Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
24 Nisan 2011, 23:31
#8361
Herkeze öncelikle hayırlı geceler arkadaşlar foruma baktım bir yavaşlama sözkonusu tabi haftasonu malum bende gördüğüm kadarıyla özellikle bugün yollar motorsever doluydu. Büyük cc race motorları artık yollarda daha çok görmeye başladık. Yaz sezonunun başlamasına 1 2 hafta kala malesef üzücü kaza haberleirnde de bir artış olucak. İşyerimin kapısından sağa solabakarken 100 cclik ramzey cup model bir motora 2 delikanlı en arkalarında bir kız arka yolcular tamamen ya alkollü yada hap almışlar sürücününde durumunda bir anormallik var dengesini kaybederek yolda park halindeki beyaz bri pego arabaya vurdular motorun öden arkaya kadar bütün plastikleri yola saçıldı 3 üde yere düştüler sürücü motoru kaldırdı kaçmaya başladı diğer ikisi zil zurna şarhoş gibi toparlanmaya çalışırken otonun sahibi çıkageldi. İbretlik bir sahne ki çarpıp kaza yapan çocuk 16 17 yaşlarında diğerleride olsa olsa o kadar ama araç ön arka arka sinyallerin izasına kadar göçük ve ezikti. Plakasını alanlar polisi aradılar kısa sürede demek isterdim ama 1 saat sonra polis nihayet geldi elemenlar ortalıkta yok etraf motor parçaları bir kalabalık baktım ki kız bir eczaneye sığındı poliste ordan alarak götürdü.Ama şu gerçek üçüde ya alkollü yada haplıydılar. Şimdi arkadaşlar şöyle bir sahne düşünün bu 3 kişi ehliyet yok ruhsat yok direk bir bayana önünde bir bebek arabasına çarpsa idi ne olurdu. Yani sizin eşiniz çocuğunuza çarpsalardı ne yapardınız. Şahsen ben bu gibi çok motor kullanan görüyorum. En kısa sürede polise plakalarını ve motorun yerini bildirmemiz gerekiyor. Bizler bilinçli olmalıyız. Bana birşey olmaz başkası beni ilgilendirmez dememeliyiz. Burda sözkonusu paylaşım ise illaki motordan olucak diye bir kural yok. Gençliğimde bende çok delilikler yapmıştım ama sanayi içinde olup bitti hepsi. Eski 91 model alman etz 301 mz motorum vardı bilenler bilir bu motorun kaç bastığı halen belli değil 2 zamanlı fişek gibi bir motor tek teker uzun sürme yarışları tam bir pazar hastalığıydı bahisle yarış yapardık. Ama yaptığımız yer belli yaptığımız insanlar belli izleyenler yerinde dururken oluyordu şimdi gündüz vakti 100 cc motora 3kişi, binip ölümüne süren dolu kişi mevcut. Dha 2 gün önce gebze kavşağında gepegenç 2 genç kamyon altında can verdi.Ehliyet yok plaka yok arka tekerin altında yumak gibi olmuşlar. Buna izin baba göz yuman arkadaş eş dost nasıl insandır ki birde cenazesine gitsin gözyaşı döksün hangi hakla hangi pişkinlikle..? Bu konular bence tartışılmalı. Lastik arayanlar modifiye peşinde koşanlar elbet aradıklarını bulur muradına erer anca giden canlar geri gelmez arkadaşlar.kimse beni yadırgamasın.15 yıllık motor tepesinde babamdan abimden görerek alıştım kullanıyorum.Söküyorum takıyorum modifiyenin alasını yapıyorum ama herşey bir yere kadar. Bugün en kaliteli lastikle en kalitesiz lastik arasında ne ciddi bir fiyat farkı var nede kalite farkı. Bu anlamanın en güzel yolu teknik olarak söyleyeceğim içinde barındırdığı kaucuk miktarı fazla yan yanakları etli elinizle ikiye büktüğünüzde basket topu gibi havaya sıçrayan lastiktir. Yanaklar