Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
19 Mayıs 2011, 20:07
#8541
Felon kardeşim yaşadığım üzücü olayın burda konu edilerek tartışılması, meraklı arkadaşlarınolaya dair soruları cevaplamak pek hoş olmaz diye düşünüyorum. Ben bu olaydan sıyrıldım aklıma gelsin bile istemiyorum.bende çok üzüldüm ama hayattayız ve yaşıyoruz ve daha çok yolumuz var. Ben sorulara geçmek istiyorum. sefademir kardeşim 70 80 km hızlarda gazın kesilmesi olayı eğer gazı geri sardığında yani hızını düşürdüğünde motor eski gücüne geri kavuşuyorsa bu 1.)yutkunma tabir edilen hava-yakıt karışımındaki düzensizlik 2.) alternatörün bobinlere gönderdiği akımın bujilerde yeterli çakmayı yapamaması olabilir. İlk önce buji başlarına bak ne çok açık ne çok kapalı olucak marşa bastığında bujiyi çıkar motorun şasesinde bir yere yakın tut 2 3 cm gibi bir mesafeden çakması gerekiyor sonra diğer bujiye bak.Bujilerin tırnak rengi kızıl kırmızı gibi olmalı kurumlu olmamalı.Benzin filtreni ters takmadıysan iptal ederek depodaki hortumu karbüratöre direk bağla.bobinleri beyini değiştirdiğine göre 2 türlü arıza olabilir. 1. yakıt 2.elektrik. Karbüratörü sökebilirmisin bilmiyorum ama altında sağda ve solda tahliye vanasını açarak şamandıradaki benzini dışarı akıt.sonra sık. eğer buji akımı düzgün ve akıcı çakıyorsa bu iş karbüratördendir. o parçaları sana satmışlar zararı yok diğerlerini atma sakla. Tamircilerin işi gücü parça satmak zaten. Ben eminim bir motorcunun hemen anlayacağı bir arıza bile olsa bir kaç parça satmadan direk tamir eden çok az insan vardır. fatih383838 açık hava filtresini benzin deponu ve koltuğu sökerek takmalısın hazır sökünce altına şamrel yada banyo süngeri koy depo sarsıntı yapmaz bu motorların benzin göstergeleri hep içindeki şamandıranın titreşimden bozulmasından kaynaklanıyor.
sağ ve sol plastik kapakları çizilmicek şekilde çıkar bir yere koy.karbüratörün emme ağzındaki kelepçeyi gevşet hava filtresi kutunu olduğu gibi ordan dışarı al.şimdi bi açık hava filtrelerini takmanın 2 türlü yolu var.filtre ara hortumu Y harfine benzer her bir ağzına bir filfre olucak şekilde de takabilirsin yada ara hortumu söküp ayrı ayrı iki tanede takabilirsin ama ramzeylerde çok kolya takılan bu filtreler mct lerde şaşe demiri karbüratöre yakın geçtiğinden biraz zor oluyor. Ben sanayiden kamyon sıcak su hortumu alıp 6 cm 2 tane kesip filtreleri ona geçirip takmıştım.Ardından karbüratörden motorunu iyici şephada ısıttıktan sonra hava ayarı yapmalısın son gazda bile motoru gaz yer duruma gelene dek hava ayar vidasını geriye doğru gevşeteceksin.6 tur ideal.8 tur fazla 5 -4 tur yüksek hızda aşırı yakıt demektir.Eğer hız olsun dersen yakıtı açıp havayı kısarsın. Garantisi devam eden motorların yağ buji filtre ücreti alınır işçiliğini alınır.Ama kimisi parça parası alır işçilik almaz kimisi hepsini alır kimisi birşey almaz yani motor aynı fabrikadan çıkıyor ama ustalar ayrı telden çalıyor.Unutmadan bu motorların beyinlerinde devir kesici yok. Motordaki ilk modifiyeniz ateşlemeyi yükseltmek olsun arkadaşlar.şimdilik görüşmek üzere ramzey formuna dönüyorum bakalım orda neler var..:-)
Reklamlar
-
19 Mayıs 2011, 21:35
#8542
Beycivan adlı üyeden alıntı
