanlış...Yüksek WATT lı ampul almayacaksın...Watt başka şeydir Amper başka şey.Tavsiyem ampullerinin her biri 10 WATT'ı geçmesin.Eğer o Düşük Amperli ampul lafını senin ustan söyledi ise hemen BAŞKA bir usta bul.
Aliçooo adlı üyeden alıntı
Değerli mct kullanıcıları herkese selamlar tekrardan. Motoruma sis farı taktırmak istiyorum. Ustaya sorduğumda düşük amperli lambalar al ki elektrik sistemini etkilemesin gibisinden bir şeyler söyledi. Önerileriniz nelerdir acaba? Kaç amperlik lambalar taktırmalıyım? Şimdiden teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:03 ----------
Değerli mct kullanıcıları herkese selamlar tekrardan. Motoruma sis farı taktırmak istiyorum. Ustaya sorduğumda düşük amperli lambalar al ki elektrik sistemini etkilemesin gibisinden bir şeyler söyledi. Önerileriniz nelerdir acaba? Kaç amperlik lambalar taktırmalıyım? Şimdiden teşekkür ederim.
-
06 Ağustos 2011, 23:35
#8904
Beycivan abi çok teşekkür ederim verdiğin bilgilerden ötürü. Gerçekten büyük bir şans böyle bir forumun olması benim gibi yeni başlayan arkadaşlar için. Bunakkaptan abi size de teşekkür ederim verdiğiniz bilgilerden ötürü. Dediğim gibi çok anlamadığım için direkt ustanın dediklerini yazdım buraya. (Tabi ne kadar usta derseniz artık:D)
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
-
08 Ağustos 2011, 14:23
#8905
Bizim işimiz insanların şahsiyetlerinden ziyade yaptıkları işlerin yanlışlıklarına hatalarına karşı uyarmak bilgilendirmek. Bir geçim kapısı olarak yapılan her iş önce heves merak aşk ve özen ister. Kul hakkınında geçmemesi bakımından ustalar yaptıkları işlerden vicdanları rahat evlerine gitmek istiyorlarsa aldıkları paranın hakkını vermelidilirler. Bu hepimizin için aynıdır. Ancak gördüğümüz öğrendiğimiz ve tecrübesinden şüphe etmediğimiz bir durum var. Eskiye nazaran yeni yetişen ustalarda bir para hırsı var ancak iş ve meslek ahlakı yok. Edep eksik bilgi az yedek parça ve çene bol ancak ustalık eksik. Böyle olunca arıza çıkaran motorlarımız onların kapısında birer sağılacak inek durumuna geliyor. Bir ampül meseleside bile elektrik bilgisinden yoksun olan usta Amper = Watt / Volt hesabını yapmaktan aciz. özellikle motor servisleri bu konuda çok yanılıyorlar, basınç ve yük altında kalkan motorlar nominal akımının 5-6 katı kadar demeraj akımı denilen ilk kalkınma akımı çekiyorlar. Örneğin marş motoru 12v olmasına rağmen ilk anda bütün tesisat kablosunu yumuşatacak kadar fazla akım çekerler. O nedenle marş kablosu tesisatta en kalın kabloya sahiptir. Motorun alternatörü, motor üzerine yerleştirilmiş çok sayıdaki lamba far korna ses donanımı gibi cihazlar yüzünden akım yetiştiremez ise sarımları zamanla kararır bujiye yeteri akım gönderemez ve motorda bir hararet yığılma bujilerde sık sık kurum oluşur. Şimdilik aklıma gelenler bunlar Ertuğrul abi senin güzel bir yatın var erdek tarafına gelmeyi düşünmüyor musun abi ?
-
08 Ağustos 2011, 17:29
#8906
MCT 250 nin hız göstergesinde sol alt kısımda bir sarı led ampül var. Ancak benim motorumda hiç yanmadı henüz. Üzerinde marş işareti var ancak marş işaretinin de üzerinde çarpı işareti var.. Acaba nedir bu ışığın anlamı ?
CİHAN ÜRÜT / BURSA / B Rh + ** YAMAHA DRAGSTAR CLASSIC 650 cc. **
BURSA CHOPPERS CLUB ASSOCIATION
http://www.facebook.com/BursaChoppers / www.bursachoppersclub.com.tr
-
08 Ağustos 2011, 23:58
#8907
Beycivan abi söylediklerine sonuna kadar katılıyorum. Böyle güzel bir yazı yazdığın için teşekkür ediyorum...
