Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
15 Nisan 2011, 23:35
#8321
Reklamlar
-
16 Nisan 2011, 01:57
#8322
[QUOTE=_pLay_06;2321445]benımkı 200 yakıo ama ben abartılı suruyorum[COLOR="Silver"]
hey maşallah kırmızı mct görebildik forumda bence en hoş rengi kırmızı kazasız sürüşler kardeş temiz motor.
yalnız egsozları oynamamışın 20 kuruş çok yakıyor gibi geldi. galiba sürekli zorluyorsun son hızda basınca çok yakıyor.
Dört tekerlek bedenini, iki tekerlek ruhunu yüceltir.
-
16 Nisan 2011, 02:23
#8323
[QUOTE=password48;2321658]
_pLay_06 adlı üyeden alıntı
benımkı 200 yakıo ama ben abartılı suruyorum[COLOR="Silver"]
hey maşallah kırmızı mct görebildik forumda bence en hoş rengi kırmızı kazasız sürüşler kardeş temiz motor.
yalnız egsozları oynamamışın 20 kuruş çok yakıyor gibi geldi. galiba sürekli zorluyorsun son hızda basınca çok yakıyor.
cok tsk ederım ama motorum su anda en bakımsız zamanında desem yerıdır.
eksozlara gelınce darbelı matkapla her eksoza 4 delık acdım sesı super oldu :D
hatta forumdan korsanxxx ıle vw.bora nında eksozlarını aynı sekılde deldıgımde soylenebılır =)))) ınanın sesı mukemmel oluyor butun mct cılere ısrarla tavsıye edıyorum
20 kurus olayınada gelecek olursan ewet ne yalan soyleyelım ben bıraz cok basıyorum motorla :( o yuzden ole oluyor ama benımde motordakı keyıf anlayısım bu olsa gerek =))))
-
16 Nisan 2011, 07:44
#8324
Arkadaşlar merhaba bizim lastiklerin olması gereken basınçlarını araştırıyordum, kitapçıkta olması gereken değerler için
Ön lastik : 175 kPa Arka lastik 280 kPa yazıyordu.
İnternette bir site buldum bu kPa değerini (kilopascal) psi ve Bar değerlerine dönüştürüyordu. (http://www.tvr-webmart.co.uk/tvr_info_psi.asp)
Site vasıtasıyla,
Ön lastik: 25 psi Arka lastik: 40 psi
olduğunu öğrendim paylaşayım dedim eğer yanlışım varsa daha iyi bilen birisi beni düzeltir umarım
İyi günler.
-
16 Nisan 2011, 11:30
#8325
[QUOTE=_pLay_06;2321683]
password48 adlı üyeden alıntı
cok tsk ederım ama motorum su anda en bakımsız zamanında desem yerıdır.
eksozlara gelınce darbelı matkapla her eksoza 4 delık acdım sesı super oldu :D
hatta forumdan korsanxxx ıle vw.bora nında eksozlarını aynı sekılde deldıgımde soylenebılır =)))) ınanın sesı mukemmel oluyor butun mct cılere ısrarla tavsıye edıyorum
20 kurus olayınada gelecek olursan ewet ne yalan soyleyelım ben bıraz cok basıyorum motorla :( o yuzden ole oluyor ama benımde motordakı keyıf anlayısım bu olsa gerek =))))
Dostum arka stoplar bence çok güzel olmuş,valla senin mct süper olacağa benziyor kendi motorum gibi seviniyom birileri bişeyler yapınca benim motorda görmüşseniz ön sırt dayama yaptım çok rahat oldu herkese tavsiye ederim.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:30 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:28 ----------
Baelmoth adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba bizim lastiklerin olması gereken basınçlarını araştırıyordum, kitapçıkta olması gereken değerler için
Ön lastik : 175 kPa Arka lastik 280 kPa yazıyordu.
İnternette bir site buldum bu kPa değerini (kilopascal) psi ve Bar değerlerine dönüştürüyordu. (
http://www.tvr-webmart.co.uk/tvr_info_psi.asp)
Site vasıtasıyla,
Ön lastik: 25 psi Arka lastik: 40 psi
olduğunu öğrendim paylaşayım dedim eğer yanlışım varsa daha iyi bilen birisi beni düzeltir umarım
İyi günler.
Bu bilgi içinde ayrıca teşekkürler.kıştan beri yatan motorların bi havasını kontrol edip öyle binmek lazım
Ey insan!Kaf dağı kadar yüksekte olsanda Kefene sığacak kadar küçüksün.UNUTMA:her şeyin bir hesabı var;üzdüğün kadar üzülürsün!