ne kadar kalın esneme o kadar iyi sıcak havalarda lastik havaları yerine göre 3 4 psı düşük basılır. ısınan asfalt, lastiği ve içindeki havanın basıncını yükseltir ve lastik gözenekleri yavaş yavaş açılır.Bir lastiği delmeye kaltığınızda lastiğin iç kısmından delmeniz aksine dışardan delmenizden zordur. İlk bakışta bu durum mantıskız gelebilir ancak lastiğe giren sivri cisimler lastık etinden kolayla çıkartılırken içine kadar giren bir çiviyi elinizle kolayla çekip alamazsınız çünkü içerideki basınçlı hava onu iç kısma vakumlamaktadır. Şahsen ben reklamı çok piyasada fazla tutulan lastiklere hep bakmışımdır ciddi bri fark görmemişimdir bukadar özeni ancak kros bir motor aldığımda gösterebilirim. Kuru havada randıman veren çok lastik ıslak zeminde 5 para etmez bir hal alabilir. O nedenle ben lastiğimi 5 6 ayda bri ince 3 numara zımparalya dış yüzeyini zımparalarım bunuda eski bir abimizden görmüştüm. Yani duron lastiği beğenmemenize birşey diyemem motorun fabrika çıkışı lastiğide bence kalitesiz sayılmazlar. İyigeceler dilerim.
Reklamlar
-
25 Nisan 2011, 09:40
#8362
TektekerNeco adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bugün yine başıma gelen bir hadiseyi paylaşmak istiyorum. 2 gün önce motorumun altını biraz bozuk bir arazide dolaşırken taşa vurmuştum sonra eğilip baktığımda birşey yoktu ama sabah gördüm ki ince ince yağ akmış ve motoru bıraktığım yerde bir yağ birikintisi olmuş. Hemen üzerine yağı tamamlayarak servise gittim ve ustadan tıpanın sökülerek yerine diş açılıp bir kademe büyük tıpaya göre ayarlanmasını istedim . Yani neticede motor yerinden alınacak bir tornacı motorun alt kısmına diş yatağı açarak kenarını taşlıyacak. Yani torna tezgahında usta bana bıraksa ben bile iyi kötü yaparım. Usta bana 250 tl gibi bir rakam söyledi kızdım ve çıktım sonra sanayide bir tanıdığa gittim toplam 1 saat içinde motoru bile yerinden sökmeden bu işi hallettim ve verdiğim para 45 tl. Haftaya aynı sorunu yaşamış bir kardeşimizle onun motorunu da oraya götürmeyi düşünüyoruz. Yani hepimiz yaz aylarında dere tepe denedem geziyoruz nerde ne olacağı belli olmuyor. craz099 kardeşim sana lastik tavsiyen duro markadır. Hem ekonomik ve uzun ömürlüdür. Fazlz para vermene gerek yok şuna inan piyasada artık adi ve kalitesiz lastik istesende bulamazsın sadece 2007 ve altı lastik alma çünkü bu lastiklerin kullanım süreleri beklemekten dolayı geçmiştir. play 06 arkadaşımıznda verdiği lastik tavsiyesi güzel bence o da iyi bri tercih olur diye düşünüyorum. Faturası yeni kesilen bi rmotorun 2 yıl boyunca muayenesi olmaz. Fatura kesim tarihinden sonra ruhsat işlemleri için bağlı bulunduğunuz bölge trafik şube müdürlüğüne müracat edeceksiniz. Bu tarihten 2 yıl sonra ilk muayenenizi olucaksınız. Birde geçen zincir olayı ve yağ meselesine deyinmiştim sanırım dediklerimi anlatamamışım. Uzayan zincir demiştim gevşeyen zincir gerilerek gergisi alınır ve ayara getirilirek düzeltilebilinir. Ancak uzamış zincir ön+arka dişli ve zincir beraber takım olrak değiştirilir. Örneğin 2 kişi bir çukura girildiğinde motorun zinciri aşırı yükten dolayı bakla uzaması yaparak arka dişlinin hem balansını kaçıracak hem o sırada