Felon kardeşim yaşadığım üzücü olayın burda konu edilerek tartışılması, meraklı arkadaşlarınolaya dair soruları cevaplamak pek hoş olmaz diye düşünüyorum. Ben bu olaydan sıyrıldım aklıma gelsin bile istemiyorum.bende çok üzüldüm ama hayattayız ve yaşıyoruz ve daha çok yolumuz var. Ben sorulara geçmek istiyorum. sefademir kardeşim 70 80 km hızlarda gazın kesilmesi olayı eğer gazı geri sardığında yani hızını düşürdüğünde motor eski gücüne geri kavuşuyorsa bu 1.)yutkunma tabir edilen hava-yakıt karışımındaki düzensizlik 2.) alternatörün bobinlere gönderdiği akımın bujilerde yeterli çakmayı yapamaması olabilir. İlk önce buji başlarına bak ne çok açık ne çok kapalı olucak marşa bastığında bujiyi çıkar motorun şasesinde bir yere yakın tut 2 3 cm gibi bir mesafeden çakması gerekiyor sonra diğer bujiye bak.Bujilerin tırnak rengi kızıl kırmızı gibi olmalı kurumlu olmamalı.Benzin filtreni ters takmadıysan iptal ederek depodaki hortumu karbüratöre direk bağla.bobinleri beyini değiştirdiğine göre 2 türlü arıza olabilir. 1. yakıt 2.elektrik. Karbüratörü sökebilirmisin bilmiyorum ama altında sağda ve solda tahliye vanasını açarak şamandıradaki benzini dışarı akıt.sonra sık. eğer buji akımı düzgün ve akıcı çakıyorsa bu iş karbüratördendir. o parçaları sana satmışlar zararı yok diğerlerini atma sakla. Tamircilerin işi gücü parça satmak zaten. Ben eminim bir motorcunun hemen anlayacağı bir arıza bile olsa bir kaç parça satmadan direk tamir eden çok az insan vardır. fatih383838 açık hava filtresini benzin deponu ve koltuğu sökerek takmalısın hazır sökünce altına şamrel yada banyo süngeri koy depo sarsıntı yapmaz bu motorların benzin göstergeleri hep içindeki şamandıranın titreşimden bozulmasından kaynaklanıyor.
sağ ve sol plastik kapakları çizilmicek şekilde çıkar bir yere koy.karbüratörün emme ağzındaki kelepçeyi gevşet hava filtresi kutunu olduğu gibi ordan dışarı al.şimdi bi açık hava filtrelerini takmanın 2 türlü yolu var.filtre ara hortumu Y harfine benzer her bir ağzına bir filfre olucak şekilde de takabilirsin yada ara hortumu söküp ayrı ayrı iki tanede takabilirsin ama ramzeylerde çok kolya takılan bu filtreler mct lerde şaşe demiri karbüratöre yakın geçtiğinden biraz zor oluyor. Ben sanayiden kamyon sıcak su hortumu alıp 6 cm 2 tane kesip filtreleri ona geçirip takmıştım.Ardından karbüratörden motorunu iyici şephada ısıttıktan sonra hava ayarı yapmalısın son gazda bile motoru gaz yer duruma gelene dek hava ayar vidasını geriye doğru gevşeteceksin.6 tur ideal.8 tur fazla 5 -4 tur yüksek hızda aşırı yakıt demektir.Eğer hız olsun dersen yakıtı açıp havayı kısarsın. Garantisi devam eden motorların yağ buji filtre ücreti alınır işçiliğini alınır.Ama kimisi parça parası alır işçilik almaz kimisi hepsini alır kimisi birşey almaz yani motor aynı fabrikadan çıkıyor ama ustalar ayrı telden çalıyor.Unutmadan bu motorların beyinlerinde devir kesici yok. Motordaki ilk modifiyeniz ateşlemeyi yükseltmek olsun arkadaşlar.şimdilik görüşmek üzere ramzey formuna dönüyorum bakalım orda neler var..:-)
benim gördügüm kadarıyla hava fltr kutusu 3 parça sag ve sol kapak bi de gövde bugun baktım inceledim arka salıncak tarafından çıkar gibi duruyo. dur ben bi graja gidiyim geliyim
-
19 Mayıs 2011, 22:39
#8543
-
19 Mayıs 2011, 23:17
#8544
musi adlı üyeden alıntı
abilerim benim mct'nin servis bakımı geldi. Adamlar benden motor yağı ücreti dahil 70 lira istiyolar.
Normal midir istemeleri? sanki olağan km bakımlarında ücret alınmıyor sadece malzeme değişmesi gerekirse malzemenin ücretini alıyolar diye duymuştum.
selamlar..motorun kaç km de _?
normalde 2000 km de bir bakımı var..
bakımlarında ise yağ kesin değişmesi gerekirken, hava filtresi, buji ve diğer parçaların durumuna göre değiştirirsin
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
-
19 Mayıs 2011, 23:41
#8545
sefademir sen beni mutlaka ara kardeşim 507 349 61 93 diğer arkadaşlarda kaydedebilirler sakıncası yok. o kaynak işi bi kere olmaz. motordan çok iyi anlayan bir tornacı şart. yoksa o motoru söküp sanayiye götürdülermi sen mobilete biner gibi binersin bak ben sana söylüyeyim o tamircinde bana biraz çakal gibi geldi. sen sağ bujiye bak sol bjiye bak çakmaları nasıl düzgün kıvılcım atıyormu. karbüratörü kurcaladılarsa hele çırak eline aldıysa ah kardeşim işin zor. Motoru yerinde rlantide ısıttığında elini eksozların hemen çıkışına koy bakalım birisi ısınıyorken diğeri soğuk kalıyormu?
-
19 Mayıs 2011, 23:50
#8546
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
-
19 Mayıs 2011, 23:55
#8547
Arkdaşlar merhaba 250 mct kulanıcısıyım motoru alalı bır hafta oldu fakat sürüş halindeyken gazı kestigimde tık tık tık dıye rahatsız edıcı bır ses duyuyorum arkadakı plastık çantalardanmı acaba böyle sorun yaşayanlar paylaşabilirmi bilgilerini gerçekten kafama takıldı rahatsız edıcı bir ses şimdiden tesekkur ederım
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:50 ----------
Arkadaşlar bu sorunu yaşayan yokmu
-
20 Mayıs 2011, 00:02
#8548
NİSANCİOZGUR adlı üyeden alıntı
Arkdaşlar merhaba 250 mct kulanıcısıyım motoru alalı bır hafta oldu fakat sürüş halindeyken gazı kestigimde tık tık tık dıye rahatsız edıcı bır ses duyuyorum arkadakı plastık çantalardanmı acaba böyle sorun yaşayanlar paylaşabilirmi bilgilerini gerçekten kafama takıldı rahatsız edıcı bir ses şimdiden tesekkur ederım
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:50 ----------
Arkadaşlar bu sorunu yaşayan yokmu
mrb..hoşgeldin aramıza..
genelde plakalıktan gelir..çantalardan pek sanmam..tabi içinde ses çıkaracak anahtar takımı vb şeyler yoksa
sesin tam olarak nereden geldiğini söylersen yardımcı olabiliriz
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
-
20 Mayıs 2011, 00:20
#8549
styleoskar tesekkur ederım kardesım yarın plakalıgı söküp denerim sanırım o zman sorunun kaynagını buluruz daha önce gelmıyordu hanı motorda yenı sıfır 2 haftalık dusmedi bir şey olmadı canımı sıktı o ses tekrar tesekkur ederım kardesım diyorum ama belkı agbı demelıyım
-
20 Mayıs 2011, 00:23
#8550
İstanbuldan bir deprem haberi geldi sefademir abiyle motorun sorunu hakkında konuşurken telefonu kapandı o sıra bizimde ev sallanmaya başladı umarım kimsede sorun yoktur..
-
20 Mayıs 2011, 00:29
#8551
Beycivan adlı üyeden alıntı
sefademir sen beni mutlaka ara kardeşim 507 349 61 93 diğer arkadaşlarda kaydedebilirler sakıncası yok. o kaynak işi bi kere olmaz. motordan çok iyi anlayan bir tornacı şart. yoksa o motoru söküp sanayiye götürdülermi sen mobilete biner gibi binersin bak ben sana söylüyeyim o tamircinde bana biraz çakal gibi geldi. sen sağ bujiye bak sol bjiye bak çakmaları nasıl düzgün kıvılcım atıyormu. karbüratörü kurcaladılarsa hele çırak eline aldıysa ah kardeşim işin zor. Motoru yerinde rlantide ısıttığında elini eksozların hemen çıkışına koy bakalım birisi ısınıyorken diğeri soğuk kalıyormu?
abi bugun stop etme olayı benimde basıma geldi... depoda benzin azdı ne kadar yaktıgını ölçmek için bitirmeye çalışıyordum bitti sandım indim bidonda ki benzini koyacaktım telefon çaldı o ara yarım saat kadar konustum ve benzini koymadan marsa bastım çalıştı 200 metre gittim yine aynı yolun ortasında muslugu falan söktüm muslugu içi pas doluydu temizledim filitreyi yenisi ile degigtim depodan azımla ufledim hortumdan da birsürü pas çıktı taktım 9.5 km yol gittim hala benzin koymadım bitti zannettigim benzin bitmedi. motorun çekişi kendine geldi. Bi depodan sonra aynı işlemi tekralamam mı gerekiyor yoksa her zaman kontrol etmelimiyim.
-
20 Mayıs 2011, 00:29
#8552
Beycivan adlı üyeden alıntı
İstanbuldan bir deprem haberi geldi sefademir abiyle motorun sorunu hakkında konuşurken telefonu kapandı o sıra bizimde ev sallanmaya başladı umarım kimsede sorun yoktur..
hayattayız abi merak etme
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
-
20 Mayıs 2011, 00:31
#8553
kandilli rasatanesinin sitesi iptal olmuş herkes hücum etti tabi merak ettim merkezi neresi diye. ama anlaşılan herkesin keyfi şu an tıkırında gibi..
-
20 Mayıs 2011, 00:32
#8554
Beycivan adlı üyeden alıntı
kandilli rasatanesinin sitesi iptal olmuş herkes hücum etti tabi merak ettim merkezi neresi diye. ama anlaşılan herkesin keyfi şu an tıkırında gibi..
abi kayseri tarafı temiz sorun yok
-
20 Mayıs 2011, 00:35
#8555
fatih383838 kardeşim sen depodaki benzin biter bitmez yerinden sök içine 2 litre mazot veya tineri doldur baya bir çalkala sonra boşalt ama sakın içine fırça tornavida sokayım da pas varmı bakayım deme içini çizersen o çizik günden güne büyür. sonra benzin filtresi yedek her zaman taşı. o ucuz filtrelerin hiçbiri yaramaz ybr filtreleri takarsan iyi olur. karbüratörün tahliye vidalarını aç o pis benzinide dişarı akıt.Karbüratör içindeki kılcak kanallara kaçan pislikler ileride baş ağrıtabilir.
-
20 Mayıs 2011, 00:37
#8556
umarım kımsede sorun yoktur
-
20 Mayıs 2011, 00:44
#8557
yarın camiler full çeker artık yer bulamayız avluda bi yerde kılarız
-
20 Mayıs 2011, 00:57
#8558
NİSANCİOZGUR adlı üyeden alıntı
Arkdaşlar merhaba 250 mct kulanıcısıyım motoru alalı bır hafta oldu fakat sürüş halindeyken gazı kestigimde tık tık tık dıye rahatsız edıcı bır ses duyuyorum arkadakı plastık çantalardanmı acaba böyle sorun yaşayanlar paylaşabilirmi bilgilerini gerçekten kafama takıldı rahatsız edıcı bir ses şimdiden tesekkur ederım Arkadaşlar bu sorunu yaşayan yokmu
Motoru kompresyona bindirince yani giderken gazı kesince şıkır şıkır diye ses yapıyorsa zincirden geliyor da olabilir... Eğer zincirse gerdirmek gerekebilir...
-
20 Mayıs 2011, 00:59
#8559
arkadaşlar geçmiş olsun beycivan kardeşim panikle kapadım durumlar iyidir bilgilerin için saol seninle bol bol görüşmem lazım galiba...
-
20 Mayıs 2011, 01:02
#8560
herkese slm benim bir arkadaşımda mct var ama yarım depodayken hep stop ediyo ama depoyu fulledikten sonra yapmıyo bu olayı anlayamadık bir türlü nedenini yardımcı olursanız çok sevinecez bende motor olmadığı için tek motor takılıyoruz buda bizi zor durumda bırakıyo
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 21 kullanıcı var. (0 üye ve 21 misafir)
Bu Konudaki Etiketler