Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
16 Ocak 2011, 01:46
#7861
arkadaşlar yaklaşık 1 aydır mct 250 forumuna yazmak nasip olmadı ancak bu sitede 3 4 forumda yazdığım için ve mesai saatlerim el vermediği için kaldığım yerden forumu okudum öncelikle uğur kardeşim nasılsın iyimisin. Seni böyle forumda artık abi olarak görmeye başladıklarını farkettim ve sevindim. Verdiğin cevaplardaki tutarlılık ve mantıklı izahların da çok hoşuma gitti. Arkadaşlar bu motorun aşırı yakıt yakmasının iki sebebi var malesef ikiside bu motorun üretimine ilişkin kronik sorunlar. Birincisi ü yüksek hız yüksek devirlerde ve şehir için kullanımlarda silindirlerin ihtiyacı olan havayı bu karbüratörün hava filtre kutusunun dar olmasından dolayı ememesi ve yakıta yüklenmesi. Daha büyük bir hava kutusu yada açık hava filtresi bu olayın çözümü ramzey 250 lerin daha hacimli ve ağır olmasına rahmen daha az yakmasının bir sebebide büyük hava filtre kutusuna sahib olmasıdır. İkinci etmen karbüratörün yaz ve kış mevsimlerinde ve kullanıldığı bölgenin nem oranına dikkat edilmeden kullanılan hava ayarı. Bir kardeşimiz bunu kurcaladığını ve he riki silindirinde ayarının kaçtığını yazmış. Bu karbüratöre dokanmayın arkadaşlar. Mikrometrik ayarlara dayanan ince hesaplar var. Hava ayar vidasını bu vida tam sıkılı iken geriye doğru 2,75 yada 3 tam tur açın. Ama ikiside eşit olmalı. Motor soğukken çalıştırın eksoz borusunu elinizle yoklayın eşit bir sıcaklık almalısınız ve eksoz çıkışındaki üflemeyi elle gözlemleyin eşit bir üfleme olmalı. Bazı kardeşlerimizin elindeki tornavidayla her vidayı sökme gevşetme yada sıkma gibi bir alışkanlığı var.password48 kardeşim çantaları yerinden sök oto boyacısına hava tabancasıyla motorun rengine uygun boyatman en iyisi ama elle hesaplı olsun dersen güzelce temizle ve sprey boyalarla kendin güzelce boyamayı dene. Boyatınca mutlaka üzerine vernik püskürtmeyi unutma. Bu motor 1 lt benzinle 30 km düz yolda gitmesi lazım. Neden herkes benim motorun çokmu yakıyor diye defalarca soruyor arkadaşlar alın 1 lt benzin koyun düz yola çıkın km yi not alın. Depoyu fullemek ara ara benzin alıp üstün körü hesaplamak size tam bir kesin yakıt tüketimi veremez.Bu değerler karbüratör ve buji ayarları düzgün yapılmış kurcalanmamış bir motorun yakıt tüketimidir. Her yeri bızıklanmış bujisi kurum bağlamış zinciri gergin lastiklerida tırnak kalmamış bi rmotorun yakıt tüketimi çok farklıdır. Titreşim olayı için motoru şaşeye bağlayan bütün vidaların sökülerek pul ve kontra somun takımak süretiyle krom civatalarla değiştirilmesi tek çözüm. Birde küçük arka dişliden uzak durun. Motorunuzu kış aylarında bujinin tırnak aralığını 0,06mm olarak ayarlayabiliyorsunuz yapın yoksa ellemeyin ama her şekilde iki bujininde temiz ve aynıtırnak aralığında olmasına dikkat edin. İik çalıştırmada ara gazları vermeden jikle ile en az 5 dk çalıştırın sonra kapatıp yolunuza devam edin. Jikle ile çalışan motora gaz vermeyin bu olay bujilerinizi kurumlar eksozunuzun içini nemli tutarak borunun çabuk küflenmesine neden olur. Jiklede yakıt oranı değişmeden hava ayarı azaltıldığı için benzindeki yağ tortusu karbüratör memelerini tıkayabiliyor. Opet gibi yaşadışı kaçak akaryakıt getiren bir firmadan da benzin alıyorsanız işiniz daha da zor. Motorunuza mineral yağ kullanmayı alışkanlık edinin.Marka bağımlısı olmayalım. Şimdilik aklıma gelenler bunlardı. babayoko kardeş bu hardisk olayını ben anımsayamadım tam olarak olay neydi bir yazarsan sevinirim.hepinize iyi geceler iyi tatiller.