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
-
09 Ağustos 2011, 00:05
#8908
cihanne adlı üyeden alıntı
MCT 250 nin hız göstergesinde sol alt kısımda bir sarı led ampül var. Ancak benim motorumda hiç yanmadı henüz. Üzerinde marş işareti var ancak marş işaretinin de üzerinde çarpı işareti var.. Acaba nedir bu ışığın anlamı ?
o ışık normalde motorun yan ayaklığını açtığında yanar..sanırım sendeki iptal edilmiş..normalde ayaklık açıkken o ışık yanar ve motoru viteste çalıştıramazsın..bir bakıma güvenlik için yapılmış bir marş kesici denilebilir..
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
-
10 Ağustos 2011, 00:29
#8909
arkadaşlar kayseride macitime uygun fren balatası bulamadım bi türlü.bizim arka fren balatasına başka hangimotorun balatası uyar ybr uyar gibime geliyo. ama parçacılar çok para kazandıkları için balatayı eline alıp mct nin yok ama başka hangisinin uyar diye bakmıyorlar.ugraşamazlarmış.bugüne kadar lazım olan her parçada sorun yaşadım. illa motoru 3 4 gün bırakacan 50 60 lirada para verecen belki o zaman bi fren balatasını degişebilirler. hani parçayı taktırmıyorum kendim takacam ya adamların yapmadıkları kalmıyo
-
10 Ağustos 2011, 00:44
#8910
fatih383838 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar kayseride macitime uygun fren balatası bulamadım bi türlü.bizim arka fren balatasına başka hangimotorun balatası uyar ybr uyar gibime geliyo. ama parçacılar çok para kazandıkları için balatayı eline alıp mct nin yok ama başka hangisinin uyar diye bakmıyorlar.ugraşamazlarmış.bugüne kadar lazım olan her parçada sorun yaşadım. illa motoru 3 4 gün bırakacan 50 60 lirada para verecen belki o zaman bi fren balatasını degişebilirler. hani parçayı taktırmıyorum kendim takacam ya adamların yapmadıkları kalmıyo
honda cbf 150 nın balatası uyuyor ?
-
10 Ağustos 2011, 10:54
#8911
bursada aydinmotobike.com sitesinden telefonla sorabilirsin..
CİHAN ÜRÜT / BURSA / B Rh + ** YAMAHA DRAGSTAR CLASSIC 650 cc. **
BURSA CHOPPERS CLUB ASSOCIATION
http://www.facebook.com/BursaChoppers / www.bursachoppersclub.com.tr
-
12 Ağustos 2011, 15:37
#8912
Değerli abilerim ve kardeşlerim, bir sorum olcak sizlere. Bizim motorlara kanuni tiger ya da keeway SL 150 nin sissy bar'ı uyuyor mu acaba? Bilgilerinizi bekliyorum.
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
-
12 Ağustos 2011, 22:51
#8913
arkadaşlar bi abimize mct sag blok lazım elinde olan yada bildigi biyrde olan varmı. fabrikayı ve siteleri denedik yok
-
13 Ağustos 2011, 01:32
#8914
Sevgili _pLay_06, ankarada uzun sissy bar bulabileceğim bir yer var mıdır? Tavsiye edebileceğin bir yer?
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
-
13 Ağustos 2011, 03:19
#8915
İyi geceler arkadaşlar.
Kısa bir süre önce 6500 km de bir MCT 250 sahibi oldum. Şu ana kadar yaşadığım bir sorun yok. Tabi Eskişehir sivrihisar arasında ön lastik patlatmam dışında.
Neyse öncelikle yeni bir kullanıcı olarak önerileriniz var mı? Duyduğum kadarıyla makinanın şanzımanı biraz hassasmış, bende de özellikle soğukken vitesler biraz kemikli geçiyor. elbette biraz zorlamanda kullanırsam sorun olmayacağı söylendi bana.
Bunun yanı sıra özellikle kullanmamı önereceğiniz bir yağ markası mevcut mu?