denk geldiği diş çukurunu büyüterek vibrasyona neden olucaktır. Bir zincir normal şartlarda hemen uzamaz ancak kullanıldıkça aralarındaki halkalarda bollaşma olur ve düzensiz şekilde bu zincir uzaması artıcaktır. Gevşeme diye tabir edilen olay ile uzama farklı türden arızalardır. Yağ meselesinde de 4 büyük motor markasının eski model üretim motor blok ve şaşe döküm kalıplarını belirli bir süre ve ücret ile kullanım hakkı alan motor üreticileri bu şablonlarda metal dökerek bugün şaşesi suzuki gibi motorun şekli aynı honda gibi birden fazla motor üretilmekte. Bugün kim ne derse desin kullandığımız motorların şaşe ve motor yapıları tamamen kopyadır. Kral 150 diye bir motoru inceleyin suzuki şaşesi üzerinde honda motoru (motorunun şekli benzeri) görürsünüz. Elbette bu şu anlama gelmiyor kalıplara hondanın kawasakinin kullandığı kaliteli döküm aliminyum yada çelik malzeme koyuluyor.Hayır asla değil. 1985 de honda cg,cgl 125, titandaki kalite hala bindiklerimizde yok. Ama kasa ve motor bakın aynı duruyor. Burdan şu çıkıyor. Bir metalin ve bileşen parçalarının, dişli grupları ve aktarma organlarının sıcaklık ve soğuma anındaki genleşme ve daralma katsayıları o metalin yapısındaki karışıma bağlıdır. şimdi 1985 de üretilen ve halen motorlarımızda kullanılan kalıpların bu matematik payları halen aynıdır ve mineral yağın değerlerine uygun dökülmektedir. Ben defalarca uğur olsun kuralkan olsun sordum bu biligileri vermiyorlar ama sık sık arayınca teyid ediyorlar. Sentetik yağ zararlıdır demiyorum ancak sübap sesi duyduğum bütün motorlarda full sentetik yağ mevcut. Yağ ısındığında bir su kıvamında bütün motoru dolaşır ve bir film şeridi gibi incelir. Ben yağ değişimi yaptığım yada yapıldığını gördüğüm motorların içinden çıkartılan yağlarda metal tortusu ve kırıntısı gördüm ancak mineral yağlarda bu olay az. Bu bir söz gelimi falan değil arkadaşlar dileyen dilediği yağı kullanabilir ancak tecrübe ile sabit olan bir mevzu laf ile değişime uğramaz. iyi günler dilerim.
@Neco
yazarken biraz daha düzene dikkat etsen sevinirim. çünkü okumakta zorlanıyorum yazdıklarını Birincisi Senin bahsettiğin yağ ve zincir konusu tamamen yanlış ve hatalı kullanımlardan kaynaklanan sonuçlardır;
Sırasıyla yazayım;
- Her zincirin bir ömrü vardır ve bu ömrü süresi içerisinde değiştirilmesi gerekmektedir. Eğer değiştirimlezse senin söylediğin bakla arasındaki üçük silindirlerin bollaşıp hatta düşmesine sebep olur. zincirin bittiği nasıl anlaşılır. Gözle görülecek iki unsur var; İlki gergi de gergi payının bitmesi. İkincisi; dişli üzerindeyken zinciri geri çektiğinde normalden fazla geri gelmesi. Zincir gerilirken bırakılan 2 cm lik gevşeklik payı senin bu bahsettiğin esneme içindir.
- Yağ olayına gelince; yağ viskozitesi motorun bulunduğu coğrafyaya göre değişiklik gösterir. Antalya gibi bir bölgede motora 10w40 yağ koyarsan o yağ su gibi olur. O zaman duyarsın egzantrik zincirinin sesini; sübaplarını sesini vs. vs. Daha önce de paylaşmıştım yine paylaşıyorum sentetik ve mineral yağlar arasındaki farkları dileyen istediğini kullanır. VN800 kullanım kılavuzundaki sıcaklığa bağlı yağ viskozite tablosunu en kısa zamanda ekleyeceğim.
Sentetik yağ ile mineral yağ arasında ne fark vardır?
Mineral yağlar, petrolün işlenmesiyle elde edilen baz yağa gerekli katıkların eklenmesiyle üretilir. Sentetik yağlar ise, laboratuar koşullarında çeşitli kimyasal işlemlerden geçtikten sonra gerekli katıkların eklenmesiyle elde edilir. Laboratuar ortamında farklı bir teknoloji ile üretilen sentetik yağlar, mineral yağlara oranla daha yüksek ve daha düşük sıcaklıklar ile yüksek basınca karşı daha dayanıklıdır.
Sentetik yağlar mineral yağlara göre neden daha pahalıdır?
Sentetik yağların hammaddesi olan sentetik baz yağ, ileri teknoloji ile yoğun işlemlerden geçerek üretildiği için maliyeti yüksektir. Bu da fiyatını etkileyen nedendir.
Motorlar neden yağ eksiltir?
Yağ eksilmesi motorun teknolojisiyle ilgilidir. Yeni teknolojilerle üretilen modern motorlarda yüksek performans sağlamak amacıyla metaller (silindirler, pistonlar) birbirine daha yakın tasarlanmıştır. Motorlarda ki bu özellik yağın yıpranmasına, dolayısıyla da eksilmesine yol açar. Araç üreticileri, araçların belirli km. aralıkları için yağ eksiltme paylarını araç kitapçıklarında belirtmişlerdir. Sentetik yağlar mineral yağlara oranla daha az eksiltme yapmaktadırlar.
Sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
25 Nisan 2011, 14:02
#8363
Arkadaş Motorunuzu tamirciye götürürseniz aklınızda olsun
Motoru satın alacağım kişi bujiyi değiştirmiş, 30-50KM gitti gitmedi sonra ben bakıma götürdüm oradada değiştiriyorlar bujileri, 1 hafta sonra tekrar başka bir servise gittim oda değiştirdi bujileri her gittiğinde değiştirip ekstra masraf çıkartıyorlar aklınızda olsun gittiğiniz zaman eğer bujileriniz yeniyse değişrmemelerini söyleyin.
-
25 Nisan 2011, 14:48
#8364
arkadaşlar, abiler merhabalar.
uzun bi süre giremedim internete.
motorumu adam akıllı kullanma fırsatım olmadı işlerimizin yoğunluğundan dolayı.
Şu an 130 km oldu motorum. İlk firemizi de verdik
Benzin musluğundan benzin kaçırıyoruz. Servise götürdüm. Sipariş verildi. Musluk gelir gelmez yenisiyle değiştirilicek.
Herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum. iyi günler.
-
25 Nisan 2011, 15:03
#8365
umitbt adlı üyeden alıntı
Arkadaş Motorunuzu tamirciye götürürseniz aklınızda olsun
Motoru satın alacağım kişi bujiyi değiştirmiş, 30-50KM gitti gitmedi sonra ben bakıma götürdüm oradada değiştiriyorlar bujileri, 1 hafta sonra tekrar başka bir servise gittim oda değiştirdi bujileri her gittiğinde değiştirip ekstra masraf çıkartıyorlar aklınızda olsun gittiğiniz zaman eğer bujileriniz yeniyse değişrmemelerini söyleyin.
Malesef bu konu daha öncede defalarca burada dile getirildi,tamircilerin ilk yaptığı tamirat işi bu birde benzin hortumunu çıkarıp oradan içeriye kompresörle hava basmak.Bunlar tamirci hileleri başında olmasan sorsan karbüratör temizlendi derler.Onun için herzaman motorun başında duracaksın onlar ne kadar istemeselerde ne yaptıklarına bakacaksın dün tamircideydim benim mct yi silerken ön fren kolunun yanındaki hidrolik kabının arkasındaki cam gibi görünen ama dokununca parçalanan parçayı değiştirmek için gitmiştim.Tamirci o parçanın bulunmadığını söyleyip orayı çelik macunla tıkadı aklınızda bulunsun.Ayrıca bir arkadaşta arka tekerdeki takozları değiştirmek için gelmişti.Bu takoz değiştirme işi çok basit değiştirmek isteyenlere tarif edebilirim.
Musi hemşerim;telefonun ve iyi dileklerin için tekrar teşekkür ederim.Musluk içinde geçmiş olsun diyelim.İnşallah daha büyük bir arızayla karşılaşmazsın.
Ey insan!Kaf dağı kadar yüksekte olsanda Kefene sığacak kadar küçüksün.UNUTMA:her şeyin bir hesabı var;üzdüğün kadar üzülürsün!
-
25 Nisan 2011, 15:28
#8366
kovboy03 adlı üyeden alıntı
Musi hemşerim;telefonun ve iyi dileklerin için tekrar teşekkür ederim.Musluk içinde geçmiş olsun diyelim.İnşallah daha büyük bir arızayla karşılaşmazsın.
Teşekkür ederim Serdar Abi samimi davranışın için
Nazarlık olmasını temenni ediyoruz abi inşallah daha büyük bi aksilik yaşamayız.
-
25 Nisan 2011, 19:21
#8367
s.a arkadaşlar ben dün motorda bi sıkıntı yaşamaya başladı vites 2 de giderken motoru son devirlere getirdiğimde motor boşa geçiyor ve sonra vites 3e geçiyor kendliğinden biliyorum yüklenmemek lazım ama bi denedim bende bu sorunu farkettim acaba sorunum nerede olabilir yağdan olurmu eğer yağdanda değilse nedendir ?
Motora Güzelle Biniceksin inerken 2 Kişi ineceksin..
-
25 Nisan 2011, 21:47
#8368
Arbetus şimdi foruma her zaman girme fırsatım olmuyor ama aklıma gelen mevzuları not alıyorum bikiktirip yazıyorum uzun oluyor ama okuyan vardır yine de yağ meselesi biraz tartışmaya açık bir konu olduğu için şahsi fikrim araştırmalarımdaki neticeleri yazmıştım tabi sizede saygı duyarım paylaşım neticede güzel birşey.
-
25 Nisan 2011, 23:09
#8369
bunlardan ikiside aynı galiba ama olurmu bi bakabilirmisiniz
http://www.motogiyim.com/main/mofifi...-233-54-91.htm
lhttp://www.velomoto.com.tr/katalog-filtre-modifiye-filtre.php
-
25 Nisan 2011, 23:42
#8370
umitbt adlı üyeden alıntı
Arkadaş Motorunuzu tamirciye götürürseniz aklınızda olsun
Motoru satın alacağım kişi bujiyi değiştirmiş, 30-50KM gitti gitmedi sonra ben bakıma götürdüm oradada değiştiriyorlar bujileri, 1 hafta sonra tekrar başka bir servise gittim oda değiştirdi bujileri her gittiğinde değiştirip ekstra masraf çıkartıyorlar aklınızda olsun gittiğiniz zaman eğer bujileriniz yeniyse değişrmemelerini söyleyin.
dostum kolayı var =))) motorcuya gittiğinde sadece sıkıntını belırt yeter =)))
-
26 Nisan 2011, 00:14
#8371
_pLay_06 adlı üyeden alıntı
dostum kolayı var =))) motorcuya gittiğinde sadece sıkıntını belırt yeter =)))
hocam sıkıntıyı ne kadar belirtsende yine değiştiriyorlar birinde karbüratör için gittim değişmiş 2. cidede başka bir yere karbüratör için gitmiştim oda değişmiş malum iş vs. başında duramıyoruz yamıyorlar hemen bujileri
-
26 Nisan 2011, 01:04
#8372
Yozqatlimutl adlı üyeden alıntı
s.a arkadaşlar ben dün motorda bi sıkıntı yaşamaya başladı vites 2 de giderken motoru son devirlere getirdiğimde motor boşa geçiyor ve sonra vites 3e geçiyor kendliğinden biliyorum yüklenmemek lazım ama bi denedim bende bu sorunu farkettim acaba sorunum nerede olabilir yağdan olurmu eğer yağdanda değilse nedendir ?