Reklamlar
-
16 Ocak 2011, 02:38
#7862
Beycivan adlı üyeden alıntı
arkadaşlar yaklaşık 1 aydır mct 250 forumuna yazmak nasip olmadı ancak bu sitede 3 4 forumda yazdığım için ve mesai saatlerim el vermediği için kaldığım yerden forumu okudum öncelikle uğur kardeşim nasılsın iyimisin. Seni böyle forumda artık abi olarak görmeye başladıklarını farkettim ve sevindim. Verdiğin cevaplardaki tutarlılık ve mantıklı izahların da çok hoşuma gitti. Arkadaşlar bu motorun aşırı yakıt yakmasının iki sebebi var malesef ikiside bu motorun üretimine ilişkin kronik sorunlar. Birincisi ü yüksek hız yüksek devirlerde ve şehir için kullanımlarda silindirlerin ihtiyacı olan havayı bu karbüratörün hava filtre kutusunun dar olmasından dolayı ememesi ve yakıta yüklenmesi. Daha büyük bir hava kutusu yada açık hava filtresi bu olayın çözümü ramzey 250 lerin daha hacimli ve ağır olmasına rahmen daha az yakmasının bir sebebide büyük hava filtre kutusuna sahib olmasıdır. İkinci etmen karbüratörün yaz ve kış mevsimlerinde ve kullanıldığı bölgenin nem oranına dikkat edilmeden kullanılan hava ayarı. Bir kardeşimiz bunu kurcaladığını ve he riki silindirinde ayarının kaçtığını yazmış. Bu karbüratöre dokanmayın arkadaşlar. Mikrometrik ayarlara dayanan ince hesaplar var. Hava ayar vidasını bu vida tam sıkılı iken geriye doğru 2,75 yada 3 tam tur açın. Ama ikiside eşit olmalı. Motor soğukken çalıştırın eksoz borusunu elinizle yoklayın eşit bir sıcaklık almalısınız ve eksoz çıkışındaki üflemeyi elle gözlemleyin eşit bir üfleme olmalı. Bazı kardeşlerimizin elindeki tornavidayla her vidayı sökme gevşetme yada sıkma gibi bir alışkanlığı var.password48 kardeşim çantaları yerinden sök oto boyacısına hava tabancasıyla motorun rengine uygun boyatman en iyisi ama elle hesaplı olsun dersen güzelce temizle ve sprey boyalarla kendin güzelce boyamayı dene. Boyatınca mutlaka üzerine vernik püskürtmeyi unutma. Bu motor 1 lt benzinle 30 km düz yolda gitmesi lazım. Neden herkes benim motorun çokmu yakıyor diye defalarca soruyor arkadaşlar alın 1 lt benzin koyun düz yola çıkın km yi not alın. Depoyu fullemek ara ara benzin alıp üstün körü hesaplamak size tam bir kesin yakıt tüketimi veremez.Bu değerler karbüratör ve buji ayarları düzgün yapılmış kurcalanmamış bir motorun yakıt tüketimidir. Her yeri bızıklanmış bujisi kurum bağlamış zinciri gergin lastiklerida tırnak kalmamış bi rmotorun yakıt tüketimi çok farklıdır. Titreşim olayı için motoru şaşeye bağlayan bütün vidaların sökülerek pul ve kontra somun takımak süretiyle krom civatalarla değiştirilmesi tek çözüm. Birde küçük arka dişliden uzak durun. Motorunuzu kış aylarında bujinin tırnak aralığını 0,06mm olarak ayarlayabiliyorsunuz yapın yoksa ellemeyin ama her şekilde iki bujininde temiz ve aynıtırnak aralığında olmasına dikkat edin. İik çalıştırmada ara gazları vermeden jikle ile en az 5 dk çalıştırın sonra kapatıp yolunuza devam edin. Jikle ile çalışan motora gaz vermeyin bu olay bujilerinizi kurumlar eksozunuzun içini nemli tutarak borunun çabuk küflenmesine neden olur. Jiklede yakıt oranı değişmeden hava ayarı azaltıldığı için benzindeki yağ tortusu karbüratör memelerini tıkayabiliyor. Opet gibi yaşadışı kaçak akaryakıt getiren bir firmadan da benzin alıyorsanız işiniz daha da zor. Motorunuza mineral yağ kullanmayı alışkanlık edinin.Marka bağımlısı olmayalım. Şimdilik aklıma gelenler bunlardı. babayoko kardeş bu hardisk olayını ben anımsayamadım tam olarak olay neydi bir yazarsan sevinirim.hepinize iyi geceler iyi tatiller.
Sahibinden sitesi üzerinden harddisk almıstın arkadasımdan 40 gb onun ıcın hayırlı olsun dedım .
Bir yumruktan daha serttir bir kadının sözleri ;
Biri dişlerini döker digeri düşlerini .....
-
16 Ocak 2011, 02:52
#7863
papaz adlı üyeden alıntı
merhaba arkadaşlar.benim mondial mct250ye 2,vites dişlisi lazım istanbul avrupa yakasında oturuyorum.nasıl bulabileceğimi bilen veya fikri olan varsa yardımlarınızı bekliyorum.her yerde dişli takımını komple satıyorlar o kadar para vermeme gerek yok bana sadece 2,vites dişlisi lazım
sesimi duyan varmıııııı?
-
17 Ocak 2011, 01:40
#7864
StyLeOscaR adlı üyeden alıntı
merhaba aramıza hoşgeldin öncelikle..
bakımlarını gözden geçiriver.. hava filtreni, bujilerini temizleyiver..motorunu dışarıda bırakıyorsan sokak çocuklarından birisinin egzosuna birşey tıkamış olup olmadığına da bakıver nolur nolmaz bu veletlerin hali
hoşbulduk teşekkür ederim dün açtım hava filtresini motor yağı olmuştu birde bi demir parçası var o ne oluyo bujileri nasıl temizlerim ilk motorum kendime ait olan onun için yardımlarınızı bekliyorum motor garajda duruyo bugünde açık lise sınavından geldiğimde sinyal lambasının çalışmadıını farkettim onun çözümü ne olabilir bide hep kısa farım yanıyo 3 .cü lambam bu motoru satmak istemiyorum ama beni kendinden soğutuyor onu aldırmak için 3 sene baba bana motor al dedim hergün yüzlercee :D genelde herkeste olan sorunlar bendede gerçekleşti bende kullanmıyorum yaparım fakat sorunlu yaparım daha da büyük sorunlar açmasın diye dokunmuyorum makinaya birde zincirden gelen sesi nasıl çözebilirim
Motora Güzelle Biniceksin inerken 2 Kişi ineceksin..
-
17 Ocak 2011, 13:19
#7865
Beycivan adlı üyeden alıntı
arkadaşlar yaklaşık 1 aydır mct 250 forumuna yazmak nasip olmadı ancak bu sitede 3 4 forumda yazdığım için ve mesai saatlerim el vermediği için kaldığım yerden forumu okudum öncelikle uğur kardeşim nasılsın iyimisin. Seni böyle forumda artık abi olarak görmeye başladıklarını farkettim ve sevindim. Verdiğin cevaplardaki tutarlılık ve mantıklı izahların da çok hoşuma gitti. Arkadaşlar bu motorun aşırı yakıt yakmasının iki sebebi var malesef ikiside bu motorun üretimine ilişkin kronik sorunlar. Birincisi ü yüksek hız yüksek devirlerde ve şehir için kullanımlarda silindirlerin ihtiyacı olan havayı bu karbüratörün hava filtre kutusunun dar olmasından dolayı ememesi ve yakıta yüklenmesi. Daha büyük bir hava kutusu yada açık hava filtresi bu olayın çözümü ramzey 250 lerin daha hacimli ve ağır olmasına rahmen daha az yakmasının bir sebebide büyük hava filtre kutusuna sahib olmasıdır. İkinci etmen karbüratörün yaz ve kış mevsimlerinde ve kullanıldığı bölgenin nem oranına dikkat edilmeden kullanılan hava ayarı. Bir kardeşimiz bunu kurcaladığını ve he riki silindirinde ayarının kaçtığını yazmış. Bu karbüratöre dokanmayın arkadaşlar. Mikrometrik ayarlara dayanan ince hesaplar var. Hava ayar vidasını bu vida tam sıkılı iken geriye doğru 2,75 yada 3 tam tur açın. Ama ikiside eşit olmalı. Motor soğukken çalıştırın eksoz borusunu elinizle yoklayın eşit bir sıcaklık almalısınız ve eksoz çıkışındaki üflemeyi elle gözlemleyin eşit bir üfleme olmalı. Bazı kardeşlerimizin elindeki tornavidayla her vidayı sökme gevşetme yada sıkma gibi bir alışkanlığı var.password48 kardeşim çantaları yerinden sök oto boyacısına hava tabancasıyla motorun rengine uygun boyatman en iyisi ama elle hesaplı olsun dersen güzelce temizle ve sprey boyalarla kendin güzelce boyamayı dene. Boyatınca mutlaka üzerine vernik püskürtmeyi unutma. Bu motor 1 lt benzinle 30 km düz yolda gitmesi lazım. Neden herkes benim motorun çokmu yakıyor diye defalarca soruyor arkadaşlar alın 1 lt benzin koyun düz yola çıkın km yi not alın. Depoyu fullemek ara ara benzin alıp üstün körü hesaplamak size tam bir kesin yakıt tüketimi veremez.Bu değerler karbüratör ve buji ayarları düzgün yapılmış kurcalanmamış bir motorun yakıt tüketimidir. Her yeri bızıklanmış bujisi kurum bağlamış zinciri gergin lastiklerida tırnak kalmamış bi rmotorun yakıt tüketimi çok farklıdır. Titreşim olayı için motoru şaşeye bağlayan bütün vidaların sökülerek pul ve kontra somun takımak süretiyle krom civatalarla değiştirilmesi tek çözüm. Birde küçük arka dişliden uzak durun. Motorunuzu kış aylarında bujinin tırnak aralığını 0,06mm olarak ayarlayabiliyorsunuz yapın yoksa ellemeyin ama her şekilde iki bujininde temiz ve aynıtırnak aralığında olmasına dikkat edin. İik çalıştırmada ara gazları vermeden jikle ile en az 5 dk çalıştırın sonra kapatıp yolunuza devam edin. Jikle ile çalışan motora gaz vermeyin bu olay bujilerinizi kurumlar eksozunuzun içini nemli tutarak borunun çabuk küflenmesine neden olur. Jiklede yakıt oranı değişmeden hava ayarı azaltıldığı için benzindeki yağ tortusu karbüratör memelerini tıkayabiliyor. Opet gibi yaşadışı kaçak akaryakıt getiren bir firmadan da benzin alıyorsanız işiniz daha da zor. Motorunuza mineral yağ kullanmayı alışkanlık edinin.Marka bağımlısı olmayalım. Şimdilik aklıma gelenler bunlardı. babayoko kardeş bu hardisk olayını ben anımsayamadım tam olarak olay neydi bir yazarsan sevinirim.hepinize iyi geceler iyi tatiller.
saol beycivan abicim iyiyim nolsun ya bir yaramazlık yok.. motoru sattık sadece motorsuz takılıyoz onun dışında birşey yok :D sen nasılsın valla bayadır göremedik seni buralarda meraktan çatladık ama tahmin etmiştim işlerinin yoğunluğundan dolayı yazamadığını..kendine iyi bak abicim, kısa sürede arıyacağım seni.. sağlıcakla..
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
-
17 Ocak 2011, 17:16
#7866
-
17 Ocak 2011, 19:56
#7867
Beycivan adlı üyeden alıntı
arkadaşlar yaklaşık 1 aydır mct 250 forumuna yazmak nasip olmadı ancak bu sitede 3 4 forumda yazdığım için ve mesai saatlerim el vermediği için kaldığım yerden forumu okudum öncelikle uğur kardeşim nasılsın iyimisin. Seni böyle forumda artık abi olarak görmeye başladıklarını farkettim ve sevindim. Verdiğin cevaplardaki tutarlılık ve mantıklı izahların da çok hoşuma gitti. Arkadaşlar bu motorun aşırı yakıt yakmasının iki sebebi var malesef ikiside bu motorun üretimine ilişkin kronik sorunlar. Birincisi ü yüksek hız yüksek devirlerde ve şehir için kullanımlarda silindirlerin ihtiyacı olan havayı bu karbüratörün hava filtre kutusunun dar olmasından dolayı ememesi ve yakıta yüklenmesi. Daha büyük bir hava kutusu yada açık hava filtresi bu olayın çözümü ramzey 250 lerin daha hacimli ve ağır olmasına rahmen daha az yakmasının bir sebebide büyük hava filtre kutusuna sahib olmasıdır. İkinci etmen karbüratörün yaz ve kış mevsimlerinde ve kullanıldığı bölgenin nem oranına dikkat edilmeden kullanılan hava ayarı. Bir kardeşimiz bunu kurcaladığını ve he riki silindirinde ayarının kaçtığını yazmış. Bu karbüratöre dokanmayın arkadaşlar. Mikrometrik ayarlara dayanan ince hesaplar var. Hava ayar vidasını bu vida tam sıkılı iken geriye doğru 2,75 yada 3 tam tur açın. Ama ikiside eşit olmalı. Motor soğukken çalıştırın eksoz borusunu elinizle yoklayın eşit bir sıcaklık almalısınız ve eksoz çıkışındaki üflemeyi elle gözlemleyin eşit bir üfleme olmalı. Bazı kardeşlerimizin elindeki tornavidayla her vidayı sökme gevşetme yada sıkma gibi bir alışkanlığı var.password48 kardeşim çantaları yerinden sök oto boyacısına hava tabancasıyla motorun rengine uygun boyatman en iyisi ama elle hesaplı olsun dersen güzelce temizle ve sprey boyalarla kendin güzelce boyamayı dene. Boyatınca mutlaka üzerine vernik püskürtmeyi unutma. Bu motor 1 lt benzinle 30 km düz yolda gitmesi lazım. Neden herkes benim motorun çokmu yakıyor diye defalarca soruyor arkadaşlar alın 1 lt benzin koyun düz yola çıkın km yi not alın. Depoyu fullemek ara ara benzin alıp üstün körü hesaplamak size tam bir kesin yakıt tüketimi veremez.Bu değerler karbüratör ve buji ayarları düzgün yapılmış kurcalanmamış bir motorun yakıt tüketimidir. Her yeri bızıklanmış bujisi kurum bağlamış zinciri gergin lastiklerida tırnak kalmamış bi rmotorun yakıt tüketimi çok farklıdır. Titreşim olayı için motoru şaşeye bağlayan bütün vidaların sökülerek pul ve kontra somun takımak süretiyle krom civatalarla değiştirilmesi tek çözüm. Birde küçük arka dişliden uzak durun. Motorunuzu kış aylarında bujinin tırnak aralığını 0,06mm olarak ayarlayabiliyorsunuz yapın yoksa ellemeyin ama her şekilde iki bujininde temiz ve aynıtırnak aralığında olmasına dikkat edin. İik çalıştırmada ara gazları vermeden jikle ile en az 5 dk çalıştırın sonra kapatıp yolunuza devam edin. Jikle ile çalışan motora gaz vermeyin bu olay bujilerinizi kurumlar eksozunuzun içini nemli tutarak borunun çabuk küflenmesine neden olur. Jiklede yakıt oranı değişmeden hava ayarı azaltıldığı için benzindeki yağ tortusu karbüratör memelerini tıkayabiliyor. Opet gibi yaşadışı kaçak akaryakıt getiren bir firmadan da benzin alıyorsanız işiniz daha da zor. Motorunuza mineral yağ kullanmayı alışkanlık edinin.Marka bağımlısı olmayalım. Şimdilik aklıma gelenler bunlardı. babayoko kardeş bu hardisk olayını ben anımsayamadım tam olarak olay neydi bir yazarsan sevinirim.hepinize iyi geceler iyi tatiller.
beycivan abi verdiğin bilgiler için çok teşekkürler. dikkate alacağım verdiğin tiyoları. bizi bilgilendirmeye devam et.
-
17 Ocak 2011, 20:25
#7868
papaz adlı üyeden alıntı
merhaba arkadaşlar.benim mondial mct250ye 2,vites dişlisi lazım istanbul avrupa yakasında oturuyorum.nasıl bulabileceğimi bilen veya fikri olan varsa yardımlarınızı bekliyorum.her yerde dişli takımını komple satıyorlar o kadar para vermeme gerek yok bana sadece 2,vites dişlisi lazım
sesini duyuyoruz merak etme :D arkadaşlar bulsalar yazarlardı zaten..benim fikrimi sorarsan avrupa yakasındaki mondial servislerini ayarıp bu şekilde sorman daha iyi olacaktır..en iyi çözüm bu gibi..
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
-
17 Ocak 2011, 20:36
#7869
geçen gün benzin bitti yolda kaldım yanıldığım nokta motoru sallayınca depoda benzin sesi geliyordu bitsin alırım dedim ama yolda bıraktı depoda az da olsa benzin olduğu halde çalışıyor ama gaz yemeden stop ediyordu. bu durum normal midir sizce depodaki benzini tam olarak bitirmemesi normal mi? tecrübelerinizi bekliyorum.
