Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
20 Mart 2011, 18:14
#8121
semih26 adlı üyeden alıntı
Dün farkettigim olay motorun altta şu sarı kalın yaglı boru nerden geliyor bilmiyorum ama ordan 2 3 günde 1damla yag akıtıyor ne yapabilirim sizce
ucunda tıpa sokulmus ve telle sıkıştırılmıs bi şekilde
orası atık yağı boşaltma yeri değilmi zaten ? kim kapattıkı orayı ?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:11 ----------
Alp34.5 adlı üyeden alıntı
tekerlek millerini de yağlasan çok iyi olur. yağlama dışında bakman gereken diğer önemli yerse depon ve benzin filtren olacak. küçük bir karbüratör bakımı da yapsan iyi olur. Akünü de değiştirmişsindir. Ben 7Amper saatlik ups aküsü taktım çok iyi şarj tutuyor 4 yıl önce de kullanıyordum memnundum. bu akülerin iç direnci çok düşük olduğundan boşta beklemesi uzun sürüyor ve amper kaybı da neredeyse hiç olmuyor. fiyatı da gayet uygun 22.50tl- 12v 7Ah
kusura bakma kime yazdığını algılayamadım bana mı yoksa daha önceden yorum yapan bir arkadaşamı ?
Reklamlar
-
20 Mart 2011, 18:37
#8122
_pLay_06 adlı üyeden alıntı
orası atık yağı boşaltma yeri değilmi zaten ? kim kapattıkı orayı ?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:11 ----------
kusura bakma kime yazdığını algılayamadım bana mı yoksa daha önceden yorum yapan bir arkadaşamı ?
senin için yazmıştm arkadaşm
-
20 Mart 2011, 18:54
#8123
Alp34.5 adlı üyeden alıntı
senin için yazmıştm arkadaşm
karbüratör bakımım çok kısa bir süre önce gerçekleşti
hava filtresi
benzin filtresi
benzin musluğu yenilendi
miLLerde dün yağlandı ama yazmayı unutmuşum
akümde her hangi bir sıkıntı yok
motorum tam anLamıyLa yaza hazır durumda =)
yorumLarın için ayrıca tşk ederim.
-
20 Mart 2011, 21:38
#8124
_pLay_06 adlı üyeden alıntı
karbüratör bakımım çok kısa bir süre önce gerçekleşti
hava filtresi
benzin filtresi
benzin musluğu yenilendi
miLLerde dün yağlandı ama yazmayı unutmuşum
akümde her hangi bir sıkıntı yok
motorum tam anLamıyLa yaza hazır durumda =)
yorumLarın için ayrıca tşk ederim.
rica ederim güzel bir yaz seni bekler inş. keyifli sürüşler şimdiden
-
20 Mart 2011, 22:07
#8125
Alp34.5 adlı üyeden alıntı
rica ederim güzel bir yaz seni bekler inş. keyifli sürüşler şimdiden
inş . rfesimleri bugün çekemedim :(
-
20 Mart 2011, 22:19
#8126
_pLay_06 adlı üyeden alıntı
orası atık yağı boşaltma yeri değilmi zaten ? kim kapattıkı orayı ?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:11 ----------
bilmiyorum işte ama açmalımıyım aldıgımda öyleydi sizlerde açıkmı içinden yag akıtması normal mi yani
yardım ederseniz sevinirim teşekürler..
-
20 Mart 2011, 22:32
#8127
semih26 adlı üyeden alıntı
bilmiyorum işte ama açmalımıyım aldıgımda öyleydi sizlerde açıkmı içinden yag akıtması normal mi yani
yardım ederseniz sevinirim teşekürler..
dostum bence orayı kapatan slk motorun altına yatmıs
aaaa burda bır hortum var agzı acık ben bunu kapatıyım demıs
almıs elıne telı kapatmıs agzını
en azından ben bole dusunuyorum bızde ıkı tane mct var ıkısındede orası acık
sen bence orayı ac mkotorunda altını guzelce bı yıka o yag kalıntıları bı aksın temızlensın motor kendıne gelsın :(
-
20 Mart 2011, 22:34
#8128
semih26 adlı üyeden alıntı
bilmiyorum işte ama açmalımıyım aldıgımda öyleydi sizlerde açıkmı içinden yag akıtması normal mi yani
yardım ederseniz sevinirim teşekürler..
yağ tahliye borusu zaten o. motorunu aşırı yağ basıncından korur açık olmalı.
resimleri de çekersin acele etme bahar daha yeni geliyor
-
20 Mart 2011, 22:40
#8129
Alp34.5 adlı üyeden alıntı
yağ tahliye borusu zaten o. motorunu aşırı yağ basıncından korur açık olmalı. resimdeki zaten açık o kelepçe kapamıyor ki hortumu
motorun altında bir kaç damla yag görünce korkmuştum teşekürler yardımın için
-
20 Mart 2011, 23:39
#8130
Alp34.5 adlı üyeden alıntı
yağ tahliye borusu zaten o. motorunu aşırı yağ basıncından korur açık olmalı.
resimleri de çekersin acele etme bahar daha yeni geliyor
dostum ucuna ıyı bak kapanmıs ucu :(
kapatan ne dıye kapatmıs onuda anlamıs degılım.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:40 ----------
semih26 adlı üyeden alıntı
motorun altında bir kaç damla yag görünce korkmuştum teşekürler yardımın için
dostum korkacak bısey yok :D
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı Dün 23:42 ----------
aLp 34.5 özeLine bakabiLirmisin rica etsem ?
-
21 Mart 2011, 00:20
#8131
yağ çubuğundan kont. et fazla yağ varsa keçeleri zorlar ordan da kaçırır. küçük bir hatırlatma yağı kont ederken yağ çubuğunu sdece daldırıp çıkartıyorsunuz. dibine kadar çevrilmiyor yani.
-
21 Mart 2011, 02:50
#8132
Alp34.5 adlı üyeden alıntı
yağ çubuğundan kont. et fazla yağ varsa keçeleri zorlar ordan da kaçırır. küçük bir hatırlatma yağı kont ederken yağ çubuğunu sdece daldırıp çıkartıyorsunuz. dibine kadar çevrilmiyor yani.
Ben bunu bilmiyordum.teşekkürler.
Bu arada bugün motoruma bakım yaptım.Nikelajlardaki küçük pas lekelerini polish ile sildim,gayet güzel sonuçlar verdi
Ey insan!Kaf dağı kadar yüksekte olsanda Kefene sığacak kadar küçüksün.UNUTMA:her şeyin bir hesabı var;üzdüğün kadar üzülürsün!
-
21 Mart 2011, 10:32
#8133
_pLay_06 adlı üyeden alıntı
dostum bence orayı kapatan slk motorun altına yatmıs
aaaa burda bır hortum var agzı acık ben bunu kapatıyım demıs
almıs elıne telı kapatmıs agzını
en azından ben bole dusunuyorum bızde ıkı tane mct var ıkısındede orası acık
sen bence orayı ac mkotorunda altını guzelce bı yıka o yag kalıntıları bı aksın temızlensın motor kendıne gelsın :(
Orası standardındada kapalıdır. Oranın mantığı şudur; Blok havalandırması nın tahliye hortumu hava filtre kutusuna bağlıdır. fazla yağ ve ye yağ buharı filtre kutusuna gider. Bu hava filtresinin yağlanması ve dolayısıyla daha fazla toz tutmasını sağlar. Ayrıca filtreye su geldiğinde yağ ile tepkimeye girip macunumsu bir kıvam alıp orada birikir. tıkalı olmasının bence mantıken sebebi, Karbüratörler vakum mantığı ile çalıştığı için siz gazı açtığınızda nefes alır gibi havayı içeri çeker. Eğer o tapa olmasa orada hava direnci az oalcağı için direk oradan da hava çekebilir. Benim şu an kullandığım motorda da aynı şekilde. ucunda normalde bir şişe gibi birşey konulmuş Ama benimkinde o şişe kayıp oraya ona uygun bir şey arayışındayım. Ayrıca bir de şöyle bir durum var. Karter havalandırması motor sıcakken dışarı hava verir, fakat soğukken de bildiğim akdaruyla içeri hava çeker. Bu yüzden bu sistemi birbirinden ayırmamanızı öneririrm. Uzun vadede motorun yıpranma katsayısını arttırabilir.
Sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
21 Mart 2011, 13:17
#8134
merhabalar arkadaşlar.
sıfır mct 250 aldım stoklarda tutulan son kalanlardan
başlangıç için herhangi bi ayar yapmamız gerekir mi
tecrübeli kullanıcılar şöyle böyle yapabilirsin şekllinde bilgi verebilirler belki bana
teşekkür ederim
-
21 Mart 2011, 14:22
#8135
kovboy03 adlı üyeden alıntı
Ben bunu bilmiyordum.teşekkürler.
Bu arada bugün motoruma bakım yaptım.Nikelajlardaki küçük pas lekelerini polish ile sildim,gayet güzel sonuçlar verdi
rica ederim paylaşım güzel birşey ben bildiklerimi yazıyorum bilmediklerimi ise öğreniyorum. arka jant için yağ sökücü spreyler var işini çok güzel yapıyor tavsiye ederim marka önemli değil. Eksozları da manifoldtan itibaren neredeyse her gün siliyorum hele yağmurlu havada kullandığımda o sıcaklıkla buharlaşan suyun etkisiyle ertesi gün manifold noktalar şeklinde pas yapıyor...
bazı arkadaşların evdeki yağ çözlerle jantlarını temizlediğini gördüm. bu uzun vadede pas yapar ve kromu yıpratır. ilk motorumdan biliyorum
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:19 ----------
musi adlı üyeden alıntı
merhabalar arkadaşlar.
sıfır mct 250 aldım stoklarda tutulan son kalanlardan
başlangıç için herhangi bi ayar yapmamız gerekir mi
tecrübeli kullanıcılar şöyle böyle yapabilirsin şekllinde bilgi verebilirler belki bana
teşekkür ederim
hayırlı uğurlu olsun güzel arkadaşım. biz motorumuzu seviyoruz ona bakıyoruz umarım sen de seversin motorunu. kazasız sürüşler diliyorum.
0'km aldıysan bence plastik aksamlarına gözün gibi bak o yeter :d he bir de devirli kullanma sakın. sonra motorum neden çok yakıyor dersin ilerde, çözümler ararsın ama bulamazsın. sevgiler
-
21 Mart 2011, 18:04
#8136
Alp34.5 adlı üyeden alıntı
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:19 ----------
hayırlı uğurlu olsun güzel arkadaşım. biz motorumuzu seviyoruz ona bakıyoruz umarım sen de seversin motorunu. kazasız sürüşler diliyorum.
0'km aldıysan bence plastik aksamlarına gözün gibi bak o yeter :d he bir de devirli kullanma sakın. sonra motorum neden çok yakıyor dersin ilerde, çözümler ararsın ama bulamazsın. sevgiler
çok teşekkür ederim alp hocam çok heves ettim sonunda denkleştirip alabildim motorumu
plastik aksamları derken nasıl bi bakım yapmalıyım?
ilgilendiğiniz için de çok teşekkür ederim
-
21 Mart 2011, 21:22
#8137
musi adlı üyeden alıntı
merhabalar arkadaşlar.
sıfır mct 250 aldım stoklarda tutulan son kalanlardan
başlangıç için herhangi bi ayar yapmamız gerekir mi
tecrübeli kullanıcılar şöyle böyle yapabilirsin şekllinde bilgi verebilirler belki bana
teşekkür ederim
hayırLı uğurLu oLsun . . .
-
21 Mart 2011, 21:36
#8138
plastikleri dandik bizim motorun bir japon yapıştırıcısı bulundur elinin altında. bakımlarını da aksatma severek almışsın gözün gibi bakmalısın ;)
-
22 Mart 2011, 00:45
#8139
Alp34.5 adlı üyeden alıntı
plastikleri dandik bizim motorun bir japon yapıştırıcısı bulundur elinin altında. bakımlarını da aksatma severek almışsın gözün gibi bakmalısın ;)
tamamen katılıyorum.
-
22 Mart 2011, 09:37
#8140
semih
o hortum basınc hortumu degildir
dikkat ettiyseniz o hortum hava filtresi kutusuna gider
bır hortumunda motor blogundan hava fıltresıne dogru gıttınıgı gormussundur
son bahsettıgımın gorevı hem yag basıncını optımum duzeyde tutmak
vede fıltreyı yaglıyarak fıltrenın daha verımlı calısmasını saglar
o agzı tıpa ıle tıkalı olan hortumda fıltreye gelen fazla yag'ı kutudan uzaklastırmak ıcındır.toz ile o yag karıstıgında jel kıvamını almakta
ve fıltre partıkullerı daha verımlı sekılde tutabılmekte
eger acarsan ıcerıdekı vakum etkısını azaltmıs olacaksın oradanda hava cekmeye calıscaktır
arbetus zaten belırtmıs neyse
_Play_06
plastikleri cıkarmaya calısırken zorlamayın
yoksa zorlamınızla kırılmayacak plastık yok
dikkat edilmesi gereken baglantı yerlerının egri olmaması
yoksa kapakların tırnaklarını zorlayarak
kırılmasına zemin hazırlamakta
zor cıkma durumu varsa baglantılar kontrol edılmelı
gereklıyse cekıc ıle duzeltılmelı
buna ragmen ugrastırıyorsa
ıpucu :plastıklerı sokerken elınızı kapagın arkasına sokun tırnakları elınız yardımıyla cıkarın
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 16 kullanıcı var. (0 üye ve 16 misafir)
Bu Konudaki Etiketler