-
16 Nisan 2011, 12:30
#8326
_pLay_06 adlı üyeden alıntı
benımkı 200 yakıo ama ben abartılı suruyorum
Naaptın sen 20 kuruşu ben yakıyorum. Sen nasıl yakabiliyorsun öyle
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
16 Nisan 2011, 12:37
#8327
Abi 20 kuruş çok garipsenecek bir rakam mı mct için, servisim beni bunun normal olduğuna ikna etmeye çalışıyorda benimki de 20 - 25 kuruş arası yakıyor.
Diğer bir deyişle ful depo ile tam 200 km de benzin ışığı yanıyor, tekrar dolduruyorum yaklaşık 10 litre benzin, 40 tl ye doluyor ve bu hep böyle devam ediyor.
(bu arada motor 2100 km de egzoz ile v.s oynanmadı hiç. ölçüm şehir içi, dört biri artçılı)
-
16 Nisan 2011, 14:59
#8328
Baelmoth adlı üyeden alıntı
Abi 20 kuruş çok garipsenecek bir rakam mı mct için, servisim beni bunun normal olduğuna ikna etmeye çalışıyorda benimki de 20 - 25 kuruş arası yakıyor.
Diğer bir deyişle ful depo ile tam 200 km de benzin ışığı yanıyor, tekrar dolduruyorum yaklaşık 10 litre benzin, 40 tl ye doluyor ve bu hep böyle devam ediyor.
(bu arada motor 2100 km de egzoz ile v.s oynanmadı hiç. ölçüm şehir içi, dört biri artçılı)
Ben full custom MCT ile 16 krş yakıyordum. km de. benzin fiyatları arttı ama yine de bu kadar artacağını sanmıyorum.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
16 Nisan 2011, 22:05
#8329
[QUOTE=kovboy03;2321830]
_pLay_06 adlı üyeden alıntı
Dostum arka stoplar bence çok güzel olmuş,valla senin mct süper olacağa benziyor kendi motorum gibi seviniyom birileri bişeyler yapınca benim motorda görmüşseniz ön sırt dayama yaptım çok rahat oldu herkese tavsiye ederim.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:30 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:28 ----------
Bu bilgi içinde ayrıca teşekkürler.kıştan beri yatan motorların bi havasını kontrol edip öyle binmek lazım
sagol cok tsk ederım ıste bugun yenı sıparısını verdıgım parcalar geldı onlar ıcın kosturdum durdum bırazdan resılerı atmayı dusunuyorum
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:50 ----------
ARBETUS adlı üyeden alıntı
Naaptın sen
20 kuruşu ben yakıyorum. Sen nasıl yakabiliyorsun öyle
arbetus korsaxxx e sorabılırsın oda teyıt edecekdır :D
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:52 ----------
Baelmoth adlı üyeden alıntı
Abi 20 kuruş çok garipsenecek bir rakam mı mct için, servisim beni bunun normal olduğuna ikna etmeye çalışıyorda benimki de 20 - 25 kuruş arası yakıyor.
Diğer bir deyişle ful depo ile tam 200 km de benzin ışığı yanıyor, tekrar dolduruyorum yaklaşık 10 litre benzin, 40 tl ye doluyor ve bu hep böyle devam ediyor.
(bu arada motor 2100 km de egzoz ile v.s oynanmadı hiç. ölçüm şehir içi, dört biri artçılı)
ustadım bence sen bı bujılerıne bak hava ayarı sıbop ayarına fılan bır bak derım benım mct 200 yakıo ama benımkı cok yakıo ben bunu her zaman soluyorum bırde ben cok basıyorum ama eger senınkı 250e vuruyorsa cıdden hemen bı bakdır bence motoruna
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:54 ----------
Bu Arada Motorumu SedefLi Kırmızıya Boyatmak İstiyorum Sizce NasıL oLur?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:02 ----------
-
16 Nisan 2011, 22:32
#8330
[QUOTE=_pLay_06;2322266]
kovboy03 adlı üyeden alıntı
sagol cok tsk ederım ıste bugun yenı sıparısını verdıgım parcalar geldı onlar ıcın kosturdum durdum bırazdan resılerı atmayı dusunuyorum
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:50 ----------
arbetus korsaxxx e sorabılırsın oda teyıt edecekdır :D
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:52 ----------
ustadım bence sen bı bujılerıne bak hava ayarı sıbop ayarına fılan bır bak derım benım mct 200 yakıo ama benımkı cok yakıo ben bunu her zaman soluyorum bırde ben cok basıyorum ama eger senınkı 250e vuruyorsa cıdden hemen bı bakdır bence motoruna
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:54 ----------
Bu Arada Motorumu SedefLi Kırmızıya Boyatmak İstiyorum Sizce NasıL oLur?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:02 ----------
Sedefli kırmızı çok hoş olur bence.