Bunun haricinde önden kayma sıkıntısı var ancak lastikten kaynaklanıyor. Önereceğiniz bir lastik markası var mı? Gerçi acelesi yok biraz dikkatli kullanınca sorun olmuyor.
Son olarak ta sanki benim motorun debriyaj balatası değişme isteğinde bulunuyor. Özellikle seri kullanımda yüksek devirli vites yükseltince debriyajı tam bıraktığım halde sanki ikinci bir kavrama yapıyor gibi. Aranızda muhakka bu değişimi yapmış olan vardır tahmini maliyet nedir yardımcı olabilir misiniz? Elbette Sorularımdan en önemlisi bu diğerleri çok mühim değil.
Birde benim çantalardaki sinyaller biraz solmuş durumda. Bu konuda önerisi olan var mı yada parçayı nerden temin edebilirim?
-
13 Ağustos 2011, 04:14
#8916
Aliçooo adlı üyeden alıntı
Sevgili _pLay_06, ankarada uzun sissy bar bulabileceğim bir yer var mıdır? Tavsiye edebileceğin bir yer?
aliço sissybar sahibinden.com da vardı daha once gormustum ama su anda senın ıcın kontrol ettıgımde bulamadım . bıraz daha detaylı arastırmayla yardımcı olabılecegımı dusunuyorum. bırde ankarada yıbada kanunının yedek parcacısı var ordan da temın edebılecegınızı dusunuyorum .
---------- Post added at 03:14 ---------- Previous post was at 03:06 ----------
ANTHYPATHY adlı üyeden alıntı
İyi geceler arkadaşlar.
Kısa bir süre önce 6500 km de bir MCT 250 sahibi oldum. Şu ana kadar yaşadığım bir sorun yok. Tabi Eskişehir sivrihisar arasında ön lastik patlatmam dışında.
Neyse öncelikle yeni bir kullanıcı olarak önerileriniz var mı? Duyduğum kadarıyla makinanın şanzımanı biraz hassasmış, bende de özellikle soğukken vitesler biraz kemikli geçiyor. elbette biraz zorlamanda kullanırsam sorun olmayacağı söylendi bana.
Bunun yanı sıra özellikle kullanmamı önereceğiniz bir yağ markası mevcut mu?
Bunun haricinde önden kayma sıkıntısı var ancak lastikten kaynaklanıyor. Önereceğiniz bir lastik markası var mı? Gerçi acelesi yok biraz dikkatli kullanınca sorun olmuyor.
Son olarak ta sanki benim motorun debriyaj balatası değişme isteğinde bulunuyor. Özellikle seri kullanımda yüksek devirli vites yükseltince debriyajı tam bıraktığım halde sanki ikinci bir kavrama yapıyor gibi. Aranızda muhakka bu değişimi yapmış olan vardır tahmini maliyet nedir yardımcı olabilir misiniz? Elbette Sorularımdan en önemlisi bu diğerleri çok mühim değil.
Birde benim çantalardaki sinyaller biraz solmuş durumda. Bu konuda önerisi olan var mı yada parçayı nerden temin edebilirim?
arkdasım oncelıkle hayırlı olsun
sorularına uzun zamandır mct kullanan bırı olarak yanıt vermek ıstıyorum
walla sanzıman konusunda ne yazıkkı bır sorun yasamadım cok sukur
yag olarak shell vsx 15-40 veya castrol power 15-40 onerebılırım pıyasdakı yaglara nazaran hemen hemen ıkı katıdır fıyatları mesela mondıalın yagı petrol ofısının yagı 1lt sı 10tl dır castrol ve shell 20tl dır 2x20 = 40tl
sen bujı sormamıssın ama sana bujıde tavsıye edebılırım ngk cr7hsa bujı kullanabılırsın
lastık de sormussun lastık olarakda ırc ( ınova ) kullanabılırsın marka turk markası olmasına ragmen gayet guzel ve hamuruda gayet ıyıdır ben kullanıyorum pısman degılım
aman lastıkler fabrıka lastıgıyse degıstır derım hıc bır sey canından daha kıymetlı degıl
son olarakda debrıyaj balatasına ankaradakı ustalar en dandık yagı koyarak 75-80 tl ıstıyorlar
kendım kırsehırde unı ogrencısıyım ankarada oturuyorum
kırsehır kucuk sırın bır yer ustalar ztn kısıtlı ve aramda cok ıyı
debrıyaj balatası - fren balatası - jant akoru - subap ayarlarının hepsıne 50tl verdım ( yag ve balatalar bana aıt )
saglam usta bulur dıyalogunuda saglam tutarsan halledılmeyecek bır sey yokdur =))))
son dıkkat ettıgımde sınyallerın olmus ne yazıkkı bu sınyaller hemen soluyor
ben hemen bır oto tunıngcıye gıderek sınyallerıme fılm cekdırmıstım ( sıyah degıl )
apaçi değilim yanlıs anlasılmasın kırmızı fılm cektırerek kırmızı sınyal yapmıstım cokda guzel oldu 1,5 yıl oldu halen banamısın demedı ( malıyetı 8tl )
arada arka takozlar ve hava fıltresınıde kontrol etmeyı unutma =))))
-
13 Ağustos 2011, 13:11
#8917
Erdek tarafına gelmiyorum. Ayrıca benim yacht mazot tüketiminde bir facia. İki adet 280 Beygirlik ( her biri ) Turbo motorlar var. Saatte 12 mil ile gidersem iki motor ortalama bir saatte 40 ila 45 litre...yok eğer 20 mil sür'at ile gidersem ( Bir mil = 1685 metre ) saatte 100 litrenin üzerinde mazot yakıyor.Basit bir örnek vereyim . Istanbuldan Marmaris'e tam 1300 litre mazot yakarak geldim.=(((((( Umarım anlamışsındır nedenini..=))
Selam ve sevgiler .
PS.
Saygıdeğer eşiniz nasıllar ? Baba oldunuz mu ?
---------- Post added at 12:11 ---------- Previous post was at 12:08 ----------
bunakkaptan adlı üyeden alıntı
Erdek tarafına gelmiyorum. Ayrıca benim yacht mazot tüketiminde bir facia. İki adet 280 Beygirlik ( her biri ) Turbo motorlar var. Saatte 12 mil ile gidersem iki motor ortalama bir saatte 40 ila 45 litre...yok eğer 20 mil sür'at ile gidersem ( Bir mil = 1685 metre ) saatte 100 litrenin üzerinde mazot yakıyor.Basit bir örnek vereyim . Istanbuldan Marmaris'e tam 1300 litre mazot yakarak geldim.=(((((( Umarım anlamışsındır nedenini..=))
Selam ve sevgiler .
PS.
Saygıdeğer eşiniz nasıllar ? Baba oldunuz mu ?
Bu mesaj Sn. BEYCİVAN için yazılmıştır.
-
13 Ağustos 2011, 20:54
#8918
_pLay_06 kardeşim teşekkür ederim ilgin için. En kısa zamanda yibayı ziyaret edeceğim. Bir de bugün gezerken Turan Güneş bulvarının oralarda bir yerlerde keeway yedek parçacısı buldum. Ona da sorup fikir alırım. Bu arada geçen gün yunuslar kasksız motorcuları durduruyordu. Canımız her şeyden önemli, lütfen koruma önlemlerini alıp öyle keyfini çıkaralım rüzgarın...
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
-
14 Ağustos 2011, 01:07
#8919
Aliçooo adlı üyeden alıntı
_pLay_06 kardeşim teşekkür ederim ilgin için. En kısa zamanda yibayı ziyaret edeceğim. Bir de bugün gezerken Turan Güneş bulvarının oralarda bir yerlerde keeway yedek parçacısı buldum. Ona da sorup fikir alırım. Bu arada geçen gün yunuslar kasksız motorcuları durduruyordu. Canımız her şeyden önemli, lütfen koruma önlemlerini alıp öyle keyfini çıkaralım rüzgarın...
ne demek rıca ederım
-
14 Ağustos 2011, 01:29
#8920
Arkadaşlar merhaba;
4000 km de bir macitim var son iki gündür yolda seyir halindeyken ön kısım yalpalamaya başladı tekere filan baktım ama birşey göremedim, bu konuda bana yardımcı olabilir misiniz ? Bu yalpalama nelerden kaynaklanır
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 68 kullanıcı var. (0 üye ve 68 misafir)
Bu Konudaki Etiketler