Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #8721
    StyLeOscaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı umitbt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    banada öyle geliyor çok fena içiyor, ki ben basmıyorum bile 80i kolay kolay geçmiyorum benzin akan bir tarafı görünmüyor ama karbüratör ayarı buna etken olurmu geçenlerde yaptırdım pek test edemedim ama temizlerken hava filtre borusunun tam oturmadığını gördük arkadaşla oynarken de tornavida ile deldik şimdi onun siparişini verdim bakalım değiştirince nasıl olacak ama başka tavsiyesi olan varsa çok memnun olurum
    karbüratörüne dokunulduysa ve yapan adam pek anlamıyorsa etken büyük..
    beycivan abimin dediği gibi karbüratöre kolay kolay dokunulmamalı...
    ayar olayına da gelince gene beycivan abimin bahsettiği gibi vidalar tam sıkılı vaziyetteyken 3 tam tur 1 tur 360 derce olacak yani aslında tornavidayı 2 kere çevirdiğimizde 1 tur oluyor )olacak şekilde bırakmak iyidir.. hava filtresi de etken tabikide..
    eğer çok fazla tecrübeniz yok ise tamir ile ilgli , önce bakarak öğrenmeye çalışın
    Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..

    Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #8722
    fatih383838 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2010
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    hero puch :D
    beycivan abi sana zahmet benim parçarı bi göstersen hangini alacam yanlış olmasınbalata bölümde 5 adet siparişi mi verecem yoksa resimdeki gibi beştenesi 1 adet mi oluyor anlamadım.. buji ve d balatası http://www.rialli.com/

  3. #8723

    Üyelik
    26 Mart 2011
    Motosikleti
    Macit 250
    Alıntı StyLeOscaR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    karbüratörüne dokunulduysa ve yapan adam pek anlamıyorsa etken büyük..
    beycivan abimin dediği gibi karbüratöre kolay kolay dokunulmamalı...
    ayar olayına da gelince gene beycivan abimin bahsettiği gibi vidalar tam sıkılı vaziyetteyken 3 tam tur 1 tur 360 derce olacak yani aslında tornavidayı 2 kere çevirdiğimizde 1 tur oluyor )olacak şekilde bırakmak iyidir.. hava filtresi de etken tabikide..
    eğer çok fazla tecrübeniz yok ise tamir ile ilgli , önce bakarak öğrenmeye çalışın
    teşekkürler herkeze cevapları için karbüratör ayarı ile çok oynandı 3-4 tamirci oynadı diyebilirim.
    hava filtre borusunu değiştirdikten sonra tekrardan bir karbüratör ayarı gerekecek sanırım şimdilik o dediğiniz ayarı bir yapayım bakalım ne olacak

  4. #8724
    fatih383838 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2010
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    hero puch :D
    Alıntı cengaver29 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    illede mz bana göre mz üstüne motor yok gadasını alsın kurban olsun mz e. bu arada mz im hiç olmadı mct var.

  5. #8725

    Üyelik
    19 Mayıs 2011
    Şehir
    Kuşadası-Aydın
    Motosikleti
    Mondial MCT250 ve Mondial MT 125
    Alıntı ARBETUS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    deponun şeklinden ve benzin çıkışlarının konumlarından dolayı motorun içinde 1 lt ye yakın benzin kalmakta. deponun üstüne çıkıp tepinsende yapacak bişey yok. Sen deponda yeterli benzinle gezmesen olacağı budur kardeşim. Bu arada gidebildin mi Red Zone 'a
    Yahu bu durumda benzin MUSLUĞUNU '' REZERV '' kısmına çevirmek hiç birinizin aklına gelmiyor mu ? Hiç biriniz bu motorum KULLANMA KLAVUZ'unu okumak zahmetinde bulunmuyor mu ? Bu kadar cehalet ancak bizim millete mahsus galiba? Motoru alır almaz...ülen bu motor kaç km hıza çıkacak acaba demektense ADAM gibi motorun RODAJ'ını tamamlasanız sonra deneseniz olmuyor mu ?

  6. #8726
    sefademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2011
    Şehir
    beylikdüzü
    Motosikleti
    250 mct
    arkadaşlar benim mct yi pazartesi tamirciye bıraktım adam hala beni ariicak motoru en baştanmı diziyo napıyo acabaa?????

  7. #8727
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    motorun debriyajını kalkış anında motor haraket alır almaz hemen bırakmak gerekiyor uzun süreli debriyajı yarım yada orta ayarda basılı tutarak debriyaj balatalarının aşınmasına neden olabilirsin.Debriyajı kaçıran yada bitik olan kardeşlerime geçmişte bir öneride bulunmuştum burda takrarlamak istiyorum bu motorun 6 adet balatası ve 5 adet balata saçı var. Muhakkan saçlarıda değiştirmek gerekiyor ve balataların dizilişine önem göstermek lazım. Gelişi güzel balata dizilerek takılamaz.racing enduro cross gibi dizilme türleri vardır. Ben 6 ncı balatanın sonuna 1,5 mm kalınlığında 3 adet pul koyarak 7 nci balata gibi vazife yapmasını ve baskının sertleşmesini sağladım. Motorun kalkıştaki durumu yüksek devirlerde 4 e 5 e geçirmede durum çok değişti.Rodaj süresinde düz yoldaysanız yolun km sini kafanızda 2 ye bölün yarısını normal hızda diğer yarısını motoru yüksek devir ve viteste kullanarak tüketin. Pasif kullaırsanız motor asla açılmaz ve sağır tabir edilen kör açılış yapar ve motor randıman vermez.

  8. #8728

    Üyelik
    19 Mayıs 2011
    Şehir
    Kuşadası-Aydın
    Motosikleti
    Mondial MCT250 ve Mondial MT 125
    Alıntı Fahrettin Kaldırım adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    bendede sorun yağ sıdırıyordu bir türlü bulamamıştım sonunda buldum vites müşüründen sızdırımış su bantı sardım dahad kacırmadı ve cok memnunum hemen hemen sıvas samsun girasun tırapzonakadar gittim sıkınntsız gezdim
    Kardeş onu boşver..sen bu ORTA SEHPAYI nasıl yaptın veya kime yaptırdın ?
    Detay yazarsan sevinirim.

  9. #8729

    Üyelik
    01 Aralık 2010
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    kanuni popcorn 90
    Alıntı fatih383838 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    illede mz bana göre mz üstüne motor yok gadasını alsın kurban olsun mz e. bu arada mz im hiç olmadı mct var.
    birader bende kayseride yaşıyorumm.. tıp da okuyorumm memleketinse buraya gelmiş bulunmaktayımm bikaç senedir. Bende para biriktiriyorum inşallah bir mct alma hayalim. var. 2 .motorum olack olursa eğer... umarım memnun kalırım. kayseri yolları bilindiği üzere uçak pistleri gibii.... yaniii bi chooper gider wallahaa... :D

  10. #8730
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK



    resimde görülen qm 250 ön sis farları ( yardımcı lambalar ) ın şeması ve bana bu şemadaki 2A daki braketten ( tutucu demirden ) lazım arkadaslar. ve ben ne yazıkkı ankarada nereyi ararsam arayım bulamadım :( bana bu konuda yardımcı olacak arkadaslar arıyorum :( bu braketın uzerınde elımde mevcut olarak bulunan sis farlarını takmayı dusunuyorum ve sız arkadaslarımın yardımlarını beklıyorum. ( beycivan abi bunu bulabılcegım bır yer varmıdır ayrıcada sana sormak ıstedım ).

  11. #8731
    fatih383838 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2010
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    hero puch :D
    [QUOTE=sadisayli;2376389]birader bende kayseride yaşıyorumm.. tıp da okuyorumm memleketinse buraya gelmiş bulunmaktayımm bikaç senedir. Bende para biriktiriyorum inşallah bir mct alma hayalim. var. 2 .motorum olack olursa eğer... umarım memnun kalırım. kayseri yolları bilindiği üzere uçak pistleri gibii.... yaniii bi chooper gider wallahaa... :D[/QUOTE

    sivas cad. tuna kavşagı granti bankası sivas cad. şubesi var ben ordayım yolun düşerse gel bi çayımı iç konusalım..

  12. #8732
    sefademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2011
    Şehir
    beylikdüzü
    Motosikleti
    250 mct
    arkadaşlar mct nin benzin musluğunu nerden bulabilirm????

  13. #8733
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    Alıntı sefademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar mct nin benzin musluğunu nerden bulabilirm????
    evınıze en yakın mondıal servısıne sordunuzmu ?

  14. #8734
    sefademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2011
    Şehir
    beylikdüzü
    Motosikleti
    250 mct
    evet sordum ama yok dedi biriyle daha görüüştüm motorcu o isticekmiş parçacıdan bu arada arkadaşlar motorumun sorunu çözüldü karbüratörün sağ tarafki hava memesinin bir tarafı kırılmıştı ilk söken şerefsiz kırmıştı sanırsam ama usta genel olarak ateşleme tertibatını komple değiştirmiş kırılan hava memesini de tornacıya söktürmüş tekrar ayarlayıp takmış geriye şimdilik sorun yok çekişi de çok iyi oldu çok bilmem ama 80 tl aldı hepsine oscar senin ustan yaptı kardeşim mehmet usta bu konuda bilgili olduğu belli 80 tl biraz tuzlu geldi ama dediğim gibi bobinleri bujileri buji başlıklarını değişmiş gördüm e birde tornacıya vermiştir yoksa sökemezdi o parçayı normal fiyat her halde yardımlarınız için tşk ederim beycivan ve oscar çok saolun ....

  15. #8735
    ~~NEO~~ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    KAWASAKİ
    Selamlar arkadaşlar...

    Benim MaCiT cortlamış durumda... İki gündür uzun uğraşlar sonucu çalıştırıyordum motoru... Geçen gün yine çalışmayınca hava filtresini filan söküp bi bakayım dedim... Filtre ve haznesinde yağ olduğunu fark ettim... Zaten motorun üzerinde yani benzin musluğunun hemen arkasındaki blok üzerinde de yağ vardı... Önemsemedim, temizledim, biraz uğraşırken motor çalıştı... Arkadaşlarla biraz sohbet ettikten sonra, saat gece 00:30 sularında yaklaşık 20-25 km yol yapıp evime geldim...Hatta normal şartlarda 110-115 km arası hız yapan motor o gün 130'a kadar çıktı... Bende hem hava filtresini temizledim hemde akşam serinliği motora iyi geldi diye düşünüp, o sürat'e ulaşmış olmanın mutluluğu içindeydim... Garaja girip kaskı çıkardığımda ne göreyim motorun her yerinden yağ sızıyor... Gece geç saat olduğu için bıraktım öylece... iş-güç çok olunca hala da bakamadım... Ama motorla ilk uğraştığımda motor bölgesindeki plastik hortumların çatlamış olduğunu gördüm... Tek umudum o hortumlardan birinin yırtılmış olup, yağ kaçağının hortumu değiştirince kesilmesi... Eğer motor bloğu v.b. bi parça çatladı ise hapı yuttum demektir... Beycivan usta'nın yardımlarına çok ihtiyacım var...

    Birazdan iş kıyafetlerimi giyip motoru talan edip kaçağı bulmaya çalışıcam... Bu kaçak nereden olabilir fikri olan var mı ?...

  16. #8736
    sefademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2011
    Şehir
    beylikdüzü
    Motosikleti
    250 mct
    Alıntı ~~NEO~~ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar arkadaşlar...

    Benim MaCiT cortlamış durumda... İki gündür uzun uğraşlar sonucu çalıştırıyordum motoru... Geçen gün yine çalışmayınca hava filtresini filan söküp bi bakayım dedim... Filtre ve haznesinde yağ olduğunu fark ettim... Zaten motorun üzerinde yani benzin musluğunun hemen arkasındaki blok üzerinde de yağ vardı... Önemsemedim, temizledim, biraz uğraşırken motor çalıştı... Arkadaşlarla biraz sohbet ettikten sonra, saat gece 00:30 sularında yaklaşık 20-25 km yol yapıp evime geldim...Hatta normal şartlarda 110-115 km arası hız yapan motor o gün 130'a kadar çıktı... Bende hem hava filtresini temizledim hemde akşam serinliği motora iyi geldi diye düşünüp, o sürat'e ulaşmış olmanın mutluluğu içindeydim... Garaja girip kaskı çıkardığımda ne göreyim motorun her yerinden yağ sızıyor... Gece geç saat olduğu için bıraktım öylece... iş-güç çok olunca hala da bakamadım... Ama motorla ilk uğraştığımda motor bölgesindeki plastik hortumların çatlamış olduğunu gördüm... Tek umudum o hortumlardan birinin yırtılmış olup, yağ kaçağının hortumu değiştirince kesilmesi... Eğer motor bloğu v.b. bi parça çatladı ise hapı yuttum demektir... Beycivan usta'nın yardımlarına çok ihtiyacım var...

    Birazdan iş kıyafetlerimi giyip motoru talan edip kaçağı bulmaya çalışıcam... Bu kaçak nereden olabilir fikri olan var mı ?...
    öncelikle kardeşim geçmiş olsun şimdi ben daha önce forumda aynı sorundan yazdım ama benim kaçak yeri belliydi neresi diye sorarsan motorun sağ bloğunda yani üstündeyken sağ bloğunda bir tane saplama mili var onun dibinden hafif çatlak oluşmuş halada öyle yüksek devirlerde ordan yağ atıyor ne yapabilirim diye düşündüm beycivanlada konuşmuştuk aynı olayı hatta nette iki renk olan macunlar var birleştirince 3 saat içinde taş gibi oluyo onu uyguladım çatlak bölgeye çok iyi olmasada çok fazla olan yağ kaçağını azalttı ama aynı çatlak bölgesinden sürdüğüm macunda çatladı e kolay değil bloğu çatlattığına göre macunuda çatlatması ama az kaçırıyor şimdi motorcuya kalsa motor inecek iç dış kaynak yapılıcak asıl sorun motor bloğu neden çatlasın şimdi benim eski motorum mz de çalıştığında esneme payı çok iyiydi esnerdi yani motor durduğu yerde ama gel bizim macite bak motor ööylece duruyor geçen gün bir harley gördüm adam marşa bastığı gibi motor durduğu yerde öyle hareket ediyoki arkadaşlar yani kasaya vermiyo o sarsıntıyı bence bizim macite bu konuda bişey düşünmek lazım yoksa ne blok kalır ne de gevşemedik vida kolay gelsin neo .....

  17. #8737
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    sabah ola hayrola ben oyumu kullandıktan sonra forumdaki sorular için yazacağım inşallah:hayırlı geceler olsun

  18. #8738
    fatih383838 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2010
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    hero puch :D
    Alıntı Beycivan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sabah ola hayrola ben oyumu kullandıktan sonra forumdaki sorular için yazacağım inşallah:hayırlı geceler olsun
    abi sana zamet benim su parçaları bi gösresende sipariş versem

  19. #8739
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    fatih sen aradığım debriyaj baskı balata ve ara saçlarını internetten alma rialli sitesinde ben baktım uygun yok tamirciye git mondial mct 250 ile ramzey 250 aynı.ybr 125 ile de aynı dediğimi unutma ara saçlarını muhakkak değiştir ve son baskı kapağının üzerine pul koyarak somunu sıktır.

  20. #8740
    fatih383838 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2010
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    hero puch :D
    Alıntı Beycivan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fatih sen aradığım debriyaj baskı balata ve ara saçlarını internetten alma rialli sitesinde ben baktım uygun yok tamirciye git mondial mct 250 ile ramzey 250 aynı.ybr 125 ile de aynı dediğimi unutma ara saçlarını muhakkak değiştir ve son baskı kapağının üzerine pul koyarak somunu sıktır.
    teşekkürler abi allah razı olsun. bu arada açık hava filitresi beni sarmadı kutuyu falan geri yerine taktım aynı şekilde. söküp takmadaki zorluk zincir muhavazasından kaynaklanıyormuş çok rahat bi şekilde taktım. motorun devri yerine geldi ama hız düşük 85 yapıyor hava ayarı 3


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)

Bu Konudaki Etiketler