Ey insan!Kaf dağı kadar yüksekte olsanda Kefene sığacak kadar küçüksün.UNUTMA:her şeyin bir hesabı var;üzdüğün kadar üzülürsün!
-
17 Nisan 2011, 00:33
#8331
-
17 Nisan 2011, 05:35
#8332
slm
arkadaslar mct ye jınlunun genıs ayaklıkları uyuyo dıyolardı bu ayaklıkları hangı sıteden buluyoruz veya alan varmı varsa nerden aldıgını yazabılırmı kafayı yıcem arastırmadıgım bakamadıgım sıte kalmadı yaaa=((
-
17 Nisan 2011, 14:39
#8333
caner78 adlı üyeden alıntı
arkadaslar mct ye jınlunun genıs ayaklıkları uyuyo dıyolardı bu ayaklıkları hangı sıteden buluyoruz veya alan varmı varsa nerden aldıgını yazabılırmı kafayı yıcem arastırmadıgım bakamadıgım sıte kalmadı yaaa=((
www.rialli.com a bak bence fiyatLar hem ucuz hemde geniş ürün yeLpazesi mevcut
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:48 ----------
herkeze iyi pazarLar
-
17 Nisan 2011, 23:36
#8334
fatih383838 adlı üyeden alıntı
hız ve güç oranlarını birkaç sayfa arkada görebilirsin detaylı bir şekilde tablo olarak yazdım. 30T dişli kullanıyorum artçım olarak babamı alıyorum ve yokuş çıkıyorum sıkıntı yok yani. hava filtresi zaten kağıt filtre olduğu için daha incesini bulamazsın, sadece yenisini takarsın(performans filtreleri daha büyük hacimli motorlarda işe yarar). 3-4HP arttıracağım diye motorunun mekaniğiyle de oynama. 90km/h'de titreşime başlıyor 95km/h sabit seyir süratine yükseldi 30 dişli ile. yakıtı da 0.16 lira diğer arkadaşlara göre çok iyiymiş demek benimki. egzosda da oynama yok karbüratörde de. rölantisini sıcakken ayarladım ne yüksek ne alçak
-
18 Nisan 2011, 02:20
#8335
15 dakika önce ev arkadaşım ınova marka LastikLerimide getirdi bu arada ön - arka çeLik jant + kuLLanıLmış Lastik + ön disk buLdum 180ede onu aLdım yarın kargoLacak. motorum sanırım çarşamba gününe kadar süper oLacağa benziyor.
-
18 Nisan 2011, 14:57
#8336
Arkadaşlar zamanım oldukça bende forumda sizlerle bilgi ve tecrübelerimi paylaşmak isterim. Geçenlerde yaşadığım bir olayı anlatmak istiyorum. Malesef motor servislerinde çalışan usta ve personelleri yeteri kadar işinin teknik teorik ve yetenek gerektiren kısımlarında becerileri yetersiz. Tabi bu dediğim bütün usta ve servisleri kapsamamakla beraber çoğunluğu teşkil ediyor. Dün bir motor servisine ön firen hidrolik kutusunu değiştirmek için gittim. Usta işi basit görmüş olmalı ki çırağına sök tak diye talimat verdi. Çırak zorlaya zorlaya hidrolik kabını sökerken saç elçiğin bağlantı yerini çatlattı eli kaçınca aynayıda kırdı. Durduk yere ayrıbir iş çıkarttı. Sonra usta geldi baktı 5 dakikada ne yaptıysa yaptı tamam oldu dedi. Baktım ki aynayı dğeiştirmiş ama birisi farklı taktığı farklı. Dedim bu şekilde sen binermisin bu seferde diğerinide söküp öbürünüde değiştirdi. Neyse aldım motoru giderken yolda ön freni denemek maksatlıbir sıkayım dedim. Fren tamamem boşta alttaki fren merkezindeki tıpadan hidrolik fışkırıyor. Gerisin geriye götürdüm. Sanki suçlu benmişim gibi imalı laflar söylemeye başlayınca iyice sinirlendim. Ne kadar sanat lisesinden kovulan velisine "bu çocuk okumaz verin bir ustanın yanına" denilen adam varsa piyasada usta oldu diye söylendim. Bu sefer ustayla mükakaşa başladı orda duran arkadaşlarda müdahele edince çıktım gittim. Yani düşünün bir usta bir fren hidroliğini değiştirmekten uzak ve aciz ise yarın bir gün motora piston sekman attırdığımızda bir yağ değişimine götürdüğümüzde veyahut eksantirik zincirini değiştir subapları değiştir dediğimizdeki durumu düşünebiliyor musunuz? Bugün ön frenin tutmaması demek yüksek hızda giderken arka frene yüklenip motorun arkasını kaydırmak neticede ciddi birkaza yapmak demektir. Beycivan abi hep bize bunu anlatırdı ben üye değildim