senın sorunun cdı 'ın motoru korumaya alması olmasın ?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:02 ----------
umitbt adlı üyeden alıntı
hocam sıkıntıyı ne kadar belirtsende yine değiştiriyorlar birinde karbüratör için gittim değişmiş 2. cidede başka bir yere karbüratör için gitmiştim oda değişmiş malum iş vs. başında duramıyoruz yamıyorlar hemen bujileri
wallahı dostum ben motoru pek tamırcıye goturmem ( cok acıl olmadıkca ) gorturdugum zamanda genelde sorununu bılırım belırtırım sadece burası yapılsın derım bujı sorar gerek yok daha ynı ngk takdım derım yag sorar yenı sehll vsx koydum derım artık cewaplarım klasıklestı. ve sadece soyledıgım yer yapılır alırım motorumu cıkarım dukkandan =))) oyle bır sorunla karsılasırsan mutlaka ıtıraz et. ve sakın para verme .
-
26 Nisan 2011, 01:06
#8373
mct güzel motorda tel jantlar bozuyor şeklini be :(
-
26 Nisan 2011, 01:09
#8374
TektekerNeco adlı üyeden alıntı
Arbetus şimdi foruma her zaman girme fırsatım olmuyor ama aklıma gelen mevzuları not alıyorum bikiktirip yazıyorum uzun oluyor ama okuyan vardır yine de yağ meselesi biraz tartışmaya açık bir konu olduğu için şahsi fikrim araştırmalarımdaki neticeleri yazmıştım tabi sizede saygı duyarım paylaşım neticede güzel birşey.
arkadasım keske bıraz daha kısa yazsanda bende yazılarını takıp edebılsem . arbetusunda dedıgı gıbı ınan cıdden cok uzun oluyor . okumaya fırsat dahı bulamıyorum.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:07 ----------
cengaver29 adlı üyeden alıntı
mct güzel motorda tel jantlar bozuyor şeklini be :(
orjınal chopper lar tel janttır aslında. bende celık janta merak saldım 2ay aradım arka jantı bulamadım daha sonra dd250 jantının karelı modelını aldım =)) fakat jantlar bır geldı gelmez olsaydı dedırttı cunkı jantlar ne yazıkkı olmadı :( bende jantımı guzelce sıldım parlattım tekrar takdım oıhhhh be tel jant gıbısı yokmus dıyıp cıktım yola :D ( fakat bulursam yınede celık jant alıcam ).
-
26 Nisan 2011, 14:49
#8375
yozgatlımutlu kardeşim sizin 2 vitesin son devrini yakaladığınızda vitesin boşa geçmesi durumunuz var ancak 3 üncü vitese ardından mı geçiyor yoksa devrinizi düşürüncemi anlayamadım. CDI ateşleme ünitesi motorun aldığı devir dönen manyetonın turuna göre bujilere akım gönderip çakma sayısını atrırır ve belirli bir devire gelindiğinde eğer vites değiştirilmediyse (veya devirde değişişklik olmadıkça) ateşleme sabit kalıcak dolayısıyla hızıda sabit kalıcaktır.2 nci vites 1 nci vitesten sonra motorun torkunun en yüksek olduğu vitestir.bundan sonraki viteslerde hız yüksek tork düşüktür. yani vitesin boşa geçmesi olayı ramzey qm 250 lilerde meşhurdur. Ben motoru ilk aldığımda aynı durum bendede vardı ama zamanla düzelmişti sebebi ise şanzıman milinin üzerinde vitesleri ayarlayan sekromençler var aşırı titreşimden atlama yapıyordu.kullanıma bağlı aşınmalar oluşunca düzelmişti birde pek bilinmeyen bir yöntem var debriyak balatasının sonuna bir balatanın yarısı inceliğinde 4 adet pul koydurarak sıktırın.Buna kesin çözüm diye bakablirsin. gelişmeleri bekliyoruz..
