pardon!
Noktalama işaretleri cümlenin anlamanı tamamen değiştiriyor.
Kasteddiğim kitapcık mct'nin degil mct'nin benzedigi motorlardı.
Mct'nin kitapçığını hiç arama ömrünü yersin.
mct : gz250 ve cmx 250
suzuki marauder ve honda rebel'in kopyasıdır
yazılanları okudum ciddi olarak motordaki soruna teşhisi kendiniz koymak ilk tedaviyi siz yapmak istiyorsanız;
internette yukarıdaki yazmış oldugum motorların servis ,tamir , kullanıcı kitapçıkları var
bulamazsanız elimde var.e-posta adresinize göndererim
ek:tabi bu kitapçık tek başına yeterli olmayacak
uygun ekipman ve donanıma ihtiyacınız olabilir
gerci bir yerden başlamak gerekli değilmi?
Ey insan!Kaf dağı kadar yüksekte olsanda Kefene sığacak kadar küçüksün.UNUTMA:her şeyin bir hesabı var;üzdüğün kadar üzülürsün!
slm arkadaşlar faturası yeni kesilmiş motorun muayenesi olur mu ???
kendi upload'ım mct ve benzeri motorlar için tamir ve servis kitapçığı
resimli,kolay anlaşılabilir .ingilizce;
http://hotfile.com/dl/115142661/6efc...anual.zip.html
hepimizin bası sagolsun bu formda ve bu formu kullananlarda çok emegi var. ailesine allah sabırlar versin. Görmedim tanımadım ben kayserideyim ama buraya yazmak zorunda olmadıgı halde ufacık bi soruya sayfalarca yanıt veren ve çeşitli sebeblerden dolayı yazamadı zamanlarda ise üzür dileyen bulunmaz bir insandı. inanın beycivan abizin nerdeyse tüm yazdıkarını kagıta döktüm. her sayfanın basına konusunu yazdım. aklınıza ne geliyorsa hersey var. allah binlerce kez razı olsun. hiç tanımasam bile görmesem bile bunlar kişiligini anlamaya yetiyor.
ABİMİZ FORMDA LAF SATAŞMALARININ OLMASINI VE FORMUN ALT SIRALARA DÜŞMESİNİ HİÇ İSTEMEZDİ LÜTFEN ONUN BİZLERE VERDİGİ EMEGE KARSILIKSIZ BIRAKMAYALIM.
ARKADAŞLAR BEYCİVAN ABİMİZİN HEPİMİZİN UZERİNDE COK EMEGİ VAR HEPİMİZ ONUN YAZDIKLARINDAN BİŞEYLER ÖGRENMİŞİZDİR....
ŞİMDİ BORCUMUZU ODEME VAKTİ HERKEZ İÇİNDEN GELDİGİ KADAR DUA ETSİN. ALLAH RIZASI İÇİN BU YAZIYI OKUYUP ÜÇ İHLAS BİR FATİHA OKUMADAN GEÇMEYELİM
Beycivan Nickli Üyeden Alıntı
Merhaba. Ben Özgür Süzen. Bu foruma üye olan Beycivan Süzen in kardeşiyim. Sevgili ağabeyim 21 mart 2011 günü saat 23:22 de geçirdiği kalp krizi sonunu hayatını kaybetmiştir. Ben ailesi bu acı kaybın taze üzüntüsünü yaşamaktayız. Kendisi bir gün önce bana bu foruma girmemi ve hasta olduğunu yazmamı istemişti çünkü üyelerin merak edebileceğini söylemişti ancak kısmet onun vefatını yazmak olucakmış. Sizlere son olarak selamlarını ve saygılarını iletmiş bu zamana dek arayıp soran mesaj atan kardeşlerimize selamlar iletmişti. Ancak ben zaman bulup yazamamıştım. Abim hayatı boyunca çok çalışmıştı. Motorsikllet onun aşkıydı. Bekar evinde motorunu odasına kadar sokar ona bakarak uyurdu. Motoru onun herşeyiydi. Her gün sayısız telefon ve mesajla abime ulaşıp yardım isteyenlere yardımcı olmaya çalışırdı. Şimdi ilk ve"son kez abimin sifresiyle giriyorum hepinize saygılar sunarım.haklarınızı helal edin arkadaşlar.
Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/moto...#ixzz1KCGjd3qM
allah sevdiklerine ve ailesine sabır versin mekanı cennet olsun.
Arkadaşlar ben rağmetli Beycivan kardeşimiz için onlar hep bizimle birlikde kısmında konu açdım ama sanırım yönetim onaylamadı ve açıkcası zoruma gitti.. bu kadar yardım sever dünya iyisi ve 4 yıldır bu forumda emek veren bir insanın anılması için ayrı bir sayfası olması gerekdiği düşüncesi içindeyim mct konusu içinde diğer konularla karışıp unutulmaması taraftarıyım..
yönetime bu konuda sizlerinde mesaj çekip bunu hatırlatmanızı rica ediyorum..
Arkadaşlar bir sorum olacak mct'min lastiklerini değiştirecem ilk defa lastik alacam hangi marka tavsiye edersiniz fiyatları nedir? birde ölçüleri felan oluyo onlarıda belirtebilirseniz sevinirim arkadaşlar. Şimdiden teşekkürler
imkanınız varsa mitchellin yada metzeller
arkadasım ırc ( yani ınova ) lastik kullan derim eminim pişman olmazsın piyasadaki en kaliteli türk lastiği.
ön taraf : 3,00 x 18
arka taraf : 130 x 90 x 15
bende şu anda aldım tubeless leri ortalama 140 150 civarı
ama çok kaliteli yol tutuşu filan süper
fakat ben ön tarafı 2,75 x 18 aldım.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:03 ----------
arkadaşım mct 250 sürüyoruz =))) honda cbf 600 değil =)) o lastikler çok pahalıya kaçar.
evet arkadaşlar lastik incelemesi sona erdii
ırc marka mct 250 için ön ve arka montaj dahil : 160 tl
bu sefaköyde ustamda yapılan fiyat
duro marka ön ve arka montaj dahil :200 tl
buda yine sefaköyde motorland dadır
taktırıcak arkadaşlara yol tarifi yapabilirim
bu fiyatlar pazarlık son fiyatlar arkadaşlar
ırcnin iyi olduğuna inanırsam hemen taktırıcam resimlerini çektim fakat yükleyemedim isteğenlere mail atabilirim onlar koyabilir foruma
Arkadaşlar bugün yine başıma gelen bir hadiseyi paylaşmak istiyorum. 2 gün önce motorumun altını biraz bozuk bir arazide dolaşırken taşa vurmuştum sonra eğilip baktığımda birşey yoktu ama sabah gördüm ki ince ince yağ akmış ve motoru bıraktığım yerde bir yağ birikintisi olmuş. Hemen üzerine yağı tamamlayarak servise gittim ve ustadan tıpanın sökülerek yerine diş açılıp bir kademe büyük tıpaya göre ayarlanmasını istedim . Yani neticede motor yerinden alınacak bir tornacı motorun alt kısmına diş yatağı açarak kenarını taşlıyacak. Yani torna tezgahında usta bana bıraksa ben bile iyi kötü yaparım. Usta bana 250 tl gibi bir rakam söyledi kızdım ve çıktım sonra sanayide bir tanıdığa gittim toplam 1 saat içinde motoru bile yerinden sökmeden bu işi hallettim ve verdiğim para 45 tl. Haftaya aynı sorunu yaşamış bir kardeşimizle onun motorunu da oraya götürmeyi düşünüyoruz. Yani hepimiz yaz aylarında dere tepe denedem geziyoruz nerde ne olacağı belli olmuyor. craz099 kardeşim sana lastik tavsiyen duro markadır. Hem ekonomik ve uzun ömürlüdür. Fazlz para vermene gerek yok şuna inan piyasada artık adi ve kalitesiz lastik istesende bulamazsın sadece 2007 ve altı lastik alma çünkü bu lastiklerin kullanım süreleri beklemekten dolayı geçmiştir. play 06 arkadaşımıznda verdiği lastik tavsiyesi güzel bence o da iyi bri tercih olur diye düşünüyorum. Faturası yeni kesilen bi rmotorun 2 yıl boyunca muayenesi olmaz. Fatura kesim tarihinden sonra ruhsat işlemleri için bağlı bulunduğunuz bölge trafik şube müdürlüğüne müracat edeceksiniz. Bu tarihten 2 yıl sonra ilk muayenenizi olucaksınız. Birde geçen zincir olayı ve yağ meselesine deyinmiştim sanırım dediklerimi anlatamamışım. Uzayan zincir demiştim gevşeyen zincir gerilerek gergisi alınır ve ayara getirilirek düzeltilebilinir. Ancak uzamış zincir ön+arka dişli ve zincir beraber takım olrak değiştirilir. Örneğin 2 kişi bir çukura girildiğinde motorun zinciri aşırı yükten dolayı bakla uzaması yaparak arka dişlinin hem balansını kaçıracak hem o sırada denk geldiği diş çukurunu büyüterek vibrasyona neden olucaktır. Bir zincir normal şartlarda hemen uzamaz ancak kullanıldıkça aralarındaki halkalarda bollaşma olur ve düzensiz şekilde bu zincir uzaması artıcaktır. Gevşeme diye tabir edilen olay ile uzama farklı türden arızalardır. Yağ meselesinde de 4 büyük motor markasının eski model üretim motor blok ve şaşe döküm kalıplarını belirli bir süre ve ücret ile kullanım hakkı alan motor üreticileri bu şablonlarda metal dökerek bugün şaşesi suzuki gibi motorun şekli aynı honda gibi birden fazla motor üretilmekte. Bugün kim ne derse desin kullandığımız motorların şaşe ve motor yapıları tamamen kopyadır. Kral 150 diye bir motoru inceleyin suzuki şaşesi üzerinde honda motoru (motorunun şekli benzeri) görürsünüz. Elbette bu şu anlama gelmiyor kalıplara hondanın kawasakinin kullandığı kaliteli döküm aliminyum yada çelik malzeme koyuluyor.Hayır asla değil. 1985 de honda cg,cgl 125, titandaki kalite hala bindiklerimizde yok. Ama kasa ve motor bakın aynı duruyor. Burdan şu çıkıyor. Bir metalin ve bileşen parçalarının, dişli grupları ve aktarma organlarının sıcaklık ve soğuma anındaki genleşme ve daralma katsayıları o metalin yapısındaki karışıma bağlıdır. şimdi 1985 de üretilen ve halen motorlarımızda kullanılan kalıpların bu matematik payları halen aynıdır ve mineral yağın değerlerine uygun dökülmektedir. Ben defalarca uğur olsun kuralkan olsun sordum bu biligileri vermiyorlar ama sık sık arayınca teyid ediyorlar. Sentetik yağ zararlıdır demiyorum ancak sübap sesi duyduğum bütün motorlarda full sentetik yağ mevcut. Yağ ısındığında bir su kıvamında bütün motoru dolaşır ve bir film şeridi gibi incelir. Ben yağ değişimi yaptığım yada yapıldığını gördüğüm motorların içinden çıkartılan yağlarda metal tortusu ve kırıntısı gördüm ancak mineral yağlarda bu olay az. Bu bir söz gelimi falan değil arkadaşlar dileyen dilediği yağı kullanabilir ancak tecrübe ile sabit olan bir mevzu laf ile değişime uğramaz. iyi günler dilerim.
ırc ( ınova ) cok kalıtelı bir lastik bence bır kac yerde daha arastırmalısın.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:17 ----------
şahsen ben duroyu bedava verseler motoruma takmam . ben ırc on - arka tubeless
+ 2 adet iç lastik ( şamyel ) ile 150ye aldım.
lastik üretim tarihide : 47/10
hey mctciLer nerdesiniz taaaaaa 2 gün önce yazdığım mesaj duruyor?
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)