ama okurdum kendi iişinizin ehli olun el yordamınızı geliştirin herkesin dediğine kapılmayın diye yazardı. Bugün bu motoru kullanan kime sorsam çoğusu hala bujinin kodunu bilmez nasıl yağ nasıl lastik hava basılacağını hala soran var. Bizde not alma alışkanlığı da yok. Ben motorumu ilk aldığımda bir arkadaşım atolyesinde komple söktüm motorun içine baktık inceledik gerçi mesleki ve atolyedeki alet edavat durumu bizi kurtarıyordu. Ama herkes bujisini sökebilmeli değiştirebilmeli. Bir buji temizleme muhabbeti mct formu sayfalarında okumuştum hayret ettim. Buji temizlense bile asla randıman vermez. Seramiği çatlamış bujiyi motora takan ustalar var. Bugün 2 adet NGK buji 15 lira. Buji yerinden söküldüğünde ustalar şunu yapıyor. marşa basıyor buji 1 2 cm kıvılcım atıyorsa tamam iş yapar diye yerine takıyor azcık ucunu telle fırçalıyor aklına gelirse tornavidayla azcık bir ucunu kaldırıyor ondan sonra oldu tamam diyor. Bujiyi elinden düşüren usta onu o motora takıyorsa hemen dükanı kapatılıp işinden men edilmeli. Yerden aldığı pis bez parçasıyla yağ hunisi temizleyip onunla motorda yağ değişimi yapıyorsa yazıklar olsun öyle ustaya. Kendi gözümle gördüm arkadaşlar iş çıksın ekmek gelsin diye arka amortisörün birisi 4 diğerini 5 nici kademeye getirip öyle veren ustalar var. 25 senelik eski teknoloji ürünü motora hala full sentetik yağ koydurmayı alışkanlık edinen ustalar dolu.motorun mekanik yapısı mineral yağ diye bas bas bağırıyor. Krank ve şişme payı hesabından bihaber ustalar yüzünden sokaktaki bütün motorların sübaplarından şakır şakır ses geliyor.Benzin deposunu tinerle temizleyen mi ararsın lastiğin havasını şişirip elle yoklayıp taş gibi oldu diye veren mi ararsın zincir gevşer habire lastiği geriye çeken mi arasın neler var neler. Kısaca bu motorların anlaşılmayacak bir tarafı yok. Ben inanıyorum ki herkez bu gibi basit işlerini çözebilir.Hepinize selamlar..
-
18 Nisan 2011, 17:31
#8337
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
18 Nisan 2011, 23:05
#8338
-
19 Nisan 2011, 00:12
#8339
@TektekerNeco
Arkadaşın dediği çoğu şey doğru yeni aldığım mct 2 yıl kadar yatmış motoru yüksel motora götürdüm dedim böyle böyle gaz yemiyor gitmiyor kendiside bindi gördü evet gitmiyor vs. dedi 15-20 dk sürer dedi yap hallet dedim 2 saatten fazla bekledim olmadı ben gidiyorum sonra alırım dedim telefon açtım tamammıdır tamam gel al dedi ok dedim
gittim hala aynı çırakmıdır ustamıdır ne olduğu belirsiz eleman 1 hafta önce değişen bujileri değiştirmiş, değiştikten sonra hiç kullanılmadı motor bir tek muayeneye gitti geldi o kadar, gittim motor yine aynı gitmiyor gaz yemiyor diyorum sorun hala devam ediyor dediği kelime şu abi bu yatmaktan oluyor sen bin asıl buna açılır bu mtor, Allahtan iş arkadaşımla gittim de o fark etti sorunu tek silindir çalışıyor motor karbürator pislenmiş tıkanmış sorunu arkadaş gösterdi sorun düzeldi çalışmaya başladı sırf bu motor ucuz diye çin malı diye resmen dışlanıyor ama bir honda, yamaha vs. servisine gitse bunların hiç biri olmadan sorun yaşamıcaz, tamirciyim diye geçinen kişilere biraz ciddi anlamda eğitmek gerekiyor.
-
19 Nisan 2011, 10:08
#8340
mct gz250 ve cmx 250
suzuki marauder ve honda rebel'in kopyasıdır
yazılanları okudum ciddi olarak motordaki soruna teşhisi kendiniz koymak ilk tedaviyi siz yapmak istiyorsanız
internette yukarıdaki yazmış oldugum motorların servis ,tamir , kullanıcı kitapçıkları var
bulamazsanız elimde var.e-posta adresinize göndererim
ek:tabi bu kitapçık tek başına yeterli olmayacak
uygun ekipman ve donanıma ihtiyacınız olabilir
gerci bir yerden başlamak gerekli değilmi?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler