selam karbüratörün senkron ayarları yapımı benim bir ayımı alıcak o yüzden yaptırdığım zaman bilgi yazarım beycivan abi şimdilik haber bekleme verdiğin bilgiler için teşekkür ederim.
selam karbüratörün senkron ayarları yapımı benim bir ayımı alıcak o yüzden yaptırdığım zaman bilgi yazarım beycivan abi şimdilik haber bekleme verdiğin bilgiler için teşekkür ederim.
250 mct'nin direksiyonunu uzatan oldumu aranızda arkadaşlar eger varsa paylaşırmı bizimle
Merhaba arkadaşlar,
mct 250 nin arka süspansiyon uzunluğu nedir?
mct hızı torku güzel rahat bneim çappıra göre daha titreşimsiz fakat viraj alışı berbat...
fatih bu motorda normalde olması gerekenden bir adet fazla balata var.genelde motorda vites başına bir balata düşer ama bunda 6 balata var.zongshen gy 200 ramzey 200 cross ramzey 250 choopor ybr seyhan 150 lerin balataları aynı. debrjay balatası değişince hazır açılmışken yağ filtrenide temizlet sonra 6 ncı balatanın somunlarının altına pul koydur vites geçişleri rahatlasın: sana eski bir tüyo alacağın balataları yanık yağın içinde 1 gece beklet öyle taktır.ömrü 2 kat olur bunun nedenini düşünün paylaşın bakalım neden daha iyi olur diye bekliyorum sizden. ayrıca balata saçlarını tamirciler değiştirmez hemen eskiyi şak diye takar. balatalar racing kros ve naked tarzı diziliş sırası vardır. bunuda her tamirci bilmez nası söktüyse öyle takar. son bir şey daha debriyaj için sağ kapak sökülürken conta artık kullanılmaz olur onuda eski meski takarlar yağ kaçağına neden olur. başında durun. evet balata sorusunun yorumlarını bekliyorum...
arkadaşlar slm bu gün öyle motorlara bakarken benim eski mz motorumuda inceledim bir tanesi 301 mz in 10tl ile 60 km gittiğini yazmış ben duyduğuma göre 2 zamanlı motorların çok yaktığını 4 zamanlılıarın daha az yaktığını duymuştum ama bizim mct 10 tl ile 50 km yapıyor kalıyor buna anlam veremiyorum gerçi bi düzensizlik var benim mct de bilenler biliyor ama ben eminimki genede mz daha fazla yakması lazım aramızda mz kullananlar vardır bu konuda ne düşünüyorlar acaba şimdiden tşkler..........
bnm 2001 model 251cc iki zamnlı kanuni seyhn(mz) var ve 10 tl benznle çok rahat 60 km gider ama basmaya baglı norml gidersn az yakar ama basrsan yakışda fark edr tabii..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:44 ----------
mondial 250 mct motr için hangi tür şanzuman yağını tavsiye edrsnz daha uzun yolda sornsz olması için....
1.6 litre shell 15-50 vsx yağ koyarsanız sağlıklı olur. markası çok o kadar önemli değil ben mineral yağdan her zaman memnun kaldım ama isterseniz sentetik koyabilirsiniz. mz 301 etz bende de vardı ilk motorumdu basarsan deli gibi yakar basmazsan normal yakar ama senin dediğin 10 lirayla 50 km yol aşırı yakıyor o motor hatta çiğ püskürtmesi lazım yani. 1 lt ile 30 km düz yolda 17-20 km arası şehiriçinde gitmesi lazım. şimdi sefa 2 zamanlı motor deyince emme-sıkıştırma 1 nci zamanı yanma-eksoz 2 nci zamanı oluşturuyor. yani bu motor yakıtla gidiyor ve gaza asıldıkça mz pistonu depodan benzini hüüpp emiyor. ama bizim 4 zamanlılar ki çoğusu vakumlu ve geri dönüşümlü artık çoğu daha ekonomik daha verimli çalışıyor. 2 zamanlı seridir güçlü ve torkludur bugün yamaha rx 135 4 zamanlı istediğin 600 lük makineyle 100 metrede aynı kalkışı yapar. ben hala mz jawa ya binenleri görüyorum " abi senin motor ne yakıyorsa buda o " diyor demekki kullanımdan kullanıma değişiyor durum..
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
selam arkadaşlar,
2010 şubat trafiğe çıkışlı 7200 km de mct kullanıcısıyım forumu motoru aldıktan sonra takip etmeye başladım ancak pek fazla katkıda bulunamadığım için (kendimi yeterli tecrübede görmediğimden) kendimde suçluluk duyuyordum. (beleşçilik gibi oluyor bana göre )
dün yeni aldığım tulumu denemek ve yağmurda motor sürmenin keyfine varmak için cbf150 kullanan bir arkadaşımla beraber küçük bir tur attık. güzergah bilgisi eklediğim fotoda mevcuttur. geneli dağlık bölge olan 360 km lik turumuz sırasında 12 lt ile 317 km yol yaptım;yakıt ile ilgili genel fikir verebilir diye düşündüm. max hızım düz yolda 110 yokuş aşağı 120 idi yanlız 120 baya bir tedirgin ediyor. motorun gidon göbeğini yola çıkmadan önce sıkıştırmama rağmen 250. km de gevşeme yaptı. uzun yola çıkacak arkadaşların 30 luk anahtarını mutlaka yanlarına almalarını tavsiye ederim .
bu arada bir de arka dişli meselesi var . forumdaki değiştiren arkadaşların tecrübelerini okuduktan sonra denemeye karar verdim. 31T taktım 3 hafta takılı kaldı. yanlız karaman-yeşiledere-taşkentin çıkışındaki balıkçıya ulaşabilmek için çıkmak gereken yokuşta 1. vites yarım debriyaj kullanmak zorunda kalınca nefret ettim ve ertesi gün çıkardım. benim gibi dağ daş çıkıcak arkadaşlara hiç tavsiye etmem. ancak benim bayırda işim olmaz düzde basar giderim diyen arkadaşlara 80 km de başlayan titreşim 100 km ye taşınıyor max hız 120 km bayır aşağı 130 yapıyor. BU VERİLER TECRÜBE AMAÇLI 1 ER DEFA YAPILMIŞ DENEMELERİN SONUÇLARIDIR ayrıca motorla ne kadar oynanırsa o kadar suyu çıkıyor. kurcalamamak lazım.
birazcık tersten oldu kusura kalmayın ama benim yaşadığım en büyük sorun yağ keçelerinin patlamasıydı. motoru 500 km bakımına götürdüğümde karaman 1. servisi eccük yolmaya çalıştı beni ve 1.5 lt koyması gereken yağı (kitapçıkta 1.8 diyor ama fazla geliyor ) 2 lt koydu ve aynı gün keçelerim patladı. karaman 2. servise gittim.fabrikadan orjinal keçeler getirttim ancak düzen tutmadı. fabrikayı ayağa kaldırdım. servis hatası olduğuna dair şahitlerim olduğunu 2 servisin çalışmalarını ve ifadelerini videoya çektiğimi (ki gerçekten çekmiştim ) başlarına bela olacağımı söyledim. onlarda 2. servise bu adamın işini çöz nasıl yaparsin bilmiyoruz ama başımıza bela olmasın deyince 42 senelik keçeçi ahmetten 1 avuç dolusu keçe ile geldi deneyerek yarım numara büyük keçe takmak suretiyle sızıntıyı kesmiş olduk
paylaşacaklarım şimdilik bu kadar
hepinize kazasız günler diliyorum.
kaskınızı mutlaka takmayı unutmayın BİŞEY OLMAZ DEMEYİN BİŞEY OLUR BEN 200 TL LİK ÇENEDEN AÇILIR LS2 KASK SAYESİNDE HAYATTAYIM KOCAMAN BİR KAYA KAFAMA GİRİYORDU KASKIMA MİNNETTARIM
hepinize kazasız günler diliyorum.
TEKERİNİZE DAŞ DEĞMESİN
ozzy7006 motorun hayırlı olsun motorun yağ keçeleri için sanayide keçeciye götürüp sağ ve sol kapağı üzerine koy maket bıçağıyla kenarlarından aldırıver.kendi orjinali serviste iki tarafıda 10 tl birde üst silinidir kapak contası var onuda dediğim gibi kestirebilirsin. yanlız yağ keçeleri az yağdan değil aşırı yağdan patlar conta kapakları güzel sıkılmazsa da kaçırır ama patlama olayı çok çok zor. umarım forumda seni sık sık görürüz artık.
teşekkür ederim ... sanırım yannış ifade ettim ; 1 servisim bilerek fazla koyduğu için 2 lt kadar yağ keçelerinden yağ kaçırdı orjinal yağ keçelerinden de randıman alamadım, yerine tam otursun sızdırmasın diye bilinçli olarak yarım numara büyük keçe taktık ..... hatta hazırca krank kutusu sol kapağı açmışken ilk hareket dişlisinin de hafiften karardığını görünce garanti kapsamında dişliyi de değiştirdim
bundan sonra sık sık yazarım inşallah
eskiyen jonta yerinden alınırken maket bıçağıyla güzelce kazınmalıdır hatta sıfır numara zımpara ile biraz sürttürmek lazım yeni contanın bir gram delik görmemesi lazım.yağ le temas eden jonta normalde şişer.sağ yada sol kapakların vidalarını sık sık kontrol etmekte fayda var servislere bakarsan yağ tıpasından yağ akana kadar koyan bile var. servislere allah kimseyi düşürmesin kardeşim çoğunluğu haram para kazanıyor. burdaki en büyük idealim motora binen herkesin bu işleri kendisinin yapmasıdır umarım başarabiliriz.
Eveettt ilk sorun başgösterdi..
Motorun vites geçişleri hoşuma gitmiyordu,özellikle boşa çok zor geçiyordu ve durduğu yerde viteslere geçmesi sorundu.. Bugün mahallemizde ki tamirciye uğradım.Şanzıman yağına baktı,yağ çok eskimiş ve eksilmişti.Yağı boşaltıp 1.9lt 15/40 sentetik yağ koydular ama sorun düzelmedi.Motorda şöyle bir problem var; Debriyaja basıp vitese taktığımızda debriyajı hiç bırakmadığımız halde motor gitmeye çalışıyor.Usta şanzımanı açmamız lazım dedi.Balatada olabilir,yaylardanda olabilir dedi.Yorumlarınız ve dikkat etmemiz gereken noktalar nedir acaba??
Valla 3000 km lik tecrübeme dayanarak, debriyajı bırakmamanıza rağmen motor gitmeye çalışıyorsa ve aynı sorun debriyajı bırakmışken yavaşladığınızda gazı aniden açtığınızda devir yükselmesine rağmen motor gitmiyor, yığılıyorsa sorun balatada sanırım. Bir de vitesi boşa alırken hafif gaz verip devri yükselttiğinzde daha rahat geçiyor sanırım.
sorun debriyaj baskısından kaynaklanıyor elçikteki debriyaj gergisini doğru ayarlamanıza rahmen sorun devam ediyorsa debriyajı sökerek bakmanızda fayda var. debriyaj baskısı ayırmıyor gibi bir durum var sizde.fatih383838 evet dediğin doğru kardeşim 1 gece yanık yağda bekletilen debriyaj balatalarının ömrü daha uzun ve kavraması sıkı oluyor. nedeni ise bahsettiğimiz balata üzerindeki sürtünme pullarının yağı emerek kalınlık oluşması. hocam sen debriyajı kendin bir aç servise hemen götürmeye gerek yok belki de elçikten ayarlanınca da düzelecektir neticesini yazarsanız seviniriz.
Beycivan öncelikle teşekkür ederim.
Elcikten ayar için çok uğraştı usta ama sonuç vermedi maalesef.Ben bu işlerden ne yazık ki anlamıyorum,onun için usta söküp bakıcak.Bu sökme,takma işçilik konusunda tavsiyelerin olursa zevkle dinlerim.
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)