-
26 Nisan 2011, 19:01
#8376
Bugun motoru istemeyerekte olsa bıraktım motorcuya gaz kolu takılıyordu geri sarmıyor öle kalıyodu depo falan sökülcek dendi ama deponun altından mı gecio acama tel kendim yapamazmıydım
-
26 Nisan 2011, 19:51
#8377
semih kardeşim aslında bu işlemi sende yapardın. Öncelikle benzin deposunu yerinden alarak karbüratörün daha kolay görülebilir olmasını sağlamalısın. Gaz kolunun içerisinden karbüratöre doğru giden 2 adet çelik örgülü kablo görüceksin. Karbüratörde yaylı bir sistemle yuvarlak bir kelebek vardır. Gazı açtığında gaz kolunu eski konumuna döndürmesi için burdaki yaylı kelebek sisteme bu iki gaz teli tutturulmuştur. 2 ihtimal var:birincisi gaz kolunda telin başındaki topuz gibi yuvarlak yer koldaki yuvasından kurtulmuş olabilir ikinci ihtimal karbüratörde gaz kelebeliğindeki yerinden kurtulmuş olabilir birde tellerden ters yöndekinin kopması durumu.
http://www.ce-day.com/asp/product/1146/DEBRIYAJ-TELI bu telden iki adet olması gerekiyor. gaz kolunu söktüğünde teli yukarıdan asıldığında karbüratördeki kelebeği çeviriyorsa herşey normaldir. Aslında bu türlü şeylerde tamirciden önce bir göz gezdirmekte fayda var lakin tamirciler bu gibi olayı abartıp para kazanmayı adet edindiler.
-
26 Nisan 2011, 23:57
#8378
Herkese merhaba ve iyi akşamlar arkadaşlar;
Şu anda Ankara'da oturmakta olan fakat 1 Mayıs'ta İstanbul Beylikdüzü'ne taşınacak olan daha 3000 km olan mct kullanıcısıyım. Ankara'da bildiğim sağlam usta var fakat şimdi İstanbul'da böyle bir sıkıntı var benim için. Ne kimseyi tanıyorum ne de iyi bir usta biliyorum.
Sizlerden ricam varsa Beylikdüzü'nde veya yakınlarda tavsiye edebileceğiniz iyi bir usta kim dir nerdedir. Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim.
-
27 Nisan 2011, 00:10
#8379
eto1903 ankara daki ustan kim?. ben de ankaradayım çayıroğluna götürüyorum ama memnun değilim.
-
27 Nisan 2011, 00:18
#8380
TektekerNeco adlı üyeden alıntı
semih kardeşim aslında bu işlemi sende yapardın. Öncelikle benzin deposunu yerinden alarak karbüratörün daha kolay görülebilir olmasını sağlamalısın. Gaz kolunun içerisinden karbüratöre doğru giden 2 adet çelik örgülü kablo görüceksin. Karbüratörde yaylı bir sistemle yuvarlak bir kelebek vardır. Gazı açtığında gaz kolunu eski konumuna döndürmesi için burdaki yaylı kelebek sisteme bu iki gaz teli tutturulmuştur. 2 ihtimal var:birincisi gaz kolunda telin başındaki topuz gibi yuvarlak yer koldaki yuvasından kurtulmuş olabilir ikinci ihtimal karbüratörde gaz kelebeliğindeki yerinden kurtulmuş olabilir birde tellerden ters yöndekinin kopması durumu.
http://www.ce-day.com/asp/product/1146/DEBRIYAJ-TELI bu telden iki adet olması gerekiyor. gaz kolunu söktüğünde teli yukarıdan asıldığında karbüratördeki kelebeği çeviriyorsa herşey normaldir. Aslında bu türlü şeylerde tamirciden önce bir göz gezdirmekte fayda var lakin tamirciler bu gibi olayı abartıp para kazanmayı adet edindiler.
Bilgi için cok teşekür ederim bek ayrıntılı bilmedigim için nettede ilgili bişi bulamayınca götürdüm 1 gün yattı bakalım inş yüklü bişiler istemezler
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler