Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #8861
    Aliçooo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Gelecek
    StyleOscar kardeşim motor aldığımda 1500km de idi. Şuan 2000 oldu tabiki :d buji(NGK) ve yağı(Castrol power) değiştirdim. Lastik havaları tamamdır. Bugün de hava filtresine bakıcam duruma göre değiştiririm belki. Param yeterse motor koruma demiri taktırcam bir de:D Bu arada motor ısındıktan sonra ışıklarda durunca kalkarken stop ediyor acaba rölanti ayarından mıdır? Yoksa karbüratörle alakalı bir sorun mu vardır:S


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #8862
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    kalkış anında motorun debriyajını bıraktığınızda yeteri kadar gaz verdiğiniz halde stop ediyorsa benzin şamandırasında ve hava ayarında bir sorun olabilir ancak kuvvetli arıza karbüratör üzerinden çıkıcaktır. rolanti devir göstergesinde 1,200-1500 arası olabilir. rolantisi düşük olan motor bekleme anında vuruntulu çalışır ve stop etmeye yakın bir durumu vardır. avansı kapalı olan karbüratördeki şamandırada daima benzin az kalır ve yutkunma sonucu motorun ilk haraketi almasına yetmeyen bir benzinle motor olduğu yerde stop eder. Yukarıda kavrayan debriyaj ayarıda buna sebep olabilir. Bu motora kn 150 mondial ve ybr 125 musluğu uyduruluyor. kn 150 ve seyyah 150 ye uyan koruma demirleri de takılabiliyor. Rolantinizi az yükselterek durumu gözlemlerseniz iyi olur.Birde kalkmaya hazırlanırken vitesi bırakmadan hafif gaz verin az motor bağırsın öyle deneyin eğer yine stop ederse kesinlikle karbüratörden olduğu anlaşılır. Bu " az mı yakıyor, çok mu " sorusu da arkadaşlar kusura bakmazlarsa kabak tadı verdi.50 sefer yazdım 1 lt ile şehir dışı 30 km tam yol şehir içi ise 12-15 km gidebiliyor. Kullanıcının sürüş şekli de çok önemli. Yani bu hesabı burda yaptırmanın lüzumu yok.
    100 km yolda 3 lt devirli kullanımda şehir dışı gider ama aliço sen bunu belirtmemissin.Herkese sevgiler saygılar. Bu aralar polislerin kask dağıtma aşkı başladı. Versinler bakayım nolan kasklardan da göreyim her önüne gelene madem vermişken ehliyette versinler.Tuhaf yaw.

  3. #8863
    Aliçooo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Gelecek
    Beycivan abi çok teşekkür ederim yorumların için. Rölantiden kaynaklanıyormuş stop etme, birazcık da yukarıda kavrıyor debriyaj. Benzin hesabı konusunda da haklısın abi ama yeni motor alıp heyecanla binince böyle her şeyi sormak istiyor insan:D Bu arada Ankara'da daha kask dağıtma noktasına gelmedi muhabbet, sadece bu aralar kask takın diyorlar. Nolana ben de hayır demem:D:D
    4 teker beden taşır, 2 teker RUH!

  4. #8864
    StyLeOscaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı Beycivan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese sevgiler saygılar.
    abicim merhaba sanada selamlar ve saygılar..
    Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..

    Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F

  5. #8865
    cihanne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 Classic
    MCT 250 nin vites pedalını ve benzin musluğunu arıyorum. Bulunduğunuz şehirde alışveriş yaptığınız mondial yedek parçacılarına benim için bir telefon edip sorabilir misiniz arkadaşlar? Motorumu o kadar bakımdan sonra hakkıyla kullanamamak çok üzüyor beni. Şimdiden yardımsever arkadaşlara teşekkürlerimi sunuyorum. İletişim için numaram : 0531 932 66 16
    CİHAN ÜRÜT / BURSA / B Rh + ** YAMAHA DRAGSTAR CLASSIC 650 cc. **
    BURSA CHOPPERS CLUB ASSOCIATION
    http://www.facebook.com/BursaChoppers / www.bursachoppersclub.com.tr

