Arkadaşlar,
Arka süspansiyonun boyutunu öğrenebilir miyim?
Sevgiler...
Arkadaşlar,
Arka süspansiyonun boyutunu öğrenebilir miyim?
Sevgiler...
slm herkese eveeet eğer biz ustayı beklersek daha çok işimiz var gibi beycivan kardeşim öncelikle yardımına ihtiyacım var karbüratörü kendim sökmeye karar verdim sadece hava filtresinine giren hortumu sipariş verdim onu bekliyorum sana sorum şu olucak karbüratörü sökünce neresine bakmam gerekicek sanırım şamanıranın içindede ince gözenekli bir filtre var soldaki karbüratör yavaş dolduğundan veya sağ daki motor tekliyor buji kesiyor vesaire ama sağ tarafa verimli dolmuyor bence şimdi söküp bir bakıcam başka neresine bakmam lazım hava ayarını zaten biliyorum biliyorumda kendim ayarlamıştım usta baktı bunlar çok sıkılmış dedi ama dediğin gibi yaptımtam sıktım 3 tur geri açtım ikisinide usta çok sıkılı dedi ayarladı güya birde şu var bu karbüratörün en üst kısmında duran kapak ne kapağı 4 vidalı temizlik için onlarıda sökmem gerekirmi yada karbüratörü birbirinden ayırmaya gerek varmıdır yani kısaca bana söktüğümde neler yapmamı anlatabilirmisin zahmet olmazsa kardeşim yardımların için çok sağol......
daha öncede söktüm taktım oscar sorun değil gene uğraşırım zaten ben çözemezsem alır en son karbüratörcüye götürürüm başka çare yok kardeşim
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
debriyaj kolunun orada iki tane müşür bağlantısı var genelde üstteki çıkar o çıkınca motor viteste çalışmaz sadece boşta çalışır güzel birşeymi kötü birşeymi anlamış değilim
---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:56 ----------
bu arada bu herkese selamlar mct yok lakin bu forumdan uzun zamandır ayrıydım geri geleyim muhabbet etmek için.
insan su gibi olmalıdır konduğu kabın şeklini almalı gittiği heryere istediği şekli verebilmeli B.T.
Arkadaşlar Benim MCT'nin bazı değişikliklere ihtiyacı var.
1.Lastikleri değiştirecem
2.Arka stop camım kırık onu değiştirecem ama bulamadım bir türlü yokk
3.Yağı komple değiştirecem ilk aldığımda usta koymuştu yağı hiç içime sinmedi hangi marka yağ önerirsiniz.
4.Zincirden çok sürtme sesi geliyor zinciri temizleyecem artı yağlayacam
Bu yazdığım maddeler için ne önerirsiniz arkadaşlar kaç haftadır yapacam bunları ama bi türlü yapamadım. Ne lastik bulabildim ne arka stopu bulabildim. Nede yağ hakkında bi fikrim var. Bana önerilerinizi beklliyorum arkadaşlar.
selam arkadaslar,
gv 250'ye geciyorum ben, emektar mct'mi de satmayi dusunuyorum. almayi dusunen olursa haber versin uygun biseyler yaparim fiyatta.
2005 model, 17800km'de. yaz icin bakimlarini yaptirdim, daha dun yagini, bujilerini degistirdim, orasina burasina baktirdim. hala kullaniyorum zaten.
MAHORETTİ abimiz çok uzun zamandan beri yok merak ediyoruz kendisi okuyorsa birşeyler yazarsa seviniriz.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...8972010/detay/ bu ilan linkini çelik jant isteyen arkadaşlar için gerekli olur diye veriyorum
mototor motorunu satmayı düşündüğün rakam nedir arkadaşlardan talip olan çıkabilir? craz099 motoruna 1,6-1,7 lt kadar Kışın 10-40 olmalı yazın 20-50 (15-50 de olur) koyabilirsin lastikte marka vermeyeceğim ama bütçen el verdiği ölçüde çok ucuz olmasın çok pahalıda olmasın motorun fiyatı durumu belli lükse kaçma derdim.kendim duro marka kullanıyorum ben memnunum. zinciri yağla ve gerginliğini ayarla sürtünme sesi gitsin. korsanxx kardeşim motorun sadece boş viteste çalışması bence faydalı çünkü viteste bırakıp marşa basarsan firlama tehlikesi var. sefademir kardeşim karbüratör çok konbine bir parçadır iki tane 125 cc X 2 adet yanyana dizilmiş biir karbüratör bu.sen ikiye ayırma tepe kısmında vakum yayı ve vakum lastiği ile iğne vardır sökerken çok dikkat etmelisin keza çok usta bile sıkıntı yaşıyor.
Herkese selamlar. Dün motoru Kuşadasındaki Mondial servisi olan Barış beye götürdüm. A da Z ye bakımı yapıldı Gevşek somunlar, vidalar sıkıldı . Sentetik yağ kondu. Şanzımanda vites ayarları yapıldı.Arka jant sökülüp kırık jant telleri değiştirildi.Frenler ayarlandı ( Arka fren şimdi bomba gibi oldu ) Debrijay ayarları yapıldı. Vitesler pamuk gibi ve boşa alma sorunu kalmadı. Zincir '' Oringli '' yarış zinciri ile değiştirildi.Sinyallerin Flaşörü değiştirilip sesli ikazlı olanı takıldı. Şimdi sinyalleri kapatmayı unutmama imkan yok.!Bujiler NGK ile değiştirildi. Jigle ayarı yapıldı şimdi doğru dürüst çalışıyor. Tek tıklama ile motor çalışıyor ve inanması zor ama Titreşim hemen hemen YOK.! Beyler bu motor yarış motoru değildir. Okudukça üzülüyorum. Bu motor Cruiser sınıfındandır ve parasını sok kuruşuna kadar hak ediyor. Ayrıca sür'at için üretilmemişlerdir. Motorunuzdan zevk alarak sürün. Yok illa ben erken ölmek istiyorum diyorsanız yarış motoru alıp gereğini yapın.Koruma demiri işini halledemedim. Deri çantalarım da ya yarın veya cumartesi günü elime geçecekmiş.( Ha gayret UPS kargo ):=))
Hepinize keyifli sürüşler dilerim.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:35 ----------
ÖZÜR..gene hızlı yazdığımdan vede kontrol etmeden yolladığım için... debriyaj yerine..debriyay vede parasını son kuruşuna kadar hak ediyor kısmında ...so kuruşuna yazmışım..özür diler düzeltirim. Sağolun...
ertuğrul abi ben gün içinde o kadar çok yazıyorum ki bilgisayar işiyle uğraştığımdam tüm gün makine başındayım. ne kelime hataları yapıyorum bir bilsen. yanlız sizin motorunuzun bakımlarını serviste yaptırmanıza şaşırdım burda yazdıklarınızın tamamını siz kendiniz yapabilirdiniz çok eski bir motor kullanıcısı olduğunuzu biliyorum yani bazen burda sayfalar dolusu yağ değişimi konusunu yazıpta ardından birinin serviste şu yağ koydum bunu yaptırdım diye yazmasına hayret ediyorum madem servise koyduracaktın ne diye sordun lastiğine hava basıcak yazıyorum lastiğinin üzerinde bar değeri var diye gidip servise hava bastırıyor sanki onlar nizama uygun basıyor elinle lastiği sıkıp taş gibi oldu diye veriyor. yani kimse üstüne alınmasın lütfen ama burda emek harcıyoruz şu yağ meselesi bujidir fardır lastiktir 500 sefer yazıldı bunların halen sorulması bıktırıyor.yani "foruma yeni üye oldum abi okuması zor geldi" diyen e kardeşim biz kaç kişi burda yazmak zor gelmedi de sana okumak mı zor geliyor zaten ne geldiyse bu milletin başına okumamaktan geldi. hadi neyse deyip yazıyoruz( ramzey 250 formunda da aynı ) gidip serviste yağını değiştiriyor lastik şişirttiriyor.ister inanın ister inanmayın 1 gün içinde pazar dahil 10 kişiyle forumdan görüşüyorum ve mutlu oluyorum insanlarla konuşmak birşeyler paylaşmak güzel ama böyle olunca insan üzülüyor yani.şimdi ben yine bu motorla alakalı bütün teknik işlemlerin neler olduğu ve nasıl yapıldığını içeren bir tablo hazırlıyorum yakında yayınlıcam yazıcısından çıkarıp saklayabilirsiniz.kalp kırmak bize göre değil ama varsa özür dilerim.
Sayın Beycivan kardeşim,
Ben özgürlük hastasıyım. O yüzden Kuşadasında marina da motoryatımda denizin üzerinde yaşıyorum Fiber 12.80 metre uzunluğunda 4 metre eninde . Kamara ölçüm 3X4 metre. ( 3 oda 2 banyo ve salon)( Kamara yazmadım ..oda yazdım ) . Burada motorun tamiri veya bakımı falan zor oluyor. Marina bu işler için uygun değil. Ayrıca tevellüt 1942. Artık bazı şeylerle uğraşmak istemiyorum. Dahası bu ilk MCT kullanışım ve aslında motorcu Barış'ın kafasının etini yiyerek ( benden yaka silkiyor.Nedenine gelince.. krom vidaları veya somunları anahtarla sıkmadan/ gevşetmeden önce üzerine jelatin koyup öyle anahtar kullanmasını istiyorum). Alışık olmadığı için illet oluyor .. ham hum söylenip duruyor ama işini iyi biliyor. Bu motor hakkında çok şeyi bir günde Barış'tan öğrendim.ayrıca bu motorun kullanma klavuzu yok. Bana satan genç arkadaş her namuslu Türk genci gibi okumak zahmetine katlanamadığı için kaldırıp atmış .Şimdi de bulamadığı gibi Garanti Belgesini bile bulamıyor. Motor 2010 senesinin Nisan ayında trafiğe kaydolmuş. Uğur firması bu motorun Garanti belgesini acaba yeniler mi ? Vede acaba bir adet kullanma klavuzu göndermek nezaketinde bulunurlar mı ? Yarın ilk iş bir tel. etmek lazım. Hepinize sevgi ve saygılarımla.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:11 ----------
Teşekkür ederim Çok sağolun.. Hepinize tekrar merhaba.Geç cevap yazdım kusura bakma.
selamlar evet karbüratörü söktüm arkadaşlar biraz sağına soluna baktım beycivanında dediği gibi bir oto karbüratörcüsüne götürdüm hava filtresi bağlantı hortumunuda değiştim (öyle bir hale gelmiştiki)neyse temizliğini yaptık çokta sıkıntılı gibi görünmüyodu ama galiba sorun devam ediyor gibi geliyor bana çünkü gene kesilme var gibi hava ayarınıda aynen dediğiniz gibi yaptımda karbüratörcüyle bu konuda hem fikir olamadık tamam fabrika çıkışı öyledir genelde 3 tur açılır diyorda bu aldığın benzinin oktanına göre fark yapar diyor o da farklı bir açı bilemyorum arkadaşlar napıcam ben bu motorla artık diyorum ki subap ayarsızlığımı var tek o kaldı nerdeyse ama sadece sağ da sorun bilemiyorum....
ertuğrul abi motorun garanti evrakı kaybolsa bile kullanım kulavuzu ve garanti belgesini düzenleyip gönderirler. telefonda izah et yeter. eğer yanlış anlamadıysam artık bu işlerden emekliye ayırdım kendimi diyorsun.abi saygımız var benim zaten derdim kırk sefer yazılan çizileni 500 sefer soranlarlaydı. sefa kardeşim karbüratörde standar hava ayarı 2,75-3 turdur. 95 yada 97 oktan benzin kullanımda yine 1 gr yakıt 15 gr hava girmesi lazım isterse 110 oktan(avrupadaki gibi) olsun. yanlız senin sağ silindirin sübapları çok sıkıldıysa da yapar.sen sübap ayarını sentil kullanılması şartıyla bir ustaya yaptır sente değerleri 0,08 emme 0,010 eksoz olucak unutma. servis her zaman elle ayarlar ve göz kararı yapar birde idda eder böyle daha güzel diye. hazır trübütör kapağı açılmışken iki silindirinde sübap ayarını yaptır artık tamircinin vicdanına kalıcaksın dürüst ise adam gibi yapar. yanlız senin işini bir karbüratör bulup onla denemek lazım eğer o karbüratörde yapmazsa sorun karbüratör eğer yaparsa sübaplarda. yine yaz buraya takip edelim senin sorununu.
valla beycivan kardeşim iyice asabım bozuldu artık insan resmen strese giriyor ama sana bişeyden bahsetmek istiyorum mantıklı gibi geldi bana şimdi karbüratörü ilk söken usta bozması tahliyeden benzin kaçırıyor diye sökmüştü temizlemek için o zaman motorda yeniydim kendim sökmedim o söktü şimdi olsa ben söküyorum ama bu adam dediki temizliği yaparken biz dedi bu şamandıranın ayarını biraz daha kısalım sağlam kapatsın dedi şimdi diyorumki bu adam bunun ayarını kurcaladı öbür tarafa yani sağ tarafa verimli benzin dolmuyor özellikle motor yokuşa dayandımmı kesilme yapıyor zaten önemli ayrıntı bu onuda nerden ayar yaptı dersen o karbüratörün içinde siyah şamandıranın ortasında dönen zımbırtı var ordan yaptı sence burdan sorun çıkma ihtimali varmı eğer var dersen ben bunun ayarını nasıl düzeltebilirim ayarı yapmadan varmıydı bu sıkıntı bilmiyorum yeni almıştım kış tı basma şansımda olmadı o zaman bu konuda görüşün nedir kardeşim
aslında telefonda bu mevzuyu konuştuk ancak paylaşmak adına ben burda yazmak durumundayım.karbüratör motorun en kombine tümleşik yapıya sahip parçasıdır.kılcal delikler ince hava ve yakıt kanalları mevcuttur.ciddi bir sorunla karşılaşmadıktan sonra dokanmayı ben tercih etmiyorum. kolay bozulan bir parça değildir. genelde ilk kez sökenler her zaman bunu ters toplarlar ve soluğu tamircide alırlar.şamandıra karbüratörün alt kısmında emme manifolduna gitmeye hazır duran yakıtı barındırır.şamandıra, iğnesi sayesinde depodan sürekli aynı miktarda benzinin alınmasına yarar.motorun devri arttıkça emme sübaplarından emme manifolduna emiş (kapış) gelir ve siz gaz kolunu çektiğinizde karbüratörün üst kısmındaki vakum iğnesini havaya kaldırarak yakıt kanallarından yakıtın ilerlemesini sağlar.yine içerisinde yakıt ve havanın karışım oranını ayarlayan bir düzenek mevcuttur.bu ayar ile havayı yada yakıtı açıp kısabilirsiniz.bu motorun karbüratörü keihin marka CVK serisi iki adet yanyana dizilmiş 125 cc lik üsten vakumlu karbüratördür.ben bunun motorcuya değil her zaman sırf karbüratörlere bakan oto karbüratörcülerine baktırılmasını savunurum.servislerin çoğu sefademir kardeşimizde olduğu gibi oyuncak gibi kafalarına söküp takmaktadır. şimdilik saygılar birde eğer karbüratörü arızalı olanlar varsa tamiri içinçok umutlanmasınlar tamir kitlerinden murat 124 sahin ve eski reno 12 tsw lerin kiti uyabiliyor.mondial bu parçayı 400 tl den aşağı vermiyor adana seyhanda arora motor fabrikasından çok çok ucuza alma şansınız var 3 4 defa aldık taktık inanın mct ninkinden daha verimli çıktılar.
slm arkdaşlr 250 mct bi motr var çalışrkn bi ses geliyor bisikltn akarken dişlisinden gln ince ses gibi gaz verdikçe ses yükseliyo sibop ayarları daha yeni yapıldı sizce nerdn bi sorunu olabilr..
kardeşim sana yardımcı olabilmem için daha belirgin birşeyler yazman lazım her motordan bir sürü ses gelir zaten. gaz verince de gelir. yani isabetli tespit yapabilmemiz için daha fazla bilgiye ihtiyaç var.
Öncelikle bütün forum arkadaslarıma selamlar. unıversıte fınal zamanından dıolayı uzun zamandır foruma bır turlu gıremıyorum . ancak fırsat buldum ben yokkken yazılan yazıları okudum gorulen okı anlasılan her sey gayet guzel gıdıyor. bu arada bugun mct ön çelik jant aldım 90liraya kaldı arka jant =))) etrafında arka çelik jant satan tanıdığınız varmı arkadaşlar ? cvp larınızı beklıyorum ereN .
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)