-
17 Ocak 2011, 22:35
#7870
password48 adlı üyeden alıntı
geçen gün benzin bitti yolda kaldım
yanıldığım nokta motoru sallayınca depoda benzin sesi geliyordu bitsin alırım dedim ama yolda bıraktı depoda az da olsa benzin olduğu halde çalışıyor ama gaz yemeden stop ediyordu. bu durum normal midir sizce depodaki benzini tam olarak bitirmemesi normal mi? tecrübelerinizi bekliyorum.
motoru yedek depoya cekmıyorsun ondan benzın oldugu halde calısıp ıstop edıyor
Bir yumruktan daha serttir bir kadının sözleri ;
Biri dişlerini döker digeri düşlerini .....
-
18 Ocak 2011, 03:45
#7871
.
StyLeOscaR adlı üyeden alıntı
sesini duyuyoruz merak etme :D arkadaşlar bulsalar yazarlardı zaten..benim fikrimi sorarsan avrupa yakasındaki mondial servislerini ayarıp bu şekilde sorman daha iyi olacaktır..en iyi çözüm bu gibi..
ben arkadaşların fikrini sormuştum senin değil.sesimi duyduğunuza da sevindim sağolun.arkadaşlar bulsalar yazarmış zaten ama ben kimseye birşey bulup bulmadığını sormadım kardeş.bilgisi olan yazar.
-
18 Ocak 2011, 21:08
#7872
papaz adlı üyeden alıntı
ben arkadaşların fikrini sormuştum senin değil.sesimi duyduğunuza da sevindim sağolun.arkadaşlar bulsalar yazarmış zaten ama ben kimseye birşey bulup bulmadığını sormadım kardeş.bilgisi olan yazar.
o zaman forum kirliliği yapıp zırp pırt sormana gerek yok dimi ?
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
-
18 Ocak 2011, 21:41
#7873
papaz adlı üyeden alıntı
merhaba arkadaşlar.benim mondial mct250ye 2,vites dişlisi lazım istanbul avrupa yakasında oturuyorum.nasıl bulabileceğimi bilen veya fikri olan varsa yardımlarınızı bekliyorum.her yerde dişli takımını komple satıyorlar o kadar para vermeme gerek yok bana sadece 2,vites dişlisi lazım
www.ugurmondialyp.com
aradığın parçayı burdan bulabilirsin sanırım, tüketici sepetine ekleyip ordan istedigin bayiye göndertebiliyosun.
-
18 Ocak 2011, 22:08
#7874
papaz adlı üyeden alıntı
ben arkadaşların fikrini sormuştum senin değil.sesimi duyduğunuza da sevindim sağolun.arkadaşlar bulsalar yazarmış zaten ama ben kimseye birşey bulup bulmadığını sormadım kardeş.bilgisi olan yazar.
Senin burda arkadın yok bu halinle tavrınla güle güle....
Bir yumruktan daha serttir bir kadının sözleri ;
Biri dişlerini döker digeri düşlerini .....
-
19 Ocak 2011, 01:18
#7875
bakoyoko adlı üyeden alıntı
motoru yedek depoya cekmıyorsun ondan benzın oldugu halde calısıp ıstop edıyor
evt arkadaşım o konuda haklısın ilk defasında yedek depoya almadığım için di farkına vardım ama yedeğe aldığım zamanda depoda az miktarda olsa benzin olduğu halde çalışıyor ama kalkışa geçtiği an stop ediyor.
Bu arada sormuş olayım yedek depo üst orta kapalı aşağı açık yanlışım varsa düzeltin.
Birde bana yedek deponun mantığı nedir söyleyebilirmisiniz. yedek depoda benzin olduğğunu nasıl anlarız kendi mi atıyor ne en az ne miktarda koymamız lazım teşekkürler.
-
20 Ocak 2011, 00:03
#7876
password48 adlı üyeden alıntı
evt arkadaşım o konuda haklısın ilk defasında yedek depoya almadığım için di farkına vardım ama yedeğe aldığım zamanda depoda az miktarda olsa benzin olduğu halde çalışıyor ama kalkışa geçtiği an stop ediyor.
Bu arada sormuş olayım yedek depo üst orta kapalı aşağı açık yanlışım varsa düzeltin.
Birde bana yedek deponun mantığı nedir söyleyebilirmisiniz. yedek depoda benzin olduğğunu nasıl anlarız kendi mi atıyor ne en az ne miktarda koymamız lazım teşekkürler.
sürekli ok işareti yukarıya baksın o zaman yedege gecmekle ugrasmazsın ,
çünkü sürekli yedekte olacaksın o sekılde ve benzını son damlasına kadar kullanabıleceksın
Bir yumruktan daha serttir bir kadının sözleri ;
Biri dişlerini döker digeri düşlerini .....
-
20 Ocak 2011, 00:35
#7877
Bu güne kadar yedek depoyu sonuna kadar kullanmadım ama kullanan arkadaşların söylediği musluk yedekte de olsa 1 litre kadar yedek te kaldığını ve kullanamadıklarını söylemişlerdi.
Ne olacak Bu Türkiye nin ve Tekstilin Hali
http://www.apaydinmakine.net
-
21 Ocak 2011, 23:13
#7878
arkadaşlar benim sol karburatörün hava ayarı hala bozuk sol taraf tamam 3 tur. sol tarafa bildiginiz gibi el sıgmıyor karbüratörü sokup ayarlayıp takmayı düşünüyorum. beycivan abi özellikle sana soruyorum. abi bide ben yag bi süre eksik kaldı 40 50 km kadar yeni 1 litre yag ile kullandım. tam yag almaya giderken sanzımandan ses gelmeye başladı komple fulledim birazda fazla koydum heralde ama olsun bi zararı olmaz sanırsam. abi ses hala devam ediyor şimdi. 1 yok 2 yok 3 yok 4 de ve 5. viteste var kayseride anlayan yok bi tane bayi var oda bindi baktı silindirden diyor. karburatör ayarına 50 tl diyo.... 3. vitesde yokuso vuruyorum düzde bagırtırıyorum çıt yok 4 e 5 e atınca başlıyo bu nasıl silindirden olacak. hava ayarının iiice bozuk oldugu sıralarda bi kaç kere vurdurdum ama 1 de..Ses uğultu şeklinde çekişi falan iyi. zaten motoru alalı 3 4 ay oldu. ama ben motorda umdugumu bulamadım bana kalkış önemli. son devirde bırakıyorum debreji bi boguluyo ondan sonra yavaş yavaş devrini alıyor bi mz gibi atik degil mz bırak şu yeni çıkan agu ne varya 125 onlar bile daha atik. mz tek silindir uçak gibi kalkıyor 140 160 yapıyor bizimki çift önü bile kalkmıyor gevur ölüsü gibi hantal. ayarlarımı bozuk yoksa orjinali mi böyle
-
22 Ocak 2011, 00:40
#7879
Arkadaşlar motorum 2000km yi geçti ve önümüzdeki ay bakımlarını yaptırırken aşağıda bahsedeceğim değişiklikleride yaptırmak istiyorum fakat parçaları nerden bulabilirim bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.
-oringli zincirin bakla sayısı kaç olmalı
-Bizim 32 dişliydi de 31e mi geçirince iyi oluyordu yoksa 33 den 32 ye miydi?
-bizim motora uyan ngk buji modeli
-son olarak ta açık filtreyi nerden bulabilirim
Bu yukarda bahsettiklerimi temin edebileceğim yerlerde söylerseniz çok sevirim.
Ayrıca vites geçişlerini yumuşatmak için honda cbf balatalarından bahsediliyordu yapmaya değermi ciddi bir fark oluyormu özellikle 2. viteste boşa atmaması için ve boşa diğer viteslerden kolay geçmesi için başka çözüm bulabilen varmı?
-
22 Ocak 2011, 01:51
#7880
cokkotuadam adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar motorum 2000km yi geçti ve önümüzdeki ay bakımlarını yaptırırken aşağıda bahsedeceğim değişiklikleride yaptırmak istiyorum fakat parçaları nerden bulabilirim bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.
-oringli zincirin bakla sayısı kaç olmalı
-Bizim 32 dişliydi de 31e mi geçirince iyi oluyordu yoksa 33 den 32 ye miydi?
-bizim motora uyan ngk buji modeli
-son olarak ta açık filtreyi nerden bulabilirim
Bu yukarda bahsettiklerimi temin edebileceğim yerlerde söylerseniz çok sevirim.
Ayrıca vites geçişlerini yumuşatmak için honda cbf balatalarından bahsediliyordu yapmaya değermi ciddi bir fark oluyormu özellikle 2. viteste boşa atmaması için ve boşa diğer viteslerden kolay geçmesi için başka çözüm bulabilen varmı?
merhabalar..
--o-ringliyi bende almayı düşünüyordum zamanında ama baya bir büyük.. ustamın tavsiyesi üzerine de almadım..dişlileri yemesi normal zincire göre daha çabuk aşındırır dedi..
--motorun normal dişlisi 34T dir.. 32T takmak en uygunudur.. istanbulda ikamet ediyorsan sirkecide bulmam mümkün..regal raptor dd250 modelinin arka orjinal dişlisi 32 dir, ramzey qm 250 ninde aynı..
--cr7hsa, c7hsa modelleri uyuyor cr7hsa alman daha iyidir..bunu da sirkecide ve motor satan yerlere danış kolay bulunabilen bir buji..veyahut internetten alışveriş yaparım dersen ngkbujimarket.com sitesinde mevcut ben aldım hiçbir sıkıntı yok..kargo bedeli falan katınca gayet hesaplı oluyor açıkçası..
--açık hava filtresi olayında ise beycivan abim daha bilgilidir ama söylenenler açığında bizim motorlara açık hava filtresini takmak bayaaaa uğraştırıyormuş..bununla ilgili bilgi geçmiş sayfada beycivan abim uzun uzun anlatmıştı oraya bakıver istersen genede
vites geçişlerin çok sert derken motor ısındıktan sonrada aynımı ? aynı ise eğer yağını marka birşey moyuver ne kullanıyorsun bilmiyorum ama benim mct de shell advance vsx 10-40 sentetik kullanıyordum ve tıkır tıkır geçiyordu..
Balata değiştirmek çözüm olacağını sanmıyorum benim fikrimi sorarsan..
2.vitesten atma sorununu ben hiç yaşamamıştım ama genel anlamda vites değiştirirken yüksek devirden kaçınıldığı zaman azaldığı bilgisi verilmişti yanlış hatırlamıyorsam..
kazasız sürüşler
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:51 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:42 ----------
fatih383838 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar benim sol karburatörün hava ayarı hala bozuk sol taraf tamam 3 tur. sol tarafa bildiginiz gibi el sıgmıyor karbüratörü sokup ayarlayıp takmayı düşünüyorum. beycivan abi özellikle sana soruyorum. abi bide ben yag bi süre eksik kaldı 40 50 km kadar yeni 1 litre yag ile kullandım. tam yag almaya giderken sanzımandan ses gelmeye başladı komple fulledim birazda fazla koydum heralde ama olsun bi zararı olmaz sanırsam. abi ses hala devam ediyor şimdi. 1 yok 2 yok 3 yok 4 de ve 5. viteste var kayseride anlayan yok bi tane bayi var oda bindi baktı silindirden diyor. karburatör ayarına 50 tl diyo.... 3. vitesde yokuso vuruyorum düzde bagırtırıyorum çıt yok 4 e 5 e atınca başlıyo bu nasıl silindirden olacak. hava ayarının iiice bozuk oldugu sıralarda bi kaç kere vurdurdum ama 1 de..Ses uğultu şeklinde çekişi falan iyi. zaten motoru alalı 3 4 ay oldu. ama ben motorda umdugumu bulamadım bana kalkış önemli. son devirde bırakıyorum debreji bi boguluyo ondan sonra yavaş yavaş devrini alıyor bi mz gibi atik degil mz bırak şu yeni çıkan agu ne varya 125 onlar bile daha atik. mz tek silindir uçak gibi kalkıyor 140 160 yapıyor bizimki çift önü bile kalkmıyor gevur ölüsü gibi hantal. ayarlarımı bozuk yoksa orjinali mi böyle
o karbüratör ayarını yapmak biraz sabır istiyor :D ben yarım saatte anca yapmıştım o yer baya dar elin zor giriyor.. ama parmak tornavidalar var ancak onunla yapabilirsin zaten..karbüratörü sökmek bayaa uğraştıran birşey ve geri takması da o dercede zor.. pek tavsiye etmem fikrimi sorarsan.
yağını fazla koymanın zararını ilerde görürsün..genelde keçeleri patlatıyor ve yağ sızma yapıyor bizim motorlarda.. en idaal koyulacak yağ ölçüsü bence 1.5 lt civarı.. kitapçıkta 1.8 lt yazıyordu ama o kadarı koyuncada yağ seviye çubuğunu fazlasıyla aşıyordu..
malum bizim motorlar devirli motor olmadığı için atiklik pek yok..cruiser olan bütün motorlar böyledir..o 125 lik ve mz ler atik çünkü onların motor yapısı farklı.. ama gel görki 2 kişi motorla yokuş çık o motorlar boğulurken bizimki banamısın demez.. cruiserin yapısından kaynaklanıyor yani..hız konusunda ise bizim motorun gidebileceği hız limiti 100-105 arası.. fazlasını gidince motor olmaz fazla gidersem başın ağrır diyor.. yani ayarlarıyla alakalı değil motorun yapısı böyle..
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 13 kullanıcı var. (0 üye ve 13 misafir)
Bu Konudaki Etiketler