  6. #8866
    semih26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    Eskisehir
    Alıntı cihanne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    MCT 250 nin vites pedalını ve benzin musluğunu arıyorum. Bulunduğunuz şehirde alışveriş yaptığınız mondial yedek parçacılarına benim için bir telefon edip sorabilir misiniz arkadaşlar? Motorumu o kadar bakımdan sonra hakkıyla kullanamamak çok üzüyor beni. Şimdiden yardımsever arkadaşlara teşekkürlerimi sunuyorum. İletişim için numaram : 0531 932 66 16
    bende kendi şehrimde bulamadım benzin muslugunu getirmeleri 1 aydan fazla dediler kendim netten getirtim
    1 gün sonra elime ulaştı yarın takıcam bakalım bu siteden tel no ile arayıp bilgi alabilirsiniz
    http://www.motorparcalari.net/

  7. #8867
    cihanne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 Classic
    Alıntı semih26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende kendi şehrimde bulamadım benzin muslugunu getirmeleri 1 aydan fazla dediler kendim netten getirtim
    1 gün sonra elime ulaştı yarın takıcam bakalım bu siteden tel no ile arayıp bilgi alabilirsiniz
    http://www.motorparcalari.net/
    çok teşekkür ederim. yarın ilk iş arayacağım
    CİHAN ÜRÜT / BURSA / B Rh + ** YAMAHA DRAGSTAR CLASSIC 650 cc. **
    BURSA CHOPPERS CLUB ASSOCIATION
    http://www.facebook.com/BursaChoppers / www.bursachoppersclub.com.tr

  8. #8868
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Arkadaşlar şu an kullandığım motorumun resmini eklemek istiyorum.


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:05 ----------

    Resimleri ekledim umarım boyutlarında sorun olmaz.






  9. #8869

    Üyelik
    20 Temmuz 2011
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Mct 250
    Arkadaşlar öncelikle herkese merhaba;
    forumda ilk yazım bu. yanlış bir yere veya yanlış bir şey yazıyor olabilirm, bu yüzden acemiliğime verin diyerek affınıza sığınıyorum.
    Sizlere şöyle bir sorum olacak. Motor konusunda son derece tecrübesizim. ilk defa motor aldım ve mct 250 aldım. aklıma takılan bir iki şey var.

    1- rolanti dediğimiz, motorun sağ altında duruyor iken, motorun çalışma hızını ayarlayan vana sanırım, siyah. bunun çok kısılması motoru istop ettiriyor, peki gereğinden fazla açılması yakıt tüketimini çok mu etkiler? ve bunu biraz fazla açsam, yani daha seri çalışsa rolantide iken, debriyaj kavramasını kolaylaştırır mı bunu açmam? sanki biraz geç kavrıyor, yani gaz verdiğim halde istop ediyor bazen.

    2- arka tekerlekte 3-4 tane jant telinin kırıldığını farkettim, en fazla ne sorun açabilir bu tel kırılma olayı? forumdan anladığım kadarı ile genel bir sıkıntı bu modelde. ve şu jantı taktırmam bu soru kesin çözer mi? yanlış bir görmüyorsam bu jantta jant teli yok.
    http://www.motorparcalari.net/Mondia...-urun2323.html

    şimdiden teşekkür ediyorum.

  10. #8870
    StyLeOscaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı zotac adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar öncelikle herkese merhaba;
    forumda ilk yazım bu. yanlış bir yere veya yanlış bir şey yazıyor olabilirm, bu yüzden acemiliğime verin diyerek affınıza sığınıyorum.
    Sizlere şöyle bir sorum olacak. Motor konusunda son derece tecrübesizim. ilk defa motor aldım ve mct 250 aldım. aklıma takılan bir iki şey var.

    1- rolanti dediğimiz, motorun sağ altında duruyor iken, motorun çalışma hızını ayarlayan vana sanırım, siyah. bunun çok kısılması motoru istop ettiriyor, peki gereğinden fazla açılması yakıt tüketimini çok mu etkiler? ve bunu biraz fazla açsam, yani daha seri çalışsa rolantide iken, debriyaj kavramasını kolaylaştırır mı bunu açmam? sanki biraz geç kavrıyor, yani gaz verdiğim halde istop ediyor bazen.

    2- arka tekerlekte 3-4 tane jant telinin kırıldığını farkettim, en fazla ne sorun açabilir bu tel kırılma olayı? forumdan anladığım kadarı ile genel bir sıkıntı bu modelde. ve şu jantı taktırmam bu soru kesin çözer mi? yanlış bir görmüyorsam bu jantta jant teli yok.
    http://www.motorparcalari.net/Mondia...-urun2323.html

    şimdiden teşekkür ediyorum.
    selamlar öncelikle hayırlı olsun motorun

    1- az rölantide olması motor ısınana kadar arada stop etmesine sebebiyet verir..ısındıktan sonrada çok sorun çıkmaz ama fazla kısık olursa da iyi değil.. rölantiyi çok açmaktan kastın eğer hızlı çalışması içinse yakıt tüketimini etkiler tabikide..ama ayarlayacaksanda motor sıcakken ayarlaman lazım rolanti ayarını..ayar olayını motorda devir göstergesi olmadığı için rakamlarla söylemek zor..normalde anlatmak zor tanıdık bir motordan anlayan kullanıcı varsa (vitesli kullanan birisi tercihin olsun ) ona yaptır eğer yoksa güvenebileceğin bir servis veya motor bakım yeri varsa oraya götürmeni tavsiye ederim.. ayrıca debriyajı kavramasıyla çok alakası yok ..debriyaj geç kavrıyorsa önce bir debriyaj telinde kendine göre ayar yapman lazım.. ama bu tür şeylerle uğraşmadıysan yukarda belirttiğim gibi bir ustaya göstermen daa mantıklı..

    2-tel kırma olayı genelde var evet ama genel olarak çukurlardan fazla geçme ile ve kilo ile de alakalı..ben 7000 km kullandım 1 tane dahi kırılmamıştı..istanbul yollarının bazı bölümleri köstebek yuvası olmasına rağmen..birazda şans sanırsam..
    o linkteki jant kanuni tiger 250 nin jantı..mct ye uyar ama biraz zorlar.. arka fren kısmı (kampana ) olayı biraz uğraştırıyor..onunla uğraşabilecek bir ustan var ise takarsın.. ama dediğim gibi direk uymuyor biraz uğraş gerektirecek..sonuçta takılacak jant çelik jantta(aslında alimunyum dökme ) tel olamadığı için tabiki sorun ortadan kalkıcak ama jantla birlikte lastikte alman lazım..motorun üstündeki lastik büyük olasılıkla uymaz ve lastik tubeless değil bildiğim kadarıyla..yani bi lastik masrafını da ekle listeye..
    aklıma gelenleri yazdım umarım yardımcı olabilmişimdir.. eksik birşey söylediysem zaten buradaki diğer arkadaşlar da sana yardımcı olurlar..
    kazasız sürüşler dilerim..
    Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..

    Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F

  11. #8871
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    zotac kardeşim rolanti ayar noktası motorun durduğu yerde veya vitesin boşa atıldığı sıradaki sabit devirlenmesini belirleyen kısımdır. Rolantinin ayarda olması gereken pozisyonu motorun stop etmeye en yakınken olan durumudur. Biraz daha kısıldığında motorda vuruntu başlar daha fazla kısılırsa yakıt azlığından dolayı motor stop eder. Motorun devir ibresi 1200-1500 arasında iken ayarlanırsa normali budur. Yüksek tutulması yakıt artışı hararet motorun boş vitesinde dinlenmesi gerekirken yüksek devirli çalışmasına neden olur. Debriyajın kavraması debriyaj kolundaki ayar somunundan olur. Rolantinin açık olması motorun seriliğine etki etmez durduğu yerde devirlenmesine ve hararete kalkmasına neden olur. Çelik jant değişimi güzel olur tel jantlarda sık yaşanan en büyük hadise ise tellerin gevşemesi veya kopması durumudur. Lastik yerinden sökülerek içeriden gergisinin yapılması mümkün ise yenisinin takılması sağlıklı olucaktır. Bizde forumda sizi gördüğümüze sevindik sorunuz için doğru yerdesiniz merak etmeyin. mCt iyi bir motordur bazı sıkıntılarınızın olması doğaldır. İyi günler dilerim.

  12. #8872

    Üyelik
    20 Temmuz 2011
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Mct 250
    StyLeOscaR ve Beycivan Arkadaşlarım ilginiz ve alakanızdan ötürü tekrar teşekkür ediyorum.
    evet verdiğiniz cevaplar gerçekten aydınlatıcı oldu. Sağolun.
    ilk vitesli motorum olduğu için, ne kadar pahalı bir motosiklet alsam da, çok fazla teknik sorun yaşayacağımdan emindim. (çünkü acemiyim ve yanlış kullanma olasılığım çok fazla) bu yüzden mct250 yi tercih ettim. ve yaşadığım her teknik sıkıntıda anlaşılan önce size, sonra ustaya gitmem gerekiyor.
    Tekrar teşekkürler.
    İyi günler, iyi sürüşler.

  13. #8873
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Herhangi sorun olduğunda eğer acil bir durum değilse burdaki arkadaşlardan fikir ve bilgi alarak tamircine gidersen senin bu konuda bir bilgiye sahip olduğunu ve kandıramayacağını anlar. Öbür türlü tamir ve servisler hakkındaki düşüncelerimin genelde olumsuz yönde olduğunu anlatan geçmiş sayfalarda çok yazı bulabilirsin. Üçkağıdın kandırmacanın kazıklamanın bin türlü yolunu kendi mesleklerine harç etmişler. O nedenle sizin gibi yeni başlayan kardeşlerine en büyük tavsiyem danışın fikir alın. Bir kaç gün önce kendim şahit oldum taburede çay içiyorum yan dükanda da motor servisi var adamın birisi arızası var gelmiş fiyat sordu, tamam usta işimi halledeyim gelirim sana diyerek adam gitti. Artık ustamı kalfamı her kimse " si.. si.. gelcek başka çaresi yok " diye arkasından söylendi. Bizi bu pozisyonda gören usta(cık)lar oldukça bu oyunların arkasıda kesilmez. Hayırlıgünler dilerim.

  14. #8874

    Üyelik
    21 Kasım 2008
    arkadaşlar slm.
    motor bazen kontak kapattıktan sonra tekrar marşa bastığımda tiz bir marş sesi duyuluyor. motor çalışmıyor. bikaç kez üst üste yapıyorum sonra maş basıyor. sebebi ne olabilir.

  15. #8875
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007

  16. #8876

    Üyelik
    20 Temmuz 2011
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Mct 250
    Zahmet olmaz ise, kısaca bir de bakımı hakkında özet geçebilir misiniz? forumda okudum ama siyaset meydanına dönmüş herkes kendini bildiğini yazmış, belki sizler muhakemesini yapabilirsiniz ama eminim benim gibi acemi arkadaşlar için bakım tarafı biraz kafa karıştırıcı olmuş. çünkü ben çok iyi bilen iki arkadaşın, "hayır öyle olmaz şu daha iyi" gibi konuşmasında tercih sahibi olacak kadar bilgili değilim. aslında böyle yeni başlayanlar için, içinizden seçeceğiniz bilgili bir arkadaş, en çok sorulan sorulara tek cevap verse. sanki daha anlaşılır olmaz mı yeni başlayanlar için? (umarım bunu ukelalık olarak algılamazsınız, gerçekten bizler için karışık olduğunu belirtmek istedim sadece)

    bakım hakkında ise öğrenmek istediklerim şunlar;

    paslanmış olan metal aksamları bunun ile halledebilirim ve faydalı bir işlem.
    http://www.hepsiburada.com/Liste/Pro...tid=otev040110

    jant temizliğim için böyle bir şey kullanabilirim, ve bu da motor için önemli bir bakım;
    http://www.hepsiburada.com/Liste/Pro...ctid=otm090315

    fren balatalarını da mutlaka temizlemeliyim, bunun gibi bir şey kullanabilirim;
    http://www.hepsiburada.com/Liste/Pro...ctid=otm091156

    motor temizliğinden anladığım şey ise; motorun dışardan görünen, dış yüzeyini temizlemek. ve bunun için de bunun gibi birşey uygun olur;
    http://www.hepsiburada.com/Liste/Pro...id=otctn115790

    bunlar doğru bilgiler mi? (bu markaları özellikle seçmedim, maksat acemi olduğum için ürünün kendisini göstermek.)

    ve zincir vs. nasıl yapılır? veya bilmemiz gereken önemli bir bakım daha var mı?

    Teşekkür ediyorum tekrar.
    Keyifli Sürüşler.

  17. #8877
    cihanne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 Classic
    MCT 250 için farın üzerinden başlayıp, fren kollarını da içine alan kocaman ön siperlikten arıyorum. lütfen yardım edin..

    ---------- Post added at 14:18 ---------- Previous post was at 14:03 ----------



    bu şekilde bir siperlik arıyorum..

    her motora uyan standart siperliklerden değil..
    CİHAN ÜRÜT / BURSA / B Rh + ** YAMAHA DRAGSTAR CLASSIC 650 cc. **
    BURSA CHOPPERS CLUB ASSOCIATION
    http://www.facebook.com/BursaChoppers / www.bursachoppersclub.com.tr

  18. #8878
    fatih383838 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2010
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    hero puch :D
    benzinlikte olur gaz yagı al boya hariç her yerine sık on dakka bekle tut oto yıkamacının tanzikli suyunu pırıl pırıl her yer.. ya da BİM den 2.77 kr yag çözücü var aşşa yukarı aynı işi ypıyor benim motorun altına kadar pırıl pırıl. onlara boşa para verme

  19. #8879

    Üyelik
    19 Mayıs 2011
    Şehir
    Kuşadası-Aydın
    Motosikleti
    Mondial MCT250 ve Mondial MT 125
    Alıntı cihanne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    MCT 250 nin vites pedalını ve benzin musluğunu arıyorum. Bulunduğunuz şehirde alışveriş yaptığınız mondial yedek parçacılarına benim için bir telefon edip sorabilir misiniz arkadaşlar? Motorumu o kadar bakımdan sonra hakkıyla kullanamamak çok üzüyor beni. Şimdiden yardımsever arkadaşlara teşekkürlerimi sunuyorum. İletişim için numaram : 0531 932 66 16
    Merhaba, Bende MCT nin Vites pedalı ve basamağı komple olarak var . Kargo ücretini siz ödeyin hemen göndereyim. Bunun için bir ücret istemiyorum. maksat bir kardeşimizin işi görülsün. 0535 705 0989

    ---------- Post added at 14:50 ---------- Previous post was at 14:24 ----------

    Beycivan kardeş selam ve sevgiler. resimleri yüklerken boyutlarını çok ufaltmışsın. 600X800 yaparsan çok daha iyi görünürler.Bu arada benim MCT nin orijinal çantaları duruyor. Kırmızı renkli. İhtiyacı olana çok az bir ücret karşılığı verebilirim.tekrar selam ve sevgiler.
    bunakkaptan...

  20. #8880
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    Alıntı bunakkaptan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba, Bende MCT nin Vites pedalı ve basamağı komple olarak var . Kargo ücretini siz ödeyin hemen göndereyim. Bunun için bir ücret istemiyorum. maksat bir kardeşimizin işi görülsün. 0535 705 0989

    ---------- Post added at 14:50 ---------- Previous post was at 14:24 ----------

    Beycivan kardeş selam ve sevgiler. resimleri yüklerken boyutlarını çok ufaltmışsın. 600X800 yaparsan çok daha iyi görünürler.Bu arada benim MCT nin orijinal çantaları duruyor. Kırmızı renkli. İhtiyacı olana çok az bir ücret karşılığı verebilirim.tekrar selam ve sevgiler.
    bunakkaptan...
    abi çantaları kaça vermeyi düşünüyorsun ?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler